Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 29-06-11, 16:27   #8576
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Har lyst å kjøpe hele serien, men med såpass langt hår som jeg har så bruker jeg det opp så fort at det vil ikke lønne seg rent økonomisk, men jeg tror jeg skal kjøpe både cat og anti snap

Skjønner! Men det er jo veeeeldig mye billigere på nettet i alle fall. For meg lønner det seg uansett. Billige butikkshampooer er så fulle av vann og dritt at de både får håret mitt til å se og føles crap ut, og jeg må bruke dobbelt så mye av det.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 29-06-11, 16:31   #8577
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen her som har prøvd en cpap-maskin? Jeg skal få meg en slik i august.. Må innrømme at jeg gleder meg, men samtidig virker den skummel!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 29-06-11, 16:33   #8578
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Skjønner! Men det er jo veeeeldig mye billigere på nettet i alle fall. For meg lønner det seg uansett. Billige butikkshampooer er så fulle av vann og dritt at de både får håret mitt til å se og føles crap ut, og jeg må bruke dobbelt så mye av det.

Nå bruker jeg elvital sine røde flasker for farget hår, og jeg har de i kanskje 2 uker. De koster jo ca 40kr pr. flaske så det er dyrt nok det for meg Jeg er ikke vandt til å bruke mye penger på meg selv så det å bruke 120kr på håret pr. måned er mye, selv om det kanskje ikke høres sånn ut
Bestilte de to nå, men kom på først etterpå at det finnes en dum sak som kalles for toll så nå får jeg bare krysse fingrene for at pakken kommer seg igjennom uten noe tillegg. Skulle ha bestilt de i 2 pakker siden det ble over 200kr til sammen. akk nei, etterpåklokskap!

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 29-06-11, 16:42   #8579
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg er neppe den eneste dama på lavkarbo som ikke får tilgang til bikinilinjen bare ved å heise opp magen.. Så HVA gjør dere damer som IKKE har lett tilgang til bikinilinjen for å gjøre den sommerklar?? Menn kan også svare hvis de pleier fikse bikinilinjer samt har mage.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 29-06-11, 16:45   #8580
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Noen her som har prøvd en cpap-maskin? Jeg skal få meg en slik i august.. Må innrømme at jeg gleder meg, men samtidig virker den skummel!

Hva er en cpap-maskin?

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 29-06-11, 16:52   #8581
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Hva er en cpap-maskin?

En pustemaskin du må bruke om natta for å få nok oksygen. Jeg har fått påvist at jeg får for lite oksygen i blodet når jeg puster og at jeg derfor er ofte trøtt og sover mye.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 29-06-11, 17:05   #8582
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

En pustemaskin du må bruke om natta for å få nok oksygen. Jeg har fått påvist at jeg får for lite oksygen i blodet når jeg puster og at jeg derfor er ofte trøtt og sover mye.

Kjenner fleire som har slike, dei bråkar ikkje SÅ mykje. Så kan dei hjelpe deg, så er det jo bra.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 29-06-11, 17:09   #8583
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Kjenner fleire som har slike, dei bråkar ikkje SÅ mykje. Så kan dei hjelpe deg, så er det jo bra.

Kommer til å ta drepern på sambo som er sånn seksuelt spontan!
Han vil ikke sexe med et maskinhode!

Kanskje denne maskinen blir lykke for meg???

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 29-06-11, 17:09   #8584
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg er neppe den eneste dama på lavkarbo som ikke får tilgang til bikinilinjen bare ved å heise opp magen.. Så HVA gjør dere damer som IKKE har lett tilgang til bikinilinjen for å gjøre den sommerklar?? Menn kan også svare hvis de pleier fikse bikinilinjer samt har mage.

Nå har jeg forsåvidt bedre tilgang enn før, men f.eks som høygravid så var dette vanskelig. Da ble det å ta litt på feelingen eller ved hjelp av speil. Jeg kunne bruke ganske så lang tid på dette Men det går også an å dra til en klinikk eller spa som gjør det for deg med f.eks voksing Jeg er glad for å ha lært meg å ikke se når jeg holder på, det går så mye raskere

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 29-06-11, 17:39   #8585
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg vet det finnes mange her inne som er supre på å strikke, men jeg er desverre ikke noe flink til sånt.. så jeg lurer, kan noen hjelpe meg med en oppskrift eller et forslag til hvordan man kan strikke små dukker av Tomlingene fra drømmehagen? Slik at de ikke blir noe særlig større enn 10-15 cm..

