Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-09, 15:54   #126
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Opprinnelig lagt inn av soffagris, her.

Fra anklene faktisk!!!

Jeg har flere ganger gått ned/opp en skostr avhengig om jeg er på diett eller ikke. ned når jeg er på slanker'n, opp igjen etterpå.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 16:25   #127
Mona S
Medlem
 
Mona S sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 269
Mona S er ny på veien

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Jeg ser at det stadig påpekes at de som er i ketose ikke er så opptatt av mat og ikke blir like sultne...Dette gjelder IKKE for meg! Jeg er fortsatt like sulten, og tenker fortsatt like mye på mat som før. Har holdt på i en mnd i dag. Vil det komme etterhvert??? Håper så inderlig på det....

Mona S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 16:28   #128
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Opprinnelig lagt inn av Mona S, her.

Jeg ser at det stadig påpekes at de som er i ketose ikke er så opptatt av mat og ikke blir like sultne...Dette gjelder IKKE for meg! Jeg er fortsatt like sulten, og tenker fortsatt like mye på mat som før. Har holdt på i en mnd i dag. Vil det komme etterhvert??? Håper så inderlig på det....

Har du nok fett i maten? Viss du blir fort sulten igjen etter et måltid, kan det indikere på for lite fett.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 16:47   #129
novise
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 71
novise er på en erverdig vei

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Hei Mona S. Er som deg og tenker fortsatt like mye på mat som før. Elsker mat. Elsker lavkarbomat. Elsker høykarbomat. Heldigvis kan jeg spise mat og slippe å være sulten nå som jeg spiser lavkarbo. En ting er litt annerledes enn før og det er at jeg ikke fyser på mat på samme måten som tidligere, noe som gjør det enkelt å si nei takk til høykarbomat. Det plager meg overhode ikke å se andre spise godteri og hvetebakst, noe som ville vært et mareritt på høykarbokosthold. Må bare sørge for å ikke være sulten når fristelsene står i kø

novise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med et snev av ketolysekur Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 18:30   #130
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Jeg synes "mathungeren" har blitt redusert - men det tok nok 4-5 måneder før jeg virkelig begynte å merke det.....så hold ut!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 15:55   #131
tula73
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: vestfold
Innlegg: 9
tula73 er på en erverdig vei

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Hei dere

Helt ny her....akkurat begynt med ketolyse+ litt sunn fornuft. Ligger på under 15 karbs om dagen. Spiser morgen omelett til frokost og lunsj ofte, ledsaget av salat. Tenker hele tiden på å ikke bruke grønnsaker som inneholder mye karbs selfølgelig. Så det blir mye hodesalat, spinat, agurk osv. Til middag spiser jeg kjøtt og en fet saus med salat eller kokte grønnsaker til. Sliter egentlig med å omstille hodet mitt til å spise mye fett, har jo tidligere synes det er skikkelig ekkelt med mye fett i maten. skåret bort alt av synlig fett osv.
Skal ned rundt 10 kilo. Har også satt samboeren min på ketolyse...hehe.
Begynte for 4 dager siden og har ikke gått ned stort...kanskje 600 gr. Samboeren min har opplevd å gå opp en kilo...og han vurderer å kutte ut hele kuren nå. Vi har begge brukt stix'n og begge har fullt utslag på ketose. Jeg kom faktisk i ketose etter halvannen dag...syntes det var litt vel kjapt igrunn.
Kjenner at jeg har lyst på noe søtt nå...men det er overraskende lett å stå imot..jippi!!!! Jeg har vært en skapsnok av dimmensjoner tidligere Hørte at det var greit å spise litt baconcrisp som snacks? hvor mye regnes som litt? En neve?

tula73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 17:14   #132
Jente 1980
Medlem
 
Jente 1980 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 190
Jente 1980 er på en erverdig vei

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Opprinnelig lagt inn av tula73, her.

Hei dere

Helt ny her....akkurat begynt med ketolyse+ litt sunn fornuft. Ligger på under 15 karbs om dagen. Spiser morgen omelett til frokost og lunsj ofte, ledsaget av salat. Tenker hele tiden på å ikke bruke grønnsaker som inneholder mye karbs selfølgelig. Så det blir mye hodesalat, spinat, agurk osv. Til middag spiser jeg kjøtt og en fet saus med salat eller kokte grønnsaker til. Sliter egentlig med å omstille hodet mitt til å spise mye fett, har jo tidligere synes det er skikkelig ekkelt med mye fett i maten. skåret bort alt av synlig fett osv.
Skal ned rundt 10 kilo. Har også satt samboeren min på ketolyse...hehe.
Begynte for 4 dager siden og har ikke gått ned stort...kanskje 600 gr. Samboeren min har opplevd å gå opp en kilo...og han vurderer å kutte ut hele kuren nå. Vi har begge brukt stix'n og begge har fullt utslag på ketose. Jeg kom faktisk i ketose etter halvannen dag...syntes det var litt vel kjapt igrunn.
Kjenner at jeg har lyst på noe søtt nå...men det er overraskende lett å stå imot..jippi!!!! Jeg har vært en skapsnok av dimmensjoner tidligere Hørte at det var greit å spise litt baconcrisp som snacks? hvor mye regnes som litt? En neve?

