Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Og hva er hodet ditt opptatt av....

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-04-04, 09:46   #1
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Og hva er hodet ditt opptatt av....

..når du ikke tenker lavkarbo??

Jeg slenger ut en tråd helt utenfor tema her og lurer på om noen vil fortelle om hva de driver med på fritiden. Tenker da ikke nødvendigvis jobb. Men hva fyller deg opp, hva gir deg energi og overskudd. (tenker da IKKE lavkarbo-mat). Hva er du glødende intr. i?
Og hvorfor skal vi gjøre dette?
Jo, fordi jeg kjeder meg og er innmari nysgjerrig!!??

JA!
Og fordi jeg alltid synes det er spennende å høre hva folk er intr. i. Man kan jo lære så utrolig mye!!

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-04, 09:54   #2
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Dette driver meg

Så her kommer jeg:

Magedans. Har danset i fem år. For tiden litt laber interesse. Kommer og går litt. Magedansen har måttet vike for all styrketreningen.

Konkurranseskyting. Har holdt på i snart 14 år. Utdannet skyteinstruktør. Har vært veldig aktiv og veldig flink. Har planer om å starte opp igjen nå da jeg har fått ny skytekompis. (Begynn med skyting, treff nye venner!!)
Har jaktet mye før. Ikke mere nå.

Fisking, fluebinding og fluefisking. Desverre trenger jeg en fiskekompis, da jeg er sambo med en som hater alt som har med fisk å gjøre. Enten det er å fange den eller fiske den.

Hagearbeid. Elsker å stå med jord til albuen. Luke og plante. Det er den beste balsam for sjelen jeg kan ha. Ingenting i verden er bedre enn dette... bortsett fra magedans kanskje??

Kreativiteten min kommer til utløp gjennom skriving. De som kjenner meg litt vet at jeg skriver mye.
Men for tiden har jeg fått totalt dilla på kort-laging, stempling osv!!! Er totalt hekta!! Leker meg meg knæsjfarger og bare kooooser meg!!!!

Patchwork er min vinteraktivitet. Å sitte inne en kald vinterkveld å leke meg med stoffer og mønstre er toppen!!

Og så treningen min da.... Styrketrening og vannaerobic. Gir smøring til leddene mine, overskudd og styrke. Kunne ikke vært foruten!!!

og ja... så glemte jeg naturen!!! og Fotografering!! Har alltid vært aktiv hobbyfotograf. Elsker å rusle i skog og mark. Turorientering med hele familien på slep er det vi nå ser frem til. De legger ut postene i disse dager!!!

Dette er hva som driver meg i hverdagen. Som gir meg overskudd, latter, energi, og påfyll.

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-04, 10:07   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Hei Carbokiller, du lurer på hva vi driver med når vi ikke tenker lav karbo....IKKE NOE!!!

Tuller..Jeg er veldig glad i å lese. Jeg er vel det man kan kalle lesehest.Ikke kiosklitteratur og sjelden krim, men ellers nesten altetende. Den siste nå var Paulo Coelho: Veronika vil dø. Flott bok om å tørre å leve sitt liv., og ikke alle andres. Tørre å være seg selv. Han skriver veldig godt.

Hagearbeid står høyt. Herlig å jobbe med planter. Etter at ungene ble voksne, så endret også hobbiene mine seg litt. Tidligere var jeg håndball entusiast, dvs oppfølging av bla poden...på høyt nivå. Spilte som ung. Har vært svømmer som ung, men det er lenge siden, så nå er det bare som litt trimaktivitet fra tid til annet. Går en del i teater. Har et abonnement sammen med en av jentene mine, så vi går en gang hver 14 dag.
Ellers så har jeg i mange år vært engasjert i kulturlivet i den forrige kommunen jeg bodde. I en kunstforening bla, og så var jeg leder for restaurering og bevaring av en gammel bygning, som nå er kulturhus. En spennende periode.
Jeg har også tatt en del etterutdanning som voksen,ikke nødvendigvis for å fylle på ifbm jobb, men fordi jeg liker å studere

I dag har jeg ingen altoppslukende hobby, dessverre, men det kan komme. Livet mitt ble litt snudd opp ned for tre år siden, og har liksom ikke kommet skikkelig igang igjen. Savner å være litt aktiv. Bortsett fra å lage mat da, har gått mange kurs..Litt snadder mat, både Thai, annen asiatisk, fisk og gourmet mat, samt desserter....oiii . Felles hobby med ungene mine....

