Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Den store felles ED-tråden

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-03-12, 12:51   #2551
Trixiex
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Østfold
Innlegg: 30
Trixiex er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Til helgen har jeg fullført andre uke av fase 1. Jeg gikk ned to kg med en gang, men så sto det stille. De siste dagene har jeg gått ned 2 kg til. Det trengte jeg virkelig, for trodde kroppen min var totalt håpløs. Jeg har vært helt nazi på måltider, og jeg ser dere bruker smør osv. Det har jeg ikke turt. Følger bare det som står oppført som tillatt.

Synes det går greit og synes produktene er helt ok. Har et par ting jeg ikke bestiller opp igjen, men mest fordi det var noen ting som falt mer i smak enn andre ting. Også drikker jeg ikke kaffe, så de to cappucinoproduktene som kom i startpakken er de eneste koppene med kaffe denne kroppen har fått i seg i hele sitt liv, og forhåpentligvis skal jeg unngå flere

jeg har vært og tatt blodprøver i dag, for å være klar til legesjekk i morgen. blir spennedne å se hva den magiske vekten til legen måler i morgen. Men alt i alt er jeg fornøyd, og jeg ser selv i speilet at det er mindre av meg....snart er det jo en hel klesstørrelse så det må jo synes.

Trixiex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 15:15   #2552
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Gratulerer med flott nedgang! Kroppen stopper opp litt annenhver uke hos meg, så jeg gikk ned 0,3 kilo forrige uke men 2,3 kg uken før der igjen. Du går ned så lenge du følger dietten.
Jeg bruker lite smør, og jeg er ikke så nazi som jeg var første gang jeg gikk på ED (2010). Det anbefaler jeg nok også at man er slik at man blir kjent med opplegget.

Igår var jeg på basket igjen, og denne gangen var vi færre innbyttere så jeg løp og løp og løp til jeg kjente blodsmaken i munnen. Bare vent, til sommeren er jeg i superform!

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 08:59   #2553
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden


Ned 1,3 kg denne uken og da har jeg gått ned nesten 5 kg på 4 uker!

Jeg trodde jeg skulle over på fase 2 idag, men ser av tickeren min at jeg fortsatt har 2 dager igjen. Da er det mandag som er siste dagen i fase 1. Passer bra for onsdag stikker vi på ferie.

Jeg må planlegge veldig hva jeg skal kunne skeie ut med i påsken, jeg skal hvertfall holde meg unna godteri. Det kommer jeg ikke til å klare å bare spise litt av eller enda verre; klare å slutte når påskeferien er over

Lovinda: hvordan går det med suget? Har du klart å komme deg forbi det uten de store utskeielsene?

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 00:00   #2554
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Grattis med fem kg.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 07:55   #2555
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Takk, Titti

Gikk over på fase 2 igår, men starter påskeferien idag. Planen er å spise mest mulig lavkarbo, noen ED måltider, ikke røre godteri og ta noen dager i Fase 1 etter ferien hvis det har blitt for store og mange utskeielser

Ønsker dere alle en flott påske.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 12:33   #2556
Mailin
Medlem
 
Mailin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 139
Mailin er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Jeg spiser ingen ed måltider lenger, kun "erstatninger". Det er deilig, kunne levd sånn som dette veldig lenge. Kjenner jo på påskesnopsuget, men tenkte kanskje å dra innom dropsen og kjøpe noe sukkerfritt snop til påske.... Ikke mye for de sjokoladene der blir man jaggu dårlig i magen av....hehe

Ellers så går det jevnt og trutt nedover, selv om jeg var ute i helgen og drakk MYE hvitvin så går vekten fortsatt nedover. Og, en milepæl er nådd:

JEG ER IKKE LENGER FEIT, BARE OVERVEKTIG!!! (BMI < 30!)

__________________



Mailin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 14:59   #2557
Lovinda123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 29
Lovinda123 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

god påske og gratulerer med flotte resultater!!
jeg har da klart å gå fra halvparten av ed maten jeg trenger i påska så da blir det litt improvisering med ketogen kost som det så fint heter
ellers har faktisk søtsuget gitt seg,yeayh!! sitter og skriver litt på bacheloroppgaven i påskeferien så var redd jeg skulle miste helt kontrollen(merkelig hvor fristende det er å sitte å mumse på noe når jeg holder på å skrive!), men det har faktisk gått veldig greit.
den ene dagen bestemte jeg meg for å ha bittegrann påskekos og lagde sjokoladekaken fra funksjonell mat(samme merke som har sukrin etc). var faktisk utrolig god(også de som spiste "vanlig" påskegodt likte den,ikke bare jeg som synes ed barene er helt fantastiske for tiden)

ha en super påske videre!!

