Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 20-11-14, 14:20   #24226
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Påfallende få menn som deltar i diskusjonen her....!

Snodig

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 20-11-14, 20:21   #24227
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Butterfly83, her.

Det er heller ikke sånn at om man er 70 cm i omkrets så bruker man 70. Man skal som regel runde ned til nærmeste 5 cm. Altså 60,70,75 osv. Jeg runder ned mer enn det. Er vel rundt 73-74 cm under brystene men 70 føler jeg sitter for løst.

Jeg mener jeg har målt meg til 73 cm rundt, men kan absolutt ikke gå ned til str. 70, det blir alt for trangt.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 20-11-14, 21:00   #24228
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Selv om mange her nå sverger til stekefett, har nok en del av dere mer erfaring og peiling på non-stick-panner enn en matlagingsnovise som meg- så, er det noen som vet hvorfor en panne som ingenting pleide å sette seg fast i, nå klamrer seg til alt jeg lager og prøver å svi det?

Det begynte etter en rundte proteinpannekakegreier som jeg snudde litt for sent (de ble litt sorte), og den har blitt utsatt for grundig vask (med zalo, ikke oppvaskmaskin), og det skyldes ikke noen av de åpenbare synderene (skraping i non-slip-belegget med noe- belegget ser fint ut).

Er det noe jeg kan gjøre for å få den stekepanna mindre klengete igjen? Den er forholdsvis ny, innflyttingsgave, og ikke spesielt billig.


Sist redigert av Ethereal : 21-11-14 kl 17:31.
Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold
Gammel 20-11-14, 21:58   #24229
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg mener jeg har målt meg til 73 cm rundt, men kan absolutt ikke gå ned til str. 70, det blir alt for trangt.

Jeg kjøpte bh str 70D, og den føles fin på. Prøvde måle meg nå, med T-skjorte på og sikkert utenpå kanten på bh også, da ble det 78 cm.. får måle meg uten klær på når jeg legger meg.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 20-11-14, 22:00   #24230
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Selv om mange her nå sverger til stekefett, har nok en del av dere mer erfaring og peiling på non-stick-panner enn en matlagingsnovise som meg- så, er det noen som vet hvorfor en panne som ingenting pleide å sette seg fast i, nå klamrer seg til alt jeg lager og prøver å svi det?

Det begynte etter en rundte proteinpannekakegreier som jeg snudde litt for sent (de ble litt sorte), og den har blitt utsatt for grundig vask (med zalo, ikke oppvaskmaskin), og ikke for noen av de åpenbare synderene (skraping i non-slip-belegget med noe- belegget ser fint ut).

Er det noe jeg kan gjøre for å få den stekepanna mindre klengete igjen? Den er forholdsvis ny, innflyttingsgave, og ikke spesielt billig.

Jeg har en med hvitt belegg som har vært kjempebra, men nå har den også begynt slik som din. Det er en liten panne, som jeg kun bruker til omelett og av og til bacon. Bruker ikke full varme, og belegget er helt og fint.
Har bedt om ny til jul lol Datter sa at jeg ber om det hver år, så kanskje de bare skal være ett år?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 20-11-14, 22:19   #24231
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Selv om mange her nå sverger til stekefett, har nok en del av dere mer erfaring og peiling på non-stick-panner enn en matlagingsnovise som meg- så, er det noen som vet hvorfor en panne som ingenting pleide å sette seg fast i, nå klamrer seg til alt jeg lager og prøver å svi det?

Det begynte etter en rundte proteinpannekakegreier som jeg snudde litt for sent (de ble litt sorte), og den har blitt utsatt for grundig vask (med zalo, ikke oppvaskmaskin), og ikke for noen av de åpenbare synderene (skraping i non-slip-belegget med noe- belegget ser fint ut).

Er det noe jeg kan gjøre for å få den stekepanna mindre klengete igjen? Den er forholdsvis ny, innflyttingsgave, og ikke spesielt billig.

