Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor mange kilo har dere gått ned?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-05-09, 16:52   #1
frustrert frue
Juniormedlem
 
frustrert frue sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Telemark
Innlegg: 29
frustrert frue er på en erverdig vei

Hvor mange kilo har dere gått ned?

Jeg er ganske ny her inne, og trenger litt inspirasjon.

Hvor mange kilo har dere har dere gått ned, og hvor lang tid tok det?

Jeg skal nemlig ned 60 kiloog lurer på om det er håp for meg???

frustrert frue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins,lindberg Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 17:18   #2
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?

30 kilo på under et år, og så seks kilo opp igjen ved røykeslutt. Men det bekymrer meg ikke nevneverdig ettersom jeg vet hvordan jeg blir kvitt dem.

Ser forøvrig på dette som en livsstil og ikke en kur.

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 17:20   #3
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 38
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?

Gikk ned 10 kg første forsøket jeg hadde på lavkarbo, det ble avbrutt pga. sykdom. Nå begynte jeg igjen for to uker siden.

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 17:25   #4
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?

har gått ned 16 kg og holdt vekten

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 17:35   #5
Elizabethcita
Seniormedlem
 
Elizabethcita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordmøre
Alder: 44
Innlegg: 501
Elizabethcita har en fantastisk aura rundt segElizabethcita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?

Har gått ned drøyt 15 kilo på fire måneder. Skal ned 30 kilo til, og har stor tro på å klare det!!

__________________


Elizabethcita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I samarbeid med lege Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 18:01   #6
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?

Har gått ned 18 kg på 6 måneder.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 18:23   #7
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?

ca to kg på to år

Men jeg kan se magemusklene mine nå

  Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 18:26   #8
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

ca to kg på to år

Men jeg kan se magemusklene mine nå

Muskler veier jo en god del, bra jobba Bulldog

Jeg har ikke trent en døyt, men burde vel.

Øl og håndbak ?

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 18:33   #9
BMI25
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 1
BMI25 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?

Ned 18 kg siden 02.01.2009

BMI25 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 18:47   #10
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Øl og håndbak ?

Whiskey og knebøy?

  Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 18:49   #11
sweet
Medlem
 
sweet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 51
sweet er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?

Hei
Jeg har gått ned totalt 25 kilo og har 27 kilo igjen Du kan vel trygt si jeg er halvveis. Jeg hadde en runde med ED ifjor fra august til jul og hadde en pause til etter påske. Nå er jeg igang med runde 2 og er kjempefornøyd.

__________________


sweet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 20:05   #12
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?

26 kg. Tidsaspektet er noget uklart pga en del langvarige sprekker her og der. Så sånt har jeg slutta med.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 20:10   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?

Jeg er jo vektoperert så mine kilo teller vel ikke i "lavkarbo-forstand", men i 2006 gikk jed ned 10 kg på 8 uker med Skaldeman-kost. Kjempeeffektivt, og jeg følte meg utrolig bra i den perioden.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 22:33   #14
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?

Opprinnelig lagt inn av frustrert frue, her.

Jeg er ganske ny her inne, og trenger litt inspirasjon.

Dette forumet er virkelig et godt sted for å hente både inspirasjon og motivasjon. Velkommen - og håper du vil trives her!

Opprinnelig lagt inn av frustrert frue, her.

Hvor mange kilo har dere har dere gått ned, og hvor lang tid tok det?

Jeg har gått ned mellom 16 og 17 kilo på nesten et år på ketolysekuren. Det har gått senere enn jeg håpet da jeg startet.
Vi har lett for å feste oss ved historiene til de som har rast ned flere titalls kilo på noen få måneder. Men for mange av oss går det mye saktere. Og damer bruker vanligvis lenger tid på vekttap enn menn …


Opprinnelig lagt inn av frustrert frue, her.

Jeg skal nemlig ned 60 kiloog lurer på om det er håp for meg???

Ja! Det er håp for deg! Du må "bare" være strukturert, systematisk, tålmodig, konsekvent og utholdende. Det vil ta tid …

Jeg ser du har både Atkins og Lindberg oppført som kostholdsfilosofi. Veteranene her anbefaler gjerne at man holder seg til ett regime, setter seg inn i det og følger det konsekvent. Det gir nok best resultater. Dersom du kommer på et langvarig "platå" er det lettere å finne ut av hva du skal gjøre for å korrigere hvis du holder deg til en "lære".



__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 23:45   #15
frustrert frue
Juniormedlem
 
frustrert frue sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Telemark
Innlegg: 29
frustrert frue er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?

Dette virker jo utrolig lovende.
Gratulerer til dere alle med noen flotte resultater.Jeg ser jo at dette funker. Er desverre ikke så veldig tålmodig...men så lenge vekta peker nedover så skal jeg ikke gi opp.
Må nok hokde meg til atkins da jeg har veldig lav terskel for å komme i ketose.

frustrert frue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins,lindberg Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 00:05   #16
Ivory
Seniormedlem
 
Ivory sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Innlegg: 680
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?

Hei Jeg er ny på forumet i kveld, men startet med ketolysekuren 13. april. Jeg har tyvlest på forumet en stund.... Jeg har gått ned 6 kg til nå. Skal ned 14-15 kg til (håper jeg), men føler meg på god vei. Buksa blir da større!

__________________

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 10:59   #17
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?

