Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Hjelp

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-05-09, 17:18   #1
Tulla 81
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tigerstaden
Alder: 42
Innlegg: 192
Tulla 81 er på en erverdig vei
Unhappy

Hjelp

Ok, hvor skal jeg starte?

Jeg har fått på ketogent kosthold siste år. Gått ned fra 75,5 til 62,5. Dette er vel og bra, men siden januar 2009 har jeg kun gått ned 3 stakkarslige kilo.
Jeg er i ketose, men har hatt noen "ferier" fra den ketogene kosten, men ca 1 mnd tilsammen av de siste 5.

Jeg har gått fra BMI 30,8 til BMI 25,5.
Jeg har 5,5 kilo igjen og de sitter som limt til kroppen. Dette frusterer og jeg er veldig klar for å bli ferdig.

Noen som kan tipse meg.

Frokost: 1 egg, 4 striper med bacon
Lunsj: salat med kyllig/skinke
Middag: kjøtt med salat eller blomkål/brokoli
Kvelds: Manchego ost, spekeskinke eller svor fra Maarud o.l.

Trener litt, men sikkert ikke nok.
Drikker kaffe og pepsi Max.

Noen som vet hva som stopper meg?

Tulla 81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 17:31   #2
Ivory
Seniormedlem
 
Ivory sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Innlegg: 680
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Sv: Hjelp!!??

Kanskje du spiser litt mye salt? Ser du spiser svor fra Maarud, spekeskinke o.l. Bacon har jo også en del salt i seg. Er ganske ny på dette kostholdet jeg, men ser at andre sier de siste kiloene sitter veldig godt...

__________________

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 18:57   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp!!??

Nå har ikke du oppgitt noen mengder, men jeg synes det ser ut som om du spiser lite jeg. 1egg og litt bacon til frokost, blir du mett da? Og spiser du så fort du blir sulten igjen?

De siste 5kiloene kan sitte som støpt... Jeg Må spise salt om kvelden for å slippe å fly på do 4 ganger pr natt.. Saltet kan gi meg en kilo mere med vann, men det er vann og ikek fett!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 19:02   #4
Ivory
Seniormedlem
 
Ivory sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Innlegg: 680
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Sv: Hjelp!!??

Ja, det er sant - det er mye bedre med litt vann enn med fett!

__________________

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 12:59   #5
Fat lemmy
Medlem
 
Fat lemmy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 61
Fat lemmy er på en erverdig vei

Sv: Hjelp

Også bør du kanskje vurdere å kutte helt ut pepsimax.

__________________



Det er ingen karbo i kjærlighet
Fat lemmy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low on carbs, nothing else. Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 16:05   #6
Tulla 81
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tigerstaden
Alder: 42
Innlegg: 192
Tulla 81 er på en erverdig vei

Sv: Hjelp!!??

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Nå har ikke du oppgitt noen mengder, men jeg synes det ser ut som om du spiser lite jeg. 1egg og litt bacon til frokost, blir du mett da? Og spiser du så fort du blir sulten igjen?

De siste 5kiloene kan sitte som støpt... Jeg Må spise salt om kvelden for å slippe å fly på do 4 ganger pr natt.. Saltet kan gi meg en kilo mere med vann, men det er vann og ikek fett!

I grunnen liker jeg ikke egg, blir litt kvalm. Derfor klarer jeg ca 1 egg, men må ofte la litt ligge igjen...
Jeg spiser litt lite ja, men jeg er ikke store dama heller. 156 høy og da er det begrenset hva man kan ha i seg.
Jeg blir ofte fort sulten etter lunsj, salat metter ikke så lenge. Jeg styrter derfor hjem fra jobb for å få i meg middag.
Jeg har tidligere spist brøderstatninger, men jeg gikk veldig lite ned i vekt den siste perioden, derfor prøver jeg å holde meg unna kornprodukter.

Dette er jammen ikke lett.
Jeg skal være i ketose frem til 10. juni, og håper jeg er nærmere målet da enn jeg er nå...

Takk for gode tips og råd!

Tulla 81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 17:26   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp!!??

Hvem har sagt at du må spise egg? Du trenger ikke å spise et eneste egg om du ikke vil

Men ellers har du prøvd oopsie rolls ( søk på oopsie )? Kjempegode til matpakke om du er matlei, eller trenger frokost i en fart.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-05-09, 18:22   #8
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Hjelp

Opprinnelig lagt inn av Tulla 81, her.

Ok, hvor skal jeg starte?

Jeg har fått på ketogent kosthold siste år. Gått ned fra 75,5 til 62,5. Dette er vel og bra, men siden januar 2009 har jeg kun gått ned 3 stakkarslige kilo.
Jeg er i ketose, men har hatt noen "ferier" fra den ketogene kosten, men ca 1 mnd tilsammen av de siste 5.

Jeg har gått fra BMI 30,8 til BMI 25,5.
Jeg har 5,5 kilo igjen og de sitter som limt til kroppen. Dette frusterer og jeg er veldig klar for å bli ferdig.

Noen som kan tipse meg.

Frokost: 1 egg, 4 striper med bacon
Lunsj: salat med kyllig/skinke
Middag: kjøtt med salat eller blomkål/brokoli
Kvelds: Manchego ost, spekeskinke eller svor fra Maarud o.l.

Trener litt, men sikkert ikke nok.
Drikker kaffe og pepsi Max.

Noen som vet hva som stopper meg?

Jeg mistenker at Pepsi Max kan være et hinder for deg. Prøv med litt trening på morgenen før frokost!

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse? Photobscura Fysisk og mental helse 23 17-11-09 11:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no