Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Er det egentlig sant?...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-07-10, 12:19   #26
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Er det egentlig sant?...

Opprinnelig lagt inn av StineH, her.

... (jeg HATER å være sulten og uopplagt) ...Har ett lite spørsmål dog, kombinerer du vektnedgangen med trening?

Flott at du har funnet noe som fungerer for deg. Jeg følger ketolysekuren og har ikke følt sult siden 7. april og føler meg helt på topp. Jeg går på butikken uten å kjøpe noe ( snop) som helst annet enn det jeg har på lista. Det klarte jeg ikke før. Til nå har jeg ikke trent, men under over alle under, nå har jeg lyst til å bevege meg.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 13:01   #27
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Er det egentlig sant?...

Opprinnelig lagt inn av StineH, her.

Korte svar er bare oppskrytt! ^^ Det er bedre med lange svar med litt ektehet og sjel i... (:

Jeg var kjempenervøs før jeg skulle ut å fly nå (jeg har jo flyskrekk, så ikke så rart) MEN det jeg faktisk tenkte mest på var om jeg kom til å få plass i setet, og ikke minst om jeg fikk på meg beltet!
Og det gjorde jeg, akkurat! Kunne ikke boltre meg noe særlig, men det gikk jo i 4 timer... Så jeg kjenner den følelsen veldig godt!

Jeg er en av de som synes det er helt FORFERDELIG kjedelig å trene! Hvertfall om man skal trene i studio. Er dog ganske heldig, da jeg har en veldig aktiv jobb, og stort sett er i bevegelse 7-8 timer om dagen. I tilegg til dette har jeg veldig lyst til å gjenoppta ridning, noe jeg av åpenbare grunner har måtte legge på hyllen!

Mye rart er det som skal skje ja! Jeg er inne i en periode, der jeg er livredd for å feile. Jeg hadde en periode for 2 år siden der jeg gikk ned fra 140 til 121, lå der en liten stund, for så å gå opp godt over de 20 kiloene på bare 6 mnd!!
Kjemperedd for å havne i den fellen igjen. Og med en slik pangstart som jeg fikk er jeg også redd jeg lett mister motivasjonen om jeg "kun" går ned ett halvt kilo på en uke...
Men jeg er fast bestemt på at dette skal jeg klare, er møkklei av å være "feit", og at alle ser på meg osv. Jeg skal under 100, og jeg skal bli tynn...

Du har forøvrig allerede gjort en kjempejobb! ^^

Her er mine 5 "visdomsregler" som holder meg til naturens sunne kosthold:

1) Å endelig få kontroll/stopp på den ukontrollerte vektoppgangen
2) Å lese fra nyere forsking hvor potensielt bra det er for kroppen å unngå overskudd av karbohydrater
3) Å ha et verktøy som kan gi varig vektnedgang
4) Å innse at det ikke er deg det er noe feil eller mindre med, men at det moderne kostholdet ikke holder mål
5) Å kjenne at det å ha kontroll på kroppen, påvirker deg postivt mentalt og energimessig og gir nytt håp

Mvh
BiggieS

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 13:42   #28
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Er det egentlig sant?...

Opprinnelig lagt inn av StineH, her.

...I tilegg til dette har jeg veldig lyst til å gjenoppta ridning, noe jeg av åpenbare grunner har måtte legge på hyllen!

...er møkklei av å være "feit", og at alle ser på meg osv. Jeg skal under 100, og jeg skal bli tynn...

Min lillesøster (32 år) gikk ned 35 kilo og er nå en skikkelig "hottie" som blir forsøkt sjekket opp av 18-åringer . Hun har egen hest og det er bare super-trening for henne mentalt og fysisk.

Det som sitter igjen hos meg er historier jeg leser på nett og i aviser om 3-barns foreldre som plutselig får beskjed om at han han/hun har langt utviklet kreft og har en' måned igjen og andre slike sykdommer som diabetes for barn (tidligere kalt gammelmannsyken) etc. Derfor er deler av motivasjonen min å ikke la sukker og stivelse øke sjansen for at jeg utvikler slike sykdommer i lengden (mao. helse er nesten mer viktig enn selve vekttapet).

mvh
BiggieS

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 14:07   #29
lilstr
Nytt Medlem
 
lilstr sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Østlandet
Alder: 50
Innlegg: 9
lilstr er på en erverdig vei

Sv: Er det egentlig sant?...

