Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-03-12, 11:17   #1
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"?

Både lagsiktige og supereffektive (om de finnes) råd ønskes....

Jeg vet en del om hvordan jeg trener magemusklene, lårene, rumpa og alle de typiske "problemområdene", men den store stopperen for at jeg skal kunne komme inn i litt mindre klær nå er overkroppen og overarmene
Jeg er i utgangspunktet ganske bred (for dame å være) i forhold til høyden uansett hvor slank jeg blir, men det er en del fett som tviholder seg fast i høyde rett under bysten og rundt, og på overarmene.
Jeg antar at det ikke finnes noen "superkur" mot dette, men finnes det det minste øvelser jeg kan gjøre som vil øke forbrenningen og stramme opp disse områdene sakte men sikkert?

Jeg sliter med gjentagende senebetennelser i skuldre og håndledd, så armhevinger og planker er vanskelig.
Om nødvendig kan jeg drive litt egentrening med vekter el.l., men det enkleste for meg er om det finnes noe jeg kan gjøre hjemme

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 15:19   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"?

http://youtu.be/MbKrk0xYoj0

http://youtu.be/0326dy_-CzM

http://youtu.be/hdlbjrQNRro

__________________
Do what you like!

Sist redigert av Yrla : 06-03-12 kl 15:26.
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 16:30   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"?

http://www.youtube.com/watch?v=aM13vOcx1yw

Øvelsen fra 1:50 minutter er fin og kan gjøres med en full 1,5liters flaske.... Kan også utføres liggende på rygg på en benk med issen ut mot kanten slik at flasken senkes ned over hodet under benkhøyden.

Når det gjelder "håndtakene" så vet jeg ikke om noe annet enn å prøve planke og rockering?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 16:34   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"?

Det viktigste du gjør er å bli kvitt fett!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 18:56   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det viktigste du gjør er å bli kvitt fett!

ja det er sant, da er det ikke noe som tynger huden ned. jeg har ikke noe heng jeg legger merke til nå lenger som jeg har blitt tynn.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 18:57   #6
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det viktigste du gjør er å bli kvitt fett!

ja det prøver jeg jo med hele tiden

smgj: planke prøver jeg på.... ikke så vellykket enda, men rokkering er helt håpløst. Jeg får den ikke til å gå rundt i det hele tatt. har ikke klart det der siden jeg var jentunge. Får det bare ikke til og jeg har virkelig prøvd i mange år

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 19:04   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"?

rokkering, funker vel ikke noe særlig heller?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 22:24   #8
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"?

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

ja det prøver jeg jo med hele tiden

smgj: planke prøver jeg på.... ikke så vellykket enda, men rokkering er helt håpløst. Jeg får den ikke til å gå rundt i det hele tatt. har ikke klart det der siden jeg var jentunge. Får det bare ikke til og jeg har virkelig prøvd i mange år

Har du den tunge utgaven av rockering? De tynne plastgreiene duger ikke.
Mye enklere med den tunge
Om du ikke har den, sjekk på flust.no om du samler trumf poeng, de hadde der tidligere og jeg kjøpte for poengene jeg hadde.

Og, Yrla, mange rapporterer om effekt av rockering, selv har jeg ikke klart å holde på lenge nok til å få sjekket det

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 22:37   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"?

Yoga

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 22:54   #10
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"?

Armmuskler: Jeg har kjøpt noen enkle manualer og tar enkle øvelser hjemme. Klatring er knallbra, men det tar mye mer tid.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 02:29   #11
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"?

Jeg er ikke noen superekspert på styrke, dog har jeg vel plukket opp ting som fungerer som basisgrunnlag.
Hvis du skal trene hjemme er det jo noe enklere utstyr man har.
Går nå ut fra du er slank og skal bare bli kvitt problemområder. Armstyrke som veldig raskt gir resultater på både styrke og masse er chin ups. Det finnes et program på youtube som er beregnet på jenter som ikke klarer 1 hangups. Med rett trening klarte de alle som ble testet mellom 5 og 11 ila et par mnd. Disse tok 0 når de startet.

En annen øvelse som er god men ja er belastende for skuldre og rygg er militærpress. Fantastisk øvelse som bygger styrke og masse raskt. Når man snakker raskt i styrkeverdenen menes det over mange måneder, gjerne 3-6 mnd med hard målrettet trening.

En billigere variant er å kjøpe deg en slik gymball og begynne med den. De selges med treningsprogrammer og vil helt sikkert gi deg god fremgang på det du etterlyser.

Sjekker du journalen min skal du finne både bilde og beskrivelse av en slik chin up hjemmetrener som jeg bruker. Utrolig anvendelig og fremgangen kommer meget raskt hvis du først klarer løfte din egen kroppsvekt 1 gang.

Når du har trent temmelig hardt, målrettet og minst 3 ganger i uken i tja et halvt år, spist restriktivt og målstyrt i den hensikt å skrape kroppen litt, og fremdeles ikke har sett antydning så kan det hende at akkirat problemområdet ditt som du selv kaller det er umulig.
Da kan man kanskje vurdere fettsuging og plastikkirurgi. Men jeg tror den bør sitte veldig langt inne. Mulig jeg tar helt skivebom her nå, oppsummert blir det som følger:

Kosthold er det viktigste mht fjerne kroppsfett på vanskelige steder. Trening som et supplement, men ikke det eneste såfremt du ikke kan bruke et år eller to.
Chin ups program er fantastisk bra kroppstrening
Militærpress er basisøvelse og meget bra sådan også.
Benkpress likeså med pushups
Trening med pilatesball og kjøre et strikt og hardt program med ball over flere måneder, minst et halvt år vil jeg tippe. Jeg synes personlig ball er møkkjedelig og foretrekker slynger. Stikk en tur innom xxl og be de hjelpe deg litt om du er intr i Redcordslynger.
Tja ellers, så fungerer jo løping da. Er vel få øvelser som gir raskere fysisk foem enn løping

  Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 15:53   #12
betatesten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12
betatesten er på en erverdig vei

Sv: Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"?

Hvis grevinnehengene dine består av lite fett, så er det jo triceps trening som teller. Altså bakre del av overarmen. Da er det etter som jeg har forstått det brede pushups og dips som teller I hvert fall blant annet. Men lykke til!

__________________
Livet mitt kan dere lese om i bloggen min
betatesten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 15:57   #13
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"?

Opprinnelig lagt inn av betatesten, her.

Hvis grevinnehengene dine består av lite fett, så er det jo triceps trening som teller. Altså bakre del av overarmen. Da er det etter som jeg har forstått det brede pushups og dips som teller I hvert fall blant annet. Men lykke til!

Dips er super trening for og bekjempe dette forhatte grevinnehenget

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 17:12   #14
Majamor001
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 17
Majamor001 er på en erverdig vei

Sv: Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"?

Jeg henger meg på dips

__________________
Les mer om mitt liv og min familie
Majamor001 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 10:42   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Dips er super trening for og bekjempe dette forhatte grevinnehenget

Og for å ta drepen på skuldrene dine....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 11:22   #16
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Og for å ta drepen på skuldrene dine....

Mine tåler det, tar de på slutten av treninga, når jeg er skikkelig varm i kroppen

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 15:14
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! donjuanwannabe Atkins kosthold 17 21-09-09 20:26
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 11:59
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! Agurk Lavkarbobøker 2 07-01-08 15:21
hva er minst "skadelig/usunt" av salt snop/"potetgul"? cilemora Lavkarbo generelt 7 01-01-08 02:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no