I dag er jeg hjemme, jobber 50% for tiden...plager i en arm....så i dag skal jeg ut i solen en tur, før jeg drar for å stelle negler Litt luksus på mine voksne dager
Hva med deg da Carbokiller? Noe du er spesielt opptatt av? Eller dere andre, noe spennende å berette?
Se det du svarte før jeg ble ferdig


Sist redigert av Anne : 29-04-04 kl 11:12.
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 29-04-04, 10:22   #4
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 57
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Får mindreverdighets komplekser av slik aktivitet jeg. Dessverre har jeg ingen glødende interesser lenger. Var en gang interessert i politikk og har vært hestejente i min ungdom men har til gode å finne noe som engasjerer meg nå.

Det er jo ett unntak da. Mazungen og mennesker som jeg bryr meg om. Elsker å jabbe og sosiale sammenhenger. Mye krefter går med på en dysfunksjonell familie med mye konflikter.

Er glad i å lese men det blir lite av det nå også. Har ellers en liten dragning mot det alternative og vil vel repetere Silva Kurset snart.
Kom på at det er jo ett untak da. Etter at jeg ble englemamma så brukte jeg masse tid på å finne informasjon om sykdommen HELLP sydrom(alvorlig svangerskapsforgiftning). Det var rimelig altoppslukende. Bruker enda litt tid på å hjelpe nye offer med informasjon om denne sykdommen. Etter å ha fått et barn uten å bli syk så er ikke dette lenger viktigst i verden.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 29-04-04, 10:23   #5
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Hvem vil vel hoppe etter Wirkola???? (Whao, Carbokiller! )

Jeg har desverre hatt en skjev fordeling av min tid lenge. Altfor mye jobbing og tenking på jobb, døgnet rundt. Men jeg har noen fristeder:

Håndball! Jeg er keeper og kaptein på et bra lag. Ja, ikke det at vi er så himla FLINKE opp i divisjonene (4. div), men laget er BRA fordi vi har det sosialt, og en herlig mix mellom 18-åringer og 30-åringer. På håndballbanen er det eneste stedet jeg klarer å koble 100% ut. Og joda, jeg er litt god.

Naturen! Vi bor 50 meter fra flotte stier i skogen, og vi er der ganske ofte. Vi har bygget nytt hus med mye natur rundt oss, og det er godt.

Hage! I.o.m. vi har bygget nytt hus, så har jeg vel ikke noe valg denne sommeren... Men kanskje jeg liker det bedre enn jeg frykter?

Barn og katter! Ikke akkurat noen hobby, men det gir påfyll i et slitent hode!

Jeg skriver og leser mye, men igjen: Mest fagstoff....

Min utfordring er å skaffe meg flere fristeder. Men jeg vet ikke om jeg skal ha flere hobbyer. Jeg skal følge min homeopats (og gode venners) råd, nemlig å øve på å gjøre INGENTING. Så det er min nye hobby: INGENTING! Noen som vil være med i Ingenting Foreningen (IF)?
Jeg skal prøve badekaret vårt (snart bodd her i 1 år uten at jeg har brukt badekaret...det er jo så ineffektivt.... ). Og jeg skal lytte mer til musikk.

Morsomt å høre om dere andres liv utenom Karbojunkie også - sleng dere på!

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 29-04-04, 10:30   #6
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

"Midt oppi hue er det ingenting

- bare rundtomkring, bare rundtomkring....."

Merkelig at jeg kom på den barnesangen akkurat nå...hmmm...

Jeg er IKKE overrasket over at lista di er så omfattende, Carbokiller! Men hva med meg da? Hva er jeg opptatt av? Som IKKE er mat? Det er jo nesten umulig det!!!

