Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Det røyner visst litt på …

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-03-11, 22:07   #1
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg
Unhappy

Det røyner visst litt på …

Er normalt ikke av den sutrete typen, men nå begynner det å bli litt vanskelig merker jeg. Jeg har holdt på med ketolyse i 18 måneder og det har gått svært sakte nedover siden september.. men nå står det visst stille. Vært særdeles flatt etter jul. Humper opp og ned de samme to kiloene og merker at motivasjonen til å være flink jente er en smule tynnslitt. Jeg har kuttet ned på karbohydratene som det står i boka, og går så lange turer at her om dagen måtte jeg dytte den ene trekkhunden min i rompa for at han skulle gå foran meg.. Men jeg er farlig nær en gedigen smell med påfølgende bading i cheez doodles og sukker. Det som jeg synes er vanskeligst er at jeg synes jeg er så fryktelig stygg og tjukk om dagen.. Akkurat som jeg gjorde for nesten 20 kilo siden. Ligger å kjenner på bilringer å finner kroppen min skikkelig ekkel. Det blir en stusslig nedtur etter å ha følt seg som en million i flere måneder. Jaja, nok sutring. Måtte liksom få det av hjertet og du stakkar leser var et nøye utvalgt offer. Skal fortsette og klipe tennene sammen og håper ting snart løsner.

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 22:15   #2
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Det røyne visst litt på..

Syns ikke du sutrer i det hele tatt, men en skulle jaggu tro du hadde sett meg og skriver min historie. Det er HELT likt!!!! helt helt likt!

Og det er så frustrerende!!! Jeg har fått masse gode råd i min tråd som ligger her http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41372 så les der og se om du kan bruke noe av det.
Du har min fulle støtte, dette er ikke noe moro!
Men husk at å spise ostepop hvertfall ikke gagner vekta.....
Ønsker masse lykke til!!! Sammen er vi sterke!"

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 22:17   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Det røyne visst litt på..

Vil bare gi dæ en oppmuntrings

Hva med en skikkelig kostholdsopprydding? HVis du har spist likedan hele tidan - og gått ned 20 kilo - kan det hende du må gjøre noen justeringer. Se litt på mengden mat du spiser, og om du spiser nok protein (siden du nå går så lange turer) OG nok fett til å holde ting i gang
Kutt sånne ekstrating om du har innført det (lett-brus, lett-saft, nøtter, mørk sjokolade und zu weiter). Drikker du fremdeles nok vann?

Vet hvordan du har det - du har jo kommet så langt - nå er det bare "oppløpssiden" igjen, eller hva?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 22:24   #4
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Det røyne visst litt på..

Tusen takk for koselig svar. Jeg har kuttet ut all kunstig søtning, spiser mindre mengde mat, mere fett og forsiktig med meieriprodukter. Sånn bortsett fra ost... Drikker en del vann, men kunne nok sikkert hatt i meg mere. Ser her at mange er flinke og skriver inn det de spiser på sånne utregningstabeller og jeg har jo vurdert det så klart. Håpet bare å slippe, etter den der GR-runden jeg hadde for noen år siden. Grøss.. Men du har helt rett Nerthus, jeg må nok pusse opp dietten min litt. Tusen takk for fin link, Heaven. Skal sette meg ned å titte skikkelig på den nå.

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 22:27   #5
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Det røyne visst litt på..

Guri, vi er like mtp oppskriving pga GRskriving også.. Skremmende likt!
Jeg må nok skjerpe meg med cola zeroen, drikker det i helgene men må vel kutte den for godt en periode. Det er søren meg ikke gøy kjenner jeg.. Er jo så det nesten ikke er verdt det lenger.. Karbene var helt ok å kutte, men når en ikke kan ha zero en gang.. *sutre sutre*
Ønsker masse lykke til hvertfall

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 22:33   #6
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Det røyne visst litt på..

