Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan jeg ha gått opp i vekt?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-07-10, 04:31   #1
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Kan jeg ha gått opp i vekt?

Huff... jeg har nå vært i ketose i 3 uker(spiste lavkarbo før start med ketolyse). jeg veide meg den dagen jeg startet, veide da 93 kg... Har etter det ikke veid meg, da jeg blir så besatt av den vekta.. Så jeg kvitta meg med min gamle vekt. I dag kjøpte jeg en ny vekt, og tenkte at det kanskje var på tide å bare sjekke vekta. Har vel aldri i mitt liv gått så lenge som 3 uker uten å veie meg før.
Hadde ikke de største forhåpninger, men håpet ihvertfall på et par kg ned..men neida, vekta viste 98 kg!!!!! Kan jeg ha gått opp 5 kg????
Jeg har vært kjempestreng disse 3 ukene, og har ikke spist mer enn 15 gram karbo noen av dagene. Holder på med Jillian 30 days shred, så jeg har nok bygget noe muskler..men alikevell; 5 KILO???? Er skikkelig skuffa over meg selv nå...vet jo at jeg har gjort alt etter"oppskrifta".... Men likevel. Mulig at det er noe forskjell mellom den nye og den gamle vekta, men hallo??!!!! 5 kg PLUSS???!!!!! Har mest lyst til bare gi opp akkurat nå..

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 08:27   #2
Ravna
Medlem
 
Ravna sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 151
Ravna er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt???

Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.

Huff... jeg har nå vært i ketose i 3 uker(spiste lavkarbo før start med ketolyse). jeg veide meg den dagen jeg startet, veide da 93 kg... Har etter det ikke veid meg, da jeg blir så besatt av den vekta.. Så jeg kvitta meg med min gamle vekt. I dag kjøpte jeg en ny vekt, og tenkte at det kanskje var på tide å bare sjekke vekta. Har vel aldri i mitt liv gått så lenge som 3 uker uten å veie meg før.
Hadde ikke de største forhåpninger, men håpet ihvertfall på et par kg ned..men neida, vekta viste 98 kg!!!!! Kan jeg ha gått opp 5 kg????
Jeg har vært kjempestreng disse 3 ukene, og har ikke spist mer enn 15 gram karbo noen av dagene. Holder på med Jillian 30 days shred, så jeg har nok bygget noe muskler..men alikevell; 5 KILO???? Er skikkelig skuffa over meg selv nå...vet jo at jeg har gjort alt etter"oppskrifta".... Men likevel. Mulig at det er noe forskjell mellom den nye og den gamle vekta, men hallo??!!!! 5 kg PLUSS???!!!!! Har mest lyst til bare gi opp akkurat nå..

Svigermor sin gamle vekt var det ett avvik på 7 kg...så det er mulig, men den var gammel! Drikker du nok vann? Det kan jo være en kombinasjon mellom ny vekt og salt mat, jeg holder ivertfall på vann til tider.

__________________



Ravna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 09:03   #3
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt???

Du burde veid deg på den gamle før du kasta den. Og SÅ veid deg på den nye. Forskjellen mellom 2 vekter, eller mellom flere ganger på samme vekt - om den er dårlig - kan lett være mange kilo, så du har kanskje ikke gått opp et gram, kanskje t.o.m. gått ned!
Jeg gikk ned 8 kg på en dusj hos foreldrene mine en gang. Da fikk de ny vekt av meg til jul etterpå, og de gikk begge mye opp i vekt første gangen de veide seg på den, men til gjengjeld kunne man stole på den nye vekta, og det er jo vesentlig bedre i lengden.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 09:22   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt???

Du merker nok på kroppen hvis du går opp 5 kilo

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 09:43   #5
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt???

På min nye vekt veide jeg 3 kg mer enn på den gamle. Bruk måleband så har du kontrollen uavhengi av vekta.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 10:59   #6
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Meget mulig det er stor forskjell fra vekt til vekt...men jeg hadde jo håpet på å ha gått ned i vekt...da jeg har en god del å ta av, så håpet jeg på kanskje 3-5 kg minus...dersom jeg har klart det, så betyr det at vektene viser 8-10 kg differanse...og det er vel ikke mulig? Er virkelig bare så skuffa nå... Kan ikke si at jeg er særlig motivert til å fortsette ketolysen akkurat nå.
Er det noen som vet om noen som går opp av denne kosten??

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 11:04   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Det ER faktisk mulig. Vekta til mamma og pappa viser to kg mer enn min. Hjemme veier jeg 74-75 kg, da jeg var på besøk hjemme veide jeg plutselig 76,8 kg, og sånn for moro skyld så testa jeg den gamle analoge vekta deres, og javelja, på den veide jeg 81 kg . Moro . Men igjen så veide jeg både 73 og 74 kg på badevektene til søstra mi bare to dager før (de har to bad og en vekt på hver).

