Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 19-11-04, 20:10   #26
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Rekecoctail var i går det, og i dag har jeg spist:

Tunfisksalat fra www.spisdegslank.no

OG

2 kalkun- og kyllingpølser med lompe og sennep og ketchup (ikke fra www.spisdegslank.no)

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger
Gammel 19-11-04, 22:14   #27
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Karri kylling med blomkål stappe og dampa broccoli

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 19-11-04, 23:10   #28
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs
Arrow

Paprikalam

Ca. 1 kg lammebokskiver kokt sammen med masse løk. Bruk så lite vann som mulig. Når disse er nesten ferdikkokt tilsettes 2 - 3 røde paprika, +2 ss( ja det er spiseskjeer) paprikapulver og tilpasses med salt og pepper. Tilslutt tilsettes 1 boks creme fraiche.
Nok til en hel familie (de kan jo få ris eller poteter til) eller frys det i passelige prosjoner,- det gjorde jeg. Kjempegodt!
Hilsen

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold
Gammel 24-11-04, 17:27   #29
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Viltpatè i hvitløksremulade med sylteagurk fra www.spisdegslank.no

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger
Gammel 24-11-04, 18:38   #30
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Middag!

Jeg tenkte jeg skulle lage:

Kokt blomkål og grønne bønner med
hvit ostesaus m/ paprika og sprøstekt bacon

Skal lage middag til to av de andre som bor her, så spennende om det er nok 'mat' for dem. Muligens må jeg koke litt pasta ved siden av, til disse gutta. (Men jeg prøver først uten, jeg!)

smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat
Gammel 24-11-04, 18:48   #31
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

2 lavkarbo-tortillaer fylt med - salat, eggepannekake (flat eggerøre), røkelaks, ruccola + Hellmans Real mayo. Gøtt !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 24-11-04, 21:48   #32
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Ok, prøver meg på denne jeg også

Hva spiste jeg til middag i dag da?

35 g skinkeskiver, ca. 70 g rekesalat, 2 ss majones, 2 stekte egg, ca. 80 g blomkål, ca. 50 g brokkoli, en neve salat, 2 ss olivenolje ex. virgin

en mixed rett ala Donjuanwannabe

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 24-11-04, 21:53   #33
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Fersk suppe kokt på oksebog og masse grønnsaker.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 24-11-04, 21:54   #34
Gir
Seniormedlem
 
Gir sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 45
Innlegg: 610
Gir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snill

Kjempegodt

Kylling i kokkossuppe
(2 pers)

Hva trenger du?

6 shitake sopper
1 bunt gressløk
1 lime
1 sitrongress rot
1/2 rød chili
1/2 ingefær
4 limeblader
2 kylling fileer
2 kyllingbuljongterninger
1 boks kremet kokkos melk
1/4 liter fløte
2 1/4 liter vann
Salt og pepper

Hva gjør du?

Sett over vann og buljongterninger i en kjele. Tilsett grovkuttet ingefær, grovkuttet chili, limeblader og grovkuttet sitrongress. La dette småputre i 30 minutter. Sett over 2 liter saltet vann til fosskoking. Skjær opp kyllingfileene i 8 biter hver. Ha kyllingbitene i det kokende vannet i ca 2 min. for å få ut urenheter. Ta dem så opp å legg dem i en bolle iskaldt vann.

Sett over fløten til innkoking og reduser til halv mengde. Tilsett kokkosmelk i kyllingbuljongen sammen med den reduserte fløten. Del limen i 4 og press den ut i suppen. Legg gjerne et par limebiter i suppen. Ta kyllingen ut av det kalde vannet og tørk den med et klede. Smak suppen til med salt og pepper. Ha i shitakesoppen og kyllingen - finhakk til slutt litt gressløk. Gi suppen et lite oppkok, så er den klar for servering.

