Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Trenger litt hjelp!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-08-16, 19:22   #1
Frk.kilo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2016
Hvor: Siljan
Innlegg: 4
Frk.kilo er på en erverdig vei

Trenger litt hjelp!

Jeg er ei jente på 27 år som veier 110 kg, er lite aktiv har høytblodtryk(medisinert) og PCOS.
Jeg er ikke helt uvitende til hva et godt kosthold består av, men ønsker for egen helse å gå ned i vekt. Jeg er avhengig av å "raskt" merke nedgang for å bli motivert, ha stramme rammer og gjerne en god plan å følge, men det må være helsemessig forsvarlig!

Målet er 100 kg og så evt 90 kg..

Jeg vurdere lavkarbo, men må passe blodtrykket så ønsker ikke å gå i ketose nødvendigvis.

Noen som har forslag til en god og forsvarlig oppstart?
Skal begynne med trening så fort jeg får startet på kostholdet!

Gjerne forslag om karbo/fet/proteiner pr dag/måltid.

Takk for eventuelle svar!


Sist redigert av Frk.kilo : 24-08-16 kl 23:56.
Frk.kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Naturlig-Vit hva du spiser-Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 21:02   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Trenger litt hjelp!

Ketolyse er et bestemt kosthold/kostholdsretning, ketose er den tilstanden kroppen kommer i når den får lite nok karbohydrater.

Hvorfor skal du vente med trening / trim / mosjon til du får dreisen på kostholdet? Det er bare å begynne - om man er overvektig er sykling og gåturer ypperlig å begynne med til man kommer i bedre form og kan utfordre seg selv enda mer om man føler for det.

Men rett skal være rett - det er med kostholdet man får det store vekttapet, men helsa og kroppen har bare godt av mosjon og det forebygger livsstilssykdommer i bøttevis!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 21:09   #3
Susa84
Medlem
 
Susa84 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2015
Hvor: Vestfold, Sandefjord
Alder: 39
Innlegg: 162
Susa84 er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt hjelp!

Jeg tar studie nå innen trening og ernæring. Og jeg støtter deg når det gjelder å få kostholdet på plan før du tenker på trening. Men ikke legg det helt vekk. Bruk "trening" i hverdagen som husarbeid osv. Er jo viktig å bevege seg, begynt med små turer. Ett trenings opplegg jeg skrev i en oppgave som går ut på mindre en 3 timer i uker er slikt
F.eks
Dag 1
Gå, rask gange ( puls måles ikke)
30 min
Dag 2
Styrkeøkt 30 min
Oppvarming Romaskin 10-15 min 60% max puls
Knebøy m/ vekter 1x5, 2x3 -5
En arms roing 1x10 - 12 pr arm
Belgisk utfall 1x8,2x2 -4
Benkpress, flatt 1x6, 2x3 - 4
Nedtrekk foran 1x8, 1x4 -6
Markøft 1x8, 2x2 - 4
1/2 min pause mellom settene, og øvelser .80% av max løft.
Dag 3
Sykling 70% av max puls
45 minutter
Dag 4
Kort styrkeøkt 15 min
Oppvarming - elipsemaskin 5 min 60% max puls
uke 1
Gående utfall pr ben m/vekter 1x10 -15
Markøft 1x8, 2x2 - 4
Uke 2
Benkpress, flatt 1x8, 2x4 - 6
Sittende roing 1x6 - 8
1/2 min pause mellom settene øvelser 80% av max løft
Dag 5
Intervalltrening 14 min- romaskin 95% max puls
Oppvarming 10 min
Romaskin 4 min ( 6x20 - 20 sekunder pause mellom)


Dette er bare et eksempel på trening som kanskje du kunne klart og begynne så smått med.

Ang ketose osv, jeg vil ikke tro at det skal være noe problem. Lest om folk som har sluttet på blodtryksmedisiner. Men likevell ville jeg tatt dette med legen siden du har helseplager.

