Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hei. Ny her. Noen som vil komme med en anbefaling?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-03-08, 02:19   #1
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Hei. Ny her. Noen som vil komme med en anbefaling?

hei. jeg er ny her.

etter 2 tette og vanskelige svangerskap hvor vi mistet den første sønnen vår like før termin har kiloene rennt på FORT og jeg har gått fra og veie 70 kg til å nå veie 105 Mye av dette henger nåkk psykisk sammen med alt som har sjedd, og ettervært som kiloene rant på, ble jeg mere og mere deprimert, og bevegede meg mindre og mindre ut...trøstespising, JA

er nå bare 7 uker siden vår solstråle alexander kom til verden, men har nå vært overvektig i 2 år, så det er ikke snakk om å vente(ammer ikke)

nå MÅ jeg igang... har alledere bynt å trent, har hatt 2 spinning timer
men nå må kostholdet endres for at dette skal fungere..

jeg lurer derfor på om noen her vil komme med en anbefaling til en diett som kan passe til meg , er 22 år, skal trene 3 ganger i uka, og skal ned 30 kilo(langtidsmål)

Må si jeg som førstegangs på disse siden er veldig skeptisk til å spise fett for å gå ned, men ser jo det fungerer for de fleste av dere, så må jo prøve men er med tungt sinn jeg må gi opp potet og ris og brød da
spiser det ikke så ofte men må liksom ha det av og til

men skal jeg klare dette MÅ jeg ha fokus på målet mittsom er en bedre hverdag helsemessig og at jeg skal komme meg ned til det jeg var for 2 år siden

Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 02:28   #2
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Hei.Ny her. noen som vil komme med en anbefaling?

For en forferdelig opplevelse det må være.. trøste

Har du lest på de forskjellige kostholdsfilosofiene her på forumet?? Hvis du tenker på ketolyse-kuren finner du også mer informasjon på www.ketolyse.no

Lykke til!!

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 02:45   #3
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hei.Ny her. noen som vil komme med en anbefaling?

holder på å nileser til øynene renner her..hehe

Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 03:16   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hei. Ny her. Noen som vil komme med en anbefaling?

Først må jeg få si jeg føler sterkt med deg, jeg har ingen problemer med å forstå at dette har påvirket deg sterkt!!

Når det gjelder det med fett, det er jo en god gammel myte at man blir fet av fett, jeg kan veldig kort forklare hvordan det funker:
Vi har to primære måter å forbrenne på; karbohydratforbrenning (glukose som brennstoff), og fettforbrenning (ketoner som brennstoff). De fleste vanlig slanke mennesker har en god karbohydratforbrenning, mens overvektige gjerne produserer for mye insulin som er et fettlagrende hormon. Mye sukker og stivelse gir mye insulin.
Spiser man fet mat fra naturlige kilder (kjøtt, fisk, fugl, meieriprodukter etc) og spiser så man er behagelig mett så vil kroppen bruke fettet som brennstoff, og også kroppens overflødige fett. Det er en optimal forbrenning for å gå ned i vekt, da den ikke tærer på musklene fordi man får i seg godt med proteiner.

Ketolysekuren er en god, sunn og effektiv diett (selv om den kalles en kur, så anbefales det å fortsette å spise lavkarbo, om kanskje ikke så restriktivt som under vektnedgangen, for å ikke legge på seg igjen). Det er en diett som veldig mange her inne følger, boka som er skrevet av dr Torkil Andersen (som også er medlem her inne) er lettfattelig, og de aller aller fleste går ned i vekt og trives med denne måten å spise på.

Masse masse lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 17:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no