Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Finnes det karbohydratfrie pastiller/tyggis?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-09-11, 22:49   #26
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Finnes det karbohydratfrie pastiller/tyggis?

Opprinnelig lagt inn av Reason, her.

Fant Yup i dag, og de ble lørdagsutskeielsen min De er søtet med maltitolsirup, sorbitolsirup, xylitol, aspartam og acesulfam K. 59,5 g karber pr 100 g, men tilnærmet alt skal være sukkeralkoholer.

Anbefaler deg å ikke kjøpe dem, spesielt ikke de grønne... Mest fordi de smakte så godt at jeg tror jeg kommer til å få fullstendig dilla på dem ;p

+ at både sorbitol og xylitol oppfører seg som sukker i kroppen og gir akkurat den insulinutskillelsen vi så sårt vil unngå ved å spise lavkarbo/ketogent!

Alle sukkeralkoholer kan ikke bare trekkes fra uten videre, desverre!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 22:52   #27
Reason
Medlem
 
Reason sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 56
Reason er på en erverdig vei

Sv: Finnes det karbohydratfrie pastiller/tyggis?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Alle sukkeralkoholer kan ikke bare trekkes fra uten videre, desverre!

I know, siterte bare det som stod på pakningen Men for min egen del er litt sukkeralkoholer omtrent det eneste jeg får i meg av "ulovlige" ting, så stresser ikke med det.

Reason er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 23:15   #28
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Finnes det karbohydratfrie pastiller/tyggis?

Opprinnelig lagt inn av Reason, her.

I know, siterte bare det som stod på pakningen Men for min egen del er litt sukkeralkoholer omtrent det eneste jeg får i meg av "ulovlige" ting, så stresser ikke med det.

Mange nye her hele tiden, så det bør presiseres at disse ikke er "godkjent" som lavakarbo- snop!

Du sier alt er sukkeralkoholer, men det hjelper jo ikke når disse sukkeralkoholene like gjerne kunne vært sukker for kroppen din!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 23:27   #29
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Finnes det karbohydratfrie pastiller/tyggis?

Sukrin, stevia og tagatose/tagatesse har GI null og har lite eller ingen kalorier/karbohydrater. De er trygge, men kan av de fleste ikke inntaes i mer enn små mengder hvis man vil unngå magetrøbbel. Det var de sunneste. Natreen og aspartam har også GI null og null kalorier/ikke karbo men er skadelig for kroppen.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 00:50   #30
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Finnes det karbohydratfrie pastiller/tyggis?

Ricola urtedrops mener jeg ble godkjent en gang?

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 10:31   #31
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Finnes det karbohydratfrie pastiller/tyggis?

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Nidar har noen pastiller som heter Relax, disse inneholder Maltiol og Maltiolsirup - det samme som de store IFA. Disse spiser jeg.....
http://kyssmer.no/

Takk for tipset Disse skal jeg se etter neste gang jeg er i butikken!

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 11:25   #32
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Finnes det karbohydratfrie pastiller/tyggis?

[quote=Luggetuppen;1215362]Jeg kjøpte sukkerfrie Doc på butikken i dag. De er søtet med isomalt, maltitolsirup og sukralose og har 1 gr karbohydrat pr 100 gram når sukkeralkoholene er trukket fra. Deilig å ha peppermyntepastiller for hånden, for munnen min lukter ikke akkurat roser om dagen


Å disse så gode ut!!! Er de helt lovlige?

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 11:38   #33
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Finnes det karbohydratfrie pastiller/tyggis?

Min endokronolog sier at alle søtningsmidler som slutter på -ol gir forhøyet blodsukker. Jeg har diabetes 1 og merker det veldig tydelig når jeg måler etter -ol-inntak.

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 19:35   #34
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Finnes det karbohydratfrie pastiller/tyggis?

[quote=aslaug;1215563]

Opprinnelig lagt inn av Luggetuppen, her.

