Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Mama Lupes VS Smart & Delicious Low Carb tortilla

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-11-11, 18:57   #26
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Mama Lupes VS Smart & Delicious Low Carb tortilla

Ser dem har en prisgaranti. Gjelder den kun norske butikker tro?

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 19:13   #27
emma22
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 7
emma22 er på en erverdig vei

Sv: Mama Lupes VS Smart & Delicious Low Carb tortilla

Jeg spørte Gjelder kun norske butikker ja Hadde vel vore for godt til å være sant anners

emma22 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 19:43   #28
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Mama Lupes VS Smart & Delicious Low Carb tortilla

Opprinnelig lagt inn av hanneg, her.

De har noen sukekrfrie siruper på Alt Om Bar i Oslo.... jeg har iallefall kjøpt vanilje der...

Aiaiai...der har jeg vært for 10 år siden ca, er det fortsatt i Bygdøy Alle? Takk for tipset!

Så forresten at den nettbutikken hadde Walden farms syrup, caramel, også den bare med sukralose, så ingen fare for blodsukkerstigning der heller, for min del i alle fall. Fantastisk!




Til deg som lurte på karamellpudding, det var meget enkelt.

Sett ovnen på 130 grader med en form med vann til vannbad.

Kok opp ca 2 dl fløte og ha oppi litt vanilje, et par ss sirup og kanskje 1 ss sukrin, eller 2? Det blir ganske søtt.

Mens du koker opp dette, hiver du 2 små egg i en liten bakebolle og kjører de med stavmikser til det ikke er eggehviteklumper overhodet. Hell så kokende fløte i en stråle ned i eggene, mens stavmikseren går. Røren er fortsatt ganske søt, den vil føles mye mindre søt kald.

Smell røren over i en liten form (prøv å fjerne mest mulig luftbobler først), og sett i vannbad 1-2 timer til den er stiv og ikke "skvalper" om du dytter på formen. Inn i kjøleskap.

Bruker du store egg er det kanskje bedre med 2,5 dl fløte. Går selvsagt an å mangedoble porsjonen

Selve tillagingen tar bare 5 minutter! Jeg helte litt flytende sirup over til saus. Brukte en liten dråpe sukkerkulør for fin farge i puddingen, men det er jo ikke nødvendig.

Bruker du ikke stavmikser, må du være veldig nøye på å vispe eggene først, og sil puddingen gjennom en sil til formen.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 23:14   #29
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Mama Lupes VS Smart & Delicious Low Carb tortilla

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Men det er heller ikke tilfelle. Hadde innehaveren av iHerb vært medlem her, hadde heller ikke vedkommende fått lov til å reklamere på disse nettsidene uten å betale annonseplass. Om man gjør det så er det snikreklame. Og dette er ikke tillat.
At andre uten tilknytning til en nettbutikk poster lenker er en annen sak, og selvfølgelig helt i orden!

-Mod.


Det var det jeg mente, Reklame var kanskje feil ord å bruke. Men pga skriveproblemer så har jeg store problemer med å uttrykke meg skriftlig.

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 23:18   #30
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mama Lupes VS Smart & Delicious Low Carb tortilla

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Det var det jeg mente, Reklame var kanskje feil ord å bruke. Men pga skriveproblemer så har jeg store problemer med å uttrykke meg skriftlig.

Elin

Skjønte det, men tenkte det som moderator var greit å opplyse for alle som leser her at dette er vår policy.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 19:24   #31
emma22
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 7
emma22 er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Mama Lupes VS Smart & Delicious Low Carb tortilla

Jeg har allerede fått hjem tortilla's! Dei fantes visst allerede på lager :-) Gleder meg til å teste di :-) Det blir taco's/tortilla's lørdagskos imorgen

emma22 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 22:29   #32
emma22
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 7
emma22 er på en erverdig vei

Sv: Mama Lupes VS Smart & Delicious Low Carb tortilla

Nå har jeg smakt mama lupes tortilla's.

WOW, det var godt!!!! Går meste ikke an å tru att det er lavkarbo tortilla's! Har også kjøpt den andre sorten, men di har jeg ikke smakt enda.

I am a happy girl! Så bra det fins bra alternativ

emma22 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 01:10   #33
debutanten
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 8
debutanten er på en erverdig vei

Sv: Mama Lupes VS Smart & Delicious Low Carb tortilla

Hei. Har ett lite spørsmål ang Mama lupes tortillas.
Må innrømme att som young free and single mann, så er ikke matvarekunnskap det jeg har dedikert livet mitt til. Så derfor har jeg noe som sikkert er ett sikkelig dumt spørsmål.

