Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Himmelske brownies (med bilde)

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-02-13, 00:49   #76
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Himmelske brownies (med bilde)

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, men det er per serving, her i form av en skje, altså ca fem gram. Kakao som er nesten karbofri burde man være veeeldig skeptisk til. De grammene som er opptrer naturlig i kakaobønna. Uansett blir det ikke mye på en hel kake.

Er klar over at det er pr serving ja Men når en serving er 5 g blir det uansett ikke mye Vil tippe at det pr 100 g ligger rundt 13 g dette også ja
Men, dette kakaopulveret SMAKER også utrolig godt... Ikke så beskt og bittert som det ofte kan bli...

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 08:42   #77
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Himmelske brownies (med bilde)

Det er jo ganske greit da - 1 serving = 5g. Hvert 5te gram inneholder <1g karbohydrater. Om 0,99<1 og vi regner "i verste fall" tilnærmet lik 1 gram så kan 100g maks inneholde <20 gram karbohydrater. Mest sannsynlig en del mindre - og siden dette er et 100%-kakaopulver så er det nok veldig likt andre 100%-pulvre i sammensetning. Alt annet vil jeg - dersom produksjonsprosessen er noenlunde lik - tilskrive stavefeil.

Jeg vet ikke hvor mange porsjoner brownie det er i oppskriften, men en bit som "kos" en gang i mellom vil neppe føre noen ut av ketose grunnet kakaoen...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 09-03-13, 14:50   #78
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Himmelske brownies (med bilde)

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Takk for svar

Tagatesse er helt fantastisk på smak! Til og med familien, som aldri bruker søtstoffer, synes det smaker likt som sukker. Jeg koser meg virkelig, nå som det er å oppdrive i nesten alle helsekostbutikker. Jeg synes sukrin fortsatt er bra, men ikke i større mengder.

Tagatose har kalorier i motsetning til sukrin, men det har lav nok GI til at jeg ikke ødelegger blodsukkernivået mitt Bruker det i alt mulig, med god samvittighet!

Anbefales på det varmeste.

Men har ikke Tagatesse for mye karber? Livredd for å bruke det eg...

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 20:05   #79
Karrbis
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Langt unna
Innlegg: 168
Karrbis er ny på veien

Sv: Himmelske brownies (med bilde)

Denne laget jeg til dessert i dag, hadde rysk yoghurt blandet med kremfløte og bær til Veldig god.
Brukte en 27 diameter form - skal bruke mindre neste gang for å få litt mer høyde på den. Hadde også i nøtter og 86% sjokolade

Karrbis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar

Emneord
brownies, kake, kokosmel, kos, sjokoladekake


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Brownies-forvirring Supah Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 15-02-11 18:31
Himmelske gode mandelkaker otika Kake/dessert og snacks 9 20-11-10 12:39
Himmelske lapper Gulleline Frokost og kveldsmat 51 01-11-10 23:17
Brownies? savoy Eurodiett 13 06-08-10 11:00
Karamell brownies Sissi Kake/dessert og snacks 10 26-01-09 15:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no