Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Råd mot osteoporose?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-03-12, 20:18   #1
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Råd mot osteoporose?

Jeg har fått vite at jeg har osteoporose. Legen har skrevet ut Fosamax. Men jeg har av ulike årsaker ikke så lyst til å ta det.
Er det noen her som har klart å øke beintettheten ved hjelp av kosthold/trening/kosttilskudd? Hvordan i så fall?
Blir veldig takknemlig for innspill.

akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 21:13   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Råd mot osteoporose?

Be om å få sjekket status på d-vitamin, k2 og magnesium.

Osteoporose trenger ikke å være kalsium-mangel, men like gjerne at du ikke får kalsiumet dit du trenger det. For å få det dit og på plass er spesielt d-vitamin og k2 viktig. (Sikkert mer, men de to vet jeg iallfall om.) I Japan brukes høye doseringer av vitaminet k2 nettopp i behandling av osteoporose.

Her er en god artikkel å begynne med for å få oversikten.
http://www.smart-publications.com/ar...orosis-than-ca
Let videre derifra og gjør deg opp din egen mening.

Trening hjelper - all bevegelse, men spesielt den som er vektbelastende. Enten i støt eller med vekt. Altså som jogging, aerobic eller styrketrening... Her er det viktig å ikke belaste mer enn skjelettet tåler - ellers kan det bli brudd av det.

Lykke til.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 21:40   #3
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: Råd mot osteoporose?

Takk, smgj.
Flott artikkel. Skal lese videre og følge de andre henvisningene.
Jeg bad legen (ikke min faste lege) ved forrige legebesøk om å få målt D3, men hans kommentar var at jeg ikke måtte lese så mye i ukeblad og på internett. Det var "ingen i Sverige, eller Norge heller for den del, som hadde D-vitaminmangel". Jeg skal IKKE til den legen igjen.
Skal bestille ny time nå (får nok ikke ny time på noen uker framover), og da håper jeg min fastlege går med på prøvene. De er VELDIG restriktive med prøvetaking her i Sverige. Det koster jo.

akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 21:46   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Råd mot osteoporose?

K2 som finnes i kjøtt, ost, egg, lever og soya. D vitamintilskudd,i større doser enn anbefalt dose, er viktig også.På shopping4net.com får du kjøpt større doser med lovlig innførsel til Norge.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 22:07   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Råd mot osteoporose?

Opprinnelig lagt inn av akas, her.

Takk, smgj.
Flott artikkel. Skal lese videre og følge de andre henvisningene.
Jeg bad legen (ikke min faste lege) ved forrige legebesøk om å få målt D3, men hans kommentar var at jeg ikke måtte lese så mye i ukeblad og på internett. Det var "ingen i Sverige, eller Norge heller for den del, som hadde D-vitaminmangel". Jeg skal IKKE til den legen igjen.
Skal bestille ny time nå (får nok ikke ny time på noen uker framover), og da håper jeg min fastlege går med på prøvene. De er VELDIG restriktive med prøvetaking her i Sverige. Det koster jo.


Som om ikke feilbehandling koster? Jaja...
Spør BenteR om man kan ha d-vitaminmangel i Norge... jeg lå innenfor normalen, men min lege anbefalte meg uansett å komme meg litt opp. (Det er færre bivirkninger av å ta vitaminer/mineraler enn av å ta medisin. Kanskje virker noe også. *ja, litt ironisk og oppgitt*)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 22:12   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Råd mot osteoporose?

Guttungen min lå alvorlig lavt på d-vit. Han spiser nå fisk nesten hver dag. Får tredobbel dose av omega 3 og femdobbeldose dvit. Han begynner komme seg. Han føler selv at disse dvitdråpene funker best.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 22:14   #7
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: Råd mot osteoporose?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

K2 som finnes i kjøtt, ost, egg, lever og soya. D vitamintilskudd,i større doser enn anbefalt dose, er viktig også.På shopping4net.com får du kjøpt større doser med lovlig innførsel til Norge.

Takk, Ylva! Soya må jeg holde meg unna da jeg også har hypothyreose. Og jeg har en fordel med å bo i Sverige: Mere liberale regler for innførsel. Har kjøpt piller med D3 + K2 fra iHerb (Now Vitamins). Får sette i gang å "knaske" dem mere regelmessig, og kanskje i høy dose?

akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 22:18   #8
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Råd mot osteoporose?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

K2 som finnes i kjøtt, ost, egg, lever og soya. D vitamintilskudd,i større doser enn anbefalt dose, er viktig også.På shopping4net.com får du kjøpt større doser med lovlig innførsel til Norge.

