Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Frustrert pappa! Nesten frustrert datter!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-02-11, 09:47   #1
Sykepleierstudine
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 53
Sykepleierstudine er på en erverdig vei

Frustrert pappa! Nesten frustrert datter!

Jeg har en far som har vært 3 uker på lavkarbo, og i ketose.
Han blir mer og mer frustrert fordi han mener han ikke har gått ned noe. Nå kan det sies at han er svært ivrig på badevekta, og har veid seg 3 ganger daglig. Man kan jo bli stressa av mindre, og har sagt strengt til han at han skal veie seg BARE om morgenen!

I løpet av en dag spiser han et 3-4 egg, bacon, mye seterrømme, rundt 200 gr fløte, remulade, muligens noe lavkarbobrød, ost, kjøtt eller fisk til middag, paprika, brokkoli, tomat, bær om kvelden, og jeg vet ikke hva. Han spiser 3 måltid om dagen, og er aldri sulten. Jeg mistenker litt litt mye meieriproduker, og for lite grønnsaker.
(Jeg kan få tak i mer detaljert dagsmeny).

Han drikker mye vann, og sikkert en del kaffi. Fredag og lørdag er det vin.

Han fyller straks 50 år. Kan det ha noe å si at det blir vanskeligere med åra for kroppen å tilpasse seg nye fettforbrenning? At det tar lengre tid?

Både jeg og min bror har gått ned vesentlig på lavkarbo/ketolyse(henholdsvis 20 og 40 kg).

Ellers mosjonerer han ingenting. Har sagt at han bør gå 30 min om dagen, for å få igang forbrenninga.

Håper veldig at noen vil svare meg!

Sykepleierstudine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver Lavkarbo! Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 09:56   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert pappa! Nesten frustrert datter!

Om han spiser 200 g fløte og det samme med seterrømme hver dag så utgjør bare det ca. 1400 kcal... Selv om man i utgangspunktet ikke trenger å telle kalorier på lavkarbo så er det der i overkant altså. Han trenger ikke å fråtse over alle grenser heller!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 09:56   #3
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert pappa! Nesten frustrert datter!

Det høres ut som veldig mye fløte og rømme. Forsøk å droppe det eller å bytte ut med smør/olje i en uke og se hva som skjer.

I tillegg så er det ikke slik at ketose automatisk betyr vektnedgang. Noen er i ketose på 40 - 50 karber, men må gå ned til 20 for at vekta skal gå nedover.

Å røre på seg er også alltid lurt

I tillegg kan det tar flere uker enn 3 før det løsner ordentlig og vekta raser.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 10:01   #4
Sykepleierstudine
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 53
Sykepleierstudine er på en erverdig vei

Sv: Frustrert pappa! Nesten frustrert datter!

TrillTrall: Haha, du har rett, det er mange kcal! Pluss at jeg har forstått at meieriprodukter har en litt høyere GI, som kan påvirke blodsukkeret.


Glemte å nevne at han har en BMI på 29, så han ønsker å gå ned 15 kg.

Sykepleierstudine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver Lavkarbo! Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 10:02   #5
Sykepleierstudine
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 53
Sykepleierstudine er på en erverdig vei

Sv: Frustrert pappa! Nesten frustrert datter!

Georgine: Tror han prøver å ligge på 30 karbs, som jeg og min bror har gjort.

Sykepleierstudine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver Lavkarbo! Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 10:17   #6
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Frustrert pappa! Nesten frustrert datter!

Opprinnelig lagt inn av Sykepleierstudine, her.


Han drikker mye vann, og sikkert en del kaffi. Fredag og lørdag er det vin.

Hvor mye kaffe drikker han egentlig, og hvor mye vin? Og hvilken sort vin drikker han?
Kan nok være at han burde redusere på meieriproduktene altså, men jeg ville nok sett litt på den vindrikkingen også.
Joda, det kan være lite sukker i vin, det er så, men så lenge han har alkohol i kroppen brenner han ikke fett, og vin to dager i uka tror jeg så absolutt kan gjøre at han går dårlig ned i vekt, kanskje i kombinasjon med andre ting

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 10:29   #7
Sykepleierstudine
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 53
Sykepleierstudine er på en erverdig vei

Sv: Frustrert pappa! Nesten frustrert datter!

Dreamy: Sånn jeg har forstått det så drikker han og kona to flakser vin i løpet av helga, dvs, en hver da.. og har jeg misforstått så de drikker de en halv hver i løpet av helga.

Sykepleierstudine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver Lavkarbo! Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 10:34   #8
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Frustrert pappa! Nesten frustrert datter!

Jeg kan ikke drikke alkohol i det hele tatt, da stopper det opp for meg.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 10:37   #9
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Frustrert pappa! Nesten frustrert datter!

Opprinnelig lagt inn av Sykepleierstudine, her.

Dreamy: Sånn jeg har forstått det så drikker han og kona to flakser vin i løpet av helga, dvs, en hver da.. og har jeg misforstått så de drikker de en halv hver i løpet av helga.

Ok....men uansett hvordan det er med de flaskene så kan det fort blir for mye, enten han drikker en hel eller en halv flaske.
I tillegg spiser han veldig mye meieriprodukter (som også blir mye kalorier), og det ser ut til at han drikker en del kaffe. Mye kaffe kan stresse kroppen, stress = stresshormoner = økt blodsukker = økt insulin = fettlagring/dårligere fettforbrenning.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 14:29   #10
RaoulDuke
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 30
RaoulDuke er på en erverdig vei

Sv: Frustrert pappa! Nesten frustrert datter!

Folk er forskjellige så selv om dere har gått ned med 30g kh om dagen betyr ikke det nødvendigvis at han vil gjøre det. Noen må ned i 15g om dagen for å gå ned i vekt ...

RaoulDuke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 21:50   #11
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Frustrert pappa! Nesten frustrert datter!

Kan det være mye sukker i vinen?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 22:13   #12
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Frustrert pappa! Nesten frustrert datter!

Å drikke alkohol når en skal ned i vekt er bakstreversk. Ett eller to glass for menn en sjelden gang, kanskje, men ikke mer enn det. Og jeg vil også si at om man skal ned så må man lære måtehold også i mange tilfeller, og ikke bare riktig valg av matvarer og matvaresammensetning. Si at om han vil ned bør han få i seg karbohydratene fra grønnsaker bare, ikke fra meieriprodukter utenom smør, mosjonere og kutte ut vinen.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Frustrert! Augustbruden Spørsmål om matvarer og oppskrifter 14 30-01-11 11:39
Frustrert Cathrine83 Ketolysekuren 25 11-02-09 17:57
Jeg er så frustrert jankph Spis deg ned i vekt med Skaldeman 37 18-02-06 12:32
Frustrert!!!! Bolla Piggsvin Ketolysekuren 7 14-01-06 20:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no