Ja ser jo nå at vi har skrevet nesten det samme. Jeg eeeelsker cola zero. Men kroppen min viska meg i øret at det ble litt mye kunstig søtstoff, så jeg bruker per i dag kun tre suketter en tekopp i ny og ned. Thats it. Masse lykke til til deg også!

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 22:34   #7
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Det røyne visst litt på..

Jeg klarer bare en sukett pr tekopp hehehe
men zeroen er min bestevenn.. føler ikke jg har forsaket noe til nå i kostholdsendringen min, men aklkurat å kutte zeroen blir et hardt slag kjenner jeg

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 22:37   #8
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Det røyne visst litt på..

Så stor bilring kan det ikke være om du kun skal ned ti kg til
Har du sett i den nye boka til Skaldemann?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 00:15   #9
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Det røyne visst litt på..

Skjønner det blir leit og vanskelig når man står stille Du får prøve så godt du kan å ikke gi opp, eller miste motivasjonen. Se for deg målet ditt å tenk at dette SKAL du klare.. Dette klarer du! Ta deg en tur inne på bildetråden som jeg gjorde i dag å se på alle de som har gått ned, sikkert flere av de som har hatt stilleperioder og vanskelig stunder under veis. Så får du bruke forumet når du blir tungt eller du trenger råd, sikkert mange som støtter deg her

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 08:58   #10
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Det røyner visst litt på …

Vil gjerne gi deg en klem og thumbs up for jobben du har gjort til nå jeg

Du har vært KJEMPEFLINK!!

Har du vært like flink hele tiden? Uten særlig sprekker? I såfall fortjener du en bukett slike også!

Hvis ikke KAN kanskje en liten Skaldeman-sommer hjelpe til med å løsne litt på ting?

Event legge inn det du spiser og se litt på både sammensetning og kalori-inntak. For oss som har holdt på en stund og gått ned "noen" kilo tror jeg det, desverre, kan være nødvendig å se litt på kalori-inntaket også.

Jeg brukte ett par timer en formiddag og sjekket hvordan kostholdet burde se ut om jeg skulle holde meg på 16-1800 kalorier.
Brukte diett.no og ble litt overrasket over hvor fort det gikk

Men, nå har jeg aldri vært på GR eller veid mat og telt kalorier før, kanskje derfor det var en hyggelig formiddagsaktivitet for meg

Du får fundere litt og tenke gjennom hvor mye jobb du vil legge i det for å få i gang nedgangen igjen, men slik jeg ser det blir det nok enten en "sommer" og/eller å legge inn hva du spiser en liten periode så du får en skikkelig oversikt

Uansett hvilken vei du velger - Lykke til!

Og som en liten trøst gir vi i allefall huden tid til å trekke seg litt sammen igjen

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 09:09   #11
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Det røyner visst litt på …

Den diett ideen var ikke dum Har sjekket min normaldag på ketolyse her og det ser bra ut

Hm, jeg hadde vist konto der fra før jeg, gøy å se at jeg har gått ned 12 kilo siden april i fjor


Sist redigert av Sol-Angelica : 07-03-11 kl 09:17.
Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 10:22   #12
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Det røyner visst litt på …

Råtips: FØR og ETTERbilder!

Jeg fikk ei venninne til å ta ørtenhundre fine bilder av meg en hel dag, jeg sørget for at dagen var god i utgangspunktet, og staset meg skikkelig opp med sminke, hår og nye klær. Jeg var ekstra heldig da, siden venninna er fotostudent. Vi tok først masse bilder ute, portretter av meg og bikkja for å få meg til å slappe av foran kamera, (slapper ALLTID av når jeg har en hundeenergi i nnærheten) og deretter sikkert 500 stas-dollebilder med relativt tettsittende klær, topper og antrekk slik at jeg kunne SE forskjellen. Dessuten henta jeg fram de få bildene som fins av meg da jeg veide 96 kilo, for å sammenligne...

Jeg skal love deg, de bildene var verdt mer enn ord kan beskrive! Selv om det er 1,5 år siden så føler jeg fortsatt at jeg FLYR av glede og lettelse hver gang jeg ser på dem. Hjelper VELDIG når det røyner på, jeg lover!

