Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Det har stoppet helt opp ... (Lokkebiff spørsmål)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-10-07, 23:35   #1
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 45
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Det har stoppet helt opp ... (Lokkebiff spørsmål)

Som jeg har skrevet før, så har jeg nåkommet til ett platå, halvannen kg før målet er nådd. Skal ned til 72, eller det er der jeg skal ligge, vil egentlig helst ned til 70, så jeg har ett par kg å gå på når jeg skal over til Fedon.

Kan noen fortelle meg hva man gjør når man kjører Lokkebiff uker? Tenkte jeg kanskje skulle prøve det de siste ukene for å få av restene...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 23:39   #2
Multi
Medlem
 
Multi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 54
Innlegg: 116
Multi er ny på veien

Sv: Det har stoppet helt opp... Lokkebiff spørsmål.

Henger meg på. Er i samme situasjon - har akkurat samme vekt og strategi.
Vil gjerne vite

__________________


Multi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 23:59   #3
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Det har stoppet helt opp... Lokkebiff spørsmål.

Det er vel litt sånn skaldemann ekstrem

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 00:30   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Det har stoppet helt opp... Lokkebiff spørsmål.

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Som jeg har skrevet før, så har jeg nåkommet til ett platå, halvannen kg før målet er nådd. Skal ned til 72, eller det er der jeg skal ligge, vil egentlig helst ned til 70, så jeg har ett par kg å gå på når jeg skal over til Fedon..

Har du stått stille i både mål og vekt i 4-6 uker ? Står du stille mindre enn det er det bare kroppen som "tenker seg om". Egentlig platå er det ikke. Og om du er bare et par kilo fra måler er det som å skyte spurv med kanoner å ta en ekstremvariant nå. Hastverk er lastverk. La kroppen din få ro. Og om du vil prøve en litt strengere utgave er det bedre å la kroppen hvile og venne seg til den nye vekten din noen uker.

Da er du bedre rustet til å ta de siste pr kiloene etterpå. Og sjansen for at du klarer å holde dem av blir desto større.

Du har vært å flink og kommet så langt. Ikke gjøre noe som kanskje kan ødelegge for deg nå.


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 00:36   #5
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 47
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Det har stoppet helt opp... Lokkebiff spørsmål.

Det er riktig som Distrea sier; en ekstrem variant.
Det funker på meg og min kropp, men det er ikke sikkert det funker på andre.


Oppskrifta er kjedelig og enkel:

* INGEN søtstoffer!
* INGEN meieriprodukter!
* INGEN alkohol!
* MYE vann!
* 0 / LITE karbohydrater.


I denne tråden er det noen tips:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12366&page=5

Og i denne bloggen står det dag-for-dag hva jeg spiser under ekstremkuren:
http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=2535&blogcategoryid=192

.

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 08:57   #6
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 45
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Det har stoppet helt opp... Lokkebiff spørsmål.

Okei..
Nå har jeg lest litt og sattmeg inn i det. Jeg tror helt ærlig at det ikke er noe for meg. Jeg vil ikke kutte ned til beinet på alt, da får det heller være med den kiloen Det jeg skal gjøre er å kutte ut Cola Zeroen. Det har jeg drukket hver dag over laaaaang tid, sikkert den som har bremset meg nå. Hadde samme erfaring i starten.
I helga skal jeg på sånn "jente-homeparty", og da blir det nok vin og sånt, så jeg tror jeg skal ta meg i nakken fra mandag av

Tusen takk for at du la inn linker Biffen, du har vært superflink og en virkelig inspirator

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 09:06   #7
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 47
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Det har stoppet helt opp... Lokkebiff spørsmål.

Tusen takk for det!

Er enig med Nille, og synes du selv har kommet frem til ei fornuftig løsning!
Kanskje det er så "enkelt" som å kutte ut zeroen? Søtstoffer er i mange tilfeller noe ordentlig dr***!!!