For min hovedinteresse er nok faktisk mat og helse. Men i "og helse" ligger det jo ganske mye da....

PSYKOLOGI: har vært veldig syk selv, og har etter det blitt veldig ydmyk for hva psyken er og psyken gjør. Fasinerende tema, og lærer stadig nye ting. Både om meg selv og andre. Jeg er nok ikke så opptatt av teorien bak, men mer av hvordan leve med.

ALTERNATIV MEDISIN: Opptatt meg lenge. Har utdanning innen Reiki healing og Kinesiologi. Studerer nå Akupunktur, Anatomi - Fysiologi - Sykdomslære og Kost og Ernæring. Fasineres av urter og naturlegemidler. Tror på å se mennesket som en HELHET, og synes Kinesisk filosofi og diagnostikk har mye for seg.

ORD: Dette er kanskje min særeste interesse.... Denne interessen gir seg utslag i at jeg til tider er mer opptatt av hvordan ting skrives - enn hva som skrives. Rettskrivning f.eks...... Mannen min bruker meg derfor mye som korrekturleser, og det er lurt . Pleier å si at jeg drømmer om jobb som kroketurleser i Vredens Gnag..... En annen ting med ord, er at jeg syns mange er så veldig fine.... (Gurimalla - dette er sært altså.....) De fineste er ONKOLOG, HØYESTERETTSJUSTITIARIUS OG ONOMATOPOETIKON. Akkurat nå i hvert fall.

MUSIKK: Lidenskapelig musikkinteressert!!! Men hos meg står det aldri på musikk i bakgrunnen. DET syns jeg ofte er støy. Men jeg elsker å lytte til musikk, og det er mye norsk. Og gospel. Og meditasjonsmusikk. Og siden vi nå snart er i mai måned; elsker å høre korpsmusikk i gatene, og marsjerer i takt med høy armsving hvis jeg ikke konsentrerer meg. Og går med mørke solbriller. Var nemlig veldig aktiv musiker i min ungdom - men måtte slutte etter en bilulykke. Dette var i 1986 - gråter over savnet av og til fortsatt.

- også er det en hel haug med andre ting selvfølgelig. Som de nære ting. Familie og venner. Men der er hjertet mer styrende enn hodet - så det blir en annen gang. I en annen tråd.....

Filosofisk hilsen og fra Fedonisten

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 29-04-04, 11:02   #7
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

If..

REF:"Min utfordring er å skaffe meg flere fristeder. Men jeg vet ikke om jeg skal ha flere hobbyer. Jeg skal følge min homeopats (og gode venners) råd, nemlig å øve på å gjøre INGENTING. Så det er min nye hobby: INGENTING! Noen som vil være med i Ingenting Foreningen (IF)?"

Samboer'n min er veldig flink til gjøre "Ingen ting". Positivt ment. Han gjør det bevisst, ellers er han meget "arbeidsom". Jeg øver meg jeg og, men klarer ikke å gjøre ingenting...Tankene går, og da "filosoferer" jeg , så hvis det er å gjøre ingenting, eller hvis jeg får sitte stille å lytte til musikk,eller strikke (dukketøy) mens jeg gjør ingenting...så er jeg med i IF!


Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 29-04-04, 11:08   #8
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

Så det er min nye hobby: INGENTING! Noen som vil være med i Ingenting Foreningen (IF)?

Blir med jeg!

Får vi medlemsblad? Får vi jakkemerke? Paraply? T-skjorte? Hvor mange medlemsmøter? Skal vi på turer? Hvor mye koster det? Kan jeg ta med meg noen? Kan vi være anonyme?



Dette høres slitsomt ut..... Blir vel INGENTING av dette tenker jeg.......

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 29-04-04, 11:14   #9
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Her var veldig mye spennede! Og egentlig ikke så mange overraskelser...