Vel - OM du bestemmer deg for å kjøre D + K2 fra tilskudd så vil jeg gjerne anbefale denne
http://www.bigvits.co.uk/product.asp...id=90&tid=&bid=
Den er litt svak ved sterk d-vitaminmangel, men blandingen er fin og K2 fra pille fungerer best om den multidoseres. (Multidosering fordi den største kilden vår til k2 faktisk er tarmbakteriene...som - når de er friske og velfungerende - forsyner oss med litt hele tiden).
Sånn BTW: K2 antas også å være viktig for tannhelsen.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 22:19   #9
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: Råd mot osteoporose?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.


Som om ikke feilbehandling koster? Jaja...
Spør BenteR om man kan ha d-vitaminmangel i Norge... jeg lå innenfor normalen, men min lege anbefalte meg uansett å komme meg litt opp. (Det er færre bivirkninger av å ta vitaminer/mineraler enn av å ta medisin. Kanskje virker noe også. *ja, litt ironisk og oppgitt*)

Jeg må være flinkere med mine tilskudd! Har kanskje det meste som trengs, men har hatt en periode der jeg var så lei av å ta så mange tabletter!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Guttungen min lå alvorlig lavt på d-vit. Han spiser nå fisk nesten hver dag. Får tredobbel dose av omega 3 og femdobbeldose dvit. Han begynner komme seg. Han føler selv at disse dvitdråpene funker best.

Jeg har tabletter med D-vitamin, men spiser en del fisk, og har kjøpt tran i dag (fant det faktisk her i Sverige, men med sitronsmak???). Hvilke dvitamindråper bruker han?

Takk for at dere vil hjelpe!

akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 22:20   #10
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: Råd mot osteoporose?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Vel - OM du bestemmer deg for å kjøre D + K2 fra tilskudd så vil jeg gjerne anbefale denne
http://www.bigvits.co.uk/product.asp...id=90&tid=&bid=
Den er litt svak ved sterk d-vitaminmangel, men blandingen er fin og K2 fra pille fungerer best om den multidoseres. (Multidosering fordi den største kilden vår til k2 faktisk er tarmbakteriene...som - når de er friske og velfungerende - forsyner oss med litt hele tiden).
Sånn BTW: K2 antas også å være viktig for tannhelsen.

Ble litt sein med svar, men det er akkurat denne jeg har!

akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 22:27   #11
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: Råd mot osteoporose?

I denne artikkelen står det om "Daidzein" som kommer fra soya:
http://www.smart-publications.com/ar...osis-and-more/

Noen som vet om det er sikkert å spise kosttilskudd med disse isoflavonoider (heter det det?) selv om jeg skal unngå soya?

akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 23:32   #12
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Råd mot osteoporose?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.


Som om ikke feilbehandling koster? Jaja...
Spør BenteR om man kan ha d-vitaminmangel i Norge... jeg lå innenfor normalen, men min lege anbefalte meg uansett å komme meg litt opp. (Det er færre bivirkninger av å ta vitaminer/mineraler enn av å ta medisin. Kanskje virker noe også. *ja, litt ironisk og oppgitt*)

Jeg har D-vit mangel, kommer av DS operasjon. Tar kjempedoser med Afi d2 forte. 120000 IE dagli + A-vit 30000/15000 IU annen hver dag + det er D- vit i Calsigranforte som jeg tar 2000 mg. Har også nå begynt på Rocaltrol noe som de kalte aktivtD- vit. Hav det betyr vet ikke jeg.

Å mye av dette kan jeg ikke ta samtidig, så jeg har nå begynt å ta vitaminer om natten, for å få tatt alt. Noe må ha 3 timer til neste kan tas. Pluss en hel del andre vitaminer. Den store dosetten er litt liten

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 23:38   #13
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: Råd mot osteoporose?

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Jeg har D-vit mangel, kommer av DS operasjon. Tar kjempedoser med Afi d2 forte. 120000 IE dagli + A-vit 30000/15000 IU annen hver dag + det er D- vit i Calsigranforte som jeg tar 2000 mg. Har også nå begynt på Rocaltrol noe som de kalte aktivtD- vit. Hav det betyr vet ikke jeg. Elin

Så synd, Elin! Men tas ikke D3 bedre opp i kroppen enn D2?

akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 23:42   #14
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Råd mot osteoporose?

Jeg har sendt deg et svar via kontrollpanelet ditt, du kan gjerne sende meg en PM om det er noe du lurer på.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 23:42   #15
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Råd mot osteoporose?

Glemte det viktiske, få henvisnig til en endikrinolog. Der har jeg fått kjempe goe hjelp. Å når hun har fått meg på rette verdier så er det fastlegen som tar seg av målinger. Tror det snart er to år siden jeg begynte sjå endikrinilog, så ting kan ta tid.

Jeg må også måle bentettheten innimellom.

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 23:47   #16
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Råd mot osteoporose?

Opprinnelig lagt inn av akas, her.

Så synd, Elin! Men tas ikke D3 bedre opp i kroppen enn D2?