__________________
Journalen min
Ønsker alle en fin og flott dag


Lagre
Susa84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo, lavkarbo 50-100gr pr dag Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 00:03   #4
Frk.kilo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2016
Hvor: Siljan
Innlegg: 4
Frk.kilo er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt hjelp!

Tusen takk for treningstips! Dette ser ut som noe jeg kan få til. Jeg har snakket med legen min som ikke anbefalte ketose i mitt tilfelle, men skal prøve å lage en variert matplan i morgen

Frk.kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Naturlig-Vit hva du spiser-Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 00:08   #5
Susa84
Medlem
 
Susa84 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2015
Hvor: Vestfold, Sandefjord
Alder: 39
Innlegg: 162
Susa84 er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Frk.kilo, her.

Tusen takk for treningstips! Dette ser ut som noe jeg kan få til. Jeg har snakket med legen min som ikke anbefalte ketose i mitt tilfelle, men skal prøve å lage en variert matplan i morgen

Bare å spørre meg om ting på PM, så kan jeg hjelpe innen for det jeg kan. Utdannelsen tar for seg lavkarbo kosthold. Jeg har noe igjen før jeg ferdig og kan kalle meg veileder, men jeg kan jo noe

Lagre

__________________
Journalen min
Ønsker alle en fin og flott dag


Lagre
Susa84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo, lavkarbo 50-100gr pr dag Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 00:11   #6
Susa84
Medlem
 
Susa84 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2015
Hvor: Vestfold, Sandefjord
Alder: 39
Innlegg: 162
Susa84 er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt hjelp!

Og sier legen ikke ketose, så holder du deg unna det. Lavkarbo er jo alt fra 150karb om dagen og ned til ketose. Finn ut hva som fungerer for deg.

__________________
Journalen min
Ønsker alle en fin og flott dag


Lagre
Susa84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo, lavkarbo 50-100gr pr dag Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 00:15   #7
Frk.kilo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2016
Hvor: Siljan
Innlegg: 4
Frk.kilo er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Susa84, her.

Bare å spørre meg om ting på PM, så kan jeg hjelpe innen for det jeg kan. Utdannelsen tar for seg lavkarbo kosthold. Jeg har noe igjen før jeg ferdig og kan kalle meg veileder, men jeg kan jo noe

Lagre

Det høres veldig bra ut! Så spennende at du utdanner deg i den retningen Da skal du ikke se bortifra at jeg spør deg om noe etterhvert. Er Legesekretær og kan mye om kosthold, men ikke like mye når det kommer til lavkarbo osv. Har lest meg opp på mye når det kommer til akkurat det og ketose å føler jeg har forstått prinsippet, men er noe ting jeg lurer på fremdeles


Sist redigert av Frk.kilo : 25-08-16 kl 00:23.
Frk.kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Naturlig-Vit hva du spiser-Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 00:18   #8
Susa84
Medlem
 
Susa84 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2015
Hvor: Vestfold, Sandefjord
Alder: 39
Innlegg: 162
Susa84 er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Frk.kilo, her.

Det høres veldig bra ut! Så spennende at du utdanner deg i den retningen Da skal du ikke se bortifra at jeg spør deg om noe etterhvert. Er Legesekretær og kan mye om kosthold, men ikke like mye når det kommer til lavkarbo osv. Har lest meg opp på mye når det kommer til akkurat det og ketose å føler jeg har forstått prinsippet, men er noe ting jeg lurer på fremdeles

Ja er spennnde. Er optimal trening og ernæring. Har del 2 igjen. Så 4 oppgaver igjen så er jeg ferdig. Og tatt helsekostveileder utdannelse. Og skal ta kostholdsveileder, der det også baserer seg på lavkarbo.

Lagre

__________________
Journalen min
Ønsker alle en fin og flott dag


Lagre
Susa84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo, lavkarbo 50-100gr pr dag Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 10:08   #9
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Trenger litt hjelp!