Det er visst ikke helt uvanlig, dessverre.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 20-11-14, 22:56   #24232
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Eneste panna jeg har funnet som ting ikke fester i er Woll nowo http://www.woll-cookware.com/index.p...iment-trans-en
Alt annet begynner før eller senere å sitte fast og/eller flasse.... Nowo anbefales det faktisk å vaske i maskeinen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 20-11-14, 23:43   #24233
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg kaster en panne eller to i året på grunn av det du beskriver. Noe lar seg koke ut med zalovann, men til slutt er belegget så dårlig at alt sitter fast. Dårlig, egentlig...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg
Gammel 21-11-14, 00:03   #24234
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg mener jeg har målt meg til 73 cm rundt, men kan absolutt ikke gå ned til str. 70, det blir alt for trangt.

Det er sikkert litt smak og behag også, men de regner som regel ned til nærmeste størrelse Men en bh SKAL sitte ganske stramt da på ytterste hakket. Mange har altfor løse bher. Jeg bruker mine på innerste, men jeg er avhengig av å kjenne at bhen faktisk sitter på

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 21-11-14, 00:31   #24235
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Jeg har en med hvitt belegg som har vært kjempebra, men nå har den også begynt slik som din. Det er en liten panne, som jeg kun bruker til omelett og av og til bacon. Bruker ikke full varme, og belegget er helt og fint.
Har bedt om ny til jul lol Datter sa at jeg ber om det hver år, så kanskje de bare skal være ett år?

Hmm. Og her har jeg nettopp begynt med sånt som matlaging, også oppdager jeg dette?

Godt at det ikke er jeg som har gjort noe veldig feil da, men bare at stekepanner er kjipe. Takk for svar, folk!

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold
Gammel 21-11-14, 15:25   #24236
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Jeg kjøpte bh str 70D, og den føles fin på. Prøvde måle meg nå, med T-skjorte på og sikkert utenpå kanten på bh også, da ble det 78 cm.. får måle meg uten klær på når jeg legger meg.

Tlbake til dette, målte meg i morges, og det var 78 cm rundt. bh str 70. Sitter litt løst etter èn dags bruk på ytterste hakk.
Bh kjøpt rimelig hos Cubus, eneste jeg trives med.

Har andre merker str 70, men de er for stramme å få svingt rundt etter jeg har hektet dem sammen på fremsiden. klarer ikke ta dem på, på ryggen

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 21-11-14, 19:28   #24237
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva ville dere ha gjort hvis halvparten av de fast ansatte (3 stk) fikk 50,- kr/stk som i tillegg i lønn for en sak som tar tre sekund og du og to andre ikke fikk det? Denne tresekunderen skjer ca 40 gang pr måned.... etter 5-10 år utgjør det endel. Jeg har spurt mange ganger om ikke vi andre også kunne få denne tresekundergreia, men nei. Svarer er alltid at dette er en avtale inngått før jeg/vi andre begynte der. Jeg har spurt om ikke vi andre kunne inngå andre avtaler som tilsvarte det samme.... nei! Jeg har i mange år kjent det fysisk på kroppen dette som jeg opplever som urettferdig. I går toppet det seg da jeg fikk beskjed om å overta denne tresekunderen, men fremdeles skulle de andre få pengene!! Jeg ble sint, begynte skjelve som et aspeløv da jeg kjente at dette gikk rett i urettferdighetsnerven.... Jeg ble kvalm og dårlig. Er jeg hårsår eller er det berettiget det jeg føler? Kommer nå til å ta det opp med fagforeningen....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 21-11-14, 19:42   #24238
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hva ville dere ha gjort hvis halvparten av de fast ansatte (3 stk) fikk 50,- kr/stk som i tillegg i lønn for en sak som tar tre sekund og du og to andre ikke fikk det? Denne tresekunderen skjer ca 40 gang pr måned.... etter 5-10 år utgjør det endel. Jeg har spurt mange ganger om ikke vi andre også kunne få denne tresekundergreia, men nei. Svarer er alltid at dette er en avtale inngått før jeg/vi andre begynte der. Jeg har spurt om ikke vi andre kunne inngå andre avtaler som tilsvarte det samme.... nei! Jeg har i mange år kjent det fysisk på kroppen dette som jeg opplever som urettferdig. I går toppet det seg da jeg fikk beskjed om å overta denne tresekunderen, men fremdeles skulle de andre få pengene!! Jeg ble sint, begynte skjelve som et aspeløv da jeg kjente at dette gikk rett i urettferdighetsnerven.... Jeg ble kvalm og dårlig. Er jeg hårsår eller er det berettiget det jeg føler? Kommer nå til å ta det opp med fagforeningen....