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 29-06-11, 17:50   #8586
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Photo, jeg tror du er riktig person å spørre.. Jeg ser at du har drevet en del med henna hårfarge. Så jeg lurte litt på hva henna kan være godt for? Har veldig lyst å farge håret rødt på en sunnere måte og har også hørt at henna kan fungere som en kur. Men jeg er også redd for å ødelegge det siste jeg har igjen av dette rottereiret så jeg er litt redd for å prøve også For ikke lenge siden hadde jeg både rosa, blått, turkis og lilla hår, så det er bleket og farget ganske mye og er utrolig slitt. Nå er jeg blond uten noen ny farge, men er absolutt ikke friskmeldt. Så jeg lurte litt på om henna kanskje kunne hjelpe meg?
Fritt fram for dere andre å svare også altså!

Hadde henna-farge i mitt mellomblonde hår i seks år. Som satt som ville h*lvete tross sjamponering hver eneste gang, sto ingenting om det på pakkene fra body shop i hvertfall.

Håret har aldri vært så ødelagt som etter at jeg prøvde å få det av-farget...

Henna skal visstnok hjelpe mot fett hår.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen
Gammel 29-06-11, 19:21   #8587
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sliter veldig med vondt i brystet for tida. Jeg har mild astma pga mugg. Har vært bra lenge til tross for det, men nå reagerer jeg på røyk og propan spesielt. Kan knytinger i brystet være astmaen? Kan vel være angstrelatert, men trodde ikke jeg var så angstete lenger... Skal ringe legen etter ferien men ville høre her først! Takker

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen
Gammel 29-06-11, 20:01   #8588
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kitt? Eller annet helsepersonell?

Sambo har vært til helsesjekk på jobben og tatt kolesterolprøver kl 15, etter fire timers faste, men altså etter kaffe med kokosolje.

Kolesterolet ble jo selvfølgelig på 7,1 og de vil gjerne prakke på han kostholdsveiledning og ekstra blodprøver og vita hjertepromp.
Jobben betaler og alle de andre er jo sjuke som griser liksom

Han har vært i møte med den og sagt at han ikke er bekymret, særlig siden prøven er tatt på ettermiddagen etter mat og kaffe, men helsesjekkfirmaet sier så kjekt at når prøven er tatt spiller ingen rolle!

Vær å snill å si at de er teite og at Fürst har rett? Kolesterolprøver skal taes fastende på morgenen.
Alle de han har tatt det siste året er tatt fastende om morgenen og med mellom 4 og 5 som resultat.

Ikke at vi er bekymret for tallet, jeg bare liker å ha rett

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen
Gammel 29-06-11, 20:14   #8589
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Regret: dersom du bruker billigshampo kommer desverre ikke håret til å bli bedre med kur. Da er det penger rett ut av vinduet. Jeg vet, for jeg ødela nesten mitt hår! En ordentlig sjampo kan du fint ha i 3 mnd, faktisk bruker jeg mindre på det når jeg bruker ordentlige merker.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 29-06-11, 20:26   #8590
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg er neppe den eneste dama på lavkarbo som ikke får tilgang til bikinilinjen bare ved å heise opp magen.. Så HVA gjør dere damer som IKKE har lett tilgang til bikinilinjen for å gjøre den sommerklar?? Menn kan også svare hvis de pleier fikse bikinilinjer samt har mage.

Jeg satt å tenkte på Akkurat dette her forrige dagen
Har vel egentlig ikke noe godt svar, eksen hjalp veldig gjerne hihi <.< forloveden min nå gjør ikke xD
Så jeg tar det sakte og forsiktig, litt etter feeling, så får det bare bli litt ujevnt nå og da^^

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 29-06-11, 20:48   #8591
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva gjør man når man har AAP og egentlig ikke har no særlig penger og må til tannlegen? Lar vær å dra og har vondt i stedet?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 29-06-11, 20:53   #8592
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Hva gjør man når man har AAP og egentlig ikke har no særlig penger og må til tannlegen? Lar vær å dra og har vondt i stedet?

Får delt opp regninga i overkommelige rater

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 29-06-11, 20:55   #8593
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Hva gjør man når man har AAP og egentlig ikke har no særlig penger og må til tannlegen? Lar vær å dra og har vondt i stedet?

Tror man kan få det dekket av Nav.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 29-06-11, 21:06   #8594
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Regret: dersom du bruker billigshampo kommer desverre ikke håret til å bli bedre med kur. Da er det penger rett ut av vinduet. Jeg vet, for jeg ødela nesten mitt hår! En ordentlig sjampo kan du fint ha i 3 mnd, faktisk bruker jeg mindre på det når jeg bruker ordentlige merker.

hmm jeg mener da at elvital er ett av de bedre merkene da, men det er også billig. Kanskje jeg bare er litt gjerrig her. Det er ikke et luksusmerke eller et frisørmerke, men jeg føler at elvital er god på håret mitt. Aldri prøvd noe fra frisør, så jeg skal ikke uttale meg om de.
Hvor langt er håret ditt? Jeg har prøvd å bruke mindre med all slags typer shampoo men det rekker ikke overalt rett og slett.. Så her går det mye mer. Enda mer balsam, men det er av en helt annen grunn!