Lovinda123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 11:29   #2558
Trixiex
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Østfold
Innlegg: 30
Trixiex er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Jeg har klart meg hele påskeferien. Fulgte opplegget slavisk, men passet på å ha sjokoladepudding klar på kvelden når marsipan og andre godsaker stod på bordet på hytta. Det gikk helt fint.

Jeg hadde ikke vekt eller stort speil på hytta, og det var en stor forandring som møtte meg da jeg kom hjem. Etter starten 17. mars har jeg nå gått ned snart 6 kg. Er så fornøyd!

Jeg startet fase 2 på lørdag, og koste meg med et glass vin og litt kjøtt. *nam*

Trixiex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 20:51   #2559
EDlene
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 20
EDlene er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei alle sammen,

Nå er det jammen en stund siden jeg var her inne sist!
Jeg begynte på fase 3 nå på fredag og har hittil (på 3 mnd) gått ned 20 kg Har mistet 17 cm rundt livet og 12 rundt baken (hvis jeg husker rett)!!!

Men nå kjenner jeg at jeg begynner å slite max! Jeg er sååå matlei.... og jeg kjenner at søtsuget har vært sterkt tilstedeværende nå i påsken. Kombinasjon av alt godteriet som har stått fremme over alt og det at jeg ikke lenger er i ketose....
Det er mest middagen og lunsjen jeg sliter med. De måltidene jeg bruker ED går faktisk helt fint, men jeg gruer meg til middag/lunsj hver dag. Er det noen som har noen gode tips????
Jeg er drittlei brokkoli og blomkål.
Har lagt min elsk på chilisuppe med litt ost og kesam oppi + taco i hjertesalat med hjemmelaget tacokrydder og guacamole (??), men prøver å kun ha disse rettene toppen en gang i uken for å ikke gå lei.

Akkurat nå føles resten av eurodietten helt uovervinnelig og jeg tenker med skrekk og gru på hvordan de neste månedene skal gå... og kommer jeg til å klare å opprettholde vekten når jeg er ferdig?!
I tillegg er det en del som skjer nå på vårhalvåret som jeg ikke vil gå glipp av og hvor jeg har lysst til å "være med på moroa", men er redd for at disse "sprekkene" kan sette skikkelige bremser for vektnedgangen i tillegg.
Noen med samme problem? Hvordan prioriterer dere?

EDlene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 10:26   #2560
Mailin
Medlem
 
Mailin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 139
Mailin er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av EDlene, her.

Hei alle sammen,

Nå er det jammen en stund siden jeg var her inne sist!
Jeg begynte på fase 3 nå på fredag og har hittil (på 3 mnd) gått ned 20 kg Har mistet 17 cm rundt livet og 12 rundt baken (hvis jeg husker rett)!!!

Men nå kjenner jeg at jeg begynner å slite max! Jeg er sååå matlei.... og jeg kjenner at søtsuget har vært sterkt tilstedeværende nå i påsken. Kombinasjon av alt godteriet som har stått fremme over alt og det at jeg ikke lenger er i ketose....
Det er mest middagen og lunsjen jeg sliter med. De måltidene jeg bruker ED går faktisk helt fint, men jeg gruer meg til middag/lunsj hver dag. Er det noen som har noen gode tips????
Jeg er drittlei brokkoli og blomkål.
Har lagt min elsk på chilisuppe med litt ost og kesam oppi + taco i hjertesalat med hjemmelaget tacokrydder og guacamole (??), men prøver å kun ha disse rettene toppen en gang i uken for å ikke gå lei.

Akkurat nå føles resten av eurodietten helt uovervinnelig og jeg tenker med skrekk og gru på hvordan de neste månedene skal gå... og kommer jeg til å klare å opprettholde vekten når jeg er ferdig?!
I tillegg er det en del som skjer nå på vårhalvåret som jeg ikke vil gå glipp av og hvor jeg har lysst til å "være med på moroa", men er redd for at disse "sprekkene" kan sette skikkelige bremser for vektnedgangen i tillegg.
Noen med samme problem? Hvordan prioriterer dere?