Hva jeg er opptatt av:

  • Som Maz, så sliter jeg endel med dysfunksjonelle personer... Jeg jobber også intenst med meg selv for at ikke jeg også skal være det... Det er det jeg er sosialisert til å være, så det å la være å handle og tenke dysfunksjonelt opptar mye av min tid...
  • Når det er sagt så bruker jeg mye tid på filosofi omkring Gud, livet og tankenes kraft. Rikdom, velstand, suksess, omgivelser og omstendigheter. Jeg er oppvokst som kristen, men det har alltid skurret... Aldri stemt overrens... Så Gud finner jeg nå innenfor filosofien... Gjenstår å opprette kotakt da... Men jeg har fått indre ro, og den betyr veldig mye....
  • Meningen med mitt liv opptar all min tid...
  • Meditasjon... jeg prøver så godt jeg kan... Har Silva kurs, men trenger en oppfrisking...
  • Masse nye internettprosjekter
  • Webdesign
  • Jeg elsker å drømme om biler
  • Visualisere framtiden...
Oppsummert: Filosofi, tankeneskraft, kilden til alt, kosthold, internett, meditasjon, kampen mot dysfunksjonalismen...

Og i tillegg til alt dette (langt ifra alt... ) så bruker jeg altfor lite tid på arbeid, oppgaver som bringer inn penger NÅ...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 29-04-04, 11:16   #10
trulte
Juniormedlem
 
trulte sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Kongsvinger kommune
Alder: 61
Innlegg: 25
trulte er ny på veien

Melder meg hermed inn i foreningen ! Elsker å sitte å la tankene fly, gjerne med litt god meditativ musikk i bakgrunnen. Hadde vært veldig ok å skylde på medlemskap.....

Har eller STOR glede av å male med akryl (kopierer foreløpig etter andre) og har også snust litt på pastell-kritt. Det stopper litt når man har kjøkkenbordet som eneste arbeidsplass og to unger og en mann som skal ha mat innimellom.

Lesing er en annen stor gledeskilde. Sluker alt av krim, science fiction o.l.

Størst av alt er HYTTA! Fikk endelig tak i drømmestedet i fjor sommer. Ligger i de Värmländska skogarna like ved en sjø og ett tjern. Verdens fineste hvis du spør meg.... Trenger litt oppussing, noe som er koselig når det er lystbetont som nå.
Kan liksom ikke vente med å ha ferien der, tankene er der ofte.

__________________
Den som klarer å le av seg selv

har alltid noe å more seg over
trulte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-04-04, 11:19   #11
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Blir med jeg!

Får vi medlemsblad? Får vi jakkemerke? Paraply? T-skjorte? Hvor mange medlemsmøter? Skal vi på turer? Hvor mye koster det? Kan jeg ta med meg noen? Kan vi være anonyme?



Dette høres slitsomt ut..... Blir vel INGENTING av dette tenker jeg.......

AIT - Anonyme ingenting tenkere

Men cluet er ikke å tenke på ingenting... cluet er å tømme tankene for alt...

Det er da kreativiteten kommer strømmende... Det er da de STORE oppdagelsene skjer... Slik fant Einstein alle sine teorier... Fra intet... De er fortsatt gjeldende lover...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 29-04-04, 11:27   #12
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Mine intresser er Styrketrening og å se fotballkamper med favorittlaget mitt. ( ser ikke lenger på andre kamper)

Desverre er det fortsatt for mye tv, men på langt nær så mye som før.

Er forøvrig svært flink til å gjøre ingenting. Jeg annser det som nødvendig for et fullverdig liv. Kona mener derimot at jeg er for flink til å gjøre ingenting.

Famililivet er vel ikke akkurat en hobby, men har funnet det nødvendig å få strukturet livet noe mer slik at det har blitt mer tid til familien.

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 29-04-04, 11:29   #13
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Jeg har drevet med en del forskjellig opp gjennom årene

Sang: Har vært min store lidenskap, men jeg driver ikke aktivt med det nå..... skjønt lilleprinsen min kommer nok til å se tilbake på barndommen sin som en eneste lang musikal. Har forsøkt å lære meg å spille piano og gitar men jeg er ingen racer.