Gir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gudene vet .... Jeg vet ikke
Gammel 26-11-04, 21:23   #35
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

I dag hadde jeg hamburger laget av kjøttdeig, som jeg stekte sammen med sopp og danderte oppå en masse nyyydelig ruccolasalat med sitron, olje, salt og pepper. Og så hadde jeg litt mozzarella under burger'n så den smeltet litt. Det så veldig lekkert ut... og smakte kjempegodt!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 27-11-04, 03:55   #36
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Kylling-taco

Taco av kyllingkjøtt med brune bønner, ost, tomat, paprika og tacosaus!
Lavkarbo sjokoladedessert!

smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat
Gammel 27-11-04, 04:21   #37
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Laksekoteletter med wokede grønnsaker,brokkoli,sopp,squash,paprika og tomat,med bernaise saus! Veldig godt!Poteter til gutta i tillegg..

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 27-11-04, 04:24   #38
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

I dag var det hvalbiff, stekt fort på høy varme og kokt litt med krydder og tomatpure...I går var det svinekoteletter på indisk: Surr litt løk og litt grønn paprika, stek koteletter i litt karry og smør, stek også hele sjampinjonger, til slutt (også i karry og smør) noen syltede sølvløk (som jeg pleier koke i rikelig vann en ti minutters tid på forhånd for å prøve å få vekk noen av karbene), og litt ananasbiter. Oppi gryten med litt vann og litt worcestershiresaus, mer karry og litt sennep. Putrer til ferdig og serveres med det du har lyst på - f eks blomkål, bokkoli eller salat.

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse
Gammel 27-11-04, 17:52   #39
Ingo
Medlem
 
Ingo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 145
Ingo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snill
Smile

Fylt Tomat

I dag skal vi ha Fylt tomat.

2 tomater til hver, tømt for innhold og fylt med en blanding av grønn paprika, skinke (eller bacon- ikke helt sikker ennå), litt sjalottlauk, basilikum, pepper og div krydder, og til slutt litt knust fetaost.
Dekkes med valgfri ost- vi skal prøve edamer, og stekes i ovnen på 180 grader i ca 10 minutt (til osten er gylden og crispy...).

I tilegg skal vi ha en bakt sopp til hver.
1 champignon med avkuttet stilk. Hulrommet fylt med vagfri kryddersmør (jeg foretrekker hjemmesnekret smør med persille,estragon og urtegård) og litt bacon i bittesmå biter som har blitt frest litt i panna.
Pakkes inn i aliminiumsfolie og settes inn samtidig med tomatene. Skal også stå i 10 minutter.

Til sist lager jeg en liten saus i panna. En dæsj fløte, en spiseskje smøreost (bruker nesten alltid naturell) og pepper og urtegård til smaken er god. Kokes opp til den har riktig konsistens.


Ha ei fortryllende helg, damer og herrer!

Ingo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 27-11-04, 17:55   #40
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Å, det hørtes godt ut Ingo!
Velkommen hit forresten!
-----------
Til middag/kvelds skal jeg ha ... skal vi se... tror jeg tar kalkunwok.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt
Gammel 27-11-04, 19:29   #41
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hei Ingo og velkommen !

Det var da en flott start - rett på oppskrift med en gang !!
Tusen takk !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 27-11-04, 23:55   #42
Ingo
Medlem
 
Ingo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 145
Ingo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snill
Smile

Takker!

Takker for velkomsten!

Var første gang vi prøvde det, og det ble ganske godt. Men det må nok krydres ganske bra. Mye oregao, og nok salt...

Siden dette er middagsforumet kan jeg jo for ordens skyld skrive opp morgendagens middag og da...

Da skal vi ha kyllinglår med salat.
Kyllinglårene snitter jeg langs benet, nesten gjennom så man får et hull. Der nedi putter jeg en most blanding av litt fetaost med olje, smøreost og krydder (salt og pepper). Oppå hullet legger jeg en stor skive bacon.
Så er det inn i ovnen med varmluft og grill (for å få sprø bacon) på 175 grader til baconet er klart.

Salat etter dagsformen og hvilken livsstil man følger.
(Tenkte selv å prøve en enkel agurksalat med en agurk, litt fetaost med olje, en liten dryss basilikum spisset med saften fra en halv lime på toppen...)

Snakkast!

