Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva er den store forskjellen på ketolysekur og spis deg ned i vekt med Skaldeman?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-06-08, 21:45   #1
Søster
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 145
Søster er ny på veien

Hva er den store forskjellen på ketolysekur og spis deg ned i vekt med Skaldeman?

Noen som har litt tid til overs og kan forklare meg litt om hvilke prinsipper som er forskjellige for Torkil og Skaldemans kostholdsfilosofier?

Søster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse :-) Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 21:49   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er den store forskjellen på ketolysekur og spis deg ned i vekt med Skaldeman?

Grønnsaker over jorda er vel den store forskjellen. De er med hos ketolysen. I skaldemann er de bare med om du ikke orker det uten.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 22:09   #3
Søster
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 145
Søster er ny på veien

Sv: Hva er den store forskjellen på ketolysekur og spis deg ned i vekt med Skaldeman?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Grønnsaker over jorda er vel den store forskjellen. De er med hos ketolysen. I skaldemann er de bare med om du ikke orker det uten.

Takk for raskt svar! Hm...til tross for at jeg følger ketolysekuren nå, er det jammen litt fristende å tenke at det kanskje ikke er så farlig likevel om jeg ikke får i meg alle karbene i løpet av en dag, når Skaldeman mener at en kan gå ned i vekt uten gr. sakene
Uff, ikke lett dette. Men jeg må likevel si at det virker sunnere å få i seg litt grønnsaker med tanke på vitaminer og mineraler.
De som er på Skaldeman, tar de kosttilskudd i tillegg til den fete og proteinrike maten? Eller mener de at de får i seg det de trenger gjennom den maten?

Søster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse :-) Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 23:09   #4
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er den store forskjellen på ketolysekur og spis deg ned i vekt med Skaldeman?

Jeg har fulgt Skaldemans prinsipper siden juli i fjor, og har spist minimalt med grønnsaker. Blomkål og brokkoli spiser jeg en del av, og litt løk i omeletten og til burgere for smakens skyld.

Mine målinger hos legen sist var veldig fine: Ikke mangel på noen vitaminer. Jeg spurte spesifikt om hvordan det stod til med mine C-vitaminer fordi jeg både røyker og ikke spiser noe særlig med grønnsaker, og heller ingen vitamintilskudd - og det var ingenting å utsette på C-vitaminene. Jeg fikk jo litt sjokk, og skjønte da hva Skaldeman mente med at alle vitaminene vi trenger finnes i animalsk fett og kjøtt. Jeg har ikke spist lever eller annen innmat heller.

Nå er det ikke sånn av vi spiser mer fett og proteiner fordi vi går på Skaldeman - det er bare ikke så viktig for oss å fylle halve tallerken med salat og grønnsaker. Det med å ikke ha så mye grønnsaker gjelder jo mest de som er sterkt overvektige, for de skal ha så lite karbohydrater som mulig. Grønnsaker er godt og sikkert ikke usunt, og man skal unne seg det om man har lyst på det!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 09:25   #5
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Hva er den store forskjellen på ketolysekur og spis deg ned i vekt med Skaldeman?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Grønnsaker over jorda er vel den store forskjellen. De er med hos ketolysen. I skaldemann er de bare med om du ikke orker det uten.

Hvor har du det fra at Skaldeman anbefaler grønnsaker bare hvis du ikke orker det uten?



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no