Friluftsliv: Jeg og mannen elsker friluftsliv men kommer oss alt for lite ut i skog og på sjøen . Der er nok mannens jobb den store synderen. Vi drømmer om..... nei vi har bestemte planer om engang å skaffe oss selibåt

Kosthold: Jeg må nevne det selv om det på en måte er det vi hele tiden snakker om her inne. Dette er nok min mest lidenskapelige interesse (bortsett fra lilleprinsen min da) om dagen. Jeg leser mye om det og bruker en del tid på å prøve ut nye spennende og sunne retter til oss voksne og til babyen. Jeg er redd jeg kan være en plage for mine omgivelser der .

Politikk: Jeg er aktiv i et politisk parti. Sitter bl.a i fylkesstyret og er vara til fylkestinget (ikke første vara altså).

Venner: Jeg elsker å tilbringe tid sammen med folk jeg liker og deler interesser med. Jeg har mange gode venner og får stadig nye. Ja og for de som måtte lure så er jeg ikke sånn overfladisk som har mange bekjente jeg kaller gode venner. Jeg er et sosialt vrak og bruker mye tid sammen med de vennene jeg har.

Kreativitet: Jeg er egentlig litt kreativ, men det får stort sett utløp i det som har å gjøre med interiør, borddekning og lignende.

Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-04-04, 14:44   #14
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk
Talking

Jeg må være selvskrevent medlem av AIT - av og til er tiden bare ....borte....

FØR
Dans
Begynte å danse ballett da jeg var veldig liten. Hos Jorun & Even Kirkenær i Oslo. Da vi flyttet til Stavanger gikk jeg hos Asta Bügelmeyer i mange år. Senere hos Irene og Egon Weng. Helt til jeg falt ned stigen..... Dumt å prøve å klatre opp en stige med tresko på bena. En lang historie kort: Jeg falt ned og brakk ryggen. Lå lenge på sykehus og fikk beskjed om at ryggen ikke ville tåle belastningen ballett hadde på ben & rygg. I dag hadde jeg sannsynligvis fått beskjed om å fortsette dansen..... Etter å ha trent 4 dager pr uke er det ikke merkelig at jeg begynte å legge på meg..... Men det er en annen histore.

Vekt/styrke trening
Med sønn på 1/2 år begynte jeg å trene vekter. 3 ganger pr uke, noen ganger mer. I mange år var jeg stram og veltrent..... Helt til den første skiveprolapsen. For hver gang var det vanskeligere å begynne igjen og det skulle mindre til før jeg sluttet. Jeg er fremdeles ekstemt myk og kan sette håndflatene i gulvet - begge veier. Men har store problemer med å få raua ig gir og sette igang. Trener med mine strikker og AB-slide (ryggøvelser etter flere prolapser). Hvorfor mon tro ???


Jobb
Jeg har en jobb som krever kanske mye av meg psykisk. Jeg jobber i et utskjelt flyselskap som kundekonsulent, skiftansvarlig - sitter også på internet support. I de siste månedene har vi hatt oppsigelses spøkelse hengende over oss. Selskapet må spare penger. "Pakket inn" sier de at enten går vi ned 5 % i lønn i år + yttterligere 10% neste år - ELLER så outsourcer de virksomheten. (Vi har ikke fått noe lønnstillegg på to år og jobber allerede i et lavtlønnsyrke) Slike trusler gjør noe med tankene til en 47 år gammel dame som har jobbet i bransjen siden 1974...... Heldigvis har vi en sterk fagforening som taler vår sak. Om ikke dette var nok blir vi daglig utskjelt av voksne "anvarlige" mennesker som virkelig burde vite bedre. Uttalelser som "håper du mister jobben" er ikke en skjeldenhet. I går fikk vi vite at vår nye ledelse har bestemt at de skal beholde callsenter virksomheten innen selskapet. Det blir ingen outsourcing.......tror de.... men mange må gå fra jobbene sine. Hvor mange vet vi ikke enda.

