Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Muskel- og leddsmerter

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-06-13, 13:15   #1
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Muskel- og leddsmerter

Hei,
er det noen som har slitt med muskel- og leddsmerter der legene ikke har konkludert med revamtisk sykdom som har blitt bedre/bra på lavkarbo?

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 13:40   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Muskel- og leddsmerter

Ja.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 13:41   #3
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Muskel- og leddsmerter

Ja.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 14:07   #4
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Muskel- og leddsmerter

Hva slags smerteproblematikk hadde dere?

Jeg har fibromyalig og mye smerter i magen. Verst nå igjen er beina, knærne og muskler nedover langs knærne. Verker i ro og når jeg bruker de mye. Har selv valgt å ikke bruke medisiner, jeg sto på flere forskjellige. Da jeg kutta melk syns jeg jeg ble bedre, men brukte fortsatt medisiner. Nå er det helt (unnskyld uttrykket) jævelig igjen. Ellers i kroppen er det smerter av ymse slag som jeg greier å leve med. Er på andre uka jeg prøver lavkarbo nå, men sprakk i helga da.

Hvor lang tid tok det før dere ble bedre og bra? Er dere helt bra nå?

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 16:50   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Muskel- og leddsmerter

Jeg har fibromyalgi og det eneste som ble litt bedre på lavkarbo var magen! Smerter og utmattelse, hukommelse og konsentrasjon og alt det andre er like ille uansett kosthold! Selv minus nesten 36kg har ikke endret stor på dette, desverre!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 19:33   #6
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Muskel- og leddsmerter

Høydosert fiskeolje hjalp meg pluss lchf.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 06:33   #7
kaffedamen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 153
kaffedamen er ny på veien

Sv: Muskel- og leddsmerter

Jeg har fibromyalgi og IBS, og er mye bedre i magen når jeg spiser lavkarbo. Muskel- og leddsmertene påvirkes ikke nevneverdig av kostholdet, men jeg føler meg generelt "lettere" i kroppen.

kaffedamen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Om kosthold knyttet til muskel- og leddplager Yrla Artikler 0 21-04-12 10:30
Litteratur om lavkarbo og leddsmerter? Sugaraddict Fysisk og mental helse 3 05-07-11 13:16
Ledd og muskel smerter!!! Sarah Fysisk og mental helse 9 29-10-10 13:12
Leddsmerter Chiquita Ketolysekuren 12 17-04-10 22:13
Hjertet er en muskel TAM Spørsmål og svar 2 16-01-09 19:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no