Jeg vil anbefale Fedonklinikken, der får du personlig veiledning og raske resultater. Det har fungert veldig godt for meg. Vet ikke hvor du bor, men bor du nær Oslo, kan jeg anbefale Hege hos Fedon. I Oslo holder de til ved Frogner.

De har flere metoder, men selv har jeg valgt Eurodietten. Den gir raske resultater, uten at du fyker opp i vekt igjen. Metoden gir varig vektnedgang, da den innfører mer og mer mat igjen, slik at du til slutt spiser helt normalt. Og det overvåkes hele tiden at du mister fett, ikke muskler. Dermed ødelegger du ikke forbrenningen din.

Vil anbefale deg å ta en time hos kostholdsveileder hos Fedon, de kan forklare dette skikkelig.

Jeg synes en del lavkarbodietter er vanskelig å gå ned i vekt med, da de har mye fet mat og jeg tenderer da til å spise for mye. For meg er det også lett å skeie ut da, og hvis man blander høyfett og høykarbo legger man kjapt på seg. Så når jeg vil ned i vekt må det hardere skyts til og strenge rammer. Da funker det for meg. For to og et halvt år siden begynte jeg på diett, etter 6 mnd hadde jeg mistet over 20 kilo. Og jeg har klart å holde på min nye vekt helt fram til nå for et par mnd siden. Da hadde jeg en operasjon med påfølgende tunge uker for meg. Ble skikkelig deppa, trøstespise og hadde det vanskelig. Da gikk jeg opp 7 kilo, så nå skal jeg gå de ned igjen.

Ønsket deg lykke til! Det viktigste er å virkelig bestemme seg for å klare dette. You can do it!

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 15:47   #10
Liseta
Seniormedlem
 
Liseta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2016
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.022
Liseta er ny på veien

Sv: Trenger litt hjelp!

Vil ønske deg lykke til! Har selv spist ketogent i 7 måneder, og det har gode resultater. Har til nå gått bed 35 kg, og har mye mer energi enn tidligere! Finn det som passer for deg, og hold deg til det
Jeg hadde forresten normalt blodtrykk før jeg endret kostholdet, men har nå fått lavt blodtrykk, legen sier blodtrykket vil stabilisere seg når jeg stopper å gå ned i vekt. Så sannsynligvis vil du muligens trenge å trappe ned på blodtrykksmedisin ettervært som vekten går ned
Igjen, lykke til! Dette klarer du!

__________________
Siden 12.01.16


Besøk gjerne min blogg: http://lavkarbolife.blogspot.no/
Liseta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-08-16, 21:40   #11
Maja Èlen
Seniormedlem
 
Maja Èlen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2016
Innlegg: 903
Maja Èlen har en fantastisk aura rundt segMaja Èlen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger litt hjelp!

Ja om du holder deg innenfor 50-100 karb så vil det jo absolutt si lavkarbo, uten å være i ketose, og jeg vil tro du kan gå ned en god del vekt på det. Lykke til!

__________________
Resultat 2018: -3,2 kg
Maja Èlen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: http://litekarbo.blogg.no/ Svar med sitat
Gammel 14-09-16, 17:55   #12
Frk.kilo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2016
Hvor: Siljan
Innlegg: 4
Frk.kilo er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt hjelp!

Da har du jo vært veldig flink da!
Jeg har foreløpig gått ned en kilo ca i uke og holdt på i 14 dager.
Har du noen matplan eller noe du vil dele med deg?
Hva spiser du pr måltid i fett, prot og karb og hvor mange karb og kalorier pr dag?

Frk.kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Naturlig-Vit hva du spiser-Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
hjelp, jente, lavkarbo, overvekt, pcos


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg er ny her og trenger litt hjelp pbj Generell diskusjon 4 07-08-12 13:33
Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke? TreningsFrøkna Mer enn 30 kg overvekt 10 07-02-11 19:49
Trenger litt Hjelp. Stam Spørsmål og svar 5 07-02-10 17:15
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 23:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no