Jeg kjøpte sukkerfrie Doc på butikken i dag. De er søtet med isomalt, maltitolsirup og sukralose og har 1 gr karbohydrat pr 100 gram når sukkeralkoholene er trukket fra. Deilig å ha peppermyntepastiller for hånden, for munnen min lukter ikke akkurat roser om dagen


Å disse så gode ut!!! Er de helt lovlige?

Ikke om du vil ligge på 5% karbo. Alle alkoholene kan ikke trekkes fra. Halvparten er mer korrekt tror jeg.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 19:59   #35
Luggetuppen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 140
Luggetuppen har en fantastisk aura rundt segLuggetuppen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Finnes det karbohydratfrie pastiller/tyggis?

Jeg har en eske i 4-5 dager jeg. Tror neppe det er noe problem at ikke alle sukkeralkoholene kan trekkes fra.

Uansett hvilke pastiller man velger så er det vel greit å begrense inntaket og ikke hive innpå.

__________________



Luggetuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 20 gr karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 20:17   #36
danielve
Medlem
 
danielve sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 150
danielve er på en erverdig vei

Sv: Finnes det karbohydratfrie pastiller/tyggis?

Fant noen drops på helsekost som heter VIVIL. De har 0 sukker (bare alkohole). Finnes i ulike smaker, bl.a. jordbær- creme. Himmelsk. De har også en Mint varian. Kanskje det er noe?

__________________


danielve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 20:35   #37
Regniesil
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Indre Sogn
Innlegg: 23
Regniesil er på en erverdig vei

Sv: Finnes det karbohydratfrie pastiller/tyggis?

http://www.campkilo.no/nettbutikk/blandet-drops eller http://www.campkilo.no/nettbutikk/frisk-pust

Kva med dessa dropsa her da??? Dei må vel vera lovlige??

Regniesil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 20:59   #38
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Finnes det karbohydratfrie pastiller/tyggis?

Jeg spiser FRISK, jeg. De er så bittebittesmå

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 22:33   #39
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Finnes det karbohydratfrie pastiller/tyggis?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Sukrin, stevia og tagatose/tagatesse har GI null og har lite eller ingen kalorier/karbohydrater. De er trygge, men kan av de fleste ikke inntaes i mer enn små mengder hvis man vil unngå magetrøbbel. Det var de sunneste. Natreen og aspartam har også GI null og null kalorier/ikke karbo men er skadelig for kroppen.

Stevia gir IKKE magetrøbbel....det nekter jeg på og står med kniven klar om noen prøver å hevde noe annet... *KRIGER*

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 23:16   #40
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Finnes det karbohydratfrie pastiller/tyggis?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Stevia gir IKKE magetrøbbel....det nekter jeg på og står med kniven klar om noen prøver å hevde noe annet... *KRIGER*

Sorry, jeg er enig med deg. En glipp fra min side Bra du sier ifra,kriger

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 00:12   #41
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Finnes det karbohydratfrie pastiller/tyggis?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Sorry, jeg er enig med deg. En glipp fra min side Bra du sier ifra,kriger

Å feile er mennesklig.....

Gleder meg til den dagen en kan få skikkelig snop søtet med Stevia...Tyggis og andre munnhygieneartikler og....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 07:31   #42
Lissi80
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 190
Lissi80 er på en erverdig vei

Sv: Finnes det karbohydratfrie pastiller/tyggis?

Jeg tåler ikke YUP.. Prøvde en pakke, men de gav meg sultfølelse og blodsukkersvingning Holder meg til store IFA jeg Fribol spiser jeg om jeg har vondt i halsen, de blir litt for "sykdomsrelatret" for meg

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 08:53   #43
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Finnes det karbohydratfrie pastiller/tyggis?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Å feile er mennesklig.....

Gleder meg til den dagen en kan få skikkelig snop søtet med Stevia...Tyggis og andre munnhygieneartikler og....

Ja, de blir antageligvis da søtet med sukrin i tillegg for å få en ok smak, men det er jo greit nok, ihvertfall for meg. Tagatose blir tatt i bruk istedet kanskje? Tiden vil vise hva det vil satses på mest.Men kjenner du til noen slike produkter fra japan? Om de bruker kun stevia?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 08:57   #44
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Finnes det karbohydratfrie pastiller/tyggis?