Ingo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 28-11-04, 00:31   #43
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Jøss, gode ting du lager da! Skal prøve de tomatene en dag, grillet tomater er super godt da! (men jeg tenker aldri på å lage det - så den tråden her funker jo, for nå kom jeg på at DET må jeg lage en dag!)
Velkommen hit, Ingo. Gleder meg til å se flere spennende retter fra deg i tiden som kommer!

Smosje.

smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat
Gammel 28-11-04, 17:41   #44
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

søndagsmiddagen!

hei, hei!

middagen min idag var en tynn omelett laget av et egg og oppå der hadde jeg tacokjøttdeig og sopp og ost. gratinerte det hele i micro til oste smeltet!

namnamnamnamnamnam

klem!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 28-11-04, 18:04   #45
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Laksefilet med sitronskiver imellom, 1 skje creme fraiche på hvert stykke, revet sitronskall og hakket persille over. Bakes i ovn. Serveres med agurksalat og lettkokt broccoli til meg. I tillegg: 1 potet til sambo.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 28-11-04, 18:14   #46
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Jeg skal også ha laksefilet! Litt sånn søndagsmiddag det... Men jeg skal ha fersk spinat surret i smør til... agurksalat og creme fraiche.

Mmmm... høres innmari god ut den oppskriften Nille - skal gjøre det sånn jeg også tror jeg!!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 28-11-04, 18:56   #47
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

I dag hadde vi:

Linsepurè m /soltørkede tomater, stekt løk og provence krydder....og masse olje
Til det hadde vi Gratinert karrykylling form med blomkål og broccoli, og en stor bolle salat m/olje og sitronrømme.

I går hadde vi:
Elggryte m/stekt løk,sopp,cremefresh...krydder og balsamico, ripsgele til den som ville ha det.
Broccol og Salat m/ sitronrømme og linsepure...som over

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 29-11-04, 20:55   #48
Ingo
Medlem
 
Ingo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 145
Ingo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snill
Post

Tester...

Skal prøve noe alternativt i dag.

Skal lage kyllinglår med blomkål og brokkoli-form.

Kyllingen skal snites, og inni skal en liten bit ost, sammen med en bit hjemmelaget kryddersmør og etpar blad basilikum.
Så skal de i ovnen, med en skive bacon oppå (mest for å få litt fett med i middagen), så stekes det i ovnen med varmluft og grill.
Tilbehøret er forvellet blomkål og brokkoli (150 gram av hver), som legges i liten ildfast form. Så heller jeg en og en halv desiliter kremet blomkål- og brokkoli suppe over, dekker med ost og gratinerer sammen med kyllingen (settes i ca 10 minutter etter kyllingen vel).

Denne middagen er for to personer, og har en NKH på ca 20 (10 per pers.)

Ingo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 29-11-04, 21:48   #49
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

BACON CHEESEBURGER CASSEROLE
3 porsjoner

1 pk. kjøttedeig uten salt & vann
2 vanlige egg pisket
113 gram revet cheddar
113 gram revet mozzarella
100 gram bacon i biter (eller mer)
1 middels løk hakket
et par fedd hvitløk
svart pepper nykvernet
chilipepper

Forvarm ovn til 175 C
Smuldre kjøttdeig til gylden, hell av evt. fett. Stek bacon (ikke helt brunt), surr løken et par minutter sammen med hvitløken. Bland kjøttdeig, bacon, hvitløk/løk i en bolle, mix oppi vispet egg og cheddar. Bland godt og hell over i ildfast form og ha mozzarellaen oppå. Sett midt i ovnen og bak 25-30 minutter til osten bobler og er gylden.


Total: 1708 Fat:132 1188 70% Sat:63 567 34% Poly:10 90 5% Mono:51 459 27%Carbs:13 48 3% Fiber:1 0 0%Protein:113 452 27%Alcohol:0 0 0%

Det blir 4 net karber pr porsjon

Jeg serverer dette med blomkålstappe og brokkoli

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 18-03-05 kl 19:01.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 29-11-04, 21:53   #50
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk
Talking

Opprinnelig lagt inn av Nille

BACON CHEESEBURGER CASSEROLE
Det blir 4 net karber pr porsjon

Jeg serverer dette med blomkålstappe og brokkoli



nammenamme!!! det må jeg prøve!!!!!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 17:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no