Jeg brukte elvital sin leave in hårkur før, og den reparerte nesten hva som helst med håret mitt. Men over nyttår så gikk den ut av markedet og etter det har håret blitt mer og mer ødelagt. ingenting målte seg med den kuren.. føler at jeg er på evig jakt nå og har en del forskjellige kurer og balsamer stående.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 29-06-11, 21:08   #8595
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Hva gjør man når man har AAP og egentlig ikke har no særlig penger og må til tannlegen? Lar vær å dra og har vondt i stedet?

Om det er absolutt nødvendig med behandling så kan du få det dekt. Men du må komme med et prisoverslag fra tannlegen til nav, så kan du søke. Eller dele opp beløpet hos tannlegen som nevnt her..

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 29-06-11, 21:46   #8596
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Send en PM du, er det jeg og mange andre gjør når vi ikke kan gi ryktepoeng

Det var jo smart. Men jeg er litt sjenert og sånn når det kommer til sånt, så det spørs om jeg tør. (Ja, jeg veit det høres rart ut, men jeg er ikke helt riktig skrudd sammen. ) Men takk for forslaget!

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 30-06-11, 08:01   #8597
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Det var jo smart. Men jeg er litt sjenert og sånn når det kommer til sånt, så det spørs om jeg tør. (Ja, jeg veit det høres rart ut, men jeg er ikke helt riktig skrudd sammen. ) Men takk for forslaget!

Du er jo fortsatt anonym da og de fleste synes nok bare det er koselig å få en PM jeg hadde også en terskel for å sende PM men det gikk over etterhvert, men mener nå jeg er riktig skrudd sammen for det Er man sjenert så er man sjenert forstår det, det ornær seg

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 30-06-11, 08:11   #8598
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hender seg at jeg lager vafler av kokosmel og fiberhusk. Kjenner at jeg blir oppblåst og treg i magen. Er det fiberhusken eller kokosmelet som gjør det? Noen andre som har det slik?

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt
Gammel 30-06-11, 08:24   #8599
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Hva gjør man når man har AAP og egentlig ikke har no særlig penger og må til tannlegen? Lar vær å dra og har vondt i stedet?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Får delt opp regninga i overkommelige rater

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Tror man kan få det dekket av Nav.

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Om det er absolutt nødvendig med behandling så kan du få det dekt. Men du må komme med et prisoverslag fra tannlegen til nav, så kan du søke. Eller dele opp beløpet hos tannlegen som nevnt her..

Carismas forslag er nok det som duger! Mange tannleger er veldig greie sånn. De vet det er dyrt, men vil jo ikke at folk skal vente med å komme til alle tennene er ødelagt!
NAV dekker kun om det er sykdomsrelatert! Altså om problemene skyldes munntørrhet pga medisiner, ødelagte tenner pga tenngnissing pga mye smerter/dårlig søvn relatert til sykdom osv. Man må ha legeattest på medisiner og diagnose og det er tannlegen som søker for deg!
NAV dekker dessuten kun selve behandlingen, ikke undersøkelsen i forkant, oppfølging osv.
Jeg fikk dekket 85% av alt over 1600,- pga munntørrhet en gang. Har sluttet med de medisinene nå, da.
Har også fått dekket en del til biteskinne fordi jeg har bitt tennene så hardt sammen pga smerter i mange år at jeg har ødelagt emaljen på baksiden av begge fortennene. Må rotfylles snart pga dette.Rotfyllingen skal da dekkes med en så og så stor andel fordi det er relatert til grunnsykdom!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 30-06-11, 09:18   #8600
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Carismas forslag er nok det som duger! Mange tannleger er veldig greie sånn. De vet det er dyrt, men vil jo ikke at folk skal vente med å komme til alle tennene er ødelagt!
NAV dekker kun om det er sykdomsrelatert! Altså om problemene skyldes munntørrhet pga medisiner, ødelagte tenner pga tenngnissing pga mye smerter/dårlig søvn relatert til sykdom osv. Man må ha legeattest på medisiner og diagnose og det er tannlegen som søker for deg!
NAV dekker dessuten kun selve behandlingen, ikke undersøkelsen i forkant, oppfølging osv.
Jeg fikk dekket 85% av alt over 1600,- pga munntørrhet en gang. Har sluttet med de medisinene nå, da.
Har også fått dekket en del til biteskinne fordi jeg har bitt tennene så hardt sammen pga smerter i mange år at jeg har ødelagt emaljen på baksiden av begge fortennene. Må rotfylles snart pga dette.Rotfyllingen skal da dekkes med en så og så stor andel fordi det er relatert til grunnsykdom!

Ooh, okei! Problemet mitt er sannsynligvis pga munntørrhet ja. Så tannlegen søker, og så får man brev i posten med svar? Er det virkelig så enkelt? Merker jeg er blitt skeptisk til alt som innebærer ordet "enkelt" og "NAV" i samme setning

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no