Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Auguststarterne 2015!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-08-15, 10:48   #1
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Auguststarterne 2015!

En tråd for oss som starter i August!

Skriv gjerne litt om hvilken retning du tar innenfor LCHF, dine mål osv. Det er alltid morro

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 11:36   #2
missK
Medlem
 
missK sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 40
Innlegg: 170
missK er på en erverdig vei

Sv: Auguststarterne 2015!

Hei.
Jeg har ingen bestemt retning i lavkarbo, prøver å ligge under 20 karb. De to siste ukene har jeg jevnt over ligget på 15 karb, og rundt 1500 kalorier. Teller kalorier av erfaring, spiser jeg mer så står vekten stille eller jeg går opp.

Målet mitt er 65 kg, når jeg startet i juni med å gå ned (ikke lavkarbo før de to siste ukene) veide jeg 81,5, har svingt opp og ned i sommerferien så sist jeg veide meg var vekta på 78,7. Har ikke fått veid med på en mnd, og får ikke veid meg før mandag.
Første delmål er 75.

missK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 15:18   #3
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Auguststarterne 2015!

Supert med denne august tråden.
Jeg følger vel egentlig bare lavkarbo uten noen spesiell retning. Prøver å ikke ligge ketose men ganske nær i karbohydrater.

Skal ned mange kilo, men siden jeg har så dårlig erfaring i å veie meg så prøver jeg istedenfor å fokusere på maten og at jeg er flink der. På den måten så håper jeg klærne vil sitte litt løsere.
Har jo noen klær bakerst i skapet som jeg håper å kunne ta på meg etterhvert

Et delmål er å komme inn i en allværsjakke jeg har.
Et litt større mål er å få på meg en vinterjakke som har blitt altfor liten men som jeg syns er så fin .


Sist redigert av Minni1 : 19-08-15 kl 12:16.
Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-15, 14:18   #4
Nedivekt1
Juniormedlem
 
Nedivekt1 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Finnmark
Alder: 40
Innlegg: 34
Nedivekt1 er på en erverdig vei

Sv: Auguststarterne 2015!

Hei
Jeg startet også på lavkarbo nå den 1. august.
Hovedfokuset mitt er å få i meg best mulig råvarer og minst mulig søtt. Jeg hverken teller eller veier maten, men jeg kjenner ketoseåndenog har veid en del tidligere i livet, så jeg regner med at jeg ligger gjennomsnittlig på kanskje 40 g karbohydrater om dagen.

Jeg har gått ned 3 kg siden 1. august
Det lange målet er å gå ned 49,5 kg til så jeg kommer ned på 65 kg. -Akkurat som deg MissK
Jeg håper å gå ned 4,5 kg (til 110 kg) innen utgangen av september og ønsker meg 2-sifret vekt i julegave fra meg selv.

Jeg er enig med deg Minni1 -det er maten og ikke badevekten som må få hovedfokuset. Hvis vi er flinke med maten kommer klesstørrelsene av seg selv med tiden (håper jeg )

__________________


Nedivekt1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-15, 14:54   #5
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 36
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Auguststarterne 2015!

Kan vel henge med her jeg også, da jeg hadde pause i ferien. Startet den 10. august igjen med lavkarbo og trening

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 15-08-15, 11:12   #6
JanneM
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 11
JanneM er på en erverdig vei

Sv: Auguststarterne 2015!

Henger meg også på her. 103.3 kg den 15.august. Er lei nå.

JanneM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 15-08-15, 22:33   #7
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Auguststarterne 2015!

Morro at vi ble flere her.

Jeg er så glad akkurat nå for jeg merker på klærne at noe skjer. I positiv retning.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 00:14   #8
ashste
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1
ashste er på en erverdig vei

Sv: Auguststarterne 2015!

Jeg er også ny her. Det vil si, jeg har gått ned 30 kg tidligere, men en del av kiloene har dessverre sneket seg på igjen...En fin reminder på at lavkarbo er best som en livsstil, og ikke nødvendigvis bare en slankekur.
Jeg er supermotivert, og gleder meg til at vekta viser nedgang igjen!

Lykke til alle! ��

ashste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 00:28   #9
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Auguststarterne 2015!

Morro med så mange!

Jeg starter på ketolyse i samarbeid med lege for å få ned vekta slik at jeg kan bli bedre med syreproblemene mine (har utviklet refluks på grunn av mye press pluss overvekt, så når jeg går ned i vekt skal dette bli bedre)!

Begynner litt rolig fordi jeg ble veldig kvalm sist, så spiser mindre og mindre karber etterhvert gått ned 3,1 kg på 2 dager!!!! Er nok bare masse masse vann, men jeg nærmer meg førse delmål som var vekten jeg hadde før ferien

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 02:25   #10
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Auguststarterne 2015!

Så supert Nupsida.
Vannet må bort det også så ned er ned sier nå jeg da.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 02:27   #11
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Auguststarterne 2015!

