Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier

Hjelp- har forvirret meg bort i filosofiene

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-02-09, 00:16   #1
sjokkoholic
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 3
sjokkoholic er på en erverdig vei

Hjelp- har forvirret meg bort i filosofiene

Hei.
Jeg er ny her, men har som flere andre sikkert prøvd mye rart for å bli kvitt mine irriterende ekstra kilo. Det er 12 kilo jeg vil ha bort, og akkurat nå holder jeg på med eurodiet. Men, fysjameg, jeg makter nesten ikke å få i meg den maten altså - savner virkelig å spise vanlig mat, sammen med barna feks. sjokomaten deres er jo ok (sjokkoholic ja..), men det øvrige er vanskelig å få ned, alskens krydderier og puttoppigreier til tross.
Har tidligere tatt av disse kiloene med grete roede og herbalife - det er bare det at de alltid kommer på igjen. Liker godt herbalife, men har veldig lyst til å prøve uten karber. Forsøker nå å komme i ketose, men gir snart opp på euro, 2. gang. jeg klarer ikke den maten der altså...har forsøkt atkins også, men det var vanskelig å forstå synes jeg.. har lest bøkene, men det er innviklet. Lurer nå på om ketolyse kunne vært enklere? Hva tror dere? Resten av fam blir med glede med på egg, bacon, rømme-gilde, vi spiser lite brød, mange år siden vi slutta med den slags. Sjokolade derimot...-men kakaopulver med nutrena og meierismør er akkurat like godt, så får jeg det er alt supert.....er ketolyse tingen da?

sjokkoholic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse, ny Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 01:00   #2
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: hjelp- har forvirret meg bort i filosofiene..

personlig synes jeg ikke den første fasen til Atkins er vanskelig. Jeg "forenkler" det slik at jeg holder meg til kjøtt, fisk og fugl, egg og litt ost, samt grønnsaker. Prøv å holde litt igjen på søtstoff og ligg unna tullematen (atkinsbars, sukkerfri sjokolade osv). Hold deg til ca 20 karber per dag i to uker. Sier ikke at det er lett å holde seg til, men de fleste vil nok komme i ketose på et slikt opplegg. Senere blir det litt vanskeligere, for Atkins sier at man skal plusse på 5 karber i uken til man kommer opp til en mengde hvor man ikke lenger går ned i vekt (sterkt forenklet!) Men det er ikke alltid lett å vite om man er på et platå eller om det er andre ting som skjer. Men altså innledningen er forholdsvis enkelt å forholde seg til, synes jeg.

  Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 01:00   #3
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: hjelp- har forvirret meg bort i filosofiene..

For meg var valget enkelt: Ketolyse. Enkel diett å sette seg inn i med klare "ja og nei" regler! Men jeg trenger strenge regler, for jeg klarer ikke å spise "litt", har ikke begrensninger. Så du må nesten lese litt på forskjellige og se hva du føler passer best for deg Noen MÅ ha litt karbs i dietten sin, dette er noe jeg ikke føler trang for..

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 01:27   #4
sjokkoholic
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 3
sjokkoholic er på en erverdig vei

Sv: Hjelp- har forvirret meg bort i filosofiene

Tusen takk for svar! Jeg begynner på ketolyse i morgen, har prøvd og tenkt litt forskjellig- men nå har jeg bestemt meg

sjokkoholic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse, ny Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 13:52   #5
ixi
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Fredrikstad
Alder: 43
Innlegg: 163
ixi er på en erverdig vei

Sv: Hjelp- har forvirret meg bort i filosofiene

Opprinnelig lagt inn av sjokkoholic, her.

Tusen takk for svar! Jeg begynner på ketolyse i morgen, har prøvd og tenkt litt forskjellig- men nå har jeg bestemt meg

Lykke til! Jeg synes ketolyse er veldig fint, det er bare ett sett med regler å forholde seg til hele veien.

__________________
Fake it till you make it!
Har krympet 11 cm, 43 cm igjen!
Ixi skal bli sunn!
ixi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Se bort fra GI/GB på ketolyse? oyoy71 Ketolysekuren 3 09-02-09 15:19
Bort i jula Ratata Lavkarbo generelt 7 28-11-07 18:52
Hjelp! Forvirret! linerl1 Spørsmål og svar 2 30-05-07 23:47
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 22:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no