Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lage mat på TV

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-04-11, 17:19   #1
raskall
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 52
Innlegg: 136
raskall er ny på veien

Lage mat på TV

Hei

På torsdag kommer TV2 på besøk og skal intervjue meg. De holder på å lage en livsstilserie og -webløsning de vil bruke meg og sykkelteamet mitt i.

Jeg skal intervjues, de skal filme meg mens jeg lager meg lunsj, at jeg henter jentungen på SFO og at jeg drar avgårde til trening med Team Gravity (sykkelteamet jeg har startet opp for sykelig overvektige).

Så har jeg en liten undring da. Jeg ønsker å lage meg en lavkarbo-lunsj. Jeg spiser grønnsaker.

Så lurer jeg på da: Hva er enkelt og greit å lage, er lavkarbo og likevel så sunt at jeg ikke stemples som en fanatisk lavkarber. Jeg vil gjerne ha noe jeg bare slenger i stekepanna som om jeg har gjort det tusen ganger før.

Noen forslag? Hvilken lunsj kan jeg lage som er god lavkarbo-reklame uten å bli oppfattet som fanatisk av karbohydrat-fanatikere?

__________________




Les om min prosess i Krympebloggen
raskall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 17:23   #2
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Lage mat på TV

Så gøy at du skal på tv da

Hva med å lage en enkel wok?

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 17:25   #3
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Lage mat på TV

Kyllingfilet i strimler, litt brokkoli, litt asparges, litt vårløk osv...

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 17:37   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Lage mat på TV

Biffstrimler og baconterninger surret sammen med litt løk. Ha en stor klatt rømme oppi og noen små brokkolibuketter. Salt og pepper. Surr et par minutter. Går kjapt å lage og er nydelig!
Blir enda bedre med sopp oppi.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 17:50   #5
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Lage mat på TV

Hei,
Jeg har samlet det meste av grønnsaksrettene på forumet håper du finner litt inspirasjon her, Grønnsaksretter og –tilbehør til middag

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 17:54   #6
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Lage mat på TV

Gratulerer! Så spennende.. Sopp carbonara kanskje

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 17:58   #7
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Lage mat på TV

salat med grillet kylling og fetaost?

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 19:12   #8
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Lage mat på TV

Synes at retten du lager bør inneholde en del fett iallefall. Så litt kjøtt/kjøttdeig, sopp, løk og fløte/rømme?

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 19:27   #9
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Lage mat på TV

Frittatta kanskje?

Hakk løk og paprika, freses. Kok brokkoli og ha i panna. Bland 8 egg med fløte og krydder og hell over. Hiv oppi feta ost og la det stivne på lav varme. Grilles i ovnen så det blir litt sprøtt på toppen og serveres med grønnsaker.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 19:56   #10
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Lage mat på TV

Opprinnelig lagt inn av frøken, her.

Synes at retten du lager bør inneholde en del fett iallefall. Så litt kjøtt/kjøttdeig, sopp, løk og fløte/rømme?

Jeg stemmer for denne, for det er bare kjempegodt og noe alle liker. Vil du lage noe enkelt og kjapt, kan du lage en bacon-omelett. Men på en annen side så tror jo veldig mange at lavkarbere bare spiser egg&bacon, så det er kanskje ikke en god ide likevel når jeg tenker meg om.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 20:09   #11
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lage mat på TV

Jeg skulle lage wok i går, men oppdaget at jeg manglet wok grønnsaker

Slang da sammen denne - og synes den ble kjempegod, så restene ble fortært til lunsj.

Kyllingfilet i biter/strimler
Bacon i biter
Spinat - jeg brukte frossen, som jeg heiv oppi sammen med kylling og bacon i panna - synes fargen ble fin på retten. Bruker du fersk spinat må du kanskje ha den oppi før kjøttet er ferdigstekt.
Fant litt wok grønnsaker (en halv kopp tror jeg, litt lite - blir nok bedre med mer)
Soyasaus
Stekte selvsagt i rikelige mengder med smør!

Ferdig! Nytes!

Lurte litt på å ha i fløte også, men synes fargene var så fine så jeg lot være

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 20:44   #12
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Lage mat på TV

Ikke bacon, er mitt forslag. Nettopp fordi lavkarbo fort blir fremstilt som "egg og bacon"-kuren. Frittata/omelett eller salat er flotte lunsjretter.