Kjenner jeg blir forbanna på dine vegne!!
Ta det opp med fagforeningen, du

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 21-11-14, 20:06   #24239
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hva ville dere ha gjort hvis halvparten av de fast ansatte (3 stk) fikk 50,- kr/stk som i tillegg i lønn for en sak som tar tre sekund og du og to andre ikke fikk det? Denne tresekunderen skjer ca 40 gang pr måned.... etter 5-10 år utgjør det endel. Jeg har spurt mange ganger om ikke vi andre også kunne få denne tresekundergreia, men nei. Svarer er alltid at dette er en avtale inngått før jeg/vi andre begynte der. Jeg har spurt om ikke vi andre kunne inngå andre avtaler som tilsvarte det samme.... nei! Jeg har i mange år kjent det fysisk på kroppen dette som jeg opplever som urettferdig. I går toppet det seg da jeg fikk beskjed om å overta denne tresekunderen, men fremdeles skulle de andre få pengene!! Jeg ble sint, begynte skjelve som et aspeløv da jeg kjente at dette gikk rett i urettferdighetsnerven.... Jeg ble kvalm og dårlig. Er jeg hårsår eller er det berettiget det jeg føler? Kommer nå til å ta det opp med fagforeningen....

50 kr mer i timen fast, eller kun 50 ekstra i lønningsposen? edit: leste på nytt, 50 kr pr gang er jo 2000 pr mnd
hvis det er 40 ganger.

Urettferdig er det hvis du ikke får betalt for det, på samme måte som de andre

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 21-11-14, 20:14   #24240
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

50 kr mer i timen fast, eller kun 50 ekstra i lønningsposen? edit: leste på nytt, 50 kr pr gang er jo 2000 pr mnd
hvis det er 40 ganger.

Urettferdig er det hvis du ikke får betalt for det, på samme måte som de andre

Ja, i allefall 2000 kr. Og det har pågått i over 10 år (regnet etter).... Blir noen tusen kroner det....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 21-11-14, 20:42   #24241
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hva ville dere ha gjort hvis halvparten av de fast ansatte (3 stk) fikk 50,- kr/stk som i tillegg i lønn for en sak som tar tre sekund og du og to andre ikke fikk det? Denne tresekunderen skjer ca 40 gang pr måned.... etter 5-10 år utgjør det endel. Jeg har spurt mange ganger om ikke vi andre også kunne få denne tresekundergreia, men nei. Svarer er alltid at dette er en avtale inngått før jeg/vi andre begynte der. Jeg har spurt om ikke vi andre kunne inngå andre avtaler som tilsvarte det samme.... nei! Jeg har i mange år kjent det fysisk på kroppen dette som jeg opplever som urettferdig. I går toppet det seg da jeg fikk beskjed om å overta denne tresekunderen, men fremdeles skulle de andre få pengene!! Jeg ble sint, begynte skjelve som et aspeløv da jeg kjente at dette gikk rett i urettferdighetsnerven.... Jeg ble kvalm og dårlig. Er jeg hårsår eller er det berettiget det jeg føler? Kommer nå til å ta det opp med fagforeningen....

Fagforeningsmat! Kjør på! Håper ikke de har lov til dette, men må etterbetale dere andre! At du skal gjøre samme jobben uten å få ekstra betalingen de andre som gjør den må du i alle fall ikke gå med på! Høres ut som en merkelig ledelse.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 21-11-14, 20:51   #24242
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har fått utskrevet en eske Naproxen-E Mylan og ble litt forvirret da jeg kom hjem og leste på beskrivelsen fra legen - "1 tablett 2 ganger daglig i noen dager" mot smerter... Hm. Betyr det at jeg kan ta dem i 3 dager og så gjemme resten av tablettene til smertefullere dager? Det er 20 tabletter i pakka og det blir jo 10 dager, noe som er adskillig lenger enn det jeg definerer som "noen dager" og han hadde vel neppe skrevet det om han mente jeg skulle ta hele kuren i strekk...?