Det skal ganske mye til for å legge på seg av 15 gr karbohydrater om dagen. Man har ikke nok blodsukker og insulin til å legge på seg fettvekt på et sånt nivå. Men dersom du nettopp har begynt å trene en god del hardere enn du er vant til så kan det vises på vekta, ved at musklene dine samler vann.
Ellers har du alle de variablene forårsaket av syklus, det at det stort sett er ganske høy luftfuktighet nå om dagen (jeg presterte å legge på meg 2 kg vann i løpet av like mange dager, altså).

Hva med å snikeveie deg litt på badevektene til venner/familie, bare for å få en viss formening, dersom dette plager deg?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 11:18   #8
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

De vektene som vi får kjøpt er ikke særlig nøyaktige, dessuten er svært mange av de helt avhengige at golvet er 100% plant, at vekta står på samme plass og at du står akkurat likt på vekta hver gang. Jeg kan få min vekt til å variere med nesten to kg alt etter hvordan jeg står på den og det er av den dyrere typen, så det har ikke alltid så mye å si.

Støtter de som skriver at du bør bruke målbånd (og klesstrørrelser), det er egentlig de beste målene, men jeg vet også at det er vanskelig for man blir så manisk opptatt av de der grammene.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 13:36   #9
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Kan jeg ha spist for mye fett??? Tenker på dette mye nå... Og den eneste store endringen jeg har gjort denne gangen i ketose fra tidligere, er å få i meg mer fett. Har alltid spist mye fete oster osv. Men denne gangen i ketose har jeg startet med en skje Cocosa i kaffen hver dag, samt at jeg har oppdaget Meieri smør....går litt av det for tiden. Som sagtm så er det å øke på fettinntaket det eneste jeg har endret denne gangen..Kan dette gjøre at vekta ikke går nedover? (kanskje opp??)

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 13:40   #10
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Hei, jeg må bare spør fordi jeg begynner å få litt panikk her..jeg begynte på ketolysekuren mand 12/7. Var i ketose neste dag og innen torsdag hadde gått ned 2.5 kg. Det var nok vann men nok at jeg ble veldig motivert...vekten har stått stille siden, jeg klager ikke av den grunn men det som skremmer meg er at magen og rundt hele midten har blitt størrer! Jeg føler som fettet som alle sier jeg må spise har lagt seg rett rundt midten! Jeg drikker mellom 2-3 lt vann hver dag, jeg måler og er enda i ketose. Har fått høre at jeg spiser ikke nok fett så har prøvd å trappe opp. Her er eks av hva jeg spise i går. Frokost: 1 hard kokt egg, 2 skiver kjøtt pålegg, 10 gram krydder ost, salat blader, 2 paprika skiver litt agurk. Lunch: blander salat (bare grønnsakene som er "lovlig") med reker på toppen. Litt balsamico og oliven olje på. Middag: 1 nakkekotelett, stekte sjampignon i smør, 3 asparagus dings. Siden jeg hører at jeg må ha mer fett, tok jeg 1 dl med fløte og pisket den sammen med noen dråper av berry smack funlight. Spiste ca halvparten. (litt spesielt å spise krem uten noe annet ) Er det noen som har noe peiling hva som skjer?? Setter pris på alle meninger...

Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 13:45   #11
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Hei, jeg må bare spør fordi jeg begynner å få litt panikk her..jeg begynte på ketolysekuren mand 12/7. Var i ketose neste dag og innen torsdag hadde gått ned 2.5 kg. Det var nok vann men nok at jeg ble veldig motivert...vekten har stått stille siden, jeg klager ikke av den grunn men det som skremmer meg er at magen og rundt hele midten har blitt størrer! Jeg føler som fettet som alle sier jeg må spise har lagt seg rett rundt midten! Jeg drikker mellom 2-3 lt vann hver dag, jeg måler og er enda i ketose. Har fått høre at jeg spiser ikke nok fett så har prøvd å trappe opp. Her er eks av hva jeg spise i går. Frokost: 1 hard kokt egg, 2 skiver kjøtt pålegg, 10 gram krydder ost, salat blader, 2 paprika skiver litt agurk. Lunch: blander salat (bare grønnsakene som er "lovlig") med reker på toppen. Litt balsamico og oliven olje på. Middag: 1 nakkekotelett, stekte sjampignon i smør, 3 asparagus dings. Siden jeg hører at jeg må ha mer fett, tok jeg 1 dl med fløte og pisket den sammen med noen dråper av berry smack funlight. Spiste ca halvparten. (litt spesielt å spise krem uten noe annet ) Er det noen som har noe peiling hva som skjer?? Setter pris på alle meninger...

