Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Noen som kan svare på noen spørsmål?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-09-10, 13:46   #1
Lindaplinda
Medlem
 
Lindaplinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Mysen
Alder: 43
Innlegg: 270
Lindaplinda er på en erverdig vei

Noen som kan svare på noen spørsmål?

Jeg er helt fersk innen lavkarbo, men hadde oppstart av lavkarbodiett på mandag for å gå ned i vekt. Nå har jeg ikke fått lest så mye om de forskj retningene ennå, men har tatt utgangspunkt i å ikke spise mat med mer enn 3g karbo i seg - er det bra nok for å gå ned i vekt?

Kan jeg spise en Atkins-bar som mlm-måltid innimellom?

Maten hittil har bestått av:
Isbergsalat, agurk, ruccola, avocado, fetaost, westfalerskinke, kyllinglår, cotttage cheese, omelett m/ westfalerskinke, blomkål- og broccoligrateng m/mozzerella, eggerøre m/spinat, feta og westfalerskinke. Også har jeg brukt en nydelig olivenolje m/chili eller rømmedressing.
Er det noe jeg burde kutte ut?

Jeg har litt dilla på en te som heter Yogi - sweet chili.. er det noen som vet om den kan drikkes? Er ikke sukker i den, men mye forskj urter og krydder.

Går det bra å bruke soyamelk u/sukker i latte'n? Og kan jeg bruke en teskje bakekakao i latte'n?

Mange spørsmål, men jeg håper at noen kan svare

Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 14:28   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan svare på noen spørsmål?

Opprinnelig lagt inn av Lindaplinda, her.

..men har tatt utgangspunkt i å ikke spise mat med mer enn 3g karbo i seg - er det bra nok for å gå ned i vekt?
Det holder om du holder deg til de med mindre enn 5 g pr 100!

Kan jeg spise en Atkins-bar som mlm-måltid innimellom?
Du skal strengt tatt ikke behøve mlm- måltider. Du skal spise deg passe mett hver gang du er sulten! Men siom en kriseløsning en sjelden gang, jada!

Maten hittil har bestått av:
Isbergsalat, agurk, ruccola, avocado, fetaost, westfalerskinke, kyllinglår, cotttage cheese, omelett m/ westfalerskinke, blomkål- og broccoligrateng m/mozzerella, eggerøre m/spinat, feta og westfalerskinke. Også har jeg brukt en nydelig olivenolje m/chili eller rømmedressing.
Er det noe jeg burde kutte ut?
Ikke kutte ut, men bytte ut! Isbergsalat inneholder vann og minimalt med næringsstoffer. Kanskje finne en salattype med litt mer mat i? Agurk er også temmelig næringsfattig!

Jeg har litt dilla på en te som heter Yogi - sweet chili.. er det noen som vet om den kan drikkes? Er ikke sukker i den, men mye forskj urter og krydder.
Yogi- te er det mange her som drikke!

Går det bra å bruke soyamelk u/sukker i latte'n? Og kan jeg bruke en teskje bakekakao i latte'n?
Bytte ut Latte'n med denne, kanskje?

Mange spørsmål, men jeg håper at noen kan svare

Håper det hjalp litt!

Har du lest denne?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 14:46   #3
Lindaplinda
Medlem
 
Lindaplinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Mysen
Alder: 43
Innlegg: 270
Lindaplinda er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan svare på noen spørsmål?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Håper det hjalp litt!

Har du lest denne?

Takk for svar!! Grunnen til at jeg spurte ang soyamelka er fordi jeg har kaffemaskin med melkesteamer her hjemme, og det er litt synd at den skal stå og støve ned når jeg er så glad i latte/mocca På soyamelka står det at den inneholder 0,2 g karbo pr 100g, så da går vel den?

Hvis jeg følger den type diett (holde seg under 3-5g pr 100g) - er det en spes type lavkarbo, eller bare generell lavkarbodiett? Ei kollega går på ketolyse, og det virker ikke som at jeg spiser så mye annerledes enn hu..

Er innmari spent på fremtiden... jeg har bekhterev og er plaget av at den er aktiv og vanskelig til tider, så det er vanskelig for meg å trene så mye på egenhånd med unntak av å gå raskt.

__________________


Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 16:09   #4
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Noen som kan svare på noen spørsmål?

