Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Spiser jeg for mye fett?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-07-10, 11:21   #1
Gelica
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 26
Gelica er på en erverdig vei

Spiser jeg for mye fett?

Jeg er veldig ny på dette og lurer på om jeg spiser "riktig" eller om jeg spiser for mye generellt, evt om jeg får i meg for mye fett?
Dette fungerer vel ikke om man spise for mye vil jeg tro?

Frokost: 1/2 omelett (laget av 5 egg) med ost, skinke og vårløk til frokost.

Lunsj: Tapastallerken med spekeskinke, norwegiaost, dansk greddost, spekeskinke og grønne oliven.

Middag:
en nakkekotelett kokt i fløte med løk, sjampinjong og woket blomkål, paprika og brokoli.
Syntes sausen ble i feteste laget og ble ganske kvalm etterpå.

Har jeg fått i meg for mye fett, siden jeg følte meg så kvalm i ettertid?

Lurer på om jeg kan få i meg dette viktige "fettet" til lunsj og kvelds da jeg er veldig glad i fete oster som camenbert, dansk greddost o.l.?
Og heller spise litt lettere til frokost og middag.

Så en god oppskrift på knekkebrød her som jeg skal teste ut som inneholder 1kh per stk.

Vil jeg få i meg nok fett om jeg gjør det på denne måten?
Spiser dere veldig mye fett i form av rømme, fløte og smør i løpet av en vanlig dag?

Er det mulig å for eksempel spise en type youghurt til frokost å tilsette linfrø og solsikkekjerner?

Gelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Trenger hjelp til dette Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 11:41   #2
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Spiser jeg for mye fett?

Da jeg lurte på om jeg fikk i meg NOK fett la jeg inn alt jeg spiste på Mat på data i noen dager. Det viste seg at jeg spiste akkurat passe. Bruk søkefunksjonen og søk på mat på data (kan ikke ha flere vinduer åpne på en gang på denne dataen skjønner du, ellers skulle jeg lagt inn en link). Når du har lagt inn alt kan du regne ut hvor mye fett du spiser i prosent av alle kalorier.

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 11:53   #3
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spiser jeg for mye fett?

Jeg var også kvalm i begynnelsen. Men det har gått over. Så det kan være tilpasningsproblemer. Du kan jo redusere litt på fettmengden til å begynne med og øke litt etterhvert. Ellers kan jeg bare si at når jeg var for kvalm spiste jeg litt magrere neste måltid og så etterhvert har jeg ikke hatt det problemet, og får nå i meg bra med fett.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 12:01   #4
Gelica
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 26
Gelica er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg for mye fett?

Takker for svar
Hvor mye fett skal man ha i seg i løpet av en dag?
Er det ok å spise en del ost som Camenbert, Brie, Sagaost og greddost (jeg elsker den type ost)
Hvor mange kh spiser dere per dag? (Jeg forsøker å holde meg til et så lavt nivå som mulig)

Er mat på data vanskelig å sette seg inn i?
Leste bittelitt om det å så bla at egg og rømme ga feil opplysninger.
Det viktigste er sikkert bare å ha en ca oversikt over hva man putter i seg.

Gelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Trenger hjelp til dette Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 12:43   #5
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spiser jeg for mye fett?

Jeg prøver å holde meg under 20. Men jeg vet egentlig ikke hvor mye jeg spiser, for jeg skriver ikke ned alt jeg spiser. Jeg kontrollerer inn i mellom med ketostix for å se om jeg fremdeles er i ketose. Særlig dager hvor jeg føler at det har blitt litt mye karber. Går som regel bra, for jeg spiser mest mat uten karber, i tillegg til salater og andre grønnsaker.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor forbrenner man mer fett når man spiser fett? Pelen Ketolysekuren 9 30-07-09 21:08
Kan jeg få tips til hva dere spiser som inneholder fett? Vimpane Ketolysekuren 7 07-02-09 12:21
Spiser jeg for lite fett? scartz Ketolysekuren 28 14-09-08 21:57
Hvor mye fett spiser du hver dag? Lollypop! Ketolysekuren 31 21-09-07 15:50
Spiser jeg for lite fett? Ada Ketolysekuren 2 04-06-07 10:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no