Har hørt andre også spørre om det, skal ta det opp neste gang jeg har time. Har bare spist det jeg får beskjed om ( litt mye flink passient innimellom)

Skal snart til danmark, er det noe som selger uten resept det kanskje?


Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 23:48   #17
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: Råd mot osteoporose?

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Glemte det viktiske, få henvisnig til en endikrinolog. Der har jeg fått kjempe goe hjelp. Å når hun har fått meg på rette verdier så er det fastlegen som tar seg av målinger. Tror det snart er to år siden jeg begynte sjå endikrinilog, så ting kan ta tid.

Jeg må også måle bentettheten innimellom.

Elin

Venter på tid hos endokrinolog p.g.a. hypothyreosen. Trodde ikke endo var fagperson på osteoporose, men kanskje bedre enn fastlegen?

akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 23:50   #18
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Råd mot osteoporose?

Opprinnelig lagt inn av Summer, her.

Jeg har sendt deg et svar via kontrollpanelet ditt, du kan gjerne sende meg en PM om det er noe du lurer på.

Mulig jeg er litt Grønn her, men jeg får ikke opp PM

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 23:57   #19
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Råd mot osteoporose?

Opprinnelig lagt inn av akas, her.

Venter på tid hos endokrinolog p.g.a. hypothyreosen. Trodde ikke endo var fagperson på osteoporose, men kanskje bedre enn fastlegen?

Det er nok ikke helt deres felt, men slik jeg forstod så kunne det følges. Det var endoen som henviste, men tror ikke det var hu som tok analysen. Mottok nok bare resultatet.

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 00:05   #20
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: Råd mot osteoporose?

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Har hørt andre også spørre om det, skal ta det opp neste gang jeg har time. Har bare spist det jeg får beskjed om ( litt mye flink passient innimellom)

Skal snart til danmark, er det noe som selger uten resept det kanskje?


Elin

Jeg har også vært veldig "snill pasient" i mange år. Har endret meg nå.
Vet ikke om de selger sterkere D3-tabletter uten resept i Danmark, men skulle vel tro det. I Sverige har de D3-tabletter på helsekosten med styrke på 2000IE (tror det skal deles på 40 for å finne mikrogram).

Lykke til!

akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 10:25   #21
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Råd mot osteoporose?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.


Som om ikke feilbehandling koster? Jaja...
Spør BenteR om man kan ha d-vitaminmangel i Norge...

Jeg har fått påvist d-vit mangel, så det kan i allefall skje på Toten at slikt blir påvist, vil tro resten av landet ikke er noe unntak

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 11:22   #22
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Råd mot osteoporose?

En tommelfingerregel for adekvat d-vitamininntak i vinterhalvåret er minst 50 UI pr kg kroppsvekt. Veier du da 60 kg bør du få i deg ca 3000 UI pr dag, til sammenligning er norske anbefalinger 300 UI pr dag. Om sommeren lager kroppen lett 10000 UI etter noen minutter i sola uten solkrem, men lagrene varer ikke gjennom hele vinteren. Ta tilskudd i alle måneder med R i. Styrketrening kan bedre beintetthet og bør også prioriteres.

http://www.ebay.co.uk/itm/Vitamin-D-...item3f0ff5c60c ta en kapsel sammen med mat annenhver dag i vinterhalvåret og behovet skal være greit dekket

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 11:35   #23
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Råd mot osteoporose?

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Mulig jeg er litt Grønn her, men jeg får ikke opp PM

Elin

Du går inn på kontrollpanelet ditt (oppe til venstre på den grønne linjen). Og så finner du den i menyen til venstre, litt nede:

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 15:42   #24
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Råd mot osteoporose?

Opprinnelig lagt inn av Summer, her.

Du går inn på kontrollpanelet ditt (oppe til venstre på den grønne linjen). Og så finner du den i menyen til venstre, litt nede:


Jeg får også til det, men det er ingen private meldinger. Jeg ordla meg nok feil,problemer med å ordlegge

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 15:50   #25
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Råd mot osteoporose?

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Jeg har D-vit mangel, kommer av DS operasjon. Tar kjempedoser med Afi d2 forte. 120000 IE dagli + A-vit 30000/15000 IU annen hver dag + det er D- vit i Calsigranforte som jeg tar 2000 mg. Har også nå begynt på Rocaltrol noe som de kalte aktivtD- vit. Hav det betyr vet ikke jeg.

Å mye av dette kan jeg ikke ta samtidig, så jeg har nå begynt å ta vitaminer om natten, for å få tatt alt. Noe må ha 3 timer til neste kan tas. Pluss en hel del andre vitaminer. Den store dosetten er litt liten

Elin

Er det noen som kjenner til dette med aktivt D-Vit

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Osteoporose/knogleskørhed Efterår Lavkarbo generelt 2 29-01-11 18:30
Osteoporose/knogleskørhed Efterår Spis deg ned i vekt med Skaldeman 5 29-01-11 18:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no