Mush! Hilsen Nic.

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 17:01   #13
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Det røyner visst litt på …

Vet hvordan du har det fordi jeg har vært der selv. Etter 4-5 mnd med "tullball" (opp og ned 1-2 kilo) fikk jeg et tips her inne om å prøve en periode med svært lite karber.
Nå spiser jeg så lite karber som mulig (må ha en liten fløteskvett i kaffen 1-2 ganger om dagen) og det funket som bare juling. Har holdt på i tre uker og har gått ned 2 kilo.
2 kilo høres kanskje ikke mye ut - men for meg som har slitt så lenge er 2 kilo utrolig MYE! Og det går enda nedover.....

Kan være verd et forsøk slik at du ikke gir opp. Hos meg begynte ting å skje etter et par dager på dette kostholdet....
Blir litt ensformig mat men det er verd det en stund for å se resultater. Blir en fort lei kan en jo "skeie" ut med litt mer karber i helgen....

Lykke til videre - uansett hva du velger å prøve! Men ikke prøv ostepopen - det vil du bare angre på! Ta deg heller en neve Bacongull.....hi, hi

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 21:15   #14
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Det røyner visst litt på …

Å så koselig det var å komme inn hit i kveld og se så mange svar. Kjempeglad ble jeg.

Sitat:

Så stor bilring kan det ikke være om du kun skal ned ti kg til
Har du sett i den nye boka til Skaldemann?

Jo bilringen kjennes nokså stor ut.. Selv om den nok ikke er så enorm som jeg tror selv. Har ingen anelse om hva Skaldemann står for, annet enn at det er mye fett, eller?

Sitat:

Har du vært like flink hele tiden? Uten særlig sprekker? I såfall fortjener du en bukett slike også!

Har faktisk overrasket meg selv med min standhaftighet. Litt derfor det ble så surt når vekta ikke rører på seg. Synes selv jeg har vært flink, med bare noen få planlagte smeller på bursdagen og i jula.

Sitat:

2 kilo høres kanskje ikke mye ut - men for meg som har slitt så lenge er 2 kilo utrolig MYE! Og det går enda nedover.....

Æresord. Jeg kunne snart drept for å gå ned 2 kilo... Har senket mengden karber nå, uten den store effekten, men kanskje jeg skal kutte enda mer.

Når det gjelder før og etter bilder, så finnes det nesten ingen av meg før jeg begynte å slanke meg.. Jeg er som oftest fotografen å var snar å slette hvis det var et bilde av meg der.. Men jeg skulle gjerne sett forskjellen. Får sette meg ned å lete gjennom gamle bilder her på dataen..

Så deilig å få så fin backup her. Tror det hadde vært mye vanskeligere å holde på uten et lite dytt i rompa eller klapp på skuldra iblant.

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 21:37   #15
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Det røyner visst litt på …

Opprinnelig lagt inn av wevi, her.

Når det gjelder før og etter bilder, så finnes det nesten ingen av meg før jeg begynte å slanke meg.. Jeg er som oftest fotografen å var snar å slette hvis det var et bilde av meg der..

Jepp, den der høres veldig kjent ut Jeg klarte til slutt å finne til sammen 9 (NI) bilder av meg fra perioden 2002-2007....

Men når løpsbikkjene presterer best på fett og protein så gjør det nok susen i lengden for oss også

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 23:14   #16
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Det røyner visst litt på …

Hehe, Ja i dag har jeg først kokt ei diger gryte med rådyrkjøtt og kastet de råe beinene inn i hundegården. Så vi spiser samme maten iblant. Jeg knurrer ikke så mye over tallerken da...

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ble visst utskeielse i går ... Millsi Ketolysekuren 6 14-06-09 23:16
Har visst litt flere spm jeg (ikke fått boka mi selv enda) Nitja Ketolysekuren 13 05-12-08 15:00
Om full bukplastikk og ferie … (haster litt!) Borealis Fysisk og mental helse 7 08-06-07 18:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no