Uansett ønsker jeg deg masse lykke til!!
Mange vil nok tenke "så mye styr for ETT kilo" men jeg vet hvordan det er... Psykisk har det MYE å si, og har man satt seg et mål, ja da skal man liksom dit - iallefall om man er så sta som meg...

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 09:12   #8
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 45
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Det har stoppet helt opp... Lokkebiff spørsmål.

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Tusen takk for det!

Er enig med Nille, og synes du selv har kommet frem til ei fornuftig løsning!
Kanskje det er så "enkelt" som å kutte ut zeroen? Søtstoffer er i mange tilfeller noe ordentlig dr***!!!

Uansett ønsker jeg deg masse lykke til!!
Mange vil nok tenke "så mye styr for ETT kilo" men jeg vet hvordan det er... Psykisk har det MYE å si, og har man satt seg et mål, ja da skal man liksom dit - iallefall om man er så sta som meg...

Ja, og jeg er nok så sta... Men jeg har en fortid med anorexia, så jeg har liksom det hengende over meg både fra mannen, som slet veldig med meg da jeg var som vært for ti år siden, og fra øvrig familie som er redd for at det skal bikke. Men man kan ikke utvikle det med det matinntaket jeg har nå. Men jeg skjønner at de er engstelige for at jeg skal bli sånn som da. Føler jeg har full kontroll, men må ikke under 70 kg, da blir jeg for tynn og knoklete...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 09:16   #9
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 47
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Det har stoppet helt opp... Lokkebiff spørsmål.



Men skulle ikke du over på Fedon?
Kanskje kiloet løsner da!?

Iallefall tror jeg at kroppen legger seg på et trivselsnivå så lenge man lever lavkarbo. Men det er ikke alltid kroppen og hodet er enige om HVA dette nivået er....

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 09:29   #10
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Det har stoppet helt opp... Lokkebiff spørsmål.

Det KAN hende at kroppen din har funnet en vekt den vil ha. Hvis det er tilfelle vil du ikke gå videre ned hvis du fortsetter å spise sunt lavkarbo-kosthold.

Jeg har inntrykk av at mange kvinner, uansett hvor slanke de er, syns at de burde gå ned ytterligere noen kilo. Jeg sier ikke at dette stemmer for deg, men det kan hende at kroppen din er uenig i ditt ønske om ytterligere vektreduksjon.



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 09:36   #11
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 45
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Det har stoppet helt opp... Lokkebiff spørsmål.

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.



Men skulle ikke du over på Fedon?
Kanskje kiloet løsner da!?

Iallefall tror jeg at kroppen legger seg på et trivselsnivå så lenge man lever lavkarbo. Men det er ikke alltid kroppen og hodet er enige om HVA dette nivået er....

Joh... Skal det NÅR målet er NÅDD, og helst 2 kg til, siden det står i bokji at man som regel går opp litt når man legger om...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 09:41   #12
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 45
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Det har stoppet helt opp... Lokkebiff spørsmål.

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Det KAN hende at kroppen din har funnet en vekt den vil ha. Hvis det er tilfelle vil du ikke gå videre ned hvis du fortsetter å spise sunt lavkarbo-kosthold.

Jeg har inntrykk av at mange kvinner, uansett hvor slanke de er, syns at de burde gå ned ytterligere noen kilo. Jeg sier ikke at dette stemmer for deg, men det kan hende at kroppen din er uenig i ditt ønske om ytterligere vektreduksjon.



-

Takk for innspill Er forøvrig enig med deg, mange som ikke har noe å klage på klager. Vil tro at mange mener at jeg sikkert er bra nok nå, hverken tykk eller tynn, akkurat passe. Og som jeg har skrevet her før, kommer jeg meg ikke ned dit jeg aller helst vil inne november er omme så innfinner jeg med at kroppen min har bestemt at jeg skal veie 73,5-74,5, det er der jeg ligger og vipper opp og ned nå. Gikk opp litt i forb. med siste mens og bryllupet jeg var i i helga. Men det har saaaakte gått av noen 100 gr denne uka. Veie og måledag i morgen...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 10:30   #13
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Det har stoppet helt opp... Lokkebiff spørsmål.