Noen som har tatt disse og fått bivirkninger? Det var litt av en liste med mulige bivirkninger gitt - ikke småtterier akkurat! Tror nesten jeg lever med smertene til jeg kommer meg til en fysioterapeut og får hjelp til å trene opp armene igjen istedet for å ta disse! Tennisalbue er diagnosen, med smerter nedover i underarmene, men ikke invalidiserende akkurat.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 21-11-14, 23:06   #24243
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Slike betennelsesdempende medikamenter har ekstremt mye bivirkninger ja. Det er sjeldent noen kan stå på samme preparat i lengre tid, for bivirkningene blir like ille som det det skal tas imot. Men da er det mer snakk om revmatoid artritt og sånt, hvor man tar dem i lange perioder.

Å ta dem i 2-3 dager rekker ikke å gi deg alle disse bivirkningene. Og merker du noe på magen så stopper du direkt.

Alle medisiner har jo mange mulige bivirkninger, men det betyr ikke at alle som f.eks tar antidepressiva får selvmordstanker, selv om, paradoksalt nok, selvmordstanker er mulig bivirkning på fler av de medikamentene.

Men.. Personlig hadde jeg ikke tatt piller, om det jeg skulle ta dem for ikke var særlig plagsomt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 21-11-14, 23:12   #24244
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hva ville dere ha gjort hvis halvparten av de fast ansatte (3 stk) fikk 50,- kr/stk som i tillegg i lønn for en sak som tar tre sekund og du og to andre ikke fikk det? Denne tresekunderen skjer ca 40 gang pr måned.... etter 5-10 år utgjør det endel. Jeg har spurt mange ganger om ikke vi andre også kunne få denne tresekundergreia, men nei. Svarer er alltid at dette er en avtale inngått før jeg/vi andre begynte der. Jeg har spurt om ikke vi andre kunne inngå andre avtaler som tilsvarte det samme.... nei! Jeg har i mange år kjent det fysisk på kroppen dette som jeg opplever som urettferdig. I går toppet det seg da jeg fikk beskjed om å overta denne tresekunderen, men fremdeles skulle de andre få pengene!! Jeg ble sint, begynte skjelve som et aspeløv da jeg kjente at dette gikk rett i urettferdighetsnerven.... Jeg ble kvalm og dårlig. Er jeg hårsår eller er det berettiget det jeg føler? Kommer nå til å ta det opp med fagforeningen....

Hvis dette er en avtalt bonus for ekstrajobben hun utfører kan hun ikke få den utbetalt nr andre gjør den jobben for henne. Da tilfaller bonuser den som gjør oppgaven. Ei venninne har noe ala dette på jobb, der får de bonus pr ti saker de fjerner fra saksloggen. Veldig grei avtale, men da må den være rettferdig fordelt. Evt får dere andre la det ligge til hun som får betaltfor det er tilbake og gjør det.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-11-14, 01:17   #24245
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg har fått utskrevet en eske Naproxen-E Mylan og ble litt forvirret da jeg kom hjem og leste på beskrivelsen fra legen - "1 tablett 2 ganger daglig i noen dager" mot smerter... Hm. Betyr det at jeg kan ta dem i 3 dager og så gjemme resten av tablettene til smertefullere dager? Det er 20 tabletter i pakka og det blir jo 10 dager, noe som er adskillig lenger enn det jeg definerer som "noen dager" og han hadde vel neppe skrevet det om han mente jeg skulle ta hele kuren i strekk...?

Noen som har tatt disse og fått bivirkninger? Det var litt av en liste med mulige bivirkninger gitt - ikke småtterier akkurat! Tror nesten jeg lever med smertene til jeg kommer meg til en fysioterapeut og får hjelp til å trene opp armene igjen istedet for å ta disse! Tennisalbue er diagnosen, med smerter nedover i underarmene, men ikke invalidiserende akkurat.