Drikker dere nok vann? Mørk lilla farge på sticks kan indikere for lite veske. Viktig med iallefall 2, gjerne 3 l vann om dagen!

Når det gjelder baconcrisp må du nesten bare prøve deg frem. Men husk at salt binder veske, så drikk ekstra når du spiser det!

__________________



Carpe Diem
Jente 1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 19:25   #133
Didda
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Stavanger område - men er fra Kr.Sand
Innlegg: 9
Didda er på en erverdig vei

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Jeg er også ny - men har gått ned 4 kg. på 5 dager, men fra i går til i dag, var det ingen reduksjon. Tror også det er veldig viktig med vann. Jeg spiser nok mer en deg- masse bacon og egg, kjøtt og ost, feta og gauda. Hvis jeg har fortstått det rett som så skal du spise disse tingene til du er mett. Men det går veldig mye på bacon som jeg elsker og så steker jeg litt grønnsaker i bacon fettet- føler meg veldig uskikkelig og rampete....
Men du må i hvertfall ikke gi opp - jeg har lest og erfart hos andre at denne kuren virker. Har du boken?

Didda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-06-09, 00:00   #134
Tagimpo
Medlem
 
Tagimpo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 55
Tagimpo er på en erverdig vei

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Den brødoppskriften skal deffentlig prøves i morgen! Takk

__________________
Ticker blir oppdatert hver mandag



Tagimpo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 14:55   #135
RevD
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1
RevD er på en erverdig vei

Hva er normalområdet for vektøkning mens du er i ketose?

Dette er ikke noe svar, men et spørsmål. Håper det blir postet i en relevant tråd nå, tilgi meg hvis ikke.

Jeg lurer på hva som er normal eller akseptabel vektøkning mens en er i ketose.

Jeg har holdt dietten ganske så nøye og har gått ned ca 8 kg siden 10. mai, fra 98 til 90. I forrige uke viste vekten faktisk 88,9 men igår var jeg oppe i 91,2 igjen.

Selvsagt vil jo mengde mat og drikke inntak gi utslag på vekten, men selv etter en natt og en morgen/formiddag uten noe særlig matinntak virker det som om jeg har gått opp en del.

Er dette normalt? Har som sagt fulgt dietten nøye og spiser relativt variert innenfor det som er anbefalt i boka.

Håper på relevante innspill!

RevD er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 17:20   #136
aprikose
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 11
aprikose er på en erverdig vei

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Takk, det med vitaminer har jeg merket hjelper på vektnedgang. Jeg har ikke gått ned noe særlig på mine første 7 uker, ca 3 kg. Så reiste jeg til Hellas og spiste masse gresk salat med tomat, agurk, løk og masse grønn paprika, olje og fetaost. Og vips gikk jeg ned 2,5 kg på en uke! Etter jeg leste dette skal jeg jammen forstette å være flink til å få i meg grønnsaker!! Er lett å sluntre unna og bare spise egg, kjøtt, fisk og fett

aprikose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse først, nå Fedon Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 18:37   #137
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er normalområdet for vektøkning mens du er i ketose?

Opprinnelig lagt inn av RevD, her.

Dette er ikke noe svar, men et spørsmål. Håper det blir postet i en relevant tråd nå, tilgi meg hvis ikke.

Jeg lurer på hva som er normal eller akseptabel vektøkning mens en er i ketose.

Jeg har holdt dietten ganske så nøye og har gått ned ca 8 kg siden 10. mai, fra 98 til 90. I forrige uke viste vekten faktisk 88,9 men igår var jeg oppe i 91,2 igjen.

Selvsagt vil jo mengde mat og drikke inntak gi utslag på vekten, men selv etter en natt og en morgen/formiddag uten noe særlig matinntak virker det som om jeg har gått opp en del.

Er dette normalt? Har som sagt fulgt dietten nøye og spiser relativt variert innenfor det som er anbefalt i boka.

Håper på relevante innspill!