Gratulerer med fantastiske resultater!!
Jeg har også gått ned litt over 20 kg nå, siden 16.januar så snart 3 måneder siden jeg startet. Er usikker på mål rundt liv og hofter da, skal tilbake på kontroll om ikke så lenge så får se hvordan det blir da. Men nå passer alle kjolene mine igjen pluss noen bukser i str 34/34 woho! Og jeg har BMI under 30 endelig, det har jeg ikke hatt på lenge! Er strålende fornøyd, og spiser ingen ED måltider. Men jeg skjønner det med at du er matlei ja. Jeg kjøpte noe som heter Karbolett, av merket Idun (mors hjemmebakte, samme merke som gjær og sånt) som har nesten samme næringsinnhold som ed-produkter. Det lager jeg rundstykker av. Får 6 rundstykker av en sånn pakke. ED veiliederen min sa det var helt greit, tok med forpakningen til henne. Hun ville beholde den for å tipse andre pasienter! De smaker kjempegodt, mye bedre enn andre lavkarbobrød og sånt jeg har smakt. Så har jeg det til frokost med litt makrell-i-tomat eller ost på. Blir veldig mett av bare ett rundstykke for det er så mye proteiner i. Eller så har jeg det til tilbehør til kjøttmiddagen, med litt salat til. F.eks. kylling med salat og rundstykke med smør, det er nam det! Er også veldig lei av blomkål og brokkoli ja.... Ønsker meg ris og pasta.... Ellers kan du jo se om du finner knutekål i butikken og lage mos av det. Evt kålstuing, wokede grønnsaker e.l.

Nå i påsken har jeg laget en lavkarbo ostekake som vi har kost oss med på kveldene, og selv om det er for mye fett i forhold til dietten så har jeg fortsatt å gå ned i vekt. Oppskriften fant jeg på lavkarbo-forumet og heter "frisk ostekake" med mandelbunn istedenfor kjeksbunn. Ellers så har vi laget gele av fun light saft, med litt krem med sukrin som søtning. Det er jo ikke så lurt, men bedre i forholdt til å sprekke helt med høykarbosnop! Men nå er påsken over og jeg må avvennes for søtt igjen..... Men det tar jo bare et par dager.

Vet ikke når jeg skal begynne med fase 3, men det er vel nå om en ukes tid tenker jeg. Har virkelig ikke lyst til det, for da stopper vel vekten opp og jeg har enda 10 kg igjen å ta av! Men det er visst ikke sunt for kroppen å være i ketose lenger enn 3 mnd så jeg må nok..... blæh

I mai skal jeg først til københavn med forloverene mine, da kommer jeg ikke til å holde dietten. Dessuten skal jeg og foloveden min på kakesmaking for å smake på kake til bryllupet, da får vi 3 smaker å teste. Jeg har fortalt alt dette til legen, hun sa at det er jo sånn livet er. Det er ikke bare hverdager i livet, av og til skeier man ut, og det er like bra å venne seg til det. Poenget er å holde seg til sunn mat i hverdagen.....

__________________



Mailin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 19:14   #2561
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Så flinke dere har vært! Gratulerer med flott nedgang...
EDIene: er du glad i å lage mat, er det mange tips på Oppskrift sidene - hvis du liker det enkelt slik som meg, så har jeg middagstips: wok mye grønnsaker og stek enten fisk- eller kyllingfilet og blander i litt pesto. Meget enkelt! Til lunsj er det veldig enkelt å blande i en salat og blande i enten 2 hardkokte egg eller reker.
Mailin: Takk for tips om karbolett. Det skal jeg ha på minne når jeg går over til fase 3 og 4.Ble gele'en stiv?

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 19:19   #2562
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Godt å være tilbake igjen på diett. Påsken ble ikke helt som planlagt, dvs ikke gjennomført med lavkarbo stil. Ørlittegranne godteri der, en vaffelplate her og litt brød til lunsj og avslutningsvis med en pizza fra Dolly dimples igår . Men er fornøyd med at det ikke ble overspisning

Vekten: +1kg som skal av fort som fy.
Idag var det tilbake igjen på ED, og akkurat nå skal jeg til å spise woket grønnsaker med Risotto.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 19:31   #2563
EDlene
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 20
EDlene er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Tusen takk for flotte tips dere
Jeg skal definitivt se om jeg finner de lavkarbo-rundstykkene! Og pesto hadde jeg ikke tenkt på en gang, så det må også prøves

Husker ikke hvor jeg fant det, men en dag hadde jeg skikkeli lysst på noe som smaker junk food, og så fant jeg en "oppskrift" som nok går litt over fettgrensen, men som går greit en gang i blandt.