Jeg fikk disse utskrevet første gang jeg fikk betennelse i musklene rundt hjertet. Veldig smertefullt, men jeg valgte å ikke ta dem siden store deler av sykdomslista mi står listet opp som grunner for å utvise forsiktighet + bivirkningene listet opp ikke akkurat var av det snille slaget. Fikk i stedet voltaren og paracet 1g, da jeg vet at jeg tåler dem (får 100 voltaren og 100 paracet om gangen fordi jeg bruker dem når smertene i muskler og ledd blir for ille)
Gubben min har brukt Naproxen over en 6 dagers periode uten å ha fått noen bivirkninger av betydning.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 22-11-14, 08:45   #24246
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg fikk disse utskrevet første gang jeg fikk betennelse i musklene rundt hjertet. Veldig smertefullt, men jeg valgte å ikke ta dem siden store deler av sykdomslista mi står listet opp som grunner for å utvise forsiktighet + bivirkningene listet opp ikke akkurat var av det snille slaget. Fikk i stedet voltaren og paracet 1g, da jeg vet at jeg tåler dem (får 100 voltaren og 100 paracet om gangen fordi jeg bruker dem når smertene i muskler og ledd blir for ille)
Gubben min har brukt Naproxen over en 6 dagers periode uten å ha fått noen bivirkninger av betydning.

Du og Nellie har nok rett i at noen dagers inntak ikke klarer å gi de store bivirkningene, men lista over dem var direkte skummel altså! Og jeg skjønner ikke helt hvordan betennelsesdempende medisiner (for ledd og muskler) kan _gi_ betennelser i nyrer, lever og endatil hjernehinnebetennelse!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 22-11-14, 09:54   #24247
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har du lest bivirkningerlista på paracetamol eller ibux?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 22-11-14, 10:03   #24248
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Har du lest bivirkningerlista på paracetamol eller ibux?

Nei... Jeg tar det også veldig sjeldent, men jeg håper virkelig ikke at den er i nærheten av denne altså! Men de vet jeg jo at jeg tåler fint i de små dosene jeg tar.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 22-11-14, 11:42   #24249
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Nei... Jeg tar det også veldig sjeldent, men jeg håper virkelig ikke at den er i nærheten av denne altså! Men de vet jeg jo at jeg tåler fint i de små dosene jeg tar.

Ibux:
Bivirkninger:*Vanligst er*dyspepsi*og diaré som forekommer hos ca. 10% av pasientene. Det kan oppstå peptiske sår, perforasjoner og gastrointestinale blødninger som kan være fatale, spesielt hos eldre.

Vanlige (≥1/100 til <1/10):*Gastrointestinale:*Dyspepsi, kvalme, oppkast, diaré, buksmerter, flatulens, forstoppelse. Hud: Hudutslett. Øvrige: Hodepine, tretthet.*

Mindre vanlige (≥1/1000 til <1/100):Gastrointestinale: Blødninger, ulcus, ulcerøs*stomatitt, forverring av kolitt og Crohns sykdom. Hud: Urticaria, pruritus, purpura,*angioødem. Hørsel: Hørselsskader. Luftveier:*Rhinitt,*astma. Psykiske: Søvnløshet, lett uro. Syn: Synsforstyrrelser.*Sjeldne (≥1/10 000 til <1/1000):Blod:*Trombocytopeni, leukopeni. Gastrointestinale:Gastritt, perforasjoner. Hud: Ødem, bulløse reaksjoner,erythema multiforme. Lever: Hepatitt,*gulsott. Nevrologiske: Aseptisk*meningitt. Psykiske: Depresjon, forvirring. Syn: Toksisk amblyopi. Urogenitale: Nyreskader. Øvrige:*Anafylaktiske reaksjoner.

*Svært sjeldne (<1/10 000):*Stevens-Johnsons syndrom*ogtoksisk epidermal nekrolyse.*Generelt:*Ødem,hypertensjon, og hjertesvikt er rapportert under behandling med NSAIDs. Ibuprofen, spesielt i høye doser (2400 mg daglig) og ved langtidsbehandling, kan muligens være forbundet med en liten økning i risiko for arterielle tromboser (f.eks. hjerteinfarkt eller hjerneslag).

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 22-11-14, 13:02   #24250
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Konklusjonen er at alle medisiner har bivirkninger og derfor tar jeg aldri medisiner med mindre jeg må.
Jeg fikk forøvrig skikkelig kjeft fordi jeg selvfølgelig leste pakningsvedlegget til Naproxen og sa til legen at det ville jeg ikke ta siden det blir frarådet ved flere av de sykdommene jeg har..... Legen sa at ingen skulle lese pakningsvedlegget og at etter hans syn var det snille bivirkninger på Naproxen

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no