Jeg forteller dere dette for at dere skal skjønne HVORFOR jeg virkelig trenger å tenke på INGENTING. Å tømme hodet. På jobb er jeg sjelesørger, psykolog, rådgiver (og ikke bare når det gjelder reise), telefonkatalog, orakelet i Delphi...., internet ekspert og av og til "jæ....... kjerring". Jeg har telefonnr til krisetelefon, Dixi, familierådgivningskontor og politi på lista mi..... Det er altså ikke bare Oslo-Bergen kl. 12.00 !! (Det er utrolig hva folk forteller på telefonen til vilt fremmede mennesker...)

Bøker
Når jeg kommer hjem er jeg nummen i hue.....tom, - og utslitt. Da er det deilig å sette seg ned med ei bok. Jeg leser 2-3 aviser til dagen. Før jeg ble forum avhengig bestilte jeg bøker for gjennomsnittlig 600 kr pr mnd. på Amazon.co.uk. Vi har bøker i alle rom untatt badet. Hva slags bøker ? Alt unntatt bøker a la legeromaner (klissete dame/kjærlighetsromaner). Og kokebøker.... Har MASSE kokebøker, hvilket bringer meg videre til

Matlaging
Har alltid likt å lage mat. Det perfekte er små selskap for 2-6 personer. Å komponere menyer og servere maten til folk som setter pris på den. Å finne på noe å spise er en STOR utfordring på Atkins. På det stadiet jeg er (induksjon) har det helt klart sine begrensninger. Også har jeg blitt så matlei. Det å MÅTTE spise er slitsomt. Det er dessverre ikke alltid jeg har tid til å tilbringe timesvis på kjøkkenet heller. Men når jeg har tid og lyst kan jeg stå leeeeenge over grytene...

Golf
Har men mann som er golfeholiker. Han spiller omtrent hver dag året rundt. Uansett vær & føreforhold. Fant ut at det kanskje hadde vært godt for meg å komme i bevegelse også. Tok grønt kort i fjor. Satser på å få hvitt (handicapkort) i år. Golfbagen min veier 7.5 kg og jeg bærer den på ryggen. Triller er for pyser. Hver gang jeg skal slå ballen må jeg løfte sette bagen ned, og løfte den opp igjen. Viktig å løfte riktig og bruke BEGGE bærestroppene (som ryggsekk) - Hvis jeg bruker 90-100 slag på en runde betyr det at jeg løfter 7.5 kg 180-200 ganger. I tillegg er det 3-4 timer med gåing med vekt på ryggen....Rask gåing, - jeg har korte ben og er liten. Mannen min er høy med lange ben...skal jeg følge med og ikke sinke alle på banen må jeg få veldig FORT ! Det er god trim !!

Forum
Da jeg begynte med lavkarbo fant jeg ikke andre som drev med det samme. Jeg leste bøker..... Jeg søkte på nettet og fant flere forum. Jeg leste og leste og leste i noen måneder før jeg registrerte med på et par av dem. Har truffet fantastisk flinke og kunnskapsrike mennesker og fått masse nye venner, - noen av dem for livet. Utrolig med støtte og oppmuntring. Det har nettopp vært et lite skandinavisk LC-møte i Malmø som jeg gikk glipp av fordi jeg måtte jobbe.... Men flesteparten av deltakerne i mitt andre forum hjem er kanadiske og amerikanske noen engelske. Noen av oss kommuniserer også på e-mail og telefon. Hvis jeg ikke er på forumet en dag eller to flommer mailboksen min over av meldinger..... hvor er du, hva er galt .... Det er jo koselig, men litt anstrengende også ! Å lese de nye innleggene bare i journalene og svare på hilsner i min egen tar vannvittig med tid. Føler jeg får mindre og mindre tid til å lese andre posteringer. Man KAN leve et eget lite liv der inne.... Hvor sunt det er vet jeg ikke. Var kjempeglad når jeg fant dette forumet. Endelig et norsk et !! MÅ lese alle poster her og, selv om jeg ikke svarer på alt eller kommenterer alt...... Må passe på at mannen min får nok oppmerksomhet også, - ellers kan jeg risikere å bli sittende tilbake alene med forumene mine !!