Nå vet ikke jeg om du er gutt eller pike men første tanken er jo at det kan være mens eller eggløsning. Eller vannansamlinger i kroppen etter saltinntak. Har du spist bacongull eller noe annen salt mat?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 21:53   #138
Polleke
Medlem
 
Polleke sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 67
Polleke er ny på veien

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Hm, jeg tilfører kroppen min vitaminer, så dagsbehovet skal være dekket. Er det annet i grønnsakene som er viktig, enn vitaminene, og kanskje fiberen?

__________________

Den ene bit byr den annen.
Polleke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 02:18   #139
Berghite
Juniormedlem
 
Berghite sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 13
Berghite er på en erverdig vei

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Hei,
har lest tråden med kjempeinteresse.
Jeg har nå vært på lavkarb i 7 uker hvorav ketose i 5.5 uker, og fordi jeg har gått opp 2 kg har jeg tatt av tilsammen 0.9 kg på denne tiden. På 8 uker før det gikk jeg ned ca 1.5 kg på Grete Roede. Jeg må bare innrømme at jeg begynner å bli kjempesliten. Jeg ser også at magen er på vei tilbake. Det er ikke særlig mye lightbrus eller rare karber, det er heller ikke spesielt få karber og jeg tar tilskuddene. Jeg elsker salat og kan spise det til alle måltid. Det spenstigste jeg spiser er ppilller. Jeg er dessuten kjempesulten hele tiden og har cravings. Jeg rører en god del på meg, har høy muskelmasse og elsker å trene. Stixen blir lilla. Jeg har lite overskudd til å telle karber, og er slapp og svimmel. Ikke orker jeg å gå av kuren heller for da vil jeg jo gå opp mer enn jeg har gått ned på hele denne tiden. Fatter ikke hvordan jeg kan gå 30 kg ned på denne måten. Hva er det jeg ikke skjønner?

__________________
- We are what we pretend to be, so we must be careful what we pretend to be. Kurt Vonnegut, Mother Night
Berghite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Atkins Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 10:03   #140
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Opprinnelig lagt inn av Berghite, her.

Jeg er dessuten kjempesulten hele tiden og har cravings. ....... lite overskudd til å telle karber, og er slapp og svimmel.

Sånn utfra symptomene høres det ut som du spiser for lite, og særlig for lite fett.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 00:43   #141
Berghite
Juniormedlem
 
Berghite sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 13
Berghite er på en erverdig vei
Lightbulb

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Hmmm - det var en interessant og for meg veldig anderledes tanke! Jeg skal prøve å spise mer et par dager og se hvordan det går. Planen var å spise mindre, men det er ikke noe videre å sitte rundt i standby og være sulten - heller fyke rundt og være mett

__________________
- We are what we pretend to be, so we must be careful what we pretend to be. Kurt Vonnegut, Mother Night
Berghite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Atkins Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 12:53   #142
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Signerer Carisma jeg, Berg Du skal ikke være sulten og ha cravings på dette kostholdet. Veit ikke helt hvilken filosofi du følger, men en frafallen Grete Roede'er kan jo være så mangt. Vet heller ikke hva du veier eller hvor mye du skal ned i vekt. Dette har endel å si for hvor fort du går ned.

Jeg er kvinne, 39 år, og startet på ketolyse med en startvekt på 96 kilo. Jeg er bare 1.60 høy, så jeg var ca 40 kilo overvektig. De kiloene har jeg nå tatt av, med en fart på omtrent en halv kilo i uka.

Her kan jeg vise deg en omtrentlig dagsmeny for meg, i starten:

Frokost: 3 speilegg, 8 skiver bacon, halv tomat

Lunsj: omelett av 3 egg, smeltet ost, skinke/bacon, løk, oliven
(eller evt. middagsrester fra dagen før, a la 2 kalde koteletter)

Middag: 2 nakkekoteletter (mest fett) med fløtestekt champignon og bacon, broccoli til

Kvelds: 6-8 drøye skiver fransk Brie m paprika eller oliven.

Drikke: MINST 3,5 liter vann. Vann vann vann. Kjempeviktig. De aller fleste av oss får cravings hvis de drikker for lite også.

Lykke til

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 23:36   #143
Berghite
Juniormedlem
 
Berghite sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 13
Berghite er på en erverdig vei

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Hei!
Jeg ønsker meg ned ca 30 kg. Jeg er snaue 1.60 høy, og har brukt store deler av livet mitt på å slanke meg gjennom kurer, sulteforing og hard trening. Jeg begynte å slanke meg da jeg var 9 år gammel og har til og med tellet kalorier som gravid. Noen venner har fått meg igang med Ketolyse/Atkins for å få støttegruppe (de har gått ned mye !). Jeg har i hovedsak lagt på meg gjennom bruk av medisiner, lavt stoffskifte og et kosthold med svært lite fett og proteiner. Jeg er nå på platåvekten min, ca 86 kilo.
I løpet av en dag spiser jeg 2 speilegg med 20 gr smeltet ost og litt salat, salat med en håndflate protein (Fedon og Sears) og en del olivenolje, rømme og nøtter, og 100g protein med enda mere salat/blomkål + rømme/olivenolje, og evt bringebær med fløte. Jeg er sulten, men jeg har ikke lyst på mere mat, og antagelig trenger jeg vel ikke mer heller, men det er klart jeg merker at jeg kutter ut å røre på meg, og at jeg må psyke meg opp til å gå trappen fx.
Det kan jo være jeg skulle forsøke å drikke litt mer?