Opprinnelig lagt inn av Lissi80, her.

Jeg tåler ikke YUP.. Prøvde en pakke, men de gav meg sultfølelse og blodsukkersvingning Holder meg til store IFA jeg Fribol spiser jeg om jeg har vondt i halsen, de blir litt for "sykdomsrelatret" for meg

Det er mange typer Fribol- drops, da. Ikke bare de som er for "sykdom"!




Karamint, peppermynte, banan, spejder, lakris......

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 09:33   #45
Ruth-Elin
Medlem
 
Ruth-Elin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 50
Innlegg: 100
Ruth-Elin er på en erverdig vei

Sv: Finnes det karbohydratfrie pastiller/tyggis?

Opprinnelig lagt inn av Ruth-Elin, her.

Hvor får man i desse produktene??

Hvor får man tak i desse produktene??

__________________


Ruth-Elin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 09:37   #46
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Finnes det karbohydratfrie pastiller/tyggis?

Opprinnelig lagt inn av Ruth-Elin, her.

Hvor får man tak i desse produktene??

De kjøper du på apoteket, rett og slett!

Og du, til høyre på den grønne linjen, rett over innlegget du har skrevet, er det en Endre- knapp! Der kan du klikke om du vil endre noe av det du har skrevet!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 09:48   #47
lårannediskon
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 112
lårannediskon er ny på veien

Sv: Finnes det karbohydratfrie pastiller/tyggis?

Jeg fant en type i går.. Läkerol, Polar mint.

Næringsinnhold per 100: 96 gr karb hvor alt er sukkeralkoholer. Søtningsstoffene er Isomalt, maltitolsirup, aspartam og acesulfam.

Er den der lovlig da?

__________________


www.ketolch.blogspot.com
En nystartet blogg med lchf-oppskrifter og ketolysemat
lårannediskon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 17:41   #48
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Finnes det karbohydratfrie pastiller/tyggis?

Opprinnelig lagt inn av lårannediskon, her.

Jeg fant en type i går.. Läkerol, Polar mint.

Næringsinnhold per 100: 96 gr karb hvor alt er sukkeralkoholer. Søtningsstoffene er Isomalt, maltitolsirup, aspartam og acesulfam.

Er den der lovlig da?

Maltitolsirup er ikke noe særlig.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 17:44   #49
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Finnes det karbohydratfrie pastiller/tyggis?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det er mange typer Fribol- drops, da. Ikke bare de som er for "sykdom"!




Karamint, peppermynte, banan, spejder, lakris......

Farlig gode de speider-sukkertøyene. Jeg spiser lett hele boksen og får skikkelig mageknip etterpå.Så jeg unngår å kjøpe de fordi jeg ikke klarer å styre meg.Det smaker like godt som vanlig godteri.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 18:16   #50
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Finnes det karbohydratfrie pastiller/tyggis?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Ja, de blir antageligvis da søtet med sukrin i tillegg for å få en ok smak, men det er jo greit nok, ihvertfall for meg. Tagatose blir tatt i bruk istedet kanskje? Tiden vil vise hva det vil satses på mest.Men kjenner du til noen slike produkter fra japan? Om de bruker kun stevia?

Vi har jo colaen deres da, den er søtet med Stevia.....
Fikk akkurat i dag en mail fra Mercola...de selger munnhygieneartikler med Stevia...En del sjokolade med Stevia fins visst også, men jeg er ikke så glad i snop at jeg kjøper det på nettet...vil heller vente til det ligger i butikkhyllene.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tyggis/pastiller IKJ Ketolysekuren 36 22-02-11 02:08
Tyggis og pastiller EirinBK Ketolysekuren 3 29-11-10 17:20
Tyggis? Og sukkerfrie pastiller ... misseve Induksjonen 16 14-03-10 12:11
Tyggis /pastiller SuperMamma Ketolysekuren 2 31-01-10 09:40
Tyggis / Pastiller Daizy Lavkarbo generelt 7 20-12-04 22:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no