Reiser - Tenke på ingenting
Vi har som regel en "lang" ferie hvert år. Fra 10-30 dager. Noen ganger er det innen Norge, andre ganger Jersey (har vært på alle kanaløyene), Irland, USA eller som i fjor, drømmeferien, - 14 dager på Mauritius. Mannen spilte golf nesten hver dag, noen ganger en time andre dager 2 eller 3. Jeg hadde ikke tatt grønt kort enda og ville bare slappe av. Gikk rett ut fra rommet til deilig hvit sandstrand og solstolen min under palmen. Tjeneren kom med kaldt vann og isbøtte, -og når jeg vinket - lunch... ellers LÅ jeg der på solstolen nesten hele dagen. Tiden raste avgårde. Før jeg visste ordet av det var det kveld.... Var ikke aleine hele tida altså, vi var sammen mesteparten av tida. Badet i det turkise vannet noen ganget, svømte litt. Vi gikk turer langs stranda og inn til den bittelille landsbyen et stykke unna..... Pointet er at vi stresser ned, vi gjorde ting fordi vi ville, ikke fordi vi måtte... Normalt når vi er ute og reiser så skal vi se så mye, -oppleve noe. Det er ganske slitsomt å være på ferie, selv om det en gjør er kjekt ! Vi har et annet slapp av sted også, - og det er Jersey. Vi har vært der så mane ganger at vi ikke har noe sted vi MÅ se, vi har sett alt. Vi bor på det samme hotellet hver gang. Treffer mange ganger de samme folkene år etter år. Er det fint vær drar vi på stranda eller går en tur langs klippene, kjører en tur for å spise lunch et annet sted på øya, - eller tar en tur rundt i St.Helier, en sjarmerende liten by med masse uterestauranter og spennende butikker. Spiser på restaurantene vi kjenner og som kjenner igjen oss, - prøver nye spisesteder, - treffer nye mennesker.
Det var det som er viktigst i livet mitt NÅ. Langt utpå viddene i forhold til hva posten egentlig handlet om .......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 29-04-04 kl 17:16.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-04-04, 16:37   #15
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 57
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Må ha gått til samme homeopat vi MHM for jeg har også fått den resepten, Eller rettere sagt jeg har fått beskjed om å lære meg å stirre i veggen....

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 29-04-04, 19:08   #16
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Oi!!! TUSEN TUSEN takk for at dere ville dele!! Blir helt rørt her jeg sitter jeg! Det er jo så mange flotte mennesker her inne, både dere som gjør masse, dere som har tenkt til å gjøre masse men aldri har tid og dere som gjør alt for å gjøre ingenting!!!! Gjøre ingenting ja... burde absolutt vært noe for meg. Burde få et kurs i akkurat det der.

Jeg må bare tillegge en ting til;
REISE: ETter å ha reist over store deler av verden er jeg kraftig bitt av reisebasillen.
Men nå har jeg altså funnet MIN GRESKE ØY. Den øya jeg skal bli gammel på. Der hvor jeg skal sitte å se på solnedgangen mens jeg skriver mine memoarer. Vi er allerede på husjakt der. Det blir nå åttende gangen jeg er der nede (på tre år), og hvem ville trodd at jeg skulle bli en av de som kom tilbake til samme sted om og om og om og om igjen? Men det er ikke for trygghetens skyld jeg gjør det. Det er for menneskene der nede.

Jeg har vært mange steder i Hellas, men denne øya, som forøvrig er det styggeste jeg har sett, faktisk så stygg at den er pen...er helt utrolig. Det karrige fjellandskapet setter fantasien i sving. Det må være som å være på månen. Likevel.. når våren kommer og hele fjellsiden blomstrer av oreogano og basilikum og luften er fyllt av krydderdufter, da er det langt fra en månelandskap man ser.
Og menneskene innehar en sjelden hjertevarme og gjestfrihet. En åpenhet og ærlighet som ikke er forsuddlet av masseturisme. Dette er det autentiske Hellas. Her finnes det et diskotek på hele øya. Resten er små tavernaer. Sett i Skandinavisk målestokk må dette sammenlignes med å være Indre Jokkmokk. Svært få har hørt om den.
Og de som har vært der ender opp med enten å hate øya fordi den helt mangler masseturisme og annen futt og fart. Eller så elsker de den for den avslappende atmosfæren der. For de gjestfrie grekerne som tar deg inn i sitt hjerte og sitt hjem og for den voldsomme naturen.