Men hvor er fettet da? Ikke noe til frokosten, en dæsj olivenolje tiol lunsjen og litt til middagen og litt krem om kvelden? Det var ikke mye synes jeg... Har du målt så du vet at du har blitt større rundt livet? Hold ut en stund til og se om det ikke snur.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 13:53   #12
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Er ikke det fett i smøreost (krydder ost)? Det var på salaten og nakkekotelett er ikke noe mager kjøtt, sjampignonene var stekt i masse smør og hvitløk også var det fløte da...jeg trodde jeg hadde spist for mye fett i denne måltiden! Yikes, har jeg misforstått alt sammen? Jeg har aldri spist fett før, er ikke noe glad i mayonnaise/fløte/dressing...så jeg trodde når jeg spiste sånt var det mye ...det var noen som sa jeg jeg skulle steke 1-2 egg i smør også kunne jeg godt spise en hel pakke (7 skiver!) bacon til...jeg trodde hun tullet...

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 13:58   #13
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Som sagt, jeg er ny her....kan jeg spør hva dette betyr??
Trening i juli 2160 / 1000

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 13:59   #14
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Er ikke det fett i smøreost (krydder ost)? Det var på salaten og nakkekotelett er ikke noe mager kjøtt, sjampignonene var stekt i masse smør og hvitløk også var det fløte da...jeg trodde jeg hadde spist for mye fett i denne måltiden! Yikes, har jeg misforstått alt sammen? Jeg har aldri spist fett før, er ikke noe glad i mayonnaise/fløte/dressing...så jeg trodde når jeg spiste sånt var det mye ...det var noen som sa jeg jeg skulle steke 1-2 egg i smør også kunne jeg godt spise en hel pakke (7 skiver!) bacon til...jeg trodde hun tullet...

Fett er det i osten, men 10 g ost?! Blir ikke store fettmengden av det. Jeg spiser 2-3 rugsprø med godt med bremykt på + makrell i tomat, eller et par fiberrik med bremykt og feit philadelphiaost - nam! Steker alt i smør, det gjør du også ser jeg, det er bra. Jeg koker gjerne ut sjyet med en dæsj seterrømme og bruker til saus - det er godt det!!!! Hun hadde rett hun som sa du kunne spise masse bacon til eggene dine ja.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 14:01   #15
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

det finnes vekter som er utrolig nøyaktig også, og ikke trenger å stå helt plant en gang for å veie det samme hver gang man går på. Jeg trodde ikke det, men vi har en slik nå! Den heter Exacta, er digital, og går til 200 kg.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 14:07   #16
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Men TrillTrall, jeg hvis jeg skal holde meg i ketose, så kan jeg ikke ha hverken rugsprø eller makrell i tomat (no tomatoes...) Men jeg skjønner hva du mener med for lite fett ja...Jeg skal prøve å få mer i meg også se hvordan det går. Tusen takk for hjelpen og jeg skal prøve din "saus"!

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 14:10   #17
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Trulte67, jeg er så imponert over din vekttap!! Når tid var det du begynte?? Jeg sliter litt her, som du ser over jeg nettopp begynte 12/7... kunne gjerne høre hvordan du spiser? Jeg hører nå at jeg spiser for lite fett, så jeg skal prøve å øke men hvis jeg teller kalorier av alt fett og kjøtt så blir det sinnsykt mye! Har du noe råd basert på din erfaringer??

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 14:10   #18
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Men TrillTrall, jeg hvis jeg skal holde meg i ketose, så kan jeg ikke ha hverken rugsprø eller makrell i tomat (no tomatoes...) Men jeg skjønner hva du mener med for lite fett ja...Jeg skal prøve å få mer i meg også se hvordan det går. Tusen takk for hjelpen og jeg skal prøve din "saus"!

Du kan ha makrell i tomat og majones på Fiberrik! Du kan spise tomater i blant, vet du, bare begrense mengden!

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 14:12   #19
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

å...jeg trodde ikke jeg kunne noe som helst som ligner brød eller knekkebrød - skal være så og si helt fri fra karbs....men det var godt da, jeg skal prøve det. Veldig glad i makrell i tomat!

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 14:18   #20
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Trulte67, jeg er så imponert over din vekttap!! Når tid var det du begynte?? Jeg sliter litt her, som du ser over jeg nettopp begynte 12/7... kunne gjerne høre hvordan du spiser? Jeg hører nå at jeg spiser for lite fett, så jeg skal prøve å øke men hvis jeg teller kalorier av alt fett og kjøtt så blir det sinnsykt mye! Har du noe råd basert på din erfaringer??