Bra! Det virker som om du har et fornuftig og reflektert forhold til dette. Uansett kan du jo være stolt av innsatsen din og resultatet du har oppnådd!



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 12:10   #14
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Det har stoppet helt opp... Lokkebiff spørsmål.

Hvis du er som meg, og ikke klarer deg uten/er villig til å "ofre" Cola, kan det være verdt et forsøk å gå over til cola light. Jeg stagnerer med Zero, men går ned med light.

  Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 17:59   #15
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 45
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Det har stoppet helt opp... Lokkebiff spørsmål.

Opprinnelig lagt inn av moinx, her.

Hvis du er som meg, og ikke klarer deg uten/er villig til å "ofre" Cola, kan det være verdt et forsøk å gå over til cola light. Jeg stagnerer med Zero, men går ned med light.

Men lighten er ikke like god da Men det skal jeg jammen prøve. Vet du hvorfor? Hvorfor man reagerer forskjellig, forskjellig søtning vil jeg tro...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 18:06   #16
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Det har stoppet helt opp... Lokkebiff spørsmål.

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Men lighten er ikke like god da Men det skal jeg jammen prøve. Vet du hvorfor? Hvorfor man reagerer forskjellig, forskjellig søtning vil jeg tro...

Er sånn sukralose i lighten. Men sjekke flaska, det er fremdeles light i omløp med gummelsukker!!

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 18:22   #17
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 45
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Det har stoppet helt opp... Lokkebiff spørsmål.

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Er sånn sukralose i lighten. Men sjekke flaska, det er fremdeles light i omløp med gummelsukker!!

Tanx, da skal jeg jammen sjekke det, synes egentlig den smaker høgg, men er villig til å ofre det for å prøve. Var så flink å aldri drakk brus før, men etter jeg har gitt opp alt av søtsaker måtte jeg ha noe med søtsmak

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 08:02   #18
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Det har stoppet helt opp... Lokkebiff spørsmål.

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Tanx, da skal jeg jammen sjekke det, synes egentlig den smaker høgg, men er villig til å ofre det for å prøve. Var så flink å aldri drakk brus før, men etter jeg har gitt opp alt av søtsaker måtte jeg ha noe med søtsmak

Jeg har vært coca coliker i maaaange år, og syns alt annet enn vanlig cola smakte skikkelig hoggorm, men nå har jeg drukket cola light en stund, og syns den er den beste....

  Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 22:39   #19
Multi
Medlem
 
Multi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 54
Innlegg: 116
Multi er ny på veien

Sv: Det har stoppet helt opp ... (Lokkebiff spørsmål)

oJ - Her var det mass eå ta stilling til.
Jeg hadd elyst på en Lokkebiff - men tror jeg fort vil sprekke.
Er 2 kg over - over til fedon- vekt, men skla ned 5 etter det.

Står rimelig stille (opp en kg denne uka) , men tror jeg bare må ta tida til hjelp... helt til jeg blir desperat.......er ivredd fort totalsprekk akkurat nå, men tror viljen fortsatt er sterk...

__________________


Multi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 22:56   #20
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Det har stoppet helt opp ... (Lokkebiff spørsmål)

Om dere vil prøve denne varianten, kan dere flytte diskusjon/oppskrift over på PM eller noe ?

Årsakene er at det er så mange nye her som har hastverk og som kanskje gjerne vil hoppe på et opplegg som dette. Siden vi ikke kan stå inne for eller vil ha ansvaret for et slikt opplegg, som selv om det virker ikke er helsemessig forsvarlig i lengden, foretrekker vi at det ikke diskuteres i åpent forum eller blogg. Mange oppfatter det som at vi anbefaler det siden vi lar det stå.

Det er som sagt ikke i vond mening, alle må prøve det de vil

Hilsen admin.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins - selvpåført diabetes? Iset Generell ernæringsdebatt 45 12-06-09 21:12
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no