1 stabburets løvstek (stekes først på panne og legges til siden)
1/4-1/2 løk og 1/2 paprika skjæres i strimler og stekes.
Legg løken og paprikaen oppå løvsteken + noen teskjeer med salsa + litt raspet ost.
Holdes som et tacoskjell med fyll i (kan være lurt å ha en serviett/klut under).
Hadde dette til middag i går. Det var deilig. Følte at jeg spiste gatekjøkkenmat!

EDlene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 09:46   #2564
Trixiex
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Østfold
Innlegg: 30
Trixiex er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei, jeg er i fase 2.
Her kan jeg spise 150g rent kjøtt. Jeg tok kontakt med Eurodiet for å høre om jeg kunne spise røkelaks, acon og spekeskinke, men fikk til svar at det kunne jeg ikke. Hvorfor ikke? Vet dere noe om det?

Jeg fikk nemlig ikke noen forklaring. Samme damen svarte også at jeg bare kunne drikke grønn te og vann, men så har jeg hørt at drikkelisten er noe mer nyansert enn som så. Derfor lurer jeg litt på svarene jeg får, og om dere har fått noen mer forklaring enn meg.

Trixiex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 17:27   #2565
diettmannen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 5
diettmannen er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Trixiex, her.

Hei, jeg er i fase 2.
Her kan jeg spise 150g rent kjøtt. Jeg tok kontakt med Eurodiet for å høre om jeg kunne spise røkelaks, acon og spekeskinke, men fikk til svar at det kunne jeg ikke. Hvorfor ikke? Vet dere noe om det?

Jeg fikk nemlig ikke noen forklaring. Samme damen svarte også at jeg bare kunne drikke grønn te og vann, men så har jeg hørt at drikkelisten er noe mer nyansert enn som så. Derfor lurer jeg litt på svarene jeg får, og om dere har fått noen mer forklaring enn meg.

Hei Trixiex!
Jeg har spist røkelaks og spekeskinke, jeg har drukket ganske godt med Pepsi Max, Fun Light og Cola Zero, men jeg har nådd målet mitt

Siden jeg begynte på ED 13. januar har jeg gått ned fra 111,1kg til 82,9kg i dag
Har vært veldig streng med dietten, men har drukket kanskje 0,5-1 liter med lettbrus og Fun Light mesteparten av halve perioden.

Tror du med god samvittighet kan spise røkelaks og spekeskinke, bare pass på karboinntaket!

Jeg har var på oppfølging på Forusakutten på fredag, nok en fredag den 13.
Så nå har jeg godt over på fase 3B, eller, har vel tenkt og begynne en av de nærmeste dagene Liker meg godt i fase 2

diettmannen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 08:21   #2566
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Gratulerer med et fantastisk resultat, diettmannen

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 19:45   #2567
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Wow for et resultat.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 20:24   #2568
EDlene
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 20
EDlene er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

[quote=Trixiex;1331481]Hei, jeg er i fase 2.
Her kan jeg spise 150g rent kjøtt. Jeg tok kontakt med Eurodiet for å høre om jeg kunne spise røkelaks, acon og spekeskinke, men fikk til svar at det kunne jeg ikke. Hvorfor ikke? Vet dere noe om det?
quote]

Hørtes rart ut!! Jeg har til og meg fått en liste med "oppskrifter" på "mat i farten" av min ED lege, og to av oppskriftene inneholder røkelaks og spekeskinke

EDlene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 20:26   #2569
EDlene
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 20
EDlene er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Mailin:
Hvor lenge stekte du Idun Karbolett rundstykkene dine????

Sitter her og undres om det kanskje hadde vært mulig å brukt samme deigen til pizzabunn.... sugen på pizza til helgen

EDlene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 21:12   #2570
Lovinda123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 29
Lovinda123 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Heihei,nå er det lenge siden jeg har vært her inne!håper alle har hatt ei fin påske!merket det var ekstra vanskelig med alt godteri og kos fokuset,var til "måling" idag og var kjempenervøs før jeg gikk på vekta(ble et par glipper..kremt) men - 10 kg siden oppstart så er kjempefornøyd!det er så deilig å få bekreftet at det fungerer,også på meggratulerer allesammen med fantastiske resultater!helt utrolig!*stormende applaus*

Lovinda123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 20:58   #2571
Trixiex
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Østfold
Innlegg: 30
Trixiex er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Nytt spm fra meg, og tusen takk for svar. Da vet jeg at jeg i hvertfall en gang i blandt kan "skeie" ut med litt røkelaks. Er jå så godt med noe med skikkelig smak på...

