Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Hæh? Stemmer dette?

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-10-12, 17:16   #26
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hæh? Stemmer dette?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Med lang utdanning har man også lært å tilegne seg informasjon, vurdere alternativer opp mot hverandre og trekke ut det viktige, noe som selvfølgelig vil hjelpe når det gjelder å vurdere diverse kostråd og livsstiler.

Sant nok. Jo mer man vet, jo mer vet man at man ikke vet.

  Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 22:58   #27
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Re: Hæh? Stemmer dette?

Så på Brille med harald Eia og der kalte han det faktum at de som spiser økologisk var sunnere for en spuriøs sammenheng.. En annen spuriøs sammenheng var det at de som leser horoskop har mindre skostørrelse enn de som ikke gjør det. Den 3. variabelen er selvfølgelig at det er flere kvinner blant de som leser horoskop og det er dette som gjør forskjellen og ikke det at de leser horoskop eller ikke.

Spuriøse sammenhenger forsvinner ved å bruke korrekt vitenskapelig metode, som er dobbel blindtest.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 23:22   #28
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Re: Hæh? Stemmer dette?

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Så på Brille med harald Eia og der kalte han det faktum at de som spiser økologisk var sunnere for en spuriøs sammenheng.. En annen spuriøs sammenheng var det at de som leser horoskop har mindre skostørrelse enn de som ikke gjør det. Den 3. variabelen er selvfølgelig at det er flere kvinner blant de som leser horoskop og det er dette som gjør forskjellen og ikke det at de leser horoskop eller ikke.

Spuriøse sammenhenger forsvinner ved å bruke korrekt vitenskapelig metode, som er dobbel blindtest.

Vinter er lik snø. Altså, når det snør ute er det vinter. Men nå er det altså årstidene som styrer vinteren, derfor kan man ikke si at når det snør så er det vinter....


Sist redigert av ToreH : 23-10-12 kl 23:25. Årsak: retta opp "smør" til "snør" hehehe
  Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 23:22   #29
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Re: Hæh? Stemmer dette?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Vinter er lik snø. Altså, når det smør ute er det vinter. Men nå er det altså årstidene som styrer vinteren, derfor kan man ikke si at når det snør så er det vinter....

Kan kanskje kalle dette for en "falsk positiv" rent vitenskapelig.

  Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 23:24   #30
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Re: Hæh? Stemmer dette?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Vinter er lik snø. Altså, når det smør ute er det vinter. Men nå er det altså årstidene som styrer vinteren, derfor kan man ikke si at når det snør så er det vinter....

Ha, ha. Da er det vinter i kjøleskapet mitt hele tiden

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 23:26   #31
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Re: Hæh? Stemmer dette?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Ha, ha. Da er det vinter i kjøleskapet mitt hele tiden

Nei, i kjøleskapet ditt er det vinter fordi det er kaldt, det er fordi det er kaldt om vinteren...

Retta opp skriveleifen, men blei egentlig morsommere med "smør"....

  Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 23:29   #32
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Re: Hæh? Stemmer dette?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Nei, i kjøleskapet ditt er det vinter fordi det er kaldt, det er fordi det er kaldt om vinteren...

Retta opp skriveleifen, men blei egentlig morsommere med "smør"....

helt enig, smør er bedre en snø

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 23:34   #33
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Re: Hæh? Stemmer dette?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

helt enig, smør er bedre en snø

Jeg skulle ønske at det smør

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 23:39   #34
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Re: Hæh? Stemmer dette?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Jeg skulle ønske at det smør

Kan informere deg om at det "smør" som bare f...her ute nå. Så i morra har vi nok en 15cm smørlag utenfor her ja...

  Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 23:41   #35
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Re: Hæh? Stemmer dette?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Kan informere deg om at det "smør" som bare f...her ute nå. Så i morra har vi nok en 15cm smørlag utenfor her ja...

Her er det varsla smørstorm

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 23:54   #36
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hæh? Stemmer dette?

I nord eller? Her i Troms er det nå smørvær iallefall.

  Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 00:13   #37
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hæh? Stemmer dette?

I nord, ja

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 01:49   #38
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Re: Sv: Hæh? Stemmer dette?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

I nord, ja

Ikke rart det så seint på året. Enkelte sesonger har det jo snødd på sommeren i Tromsø

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 02:25   #39
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Re: Sv: Hæh? Stemmer dette?

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Ikke rart det så seint på året. Enkelte sesonger har det jo snødd på sommeren i Tromsø

Hvis 1 juni regnes som sommer så skjedde det i år også ja i indre troms

  Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 07:56   #40
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hæh? Stemmer dette?

Jeg synes vi er heldige her øst¨på da, som slipper unna alt smøret i første omgang. Men - vi fikk noen cm smør for en drøy uke siden

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 01:16   #41
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Re: Sv: Re: Sv: Hæh? Stemmer dette?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Hvis 1 juni regnes som sommer så skjedde det i år også ja i indre troms

Det har snødd alle månedene i troms hvis du ser på statistikken, dog ikke samme år

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stemmer dette? Yrla Artikler 6 27-08-12 11:04
Stemmer dette da? Babalotta Ketolysekuren 3 13-08-07 23:39
Stemmer dette? Sanko Spørsmål og svar 3 29-01-07 15:54
Stemmer dette ? marchus Lavkarbo generelt 2 24-03-06 13:35
Stemmer dette? Beatemor Lavkarbo generelt 3 02-06-05 11:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no