Lån bøker på biblioteket om de forskjellige retningene. Eller kjøp dem. Jeg har en del bøker, både Aktins, Fedon, Ketolyse, Bedre uten brød og boka av Dr.Hexeberg. Har også lest skaldeman sine samt boka av dr.annika et-eller-annet(dahlquist? noe slik iallefall)(boka er om lchf).

Det er mye lettere å spise lavkarbo når du kan en del om hva dette egentlig er. Dessuten anbefales det å følge en bestemt filosofi, iallefall i begynnelsen, fordi det er så mange "småfeil" man gjør som etterhvert utgjør en stor feil.. Selv tar jeg utgangspunkt i Fedon sin filosofi, men jeg spiser f.eks ikke fullkornspasta/ris o.l som han sier er ok iblant. Jeg spiser også en del mer fett enn han har i sin filosofi. Og det utgjør at jeg ligger på rundt 50 gram karbohydrater pr dag. Om jeg går ned i vekt på denne måten vet jeg ikke helt enda, da vekta mi ikke fungerer, men jeg regner med at det går sakte, men sikkert nedover (noe som er bedre for kroppen enn å plutselig gå ned masse..).

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 16:17   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan svare på noen spørsmål?

Dersom du spiser såpass lite karber, vil du nok komm ei ketose og dermed kunne si at du går på ketolysekuren, ja!
Vil anbefale deg å kjøpe/låne boken "Slank med ketolysekuren" av dr. Torkil Andersen. Kan lånes på biblioteket eller kjøpes på nett/Menybutikker!

Du kan sikkert bruke den soyagreia. Drikker ikke kaffe etc selv, så jeg aner ikke! Annet enn at den eggemelken anbefales her inne! Du skal nemlig ha i deg opptil 75% av energien din fra fett om du skal gå på ketolysekuren!

Du trenger ikke bekymre deg for trening. Mange har trener ikke et dugg og går likevel ned mye over tid! Faktisk bør du kunne holde aktive betennelser på avstand vha ketogent kosthold!

Du bør lese deg opp om ketolysekuren, noe som vil gjøre det enklere å gjøre ting riktig og forstå hvorfor du skal gjøre som du gjør!

Lån/kjøp boka, les her inne, spør og grav! Sjansen for å lykkes er størst med nok kunnskap!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 16:19   #6
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Noen som kan svare på noen spørsmål?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Skal du ned mye?
Lykke til!

Henger meg på Kitt og ønsker deg lykke tl

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 21:57   #7
Lindaplinda
Medlem
 
Lindaplinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Mysen
Alder: 43
Innlegg: 270
Lindaplinda er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan svare på noen spørsmål?

Ja, skal få tak i noen bøker altså! Har kokeboka til Fedon her nå, og står på venteliste på Bedre uten brød, frisk på lavkarbo(tror jeg den het, og South Beach på biblioteket.. så håper at jeg får noen av dem snart Synes jeg leste et sted at man kan få kjøpt en sånn ketolysekurpakke m/ bok, stix og noe soya-greier.. stemmer det, og isåfall hvordan fåt jeg tak i det?

Takk for lykkeønskninger!!

__________________


Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 22:05   #8
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Noen som kan svare på noen spørsmål?

Opprinnelig lagt inn av Lindaplinda, her.

Ja, skal få tak i noen bøker altså! Har kokeboka til Fedon her nå, og står på venteliste på Bedre uten brød, frisk på lavkarbo(tror jeg den het, og South Beach på biblioteket.. så håper at jeg får noen av dem snart Synes jeg leste et sted at man kan få kjøpt en sånn ketolysekurpakke m/ bok, stix og noe soya-greier.. stemmer det, og isåfall hvordan fåt jeg tak i det?

Takk for lykkeønskninger!!

Utvalgte Meny-butikker selger ketolysepakka som du nevner
Apoteket selger også sånne stix iallefall.

Her er hele oversikten over forhandlere:
http://ketolyse.no/?group=1443&subgroup=&art=2017

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 14:40   #9
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 36
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Noen som kan svare på noen spørsmål?

Gled deg til du får "Bedre uten brød" av Lutz! Den er utrolig bra! Den forklarer på en ganske detaljert og overbevisende måte hvorfor fett er bedre en karbohydrater. Veldig mye biokjemi i noen av kapitlene (jeg synes det er spesielt spennende siden det er veldig relevant i studiene mine), men det er beskrevet på en veldig enkel og forståelig måte (tror jeg).

