Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hjelp, forslag til smoothie som gubben vil drikke?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-03-11, 00:49   #1
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Hjelp, forslag til smoothie som gubben vil drikke?

Var i byen (21 mil herfra) og fikk endelig handla meg Udos Choice. Nå skulle jeg endelig lage smoothien til Hexeberg (1,5 dl bær, 2 ss Udos choice, 2 egg, 2-3 dl vann, kanel og evt sukrin for slikkmunner).
Vel, jeg hadde alt oppi blenderen, brukte bringebær og blåbær, og porsjonerte ut til oss alle.
Minsten synes den var kjempegod (han drikker vanligvis proteinpulver, kakao og vann), jeg og de to eldste synes ikke den var akkurat god pga en spesiell smak fra oljen, men hadde ingen problem med å svelge unna. Gubben derimot ble omtrent lysegrønn etter andre lille slurken, og måtte gi opp pga brekninger.
Noen som har noen tips hvordan jeg kan gjemme oljesmaken slik at han også får i seg noe smoothie?

Beklager, ser jeg har plassert denne i feil kategori....sorry


Sist redigert av BenteR : 18-03-11 kl 00:53. Årsak: Har plassert denne i feil kategori dessverre.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 06:57   #2
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, forslag til smoothie som gubben vil drikke?

er han nødt til å drikke smoothie da? kan han ikke ha noe cocosa i kaffe/te om det er pga fettet? det gjør jeg, og jeg bruker cocosa med smak i teen, og elsker det!

__________________
min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33720

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w5acq58/]
ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 09:25   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, forslag til smoothie som gubben vil drikke?

Jeg har ikke smakt den oljen (eller husker ikke smaken på den), men... kanskje den rett og slett kan "overdøves" av andre smaker? (Jeg pleier å krydre bringebærsmoothien med maaasse ingefær, men er vel ikke alle som liker den smaken så godt som jeg gjør. )

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 18:07   #4
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, forslag til smoothie som gubben vil drikke?

Han drikker ikke te eller kaffi, skjærer fett vekk fra kjøtt, etc., så jeg tenkte smoothie ville hjelpe ham og få i seg noe ekstra fett i maten....
Men når jeg tenker meg om, kan jeg bruke cocosa i stedet for udos choice i smoothien eller klarer jeg ikke å få blandet den skikkelig? Den er jo fast i konsistensen i krukka.....Den smaker jo deilig av kokos....

Ingefær kan jeg prøve...kanskje ha oppi litt fersk ingefær?

Var iallefall en ganske særegen smak på Udos Choice....

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 18:20   #5
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Hjelp, forslag til smoothie som gubben vil drikke?

Mye krydder kan nok overdøve smaken, ellers så finnes den oljen også i tablett form.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 10:30   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp, forslag til smoothie som gubben vil drikke?

Lag avokado-lime smoothie. Mye fett i fra avokadoen, egget og fløten.
Jeg hadde udos i den en gang, men det likte jeg ikke

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 10:33   #7
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, forslag til smoothie som gubben vil drikke?

Jeg bruker odelia kaldpresset raps, den merker jeg ikke. Men om han er litt overfølsom for fettsmak eller fettfølelsen, kan det være han merker det allikevel

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 10:53   #8
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Hjelp, forslag til smoothie som gubben vil drikke?

Jeg bruker kaldpresset linfrøoljen i mine smoothier. Kjøpt på helsekostbutikken.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 11:07   #9
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: Hjelp, forslag til smoothie som gubben vil drikke?

Eg brukte rapsolje i smoothie lenge, var ingen smak. No for tida brukar eg valnøttolje og det blir grisegodt!

Eg har prøvd med cocosa i smoothie men de vart berre rart, vart små harde klumper med cocosa i og det var litt udelikat, men leser at det er mange som bruker det. Har sikkert ein annan temperatur, eg vil ha min kald. :slurp:

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 16:52   #10
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, forslag til smoothie som gubben vil drikke?

Tusen takk for tips!
Har funnet ut at både linfrøolja og Odelia raps funker greitt i smoothie for gubben. Tror han er mer vant med disse smakene. Jeg bruker alltis 3 ss linfrølje og 3 ss olivenolje over salaten (stoor porsjon, nok til fem mennesker).
Til steking bruker jeg enten smør, cocosa eller Odelia raps,
Men Udos Choice har en særegen smak...må nok finne noe annet å bruke den til.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 17:01   #11
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp, forslag til smoothie som gubben vil drikke?

Her er forumet's smoothie samletråd:
Smoothie oppskrifter – her kan du dele din favoritt

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 17:27   #12
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Hjelp, forslag til smoothie som gubben vil drikke?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg har ikke smakt den oljen (eller husker ikke smaken på den), men... kanskje den rett og slett kan "overdøves" av andre smaker? (Jeg pleier å krydre bringebærsmoothien med maaasse ingefær, men er vel ikke alle som liker den smaken så godt som jeg gjør. )

Ooooooh. Det MÅ jeg prøve. Høres fantastisk ut!

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Han drikker ikke te eller kaffi, skjærer fett vekk fra kjøtt, etc., så jeg tenkte smoothie ville hjelpe ham og få i seg noe ekstra fett i maten....
Men når jeg tenker meg om, kan jeg bruke cocosa i stedet for udos choice i smoothien eller klarer jeg ikke å få blandet den skikkelig? Den er jo fast i konsistensen i krukka.....Den smaker jo deilig av kokos....

Ingefær kan jeg prøve...kanskje ha oppi litt fersk ingefær?

Var iallefall en ganske særegen smak på Udos Choice....

Du kan også bruke kokosfløte eller vanlig fløte i den for å få litt ekstra fett? Det er kanskje mer delikat?

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp til drikke og mat Simpfan Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 24-02-11 18:00
Gubben lurer... Froskeprinsessen Ketolysekuren 1 31-10-10 18:59
Tilsette Fiber Husk i smoothie - andre forslag? mofe Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 29-09-09 00:03
Hjelp Til Forslag diamond Spørsmål og svar 5 23-04-07 04:09
Hjelp! Smoothie! Ninja Lavkarbo generelt 10 20-12-06 17:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no