Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvordan øke FETTET i kosten?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-12-05, 00:09   #1
Chumpsy
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 146
Chumpsy er ny på veien

Hvordan øke FETTET i kosten?

Jeg er blitt anbefalt å øke fettet og minske proteinet i kosten min.. Men mange kjøtt typer inneholder både proteiner og fett.. Hvordan kan jeg øke fettet uten å måtte helle i meg olje og smør...?

Føler det er store mengder fett vi snakker om her... Blir nesten kvalm av tanken.. Spiser majones og rømme for å få økt fettet, men det er jo ikke nok...

Chumpsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-12-05, 00:59   #2
Tricky
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Innlegg: 267
Tricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snill

Sv: Hvordan øke FETTET i kosten?

Opprinnelig lagt inn av Chumpsy

Jeg er blitt anbefalt å øke fettet og minske proteinet i kosten min.. Men mange kjøtt typer inneholder både proteiner og fett.. Hvordan kan jeg øke fettet uten å måtte helle i meg olje og smør...?

Føler det er store mengder fett vi snakker om her... Blir nesten kvalm av tanken.. Spiser majones og rømme for å få økt fettet, men det er jo ikke nok...

Jeg ble litt overrasket jeg, over hvor lite som egentlig skal til.
Fett gir 9 kalorier pr gram og i tillegg er ofte fettrike produkter veldig næringstette. Derfor er det ikke snakk om å helle nedpå i det hele tatt. Kun ta bevisste valg ved hvert måltid. Ha avokado med, velge de mest fettrike kjøttstykkene, spise fete oster, bruke rømme og creme fraiche istedenfor letterstatninger, surre maten i fløte osv..
Min erfaring er at disse små valgene førte til en såpass økning i fettinntaket at jeg absolutt ikke har problemer med å ligge mellom 120-150 gram pr dag..

__________________

Tricky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ren mat Svar med sitat
Gammel 01-12-05, 10:50   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan øke FETTET i kosten?

Så er det litt fett i omega kapsler og feks litt olje over salaten.

Jeg er enig med Tricky. Det er overraskende hvor lite som skal til....
Fant ut det da jeg brukte den linken hvor jeg kunne legge inn maten jeg spiste...hm...skal se om jeg finner den igjen.

Hvis ikke så finner du den sikkert på journalen til Ziggy.... eller send ham en PM og spør....

Du skal/behøver absolutt ikke spise uanede mengder med fett....akkurat passe til deg og ditt aktivitetsnivå vil jeg si, men.... Hva vet jeg

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 01-12-05, 10:53   #4
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan øke FETTET i kosten?

Opprinnelig lagt inn av Anne

men.... Hva vet jeg

MASSE !

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 01-12-05, 10:55   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan øke FETTET i kosten?

Jeg baker nøttebrød/muffins av egg, nøtter og ost (nutty cheese muffins - 22 karber i hele røra, jeg får ca 7 store muffins utav den, 3 karber i hver).
Deler hver muffins i 3 skiver og har på maaaassse smør, og fett pålegg som feks graddost eller salami og majones.

Til middagene bruker jeg ofte rømme/creme fraiche-baserte sauser eller har seterrømme til maten. Steker i mye smør.

Spiser mye avokado også, med reker i majones. Fylte egg er også godt. Deler et hardkokt egg i to på langs, tar ut plommen og blander den med majones, hakket skinke/reker/salami og evt litt krydder og har blandingen i eggehvitene igjen. Nam nam.

Det er mye du kan gjøre for å fete opp maten.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-12-05, 10:55   #6
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan øke FETTET i kosten?

Opprinnelig lagt inn av nøtta

MASSE !

Takk, nøtta

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 01-12-05, 11:45   #7
Chumpsy
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 146
Chumpsy er ny på veien

Sv: Hvordan øke FETTET i kosten?

Takk Tricky, Anne, Nøtta og Iset for svar..


Da tror jeg spiser nok fett allerede..?


1 - 2 skiver soyabrød med bacon, majones og ost, brokkoli.

2 - kotelett med rømme, kål, paprika og agurk.

3 - kjøttdeig i tomatsaus, rømme.

4. laks og mandler....


Ser ikke dette mer enn nok ut?

Chumpsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-12-05, 00:54   #8
Tricky
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Innlegg: 267
Tricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snill

Sv: Hvordan øke FETTET i kosten?

Opprinnelig lagt inn av Chumpsy

Da tror jeg spiser nok fett allerede..?


1 - 2 skiver soyabrød med bacon, majones og ost, brokkoli.

2 - kotelett med rømme, kål, paprika og agurk.

3 - kjøttdeig i tomatsaus, rømme.

4. laks og mandler....


Ser ikke dette mer enn nok ut?

Ta en dag og vei maten, eller planlegg en eventuell dag hvor du antar mengde du har tenkt å spise og beregner det i excel eller et program a la fitday... Dette vil hjelpe deg til å få et forhold til næringsinnholdet i maten, og hvordan mange bekker små gjør en stor å, også videre

__________________

Tricky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ren mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan steker jeg indrefilet? Areola Spørsmål og svar 7 17-02-16 12:34
[Forum] Hvordan fungerer ryktesystemet? Sugarpill Spørsmål og svar 4 14-12-07 11:04
Hva skjer med fettet? DeffDumb Induksjonen 7 20-03-04 00:11
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 21:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no