Spent på å høre hva du synes om boken

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 20:47   #10
Lindaplinda
Medlem
 
Lindaplinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Mysen
Alder: 43
Innlegg: 270
Lindaplinda er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan svare på noen spørsmål?

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Gled deg til du får "Bedre uten brød" av Lutz! Den er utrolig bra! Den forklarer på en ganske detaljert og overbevisende måte hvorfor fett er bedre en karbohydrater. Veldig mye biokjemi i noen av kapitlene (jeg synes det er spesielt spennende siden det er veldig relevant i studiene mine), men det er beskrevet på en veldig enkel og forståelig måte (tror jeg).

Spent på å høre hva du synes om boken

SÅ spennende a Er visst litt ventetid på disse bøkene, så jeg lurer på om jeg skal kjøpe inn en av dem, men hvem?

Hva er forskjellen på "bedre uten brød" og ketolysekuren forresten?

Nå er jeg på femte dagen, og idag har vært den hittils verste dagen.. men jeg har holdt meg til lavkarbo, og har nå laget meg en deilig kopp te som jeg skal nyte så fort den blir litt kaldere

__________________


Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 20:48   #11
Lindaplinda
Medlem
 
Lindaplinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Mysen
Alder: 43
Innlegg: 270
Lindaplinda er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan svare på noen spørsmål?

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Utvalgte Meny-butikker selger ketolysepakka som du nevner
Apoteket selger også sånne stix iallefall.

Her er hele oversikten over forhandlere:
http://ketolyse.no/?group=1443&subgroup=&art=2017

Tusen takk for svar!!

__________________


Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 20:57   #12
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som kan svare på noen spørsmål?

Ren soyamelk går fint. Kakaoen hadde jeg bytta ut med koffeinfri kaffe. Jeg drikker masse latte av nettop de to ingrediensene der. Husk essensielle oljer å helle over salat etc. Avokado med ruglete skall er en fin fettkilde som nesten kun består av essensielt fett.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 22:20   #13
Lindaplinda
Medlem
 
Lindaplinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Mysen
Alder: 43
Innlegg: 270
Lindaplinda er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan svare på noen spørsmål?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Ren soyamelk går fint. Kakaoen hadde jeg bytta ut med koffeinfri kaffe. Jeg drikker masse latte av nettop de to ingrediensene der. Husk essensielle oljer å helle over salat etc. Avokado med ruglete skall er en fin fettkilde som nesten kun består av essensielt fett.

Jeg har brukt olivenolje med chili på salatene, og noen ganger rømmedressing. Idag spiste jeg tacosalat med seterrømme og litt salsa.. mmm

Grunnen til at jeg har litt bakekakao i er for å lage en mocca.. så jeg bruker espresso m/ soyamelk (under 3g kh pr 100g), og har gått ned til en halv teskje bakekakao i dette da (er så altfor glad i mocca, og det er det nærmeste jeg kommer).. tror du at det går greit? Lager jeg bare vanlig soyalatte har jeg kanel og natreen oppi

__________________


Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 00:12   #14
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Noen som kan svare på noen spørsmål?

Opprinnelig lagt inn av Lindaplinda, her.

SÅ spennende a Er visst litt ventetid på disse bøkene, så jeg lurer på om jeg skal kjøpe inn en av dem, men hvem?

Hva er forskjellen på "bedre uten brød" og ketolysekuren forresten?

Nå er jeg på femte dagen, og idag har vært den hittils verste dagen.. men jeg har holdt meg til lavkarbo, og har nå laget meg en deilig kopp te som jeg skal nyte så fort den blir litt kaldere

Nå har jeg ikke bedre uten brød-boka enda (har fått hentemelding fra postkontoret, så den skal hentes i morgen), men det jeg kan si uten noen mer kunnskap er at ketolyse er nok mye strengere. Det er en relativt streng filosofi, man skal ha veldig lavt karbohydratinntak og høyt fettinntak på ketolyse. Den er jo også anbefalt til de som ønsker å gå ned mer enn 10 kg. Bedre uten brød har jeg som sagt faktisk ikke lest, men jeg kan tenke meg at den er litt mer allmenn, at den passer for litt flere grupper mennesker og handler ikke bare om å blitt kvitt overvekten.

