Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ketostix

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-11-13, 13:01   #1
Larkollen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 159
Larkollen er ny på veien

Ketostix

Hei dere erfarne Lchf 'ere

Nå har jeg holdt meg under 20 gr karb hver dag i en uke og inntatt 70% fett , 5% karb og resten protein . Noen dager viser stixen veldig rosa mens andre dager er det ikke utslag i det hele tatt. Hva kommer dette av? Er jeg i ketose eller er jeg ikke? Har levd på moderat lavkarbo før dette så det var nok ikke så mye "sukker" i kroppen som skulle ut og jeg har heller ikke msitet store mengder vann. Totalt sett har jeg bare mistet 2 kg på disse dagene. Når det er sagt har jeg ikke veldig mye fett på kroppen men litt jeg vil bli kvitt av kosmetiske grunner.
Jeg føler at kroppen er i en annen "modus" men synes det er rart at stixen ikke har noe særlig utslag.
Brenner jeg fett fordet?

Larkollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf igjen- nå blir det en livsstil! Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 13:05   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ketostix

Screw sticken! Den er bare forvirrende og ustabil. Spiser du som du skal, så er du i ketose. Men om du brenner fett vet man ikke. Verken vi eller sticken. Du må bare fortsette og se.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 13:09   #3
Larkollen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 159
Larkollen er ny på veien

Sv: Ketostix

Takk for svar Nellie
Da er det vel denne berømte tålmodigheten jeg ikke har så mye av jeg må satse på da? Når det er sagt så sto jeg helt stille i 4 dager etter at jeg hadde gått ned de 2 kg og plutselig hadde jeg gått ned 300 gram.. Det kan jo være et tegn på at " vannet er ute" og at jeg har begynt å brenne på fettet. Det pleier jo i hvertfall å være slik på andre dietter vet jeg..
Takk og takk

Larkollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf igjen- nå blir det en livsstil! Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 13:11   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ketostix

Fettforbrenning er ikke så enkelt heller. Svært få brenner fett etter "boka". 300 ned den ene uka, 500 opp neste, stille, 600 ned osvosv. Syklus kan spille inn, stress kan bremse ned. Tålmodighet er den eneste utveien.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 14:43   #5
Larkollen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 159
Larkollen er ny på veien

Sv: Ketostix

Ja jeg vet det, det kan gå veldig opp og ned. Stress, hvile osv spiller en veldig stor rolle.
Takk

Larkollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf igjen- nå blir det en livsstil! Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 21:26   #6
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Ketostix

Syns ikke det 'bare er 2 kg' da..... Er faktisk veldig bra det på så kort tid.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 19:32   #7
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Ketostix

Bare 2 kg vekttap på en uke? Det var tre ukers vekttap i en god periode for meg det...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 03-12-13, 06:12   #8
Larkollen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 159
Larkollen er ny på veien

Sv: Ketostix

Det er ikke to kg på en uke.. Det er en kg i den uka vi starta ( 2 dager med lchf) og en til uka etter.. Men den ene av de er på igjen og nå står jeg bom stille og gubben går opp!!!! Hjelp altså, så nøye som vi er

Larkollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf igjen- nå blir det en livsstil! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketostix Simpfan Spørsmål og svar 1 05-03-11 01:33
Ketostix lura Spørsmål og svar 6 04-03-09 22:43
Hmm ... I ketose på ketolyse-ketostix, men ikke på ketostix fra apoteket? wollafruen Ketolysekuren 10 15-02-09 12:14
Ketostix Nynne Lavkarbo generelt 2 13-02-07 16:51
Ketostix polvott Spørsmål og svar 11 29-05-06 20:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no