Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Går egentlig mest opp i vekt ... Noen råd?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-05-11, 07:50   #1
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Går egentlig mest opp i vekt ... Noen råd?

De første ukene gikk jeg ned en del, sannsynligvis vann, men nå har jeg gått opp en del av dette igjen.

I går spiste jeg foreksempel dette:
Omelett av 1 egg, litt fløte og ost pluss blomkålmos med fløte og ost.
Salat med ost og skinke til lunsj.
Grillet kjøtt, blomkål, asparges, brokkoli, guacemole og rømme til middag.
Vaffel med mandelmel til kvelds.

Ca 1600 kcal og med rett fordeling.

I tillegg drikker jeg mellom to og tre liter vann daglig, to kopper kaffe og kanskje en kopp te (uten kunstig søtning).

Jeg er i ketose, har klart å plassere meg ganske fint på ca 15 g karbo, men likefult går vekta ned noen gram, opp en kg, ned noen gram opp en kg..

Jeg føler at jeg må spise meg ganske stappa til hvert måltid for å komme opp i kcal, er det der jeg feiler? Skal jeg bare spise "for lite kcal" (da havner jeg ofte på 1200 kcal eller noe) og ikke tenke på det?

Noen råd fra dere erfarne?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 07:58   #2
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Går egentlig mest opp i vekt.. Noen råd?

Tror jeg ville kuttet ut vafflene( selv om de er lavkarbo), kuttet ned på grønnsakene og fokusert mer på fett.
Ser du spiser omelett av 1 egg også grønnsaker til, du kan da godt lage omeletten av 2-3 egg

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 08:03   #3
Sihette
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 28
Sihette er på en erverdig vei

Sv: Går egentlig mest opp i vekt.. Noen råd?

Eg opplever nok det samme som deg - vekten går litt ned og litt opp men eg skal prøve å være tålmodig, så slepp nok kiloane taket til slutt vil eg tru........

Eg et nokså likt deg, bortsett frå vaffel - men eg også koser meg med nøtter og litt vin i helgene - me får nå berre stå på så ordnar det seg

Sihette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 08:10   #4
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Går egentlig mest opp i vekt ... Noen råd?

Den vaffelen var første gang, så den er nok ikke avgjørende. Det burde kanskje heller stått nannas knekkebrød, er mer representativt.

Noe mer egg klarer jeg ikke, og dropper jeg grønnsakene klarer jeg ikke 15g karbo om dagen. Da havner jeg fort ned på 5-6, og da fikk jeg råd om grønnsaker til hvert måltid

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 08:16   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Går egentlig mest opp i vekt ... Noen råd?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Den vaffelen var første gang, så den er nok ikke avgjørende. Det burde kanskje heller stått nannas knekkebrød, er mer representativt.

Noe mer egg klarer jeg ikke, og dropper jeg grønnsakene klarer jeg ikke 15g karbo om dagen. Da havner jeg fort ned på 5-6, og da fikk jeg råd om grønnsaker til hvert måltid

Ser på frokosten din at det er omelett med fløte og ost + blomkålmos med fløte og ost. Det blir ganske mange kalorier tilsammen det... Jeg ville kuttet ut fløte og ost på blomkålen til frokosten, hva med en salat istedet? Agurk, paprika og grønnsalat av noe slag? Og heller ett egg til i omeletten?

Selv om man er i ketose så kan man ikke trø nedpå ubegrenset med kalorier og bør tenke litt over det dersom vekta stagnerer over lengre tid. Når kroppen blir lettere så blir også kaloribehovet litt mindre etterhvert.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 08:42   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Går egentlig mest opp i vekt ... Noen råd?

Hvis ikke jeg husker heeelt feil (fra journalen din) så skeiet du ut to ganger i forrige uke?
Det kan være derfor dette skjer, rett og slett

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 09:17   #7
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Går egentlig mest opp i vekt ... Noen råd?

Jeg har også stått helt stille i et par-tre uker, men nå begynt å gå ned - og jeg tror det skyldes et par-tre anledninger med vin og annen alkohol. Virker som det er en SKIKKELIG brems for min del, og som sitter i lenge. Så det kan jo være sånn med andre sprekker også, som Nellie skriver, at de sitter i og ødelegger mer enn man skulle tro...

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 09:32   #8
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Går egentlig mest opp i vekt ... Noen råd?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Ser på frokosten din at det er omelett med fløte og ost + blomkålmos med fløte og ost. Det blir ganske mange kalorier tilsammen det... Jeg ville kuttet ut fløte og ost på blomkålen til frokosten, hva med en salat istedet? Agurk, paprika og grønnsalat av noe slag? Og heller ett egg til i omeletten?

Selv om man er i ketose så kan man ikke trø nedpå ubegrenset med kalorier og bør tenke litt over det dersom vekta stagnerer over lengre tid. Når kroppen blir lettere så blir også kaloribehovet litt mindre etterhvert.

Hun oppgir inntaket til ca 1600 kcal - det synes jeg på ingen måte høres "for mye" ut. Gjør akkurat som du har gjort, Peppa Gris - tilstrekkelig fett er viktig!

Og om det stemmer at du hadde utskeielser nylig, så er det riktig at vannvekta kan bli værende ganske lenge, ja.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 11:40   #9
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Går egentlig mest opp i vekt ... Noen råd?

Takk for råd dere kloke!

Ja, jeg hadde to utskeielser, det stemmer. Etterpå gikk jeg ned, og så gikk jeg opp, derfor jeg ble litt bekymret for at jeg spiser helt feil Men siden dere da sier at det kan henge igjen lenge så stoler jeg på at det snart løsner.

Ang. kalorier. Jeg trør aldri nedpå ubegrenset og ligger heller for lavt en for høyt, jeg klarer ikke slike mengder av den feite maten.

En ting jeg også lurer på, jeg synes vekta går opp dagen etter trening, kan det stemme? Binder trening mer vann? Jeg regner jo med at jeg ikke går opp 1.5 kg muskler på en kveld, så da må det jo nødvendigvis være vann?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 14:05   #10
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Går egentlig mest opp i vekt ... Noen råd?

Jeg har lest flere steder at folk samler litt vann etter trening ja - dette er dog ikke et tema jeg er godt kjent med.

Og det er ikke bra å spise for lite heller, som du sier. Bare fortsett uten utskeielser, så går det nok nedover!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 07:42   #11
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Går egentlig mest opp i vekt ... Noen råd?

Da har vekta stabilisert seg ser det ut til. Jeg har ikke gått opp siden jeg startet tråden her hvertfall. Det jeg gjør annerledes er å spise mye mindre, jeg spiser når jeg er sulten og til jeg er mett. Jeg er litt usikker på kcal inntaket, men jeg regner med det regulerer seg selv etter kroppens behov. Så altfor lavt ligger jeg nok ikke siden jeg fant ut at fløte i kaffe og teen var genialt mot fysenheten

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går dere egentlig ned i vekt på dette lavkarbogreiene i lengden? Løvetass Spørsmål og svar 6 23-09-09 18:53
Hva gjør at vi går ned i vekt egentlig? kstal Spørsmål og svar 20 27-10-07 22:08
Hva er egentlig mest effektivt MCT oljen eller Cocosaen ? Kokosbolla :o) Ketolysekuren 1 19-08-07 21:54
Fortsetter man egentlig å gå ned i vekt ? marchus Atkins kosthold 4 07-03-06 08:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no