Men så til det nye spm. Jeg skal til det store utlandet på tur med jobben. Det er jo en utfordring når man er i fase 2. Jeg takker disse franskmennene som står bak dietten å legge inn et glass vin hver dag. Det er jo greit når man skal ut med jobben... Men så kommer jeg til mat. Jeg har bestilt masse kjeks, soyanøtter, barer og sjokolade-frokostblanding, slik at jeg klarer meg litt sånn "på farten" de fire dagene jeg er borte. Så tenkte jeg å ha middagen med mine kollegaer, men unngå poteter og ris, og selvsagt dessert. Det kan jo tenkes at jeg vil få andre grønnsaker enn de som står på listen. Tror dere det vil ødelegge mye for meg? Og er det i såfall lett å komme tilbake i tralten igjen om jeg skulle ramle ut av ketose?

Noen andre som har vært på tur og vært sosial? hvordan har dere løst det? Bor på hotell, så all annen matlaging enn litt røring i melk er utelukket....

Trixiex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 00:38   #2572
Vivven
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 10
Vivven er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

..jeg har gått på ed i tre uker,og har tatt av 1,ETT kilo...
Har god samvittighet,men kjenner det er litt kjipt at det ike har forsvunnet noe ,er..
Jaja..har ikke mistet motet,så går på med krummet hals.

Vivven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 07:22   #2573
Shadow40
Nytt Medlem
 
Shadow40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 5
Shadow40 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Den store felles ED-tråden

[quote=Trixiex;1334514]Nytt spm fra meg, og tusen takk for svar. Da vet jeg at jeg i hvertfall en gang i blandt kan "skeie" ut med litt røkelaks. Er jå så godt med noe med skikkelig smak på...

Men så til det nye spm. Jeg skal til det store utlandet på tur med jobben. Det er jo en utfordring når man er i fase 2. Jeg takker disse franskmennene som står bak dietten å legge inn et glass vin hver dag. Det er jo greit når man skal ut med jobben... Men så kommer jeg til mat. Jeg har bestilt masse kjeks, soyanøtter, barer og sjokolade-frokostblanding, slik at jeg klarer meg litt sånn "på farten" de fire dagene jeg er borte. Så tenkte jeg å ha middagen med mine kollegaer, men unngå poteter og ris, og selvsagt dessert. Det kan jo tenkes at jeg vil få andre grønnsaker enn de som står på listen. Tror dere det vil ødelegge mye for meg? Og er det i såfall lett å komme tilbake i tralten igjen om jeg skulle ramle ut av ketose?

Hei.
Jeg har gått på eurodietten i et halvt år nå og har vært på flere utenlandsturer. Det har gått kjempefint, har ikke gått ned noe særlig, men har ihvertfall ikke gått noe opp. Jeg har hatt med meg kjeks, nøtter og barer og spist middag med grønnsaker. Har drukket mer enn et glass vin pr dag, og spist de grønnsakene jeg har fått servert, unntatt gulrøtter. Den frokostblandingen var ikke noe kjekk å ha med på hotell, var ikke mulig å få vasket begeret skikkelig, så etter et par gangers bruk luktet det veldig surt....

God tur og lykke til!

Shadow40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodiett Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 15:50   #2574
EDlene
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 20
EDlene er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Vivven, her.

..jeg har gått på ed i tre uker,og har tatt av 1,ETT kilo...
Har god samvittighet,men kjenner det er litt kjipt at det ike har forsvunnet noe ,er..
Jaja..har ikke mistet motet,så går på med krummet hals.

Har du nettopp startet på ED??? Det hørtes veldig rart ut....
Synes du er flink som står Plutselig raser nok vekten av deg også skal du se!

Jeg har nettopp gått over i fase 3, og har gått ned i underkant av et kilo på 2 uker... synes DET er ufattelig seint... men trøster meg med at det går nå sakte men SIKKERT nedover....

EDlene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 11:29   #2575
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Da står Idun lavkarbo lett brødet til avkjølning på benken. Jeg er spent på smaken...

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Svar

Emneord
eurodiett, fase 1, fase 2, fase 3, fase 4


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store tips-tråden Pruttilutt Ketolysekuren 9 13-10-10 22:33
Den Store Gullprodukt Tråden KarboKiller Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 20-01-08 14:49
Den Store Musikk-Tråden firth Generell diskusjon 6 20-07-06 12:01
Den store HTML-tråden mofe Generell diskusjon 20 23-05-06 00:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no