Forsøker meg i tråden her jeg også - forhåpentligvis blir det litt mer forpliktende da

Har gått ned ca. 15 kg tidligere med ketolyse, men nå er nesten alle kiloene kommet på igjen Skal jobbe meg sakte men sikkert inn i ketose, men setter ikke inn støtet før over neste helg da jeg får en tøff helg med konsert og vennebesøk (som inkluderer myyyye alkohol og antagelig en del drittmat...).

Som sagt: Starter på 105,9 og første delmål er under hundre, forhåpentligvis ved utgangen av september. Har ingen fast veiedag da jeg ikke har vekt på hybelen (pendler), så får bare veie meg når jeg er hjemme.

Lykke til alle sammen!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 13:51   #12
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Auguststarterne 2015!

Velkommen festina!

Starter dagen idag med mikropannekaker! Elsker de og smaker som pannekaker

Jeg kjenner jeg har en del vondt i magen og er redd det er fettet kroppen min klager på, men samtidig så er dette noe som vil bli bedre når kroppen bare blir vant til det så jeg tenker jeg må bare fortsette. Var ihvertfall det legen sa

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 15:37   #13
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Auguststarterne 2015!

Mikropannekaker hørtes lettvint og greit ut, Nupsida. Har du oppskrift?

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 16:12   #14
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Auguststarterne 2015!

http://www.nadjamichelle.no/kaker1/mikropannekaker

Her

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 18:51   #15
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Auguststarterne 2015!

Vil følge med her....etter en lang sommers utskeielser, og dertil 3.5 kg pluss...så må jeg nok ta grep igjen

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 20:30   #16
LGT
Juniormedlem
 
LGT sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 42
LGT er på en erverdig vei

Sv: Auguststarterne 2015!

Og jeg har nylig startet opp! Cirka halvannen uke siden - og ett kilo ned så langt. Har ikke så mange kilo som skal av, men vet av erfaring at det krever planlegging og tid. Jeg prøver meg på et moderat lavkarbo-opplegg. Kuttet mye karbo, men lurer på om jeg får i meg for lite fett? Er i skikkelig dårlig form og har konstant hodepine. Sist ga dette seg etter et par uker, så håper på det denne gangen også!

La oss heie på hverandre!

__________________
Oppstart operasjon vekttap: 06.08.2015. Mål: Veie 63 kg ved utgangen av 2015



LGT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 22:00   #17
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 36
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Auguststarterne 2015!

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

http://www.nadjamichelle.no/kaker1/mikropannekaker

Her

Så enkelt og det så veldig godt ut

Dette skal jeg nok prøve på en dag. Takk for at du delte oppskriften

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 22:04   #18
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 36
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Auguststarterne 2015!

Opprinnelig lagt inn av LGT, her.

Jeg prøver meg på et moderat lavkarbo-opplegg. Kuttet mye karbo, men lurer på om jeg får i meg for lite fett? Er i skikkelig dårlig form og har konstant hodepine. Sist ga dette seg etter et par uker, så håper på det denne gangen også!

La oss heie på hverandre!

Du kan prøve på å ha fett til hvert måltid. Slik som litt ekstra majones, smør eller olje Det fungerer på meg.
Et tips mot hodepine; det kan være du mangler litt salt, prøv på å blande en liten ts med salt i et glass vann og drikk dette som en shot. Fungerte på meg til å begynne med.

Lykke til iallefall

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 17-08-15, 00:59   #19
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Auguststarterne 2015!

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

http://www.nadjamichelle.no/kaker1/mikropannekaker

Her

Takk for oppskrift - skal testes ut ved anledning

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 18:29   #20
MoaMoa
Medlem
 
MoaMoa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 87
MoaMoa er på en erverdig vei

Sv: Auguststarterne 2015!

Blir gjerne med jeg også 😊 Var på ketolyse for 3-4 år siden og gikk ned 20 kilo da. Har i dag lagt på meg 10 av de igjen og veier nå 83 kilo. Er ikke igang kommet ennå, det var den overgangen med maten..... Synes også at det er vanskelig i forhold til resten av familien at maten må tilpasses meg eller at vi sitter å spiser hvert vårt. Får dere bra støtte fra de rundt dere? Samboeren min er litt lei det karbo styret mitt 😁

__________________
Min blogg: http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=6773




MoaMoa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 19:55   #21
Nedivekt1
Juniormedlem
 
Nedivekt1 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Finnmark
Alder: 40
Innlegg: 34
Nedivekt1 er på en erverdig vei

Sv: Auguststarterne 2015!

Opprinnelig lagt inn av MoaMoa, her.