Jeg har kjøpt sånne mama lupes tortillas. Jeg ser på holdbarhets stemplingen att de er holdbare helt til 11 mai 2012. Det er jo fryktelig lenge. Er den gyldig i nedfryst tilstand? Eller ved oppbevaring i matskapet?

Jeg har kjøpt tre pakker. Og som enslig mann tar det jo sin tid å få spist opp disse lefsene. Hvordan oppbevarer dere lefsene. Lar de ligge i kjøleskapet? Fryser de ned for å ta opp en og en lefse? Trenger noen gode råd her altså.

debutanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Andre Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 07:42   #34
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Mama Lupes VS Smart & Delicious Low Carb tortilla

Opprinnelig lagt inn av debutanten, her.

Hei. Har ett lite spørsmål ang Mama lupes tortillas.
Må innrømme att som young free and single mann, så er ikke matvarekunnskap det jeg har dedikert livet mitt til. Så derfor har jeg noe som sikkert er ett sikkelig dumt spørsmål.

Jeg har kjøpt sånne mama lupes tortillas. Jeg ser på holdbarhets stemplingen att de er holdbare helt til 11 mai 2012. Det er jo fryktelig lenge. Er den gyldig i nedfryst tilstand? Eller ved oppbevaring i matskapet?

Jeg har kjøpt tre pakker. Og som enslig mann tar det jo sin tid å få spist opp disse lefsene. Hvordan oppbevarer dere lefsene. Lar de ligge i kjøleskapet? Fryser de ned for å ta opp en og en lefse? Trenger noen gode råd her altså.

Jeg har de i fryseren, og tar opp det jeg trenger. I fryseren holder de seg lenge, godt over datostemplingen. Hvis du åpner en pakke, så oppbevar den i kjøleskapet etter at den er åpnet.
Hvis du legger de i fryseren, så legg gjerne et stykke matpapir mellom hver lefse så de er lette å få fra hverandre
De er veldig gode - så gled deg

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 18:46   #35
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Mama Lupes VS Smart & Delicious Low Carb tortilla

Opprinnelig lagt inn av debutanten, her.

Hei. Har ett lite spørsmål ang Mama lupes tortillas.
Må innrømme att som young free and single mann, så er ikke matvarekunnskap det jeg har dedikert livet mitt til. Så derfor har jeg noe som sikkert er ett sikkelig dumt spørsmål.

Jeg har kjøpt sånne mama lupes tortillas. Jeg ser på holdbarhets stemplingen att de er holdbare helt til 11 mai 2012. Det er jo fryktelig lenge. Er den gyldig i nedfryst tilstand? Eller ved oppbevaring i matskapet?

Jeg har kjøpt tre pakker. Og som enslig mann tar det jo sin tid å få spist opp disse lefsene. Hvordan oppbevarer dere lefsene. Lar de ligge i kjøleskapet? Fryser de ned for å ta opp en og en lefse? Trenger noen gode råd her altså.


Hei


Jeg tar de ut av orginal pakken, og pakker de 2 og 2 i fryse poser. Litt lettere å slippe en stor "klump".

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 12-11-11, 23:59   #36
emma22
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 7
emma22 er på en erverdig vei

Sv: Mama Lupes VS Smart & Delicious Low Carb tortilla

Jeg fikk tips om å fryse tortilla's-ene 2 og 2, så at di holder seg lenger og så at man slipper å få en 'stor klump' i frysen når man bare vil bruke di til en person.

emma22 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 18:29   #37
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Mama Lupes VS Smart & Delicious Low Carb tortilla

Kom aldri med svar på hvilke jeg likte best. Konklusjonen er Smart gikk av med seieren fra min side

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor kjøpe Mama Lupes tortilla? elian Spørsmål og svar 42 15-07-20 13:25
Tips på mama lupes tortilla i matboksen marjusen Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 06-08-11 12:24
Hvordan tilbredes mama lupes tortilla lefser best? marjusen Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 27-07-11 10:47
Mama Lupes Tortilla marjusen Spørsmål og svar 3 26-01-11 20:47
Hvor kan jeg kjøpe Mama Lupes tortilla-lefser? MoaMoa Ketolysekuren 18 13-11-08 14:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no