Fra 118 kg og til 103 var på 1 år fra høsten 2008. Jeg skiftet ut godteri og juice med skummet melk og brødskiver faktisk. Det er jo ikke lov å si her inne, men jeg gikk ned 15 kg på det. Hver gang jeg hadde lyst på noe godt, så drakk jeg skummet melk -- gjerne 1 liter om dagen -- og spiste brødmat. Jeg var ikke noe særlig til brødskivespiser før dette, så det var en utfordring, men gikk greit .
I vinter ble jeg syk, og plutselig i starten av mai var jeg 106 kg. Da startet jeg og mannen på ketolyse, fram til st.hans. Etter det hadde vi et par ukers pause hvor vi spiste akkurat det vi ville, - kaker, is, sukker - you name it.
Nå er han tilbake på ketolyse, men ikke jeg. Det jeg spiser mest av om dagen er jordbær med strøsukketter og kanel og masse fløte....

Jeg spiser mye fløte og seterrømme, det har jeg gjort hele tiden. Men vi spiser også mye grillmat, og da helt uten fløte/rømme til middag de dagene.

Jeg kan egentlig ikke gi deg noen råd, for jeg går raskere ned enn mannen her for tida, og han er flinkere med kostholdet sitt enn jeg, så det er tydelig veldig forskjell på folk.
Det viktigste er vel at jeg ikke er sulten. Hvis jeg er sulten, så spiser jeg ikke et par salatblader eller noe, men hiver innpå fett, som f.eks. kremfløte. Jeg spiser ikke fett kjøtt, verken nakkekoteletter eller bacon - det liker jeg dårlig.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 14:19   #21
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

å...jeg trodde ikke jeg kunne noe som helst som ligner brød eller knekkebrød - skal være så og si helt fri fra karbs....men det var godt da, jeg skal prøve det. Veldig glad i makrell i tomat!

du skal spise 15 karboer om dagen, og Fiberrik med solsikker = 2,7 karbo i en. Så det går bra!

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 14:21   #22
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Drit i vekta og bruk målebånd. Vekt er bare et tall og antall minsket centimeter et bevis på at du krymper

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 14:21   #23
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Men TrillTrall, jeg hvis jeg skal holde meg i ketose, så kan jeg ikke ha hverken rugsprø eller makrell i tomat (no tomatoes...) Men jeg skjønner hva du mener med for lite fett ja...Jeg skal prøve å få mer i meg også se hvordan det går. Tusen takk for hjelpen og jeg skal prøve din "saus"!

Fiberrik m/solsikkefrø inneholder 2,7 g karber pr. stk og rugsprø med havre inneholder 6 kh pr. stk, så om du er i ketose kan du ikke fråtse i slike, men litt kan du unne deg. Jeg hadde nok ikke holdt lenge i ketose tror jeg for jeg er veldig glad i slike og spiser gjerne 2-3 av hver om dagen. Det blir uansett ikke mer kh enn 1-2 vanlige brødskiver.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 14:40   #24
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Dere er helt topp, jeg setter veldig pris på alle hjelp! Jeg skal prøve de fiberrik, det gjøre det litt lettere å spise. Jeg har alltids likte salat men det er noe annet når du kan ikke ha noe annet enn det og kjøtt og fett. Spesielt når jeg hele livet har lært å ikke spise fett, så akkurat det der er litt vanskelig, men jeg skal stå på! Jeg er så bestemt å komme tilbake til normal at jeg skal ikke gi meg enda.. Jeg lurer litt på om kanskje jeg er for gammel for at dette kuren kan funker for meg, virker som alle her er ganske ung...men men jeg skal fortsette å prøve. Jeg skal også måle meg, men syns akkurat målingen er vanskelig. Er så vant til å holde inn magen at jeg få aldri en riktig mål hehe...

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 14:41   #25
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

oops, nå har jeg lest gjennom det jeg skrev, uff for noe dårlig grammatik. Sorry dere, som du ser jeg er ikke norsk... Men dere skjønner nok hva jeg mener

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ikke gått ned i vekt enda ... frkDoug Ketolysekuren 4 23-02-10 08:23
Du har gått ned i vekt ... Shrinking Line Livets lyse side 10 30-11-09 11:16
Jeg har gått ned i vekt Nuppe Lavkarbo generelt 3 21-08-09 15:42
Gått OPP i vekt! Labomba Lavkarbo generelt 15 27-01-09 14:48
Har gått noe opp i vekt. Noen tips? terry Lavkarbo generelt 1 05-03-08 12:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no