__________________
Ingenting er umulig for en som er umulig fra før
Prins Umulius
martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 20:51   #13
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lage mat på TV

Hva med chili con carne, salat og seter rømme (evt. ostechips)? Det er noe av det beste og enkleste jeg lager hvertfall. ^^ Greit å vise at man kan spise "normal mat" også, og ikke bare egg&bacon, omelett eller ett eller annet surret i fløte.

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 05:32   #14
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Lage mat på TV

Taco går utrolig kjapt i alle fall. Jeg pleier bare å blande alt på en tallerken etterpå, men det går an å lage tacoskjell av ost på hvelvede kopper i mikroen. Jeg pleier også å smelte osten i panna sammen med kjøttdeigen i slutten av steketiden, men det er smak og behag. Flere tacokrydder finner du her.

Eller hva med spinatstuing eller noe annet av spinat? Spinat er jo supermat. Proppfull av vitaminer og mineraler.

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

SPINAT
Fakta: Spinat

Frossen spinat: Lager fløtestuet spinat eller muffins med spinat og fetaost.
Bladspinat: i lasagne og fiskegrateng eller blandet i annen nøytral salat, for å piffe opp litt

…legger terningene i tørr gryte, varmer til den koker. Tilsetter fløte og litt smør etter behag. Krydrer med salt, pepper og litt malt muskatnøtt

…smeltet et par puter/biter sammen med blomkålen i mikroen når jeg skal lage blomkålmos. Smaker så lite at det bare blir en enda litt sunnere blomkålmos med fin farge!

Spinatstuing.
Bruner løk og hvitløk i smør, har oppi spinatputer og lar det putre til de er tint, heller på litt fløte og lar det surre seg ferdig. Godt til kjøtt eller laks
...eller blande med blåmuggost, f.eks. norzola og ha til "pasta", kjøtt, etc

Spinat-"stuing"
Hell frosne spinatputer i stekepanna, gjerne etter å ha stekt kjøtt, så spinaten får trekke til seg dét fettet også - tilsetter masse smør, salt, pepper, annet krydder etter smak

Spinatgrateng med avocado og rosenkål
1 ss meierismør smeltes i en kjele
Tilsett 2 fedd knust hvitløk (jeg elsker hvitløk!) i smøret
Tilsett ca 8-10 brikker frossen spinat (tines i mico på forhånd)
Tilsett 2 dl fløte med ett pisket egg

Kok opp blandingen og smak til med salt og pepper
8-10 rosenkål deles i to og legges i et ildfast fat sammen med 1 avocado i biter. Hell over spinatblandingen og topp med ost.
Settes i forvarmet ovn 250grader og stek til osten er smeltet og fått en gylden farge

Porsjonsquiche med spinat og røkt ørret

Spinatstuing ala Jan

Spinat og champignon stuing

Spinat og østerssopp ”kompott”

Spinat

Fløtestuet spinat

Spinat og fetafrittata

Spinat og fetafrittata

Spinat og Ost ”frittatas”

Spinat med hvalnøtter og hvitløk

Spinat/bacon-grateng

Kremet spinat

Spinat og champignon stuing

Spinat etter romersk forbilde

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 07:24   #15
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Lage mat på TV

- I dag blir det lavkarbo på Tv2 kl 9.00 med ernæringsterapeut Siv Hauge! På God Morgen Norge, etter ni-nyhetene.

Jeg bare nevner det :-)


mvh Jan

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 09:33   #16
raskall
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 52
Innlegg: 136
raskall er ny på veien

Sv: Lage mat på TV

Jeg tror jeg lager meg noe jeg kan. Pølseomelett. MUK-frie middagspølser av kalkun, sopp, paprika, og omelett med fløte og gulost på toppen

__________________




Les om min prosess i Krympebloggen
raskall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 09:51   #17
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Lage mat på TV

tenk ren og uraffinert mat

Lykke til på Torsdag

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 09:54   #18
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lage mat på TV

Opprinnelig lagt inn av janmesi, her.

- I dag blir det lavkarbo på Tv2 kl 9.00 med ernæringsterapeut Siv Hauge! På God Morgen Norge, etter ni-nyhetene.