Ketolyse er jo faktisk en diett innenfor lavkarbo og ikke en kostholdsretning man kan leve på veldig lenge, iallefall slik har jeg forstått det. Det er noe man går på en periode for så å forandre det over til en varig forandring, en måte man kan spise resten av livet. Bedre uten brød fokuserer nok (tror jeg) litt mer på varige forandringer, en måte man kan spise hele tiden.

Men jeg vet ikke om jeg er heeelt på bærtur nå?? Får se hva de som har lest boka sier og om jeg får kjeft for å villede deg helt her

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 00:47   #15
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som kan svare på noen spørsmål?

Opprinnelig lagt inn av Lindaplinda, her.

Jeg har brukt olivenolje med chili på salatene, og noen ganger rømmedressing. Idag spiste jeg tacosalat med seterrømme og litt salsa.. mmm

Grunnen til at jeg har litt bakekakao i er for å lage en mocca.. så jeg bruker espresso m/ soyamelk (under 3g kh pr 100g), og har gått ned til en halv teskje bakekakao i dette da (er så altfor glad i mocca, og det er det nærmeste jeg kommer).. tror du at det går greit? Lager jeg bare vanlig soyalatte har jeg kanel og natreen oppi

Jeg undersøkte kakaopakningene i butikken. På ica har de en hvit pakke med økologisk kakaopulver. Den har minst karbohydrater. Det går sikkert fint bare du ikke drikker det hele dagen

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 00:48   #16
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som kan svare på noen spørsmål?

Er det 3 gram i melka? Jeg kjøper den med tilnærmet null i.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 16:01   #17
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 36
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Noen som kan svare på noen spørsmål?

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Nå har jeg ikke bedre uten brød-boka enda (har fått hentemelding fra postkontoret, så den skal hentes i morgen), men det jeg kan si uten noen mer kunnskap er at ketolyse er nok mye strengere. Det er en relativt streng filosofi, man skal ha veldig lavt karbohydratinntak og høyt fettinntak på ketolyse. Den er jo også anbefalt til de som ønsker å gå ned mer enn 10 kg. Bedre uten brød har jeg som sagt faktisk ikke lest, men jeg kan tenke meg at den er litt mer allmenn, at den passer for litt flere grupper mennesker og handler ikke bare om å blitt kvitt overvekten.

Ketolyse er jo faktisk en diett innenfor lavkarbo og ikke en kostholdsretning man kan leve på veldig lenge, iallefall slik har jeg forstått det. Det er noe man går på en periode for så å forandre det over til en varig forandring, en måte man kan spise resten av livet. Bedre uten brød fokuserer nok (tror jeg) litt mer på varige forandringer, en måte man kan spise hele tiden.

Men jeg vet ikke om jeg er heeelt på bærtur nå?? Får se hva de som har lest boka sier og om jeg får kjeft for å villede deg helt her

Jeg har ikke lest ketolyseboka, så kan ikke uttale meg om den, men begge har jo samme budskap om at lite karbohydrater er å anbefalle.

Bedre uten brød fokuserer veldig mye (i noen kapitler) på de biokjemiske prosessene som foregår i cellene, og hvilken helsegevinst det gir ved å kutte ned på kh og bruke fett som energikilde, og vektreduksjon er på en måte en positiv "bivirkning". Den er veldig overbevisende og godt skrevet, og bør leses av alle for å få en grunnlegende forståelse om hvordan lite karbohydrater og mye fett i kosten påvirker de biologiske prosessene i kroppen. Ved å lese denne boken får man bra innsikt om lavkarbo, og all informasjonen i denne boka er et godt utgangspunkt uansett hvilken lavkarbo-vei man ønske å følge videre

Synes det er veldig positivt og engasjerende å få kunnskaper om hvordan denne livsstilen også påvirker helsa generelt og ikke kun fokusere på vektreduksjon.

Her er noen tråder hvor denne boka er diskutert:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6451
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7980

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 16:51   #18
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Noen som kan svare på noen spørsmål?

I dag har jeg fått boka
Har bare bladd litt i den, så kan ikke si så mye mer om hva som står der, men den virka bra og informativ

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan noen svare meg på et par ting? Miss B Spørsmål og svar 8 02-06-09 15:42
Kan noen være så snill å svare på noen spørsmål? bobbla Dr Lindbergs 4 18-01-09 20:57
Noen spørsmål - noen som kan svare? Mokia Lavkarbo generelt 3 08-01-05 14:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no