Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Mister jeg muskelmasse?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-08-11, 21:40   #1
spaax
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Hedmark
Alder: 33
Innlegg: 11
spaax er på en erverdig vei
Question

Mister jeg muskelmasse?

Hei..

Jeg har gått på LCHF i ca. en måned og har hatt bra framgang.. Men den siste uka begynte jeg å trene styrke, men føler at jeg nesten har fått mindre muskelmasse.. Virker nesten som etter jeg startet med styrketreningen har fett- nedgangen stoppet opp.

Jeg satt inn kostholdet mitt på diett.no, og ser da at jeg får i meg ca. 1100 kalorier.. Protein, fett og karbohydrater er fordelt ca. sånn her: Karb 5%, Protein 45% og fett 50%.

Bør jeg få i meg mere proteiner? Er det noen andre som har erfaringer med å ha mistet muskelmasse?

__________________


spaax er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 21:53   #2
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Mister jeg muskelmasse?

Energiinntaket ditt er alt for lavt, så det er mye mulig du faktisk har tapt muskelmasse, ja!

Du bør øke energiinntaket slik at du minimum dekker basalbehovet ditt, og det gjør du best ved å øke på fettet.
Dette forutsetter at det er energiprosent du oppgir når du sier 5% karbohydrat, 45% protein og 50% fett. Hvis du derimot snakker om vektprosent er bildet et annet, og fordelinga noe bedre.

Når du begynner å trene, så bygger du også muskler. Muskler veier mer enn fett, og det kan se ut som framgangen avtar. Likevel vil du sannsynligvis gå ned i fettprosent.

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 22:01   #3
spaax
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Hedmark
Alder: 33
Innlegg: 11
spaax er på en erverdig vei

Sv: Mister jeg muskelmasse?

Opprinnelig lagt inn av Cassiopeia, her.

Energiinntaket ditt er alt for lavt, så det er mye mulig du faktisk har tapt muskelmasse, ja!

Du bør øke energiinntaket slik at du minimum dekker basalbehovet ditt, og det gjør du best ved å øke på fettet.
Dette forutsetter at det er energiprosent du oppgir når du sier 5% karbohydrat, 45% protein og 50% fett. Hvis du derimot snakker om vektprosent er bildet et annet, og fordelinga noe bedre.

Når du begynner å trene, så bygger du også muskler. Muskler veier mer enn fett, og det kan se ut som framgangen avtar. Likevel vil du sannsynligvis gå ned i fettprosent.

Tusen takk for svar!

Har prøvd å holde matinntaket så lavt som mulig, men har spist når jeg er sulten.. Men i små mengder. Skal prøve å øke fettinntaket noe som du skriver og håper det hjelper!

__________________


spaax er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mister muskelmasse på lavkarbo? aktivjente Lavkarbo generelt 17 26-09-10 19:43
Man mister vel ikke muskelmasse og går opp i fettprosent på en ketolyse kur? bao79 Ketolysekuren 14 30-01-10 09:47
Muskelmasse? smilefjes Generell ernæringsdebatt 28 07-05-08 20:08
muskelmasse Trolljenta Trening 6 08-01-07 23:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no