Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Om full bukplastikk og ferie … (haster litt!)

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-06-07, 10:56   #1
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Om full bukplastikk og ferie … (haster litt!)

Jeg har mulighet til å få time til full bukplastikk, 26.juni...har sendt inn bilder osv. Men nå skal vi dra på ferie den 2-3 juli...kjøre i bil fra Harstad og sørover...Blir vel 2-3-4 overnattinger, vi tar det rolig mtp ungene.

Men, det jeg lurer på er, -dere som har gjennomgått dette: Greier jeg det, sitte i bil- en uke etter operasjonen?

Må nevne at jeg var svært sprek etter keisersnittet.

Takknemlig for raskt svar!

Ps. Når vi er framme, er vi hos min snille svigermor, og da kan jeg hvile...;-)

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 17:49   #2
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Om full bukplastikk og ferie...haster litt!

Jaja, ingen svar.
Men, jeg har bestemt meg for å vente til september...men da...

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 17:56   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Om full bukplastikk og ferie...haster litt!

Godt du bestemte deg for å vente, for jeg tror ikke du hadde fått den beste ferien altså. Har snakket med endel som har tatt bukplastikker, og de var svært slitne og hadde vondt lenge etterpå. Ikke alle har like mye smerter, men du er ikke helt 100 % i en ganske lang tid etterpå, altså. Tror dette er en større operasjon enn et keisersnitt.

Hilsen ei som også sannsynligvis skal under kniven om et par år (må bli gravid et par ganger først, hehe).

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 18:19   #4
garlic
Juniormedlem
 
garlic sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Vesterålen
Alder: 53
Innlegg: 21
garlic er på en erverdig vei

Sv: Om full bukplastikk og ferie … (haster litt!)

Hei, nå er det ganske snart 1 år siden jeg tok bukplastikk. Kjørte da fra Vesterålen til Tromsø, og kjørte hjem igjen dagen etter operasjonen. Synes det gikk fint. Det verste for meg de føste dagene var å være i bevegelse. Å sitte rolig i bil gikk helt fint.
Lykke til.

__________________
garlic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litekarb Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 22:03   #5
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Om full bukplastikk og ferie … (haster litt!)

Opprinnelig lagt inn av garlic, her.

Hei, nå er det ganske snart 1 år siden jeg tok bukplastikk. Kjørte da fra Vesterålen til Tromsø, og kjørte hjem igjen dagen etter operasjonen. Synes det gikk fint. Det verste for meg de føste dagene var å være i bevegelse. Å sitte rolig i bil gikk helt fint.
Lykke til.

Får jeg spørre, om det var på Stokkan Klinikken du var? Fornøyd?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 08-06-07, 12:30   #6
Tuttan
Medlem
 
Tuttan sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Alder: 55
Innlegg: 61
Tuttan er på en erverdig vei

Sv: Om full bukplastikk og ferie … (haster litt!)

Det er veldig individuelt hvor lang tid man bruker på å komme seg etter en sånn operasjon. Har hørt om de som er tilbake på jobb etter en uke og er i fin form.

Etter min bukplastikk tok det tre uker før jeg kunne begynne å jobbe igjen, og selv da hadde jeg vondt på slutten av dagen. Var også veldig hoven ganske lenge.

Ut fra min erfaring tror jeg du har tatt en riktig avgjørelse.

Det hadde vært synd å ødelegge hele ferien i tilfelle du er uheldig og bruker lang tid på å bli bra. Sommeren er for kort til det.

Dessuten må du vel vente 6 uker før du kan bade også....og da er jo sommeren nesten over... Mener at du må være forsiktig med solen også en stund også, men det var ikke aktuellt for meg siden jeg opererte i oktober.

Jeg var forresten også veldig sprek etter første keisersnitt, men ikke etter det andre.....

__________________
Tuttan
Minus 11 kilo før Ketolysekuren - minus 8 på Ketolyse - og så 8 opp igjen. Den evige jo-jo slankeren!
Tuttan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - hold vekten Svar med sitat
Gammel 08-06-07, 17:01   #7
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Om full bukplastikk og ferie … (haster litt!)

Opprinnelig lagt inn av Tuttan, her.

Det er veldig individuelt hvor lang tid man bruker på å komme seg etter en sånn operasjon. Har hørt om de som er tilbake på jobb etter en uke og er i fin form.

Etter min bukplastikk tok det tre uker før jeg kunne begynne å jobbe igjen, og selv da hadde jeg vondt på slutten av dagen. Var også veldig hoven ganske lenge.

Ut fra min erfaring tror jeg du har tatt en riktig avgjørelse.

Det hadde vært synd å ødelegge hele ferien i tilfelle du er uheldig og bruker lang tid på å bli bra. Sommeren er for kort til det.

Dessuten må du vel vente 6 uker før du kan bade også....og da er jo sommeren nesten over... Mener at du må være forsiktig med solen også en stund også, men det var ikke aktuellt for meg siden jeg opererte i oktober.

Jeg var forresten også veldig sprek etter første keisersnitt, men ikke etter det andre.....

Takk for råd/svar.
Ja, jeg tror det ble rett avgjørelse, både for familien og meg selv!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 08-06-07, 18:30   #8
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Om full bukplastikk og ferie … (haster litt!)

Heisann ,sorry ikke sett denne før nå
Jeg kan jo bare snakke for meg selv men
3 dager etter min buk plastikk var jeg
akkurat som før..og siden har jeg
ikke hatt noe ubehag i forbindelse med
buk plastikken,men som jeg har forstått
så er det veldig sjelden at dette skjer.
Det er mange som sliter" i 4-6 mnd etter
op. også,så du gjorde sikkert lurt i å vente
(i tilfelle )

lykke til med operasjonen og ha en strålende
ferie

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Litt matlei....... Er det noen som har en "godtedag"? Lining Lavkarbo generelt 7 27-03-06 11:56
Haster litt. Kan noen hjelpe meg med karbotelling? Iset Atkins kosthold 4 12-04-04 13:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no