Og på naboøya, syv hundre meter unna: Der har alt stoppet opp. Der finnes det ingen motorkjøretøyer annet enn en eneste elektrisk rullestol donert av noen tyskere til en lam gammel mann som ble skadet i en dykkerulykke på dykk etter svamper. Der råder bare stillheten. Å sitte der natterstid med et iskaldt glass med duggende gresk øl mens man skuer over fjellene på andre siden og månen som sakte brer sitt hvite lys over landskapet, det er selve LIVET.

Dette er mitt paradis. Som jeg kommer tilbake til år ut og år inn. Her er mange av mine venner, Petroula, Yanni, Rita, Toula, Babis og de andre.Om fire uker drar jeg dit igjen. Jeg gleder meg til å komme ned å se dem igjen. Jeg gleder meg til bølgeskvulp og vakre solnedganger, til synet av fjellsidene som er farget lilla av blomstrende urter, til sikadenes sang. Vandringer i fjellene og dukk i havet.
Dette er min øy.

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-04, 21:17   #17
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Jeg må bare si at jeg synes du virker som en vakker person Carbokiller!


Og siden jeg drømmer om å reise til Hellas (har også reist en god del men aldri vært i Hellas), kunne jeg nok tenkt meg å tilbringe en ferie på denne "øde" øyen sammen med deg (måtte helst hatt med mannen og lilleprinsen også da).

Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-04-04, 23:00   #18
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carbokiller

Men nå har jeg altså funnet MIN GRESKE ØY.

Heter ikke Kefalonia vel?

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 29-04-04, 23:48   #19
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Nei.. Kefalonia er VAKKER.

Øya mi er Telendos og Kalymnos. Førstnevnte er øya uten motorkjøretøyer, hvor stillheten råder. Kalymnos er stedet jeg vil bli gammel på. Legger du ut på en svømmetur på 700 meter, kommer du i land på Telendos. Eller.... du kan ta en av båtene som går over dit.

Hmmm...Om tre uker sitter jeg på en taverna der nede og skuer utover solnedgangen....

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-08-04, 23:00   #20
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Hva jeg driver og tenker på foruten lavkarbo? Det var et vanskelig spørsmål som får meg til å innse at jeg bør skaffe meg en hobby eller noe..altfor mye av tiden min bruker jeg foran tv eller datamaskinen,men det ble sånn når jeg flyttet til denne øya.

Før

Drev jeg aktivt med hester: Var i stall med travere hver gang anledningen bød seg og hver helg.Det ble lange turer i skogen både på sommer og vinter med grilling av pølser og reinhjert/tunger og mer til.Drev med turisme og jeg har skysset noen amerikanere og tyskere i Pasviks skoger,og til og med vært i tysk avis!

I ukedagene spilte jeg håndball og basketball par ganger i uken og var i basseng hver tirsdag,og var veldig aktiv.Har alltid hatt hund,og også denne måtte ha trim,og da var fjellturene en av mine beste minner fra ungdomstiden min.

I det hele tatt et aktivt liv før,men mye var for å komme seg bort hjemmefra.

Nå: kunne jeg tenkt meg lære håndarbeid,for det kan jeg overhodet ikke!Lyst til å lære mer om alternativ medisin,og gjerne gått noe utdanning innen det.

Jeg er nok mest opptatt av familien min nå,og litt diktskriving,og alle disse forumenen da!

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-08-04, 23:01   #21
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Røsket litt liv i en gammel tråd..Er jo så mange nye her,og jeg hadde ikke selv svart på den

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mål! HP Generell diskusjon 44 12-12-09 16:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no