Jeg bare nevner det :-)


mvh Jan

Var ikke det i går? Så skulle de lage mat ca 8.40 i dag? (Som jeg kom for sent til *ler* - men kan jo se det på nett da antar jeg

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 19:17   #19
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Lage mat på TV

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Var ikke det i går? Så skulle de lage mat ca 8.40 i dag? (Som jeg kom for sent til *ler* - men kan jo se det på nett da antar jeg

Er ikke TV2 en sånn betal-nettTV? Det er veldig synd i allefall. Dårlig gjort av TV2

Edit: Raskall, du må fortelle oss når det sendes. Vi har TV i kantina på jobben, og jeg vil veldig gjerne se innslaget! Tror jeg har muligheten til å ta opp hjemme, men jeg har gått til anskaffelse av GET, og jeg skjønner ingenting av de tv-knappene..

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 05:34   #20
raskall
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 52
Innlegg: 136
raskall er ny på veien

Sv: Lage mat på TV

Jeg endte opp med å lage meg følgende lunsj:

ca. 200 gram kylling i strimler. 7-8 middels store champignon (Ferske selvsagt) kuttet i skiver. 1/2 hakket paprika. Stekte dette i cocosa til kyllingen var gjennomstekt. Hadde så oppi ca. 1.5 dl fløte og 2 ss tomatpure. Det hele ble smaksatt med salt, pepper og meksikansk chili.

Var veldig, veldig godt.

__________________




Les om min prosess i Krympebloggen
raskall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 05:36   #21
raskall
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 52
Innlegg: 136
raskall er ny på veien

Sv: Lage mat på TV

Jeg spiste forresten ca. halvparten. og hadde en håndfull salat ved siden av. Slik ferdigkuttet familiesalat fra Dole.

__________________




Les om min prosess i Krympebloggen
raskall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 09:20   #22
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lage mat på TV

Hva med noe fisk?
Evt en enkel middelhavssalat med kylling. (kylling, feta, soltørka tomater, oliven, oljedressing og de grønnsakene du vil ha.

  Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 10:27   #23
HappyMe
Medlem
 
HappyMe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Skottland
Alder: 34
Innlegg: 91
HappyMe er på en erverdig vei

Sv: Lage mat på TV

Opprinnelig lagt inn av raskall, her.

Jeg endte opp med å lage meg følgende lunsj:

ca. 200 gram kylling i strimler. 7-8 middels store champignon (Ferske selvsagt) kuttet i skiver. 1/2 hakket paprika. Stekte dette i cocosa til kyllingen var gjennomstekt. Hadde så oppi ca. 1.5 dl fløte og 2 ss tomatpure. Det hele ble smaksatt med salt, pepper og meksikansk chili.

Var veldig, veldig godt.

Hørtes fantastisk godt ut!!
Hvordan ble resten av innslaget?

__________________
Lever lavkarbolivet som student i Skottland
HappyMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 10:47   #24
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Lage mat på TV

Opprinnelig lagt inn av raskall, her.

Jeg endte opp med å lage meg følgende lunsj:

ca. 200 gram kylling i strimler. 7-8 middels store champignon (Ferske selvsagt) kuttet i skiver. 1/2 hakket paprika. Stekte dette i cocosa til kyllingen var gjennomstekt. Hadde så oppi ca. 1.5 dl fløte og 2 ss tomatpure. Det hele ble smaksatt med salt, pepper og meksikansk chili.

Var veldig, veldig godt.

Kan tenke meg det var godt ja.

Blir det sendt på tv seinere? Du må jo fortelle når

Syns det hørtes så spennende ut med det sykkelteamet du har startet. Det er jo kjempeflott at du har gjort det. Gleder meg til å høre mere om det

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 14:46   #25
raskall
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 52
Innlegg: 136
raskall er ny på veien

Sv: Lage mat på TV

Det ser ut til at det blir en hel episode med meg og teamet. Jeg tror serien starter i begynnelsen av mai men jeg er usikker på hvilken episode vi blir med i.

__________________




Les om min prosess i Krympebloggen
raskall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skal DU lage til jul? Idarull Lavkarbo generelt 5 11-12-10 15:20
Lage lavkarbovennlig? StegforSteg Oppskrifter 3 11-03-10 11:19
Lage vaniljekesam?? Xandra Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 06-08-09 22:44
Hva kan jeg lage av dette? Charl8 Middag 7 23-02-09 14:36
LEI av å lage mat MorStine Ketolysekuren 4 11-02-08 14:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no