__________________
- We are what we pretend to be, so we must be careful what we pretend to be. Kurt Vonnegut, Mother Night
Berghite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Atkins Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 23:37   #144
Berghite
Juniormedlem
 
Berghite sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 13
Berghite er på en erverdig vei

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Åja, selvfølgelig - lykke til du også!

__________________
- We are what we pretend to be, so we must be careful what we pretend to be. Kurt Vonnegut, Mother Night
Berghite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Atkins Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 00:37   #145
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Jeg tror du skal prøve å spise litt mer også jeg, Berghite
Synes dette ser ut som veldig lite mat, og mye salat og grønnsaker.

Unnskyld hvis jeg spør dumt, men jeg har ikke fått med meg om du er vegetarianer? Spiser du kjøtt og fisk? Fett? Viktig å få i seg nok av det, altså Hovedbestanddelen i kosten min har vært det feteste kjøttet og den feteste fisken. Fett i maten forbrenner fett på kroppen. Men jeg veit også at dette er den vanskeligste terskelen å komme over for oss tidligere proff-sulteslankere. Men det må til. Bare protein går ikke.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 01:49   #146
Berghite
Juniormedlem
 
Berghite sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 13
Berghite er på en erverdig vei

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Joda, jeg spiser kjøtt og fisk og egg - det er de 100 gr med protein, men jeg har vært vegetarianer i mange år og må bare inrømme at jeg virkelig ikke er komfortabel med å spise kjøtt. Men det må til.
Og så spiser jeg fett - olivenolje, smør, kjøttdeig, ost og rømme
Jeg har ikke lyst på mer mat enn det jeg spiser, men jeg kan nok drikke mer vann. Og sove mer

__________________
- We are what we pretend to be, so we must be careful what we pretend to be. Kurt Vonnegut, Mother Night
Berghite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Atkins Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 10:31   #147
borg
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 7
borg er på en erverdig vei

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Jeg er ny på forumet, men har holdt på meg ketolysekuren i anart et år. Jeg baker brød utensoyaprodukter, det blir nok mindre proteiner, men smaker desto bedre. Hva er feil med det?

borg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 01:42   #148
mor til to tette
Juniormedlem
 
mor til to tette sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 41
mor til to tette er på en erverdig vei

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Jeg har holdt på lavkarbo i snart 2 mnd og har tatt av meg 6 kg på7 uker. Det går ikke fort nok for meg men jeg har merket at huden på magen trekker seg sammen og det blir ikke hengehud slik jeg fryktet. Etter to tette barn og diabetes under begge svangerskap er jeg på vei til min normale vekt 55 kg.

Jeg har merket at hvis jeg ikke spiser nok fett stopper vekten og jeg går mye saktere ned i vekt. Jeg pleier å koke blomkål litt og legger det i en ildfastform med masse masse smør (og da mener jeg masse) kyllingfilet på toppen og avslutter med fløte og ost. Det er masse fett og det smaker faktisk godt. Spis fett og drikk vann så går det riktig vei

__________________


mor til to tette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 09:07   #149
Krizzi
Medlem
 
Krizzi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 101
Krizzi er på en erverdig vei

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Opprinnelig lagt inn av mor til to tette, her.

Jeg pleier å koke blomkål litt og legger det i en ildfastform med masse masse smør (og da mener jeg masse) kyllingfilet på toppen og avslutter med fløte og ost. Det er masse fett og det smaker faktisk godt. Spis fett og drikk vann så går det riktig vei

Dette høres godt ut Etter at du har lagt det i ildfastform, steker du det i ovnen da ? temp, plassering, tid ?

__________________


Krizzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 23:54   #150
mor til to tette
Juniormedlem
 
mor til to tette sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 41
mor til to tette er på en erverdig vei

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

I dag rak jeg ikke å koke den så jeg la den bare i ildfastform sammen med kyllingfile, fløte, masse masse smør og jarlsberg ost. Stekte den vel på ca 200 grader i 40 min. Blomkålen ble faktisk bedre enn når jeg koker den på forhånd. Anbefalles og man får jo masse masse fett i seg

__________________


mor til to tette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no