Jeg er 100 gr. fra å ha gått ned 20 kg på 4 mnd. Det er jeg veldig fornøyd med! Når du først finner metoden på hva som virker for deg, så greier du det, også 60 kg. Det kan selvfølgelig ta tid, men når du begynner å gå ned i vekt så blir du motivert. Jeg skal ned 20 kg til, og er dermed halvveis. Regner med at de neste 20 kiloene går mye tregere, men skal prøve å få det til innen jul. Masse lykke til, og husk: dette greier du!!!

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 11:26   #18
Svane
Medlem
 
Svane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 54
Innlegg: 150
Svane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snill

Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?

Jeg skal vel egentlig ned ca 50, men har satt meg et mål på noen-og-førti og så får jeg se hvor langt ned jeg syns jeg skal.

Jeg har holdt på nå i fem uker, og gått ned 6,7 kg.

Det jeg tror er lurt når man skal ned mange kilo er at man enten deler det opp i mindre stykker (som blir mer overkommelige og lettere å nå på kortere tid), eller at man fokuserer på livsstil og smører seg med tålmodighet i forhold til vekta.

Det er jo ingen tvil om at både du og jeg kommer til å bruke lang tid på å gå ned til ønsket vekt. Derfor må vi innstille oss på at dette kommer til å ta tid, og være fornøyd med hvert kilo vi går ned, og prøve å "glemme" litt at vi likevel har mange kilo som skal bort.

Jeg tror også at litt av utålmodigheten vil gi seg etter et par-tre uker, i alle fall hvis du faktisk ser nedgang i de ukene. Jeg syns den første uka var verst. Verket etter å se resultater.

Men vær også obs på at noen opplever å gå ned mye i starten (væsketap), men du kan ikke forvente å fortsette å rase ned i vekt. Så om du går ned mye i starten, så vil det normalt sett flate ut litt underveis. Og noen opplever at det tar tid i starten, for så å sette fart senere. Men i snitt og på lang sikt går alle nedover, hvis de holder seg til opplegget.

__________________


Svane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 12:08   #19
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?

13.4 kg på 2 mnd og 24 dager , skal ned minst 33 kg til.
Går på Eurodietten, og er i fase 2 som skal vare til 30.juni.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 12:15   #20
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?

9kg. Vil ikke snakke om tidsaspektet
Og det er laaangt igjen....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 14:20   #21
LaVidaE
Medlem
 
LaVidaE sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 79
LaVidaE er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?

9kg på 10uker. Snart halveis til et av mine delmål: 6mnd på diett.

Går på Skaldemans GI-Noll 50+ diett og er veldig fornøyd, mett og opplagt.

Du klarer det, men kansje ta et skritt av gangen?

Jeg har satt meg et delmål: 6mnd på 50+ dietten, så ser jeg hvor langt jeg kommer på det.
Så tar jeg en ny vurdering da...og setter meg et ny nytt mål der og da.

Bedre med små trinn for meg som jeg faktisk klarer!
Alle kilo av er jo en seier i seg selv!

LaVidaE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GI-Noll 50+ Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 14:43   #22
Camilla82
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 208
Camilla82 er ny på veien

Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?

Jeg har gått ned 5,5kg på 7 uker Er veldig fornøyd, har gått inn 36cm (målt på 4 steder)
Har fått et nytt liv med denne kostholdsendringen!

__________________
Mamma til to gutter 05 og 08

Camilla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 15:41   #23
L@ro
Juniormedlem
 
L@ro sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Fredrikstad
Alder: 55
Innlegg: 21
L@ro er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?

LaVidaE...
Kan jeg spørre deg hvilke ''fettmidler'' bruker du ? Tror ikke jeg kan bruke så mye fløte/meieriprodukter som Skaldemann, gått konsekvent på 50+ i tre mnd. Lite resultat, men når jeg sluttet med fløten 'plumpa' jeg ned to kg på halvannen uke. Men jeg er redd jeg ikke får nok fett i meg til daglig, for det går tregt.
OG.. er olivenolje greit å helle i seg? 100% fett er det jo..men vegetabilsk...

L@ro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach... 10.01 - 11 Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 16:01   #24
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?

Gikk ned 17 kilo med Skaldeman på 8 måneder. Nå bruker jeg LCHF som vedlikehold - og for optimal helse for resten av livet .

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 17:10   #25
Gundrosen
Juniormedlem
 
Gundrosen sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 21
Gundrosen er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?

Begynte en gang på 107kg, kjørte på med hard trening og diett(riktignok ikke lav-karbo med det funket) Kom meg ned til 79kg. Dette var i perioden april-juli i fjor. Etter dette har det gått litt opp og ned. Men da vekten nådde 89kg for et par uker siden bestemte jeg meg for å prøve lav-karbo diett, har vert på diett i 4-5 uker nå og veide 82,8kg i morges. Rimelig fornøyd med fremgangen, håper jeg når målet mitt på 75kg iløpet av sommeren

Gundrosen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav-karbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her! Iset Lavkarbo generelt 235 23-06-15 21:42
Når starta dere og hvor mye har dere gått ned nå? geysirland Ketolysekuren 56 15-07-09 00:04
Hvor mange har gått ned på Skaldemann? viet60 Spis deg ned i vekt med Skaldeman 0 16-05-08 18:25
Hvor mange kilo har dere gått ned? *Tussi* Ketolysekuren 3 16-04-05 10:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no