Synes også at det er vanskelig i forhold til resten av familien at maten må tilpasses meg eller at vi sitter å spiser hvert vårt. Får dere bra støtte fra de rundt dere? Samboeren min er litt lei det karbo styret mitt 😁

Her i huset er det stort sett jeg som lager all maten. Samboeren min ser selvfølgelig at vi spiser litt forskjellig, men vi snakker ikke om det. Jeg regner med at han vil slippe å høre om slankegreiene jeg holder på med. Så lenge han ikke kritiserer og lar meg kjøre mitt eget løp er jeg fornøyd.
Mange måltider er jo greie å tilpasse ved å bare legge til poteter/brød til de andre, men noen ganger foretrekker jeg å lage noe helt annet til meg selv så det ikke skal bli for magert.

Jeg liker godt å steke opp kjøttdeig/pølser, bacon, diverse grønnsaker med pastasaus, fløte og krydder. Da har jeg mat til flere måltider, eventuelt bruke litt av det som varmlunsj på jobb og misunne brødmat-kollegaene

__________________


Nedivekt1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-08-15, 00:41   #22
optimist75
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2015
Innlegg: 1
optimist75 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Auguststarterne 2015!

Er endelig i gang! Optimistisk Målet er - 10kg før jul. kanskje mer *krysser fingrene* Har nettopp begynt, men kroppen reagerer bra på ketolysekuren. Ned 5 kg etter 2 uker

optimist75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-08-15, 01:28   #23
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Auguststarterne 2015!

Velkommen alle nye

Her i huset så spiser vi samme middag, vi bare bytter ut tilbehør (jeg har squashpasta, han har pasta feks.) og det er ikke noe problem Han er veldig flink da, støtter meg masse så vi spiser som regel det jeg ordner til og han spør ikke om ting jeg ikke kan ha som hjemmelaget HK pizza feks. Da lager vi en lavkarbo variant.

Heldigvis! Fordi jeg vet ikke om jeg hadde kommet langt uten hans støtte. Selvsagt spiser han ting jeg ikke kan ha, brød, snop osv. men når han støtter meg sånn ellers så gjør det meg ingenting

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-08-15, 05:09   #24
Foretslit
Nytt Medlem
 
Foretslit sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2015
Alder: 33
Innlegg: 1
Foretslit er på en erverdig vei

Sv: Auguststarterne 2015!

Hei
Jeg er ikke helt august starter da, men begynte på lavkarbo 27.juli
Er på uke 4 nå, og har gått ned 6 kg, og er strålende fornøyd med det. For meg virker det som at jeg har funnet det som fungerer for meg. Veide 113,9 kg da jeg startet, og sier seg selv at det er mye når jeg bare er 164 høy. Og nå veier jeg 107.9 Målet mitt til slutt er å gå ned 40 kg, altså ned til 74 kg. Første målet mitt nå er å nå 99 kg til 11.oktober. For da skal jeg i en barnedåp, og har et ønske om at bunadsskjorten min skal passe! Jeg klager ikke hvis jeg ikke når det, men greit å ha et mål. Siktet meg inn på ca 1 kg i uken Er helt ny her inne, så er moro å lese at det er andre som har startet nylig

Foretslit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-15, 11:34   #25
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Auguststarterne 2015!

På en måte føles det feil å bli med i en -starter tråd, da jeg egentlig har holdt meg til lavkarbo i forskjellige varianter i snart 12() år nå. Uten at det har hjulpet nevneverdig på vekta.... Men siden jeg hadde 10 dager med "normal" norsk kost i ferien så er det jo likevel en slags begynnelse. Også er det greit med et sted å øse ut litt frustrasjon og sånn.
Men de 10 dagene med karbo-loading i sommer minnet meg hvertfall på hvorfor jeg holder meg til dette selv om jeg ikke får nedgang. Gud bedre så dårlig form jeg var!!! Og hadde vondt over alt!

Jeg har kjørt et ekstremopplegg i 3 dager nå, som har funket for å slippe vann tidligere (gikk opp 8 kg på de ti dagene...), men nå fungerer ikke det heller. Som med alt annet fungerer ting en eller to ganger på meg, så er det alle bremser på i kroppen. Jeg kommer ikke engang i ketose, selv om jeg har ligget på 0 karbo i 3 dager. Så ikke den mest motiverende starten, men....

Jeg er så heldig at sambo er med på opplegget (selv om det blir opp til meg å legge opp matplaner og sånn, siden jeg kan mest om det), og fireåringen vår foretrekker grønnsaker fremfor det meste annet av tilbehør. I går spiste han pappan sin squashnuddelsuppe med chili fremfor sin egen med fullkornsnudler, og han mener stort sett at det ikke er middag om det ikke er brokkoli i

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Leseåret 2015 - hva leser du nå? vaskeklut Andre bøker 211 13-12-15 22:13
#Mine30 - juni 2015 Carisma Trening 0 31-05-15 13:19
Eurodiet 2015-tråden TSG Eurodiett 133 31-05-15 13:18
Veietråd fra vår 2015 Dinmor Mer enn 30 kg overvekt 1 02-04-15 13:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no