Hei StineH
Dette er jo helt supert, gratulerer med pangstarten, om du bruker siten her aktivt og bruker de oppskriftene som er her inne, så er jeg sikker på at du/vi alle skal klare dette i felleskap,
tips: bytt ut alt i kjøleskapet og Tørrmatskapet med mat du kan spise (0-lavkarbo) så er det mye lettere å lage mat du KAN spise og ikke havne i fellen med å lage noe raskt og enkel karbomat) funker for meg i hvertfall.
det er masse gode matoppskrifter her inn, bruk de vel.
Stå på!
Lillian

__________________





lilstr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 15:14   #30
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det egentlig sant?...

Opprinnelig lagt inn av sistegang, her.

Flott at du har funnet noe som fungerer for deg. Jeg følger ketolysekuren og har ikke følt sult siden 7. april og føler meg helt på topp. Jeg går på butikken uten å kjøpe noe ( snop) som helst annet enn det jeg har på lista. Det klarte jeg ikke før. Til nå har jeg ikke trent, men under over alle under, nå har jeg lyst til å bevege meg.

Det er det jeg og venter på at skal skje! Jeg vil få LYST til å bevege meg, og ikke bare tvinge meg opp tunge bakker med en puls som går i hundre og føle at jeg skal besvime før jeg når toppen!
Jeg er for tiden på ferie i Spania, hos min far, er her jeg har startet min nye livsstil, så kjøleskap, fryser og skap skal fysisk tømmes for ALT jeg ikke kan spise. Jeg skal dog fylle opp med GOD mat, fløte, rømme, SMØR, egg, bacon og masse, masse ost!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 15:16   #31
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det egentlig sant?...

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small, her.

Min lillesøster (32 år) gikk ned 35 kilo og er nå en skikkelig "hottie" som blir forsøkt sjekket opp av 18-åringer . Hun har egen hest og det er bare super-trening for henne mentalt og fysisk.

Det som sitter igjen hos meg er historier jeg leser på nett og i aviser om 3-barns foreldre som plutselig får beskjed om at han han/hun har langt utviklet kreft og har en' måned igjen og andre slike sykdommer som diabetes for barn (tidligere kalt gammelmannsyken) etc. Derfor er deler av motivasjonen min å ikke la sukker og stivelse øke sjansen for at jeg utvikler slike sykdommer i lengden (mao. helse er nesten mer viktig enn selve vekttapet).

mvh
BiggieS

Helsen er noe jeg ikke har orket å tenke på på lenge, jeg vil først og fremst gå ned i vekt, bli ett lettere menneske, og klare å gå på i hverdagen 110% og ikke bare 50% fordi jeg ikke orker mer!
Hest er en fantastisk hobby som gir deg masse! Og det finnes i mine øyne ikke bedre trening!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 13:53   #32
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er det egentlig sant?...

Opprinnelig lagt inn av StineH, her.

Helsen er noe jeg ikke har orket å tenke på på lenge, jeg vil først og fremst gå ned i vekt, bli ett lettere menneske, og klare å gå på i hverdagen 110% og ikke bare 50% fordi jeg ikke orker mer!
Hest er en fantastisk hobby som gir deg masse! Og det finnes i mine øyne ikke bedre trening!

Helsen vil følge på med kiloene! Lavkarbo er veldig hormonstabiliserende på mange måter. Det er også det som er nøkkelen til vekttapet, at man får ned insulinnivået sånn at fettfrigjøring kan finne sted, og får cellene til å respondere riktig på hormonutskillelse igjen. Mange overvektige kvinner har også PCOS, og har som følge av det (eller omvendt ) også for mye androgener og testosteron i kroppen, dette stabiliserer seg gjerne også med et redusert karbohydratinntak. I det hele tatt, du kommer til å kjenne en god del helsefordeler i tillegg til det å bli lettere som jo er en helsefordel i seg selv. Mye blir enklere med mindre bagasje .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 22:59   #33
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Er det egentlig sant?...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Mye blir enklere med mindre bagasje .

Konfusius (eller kanskje meget runde Buddha) kunne ikke sagt det bedre!

BiggieS

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 00:40   #34
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det egentlig sant?...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Helsen vil følge på med kiloene! Lavkarbo er veldig hormonstabiliserende på mange måter. Det er også det som er nøkkelen til vekttapet, at man får ned insulinnivået sånn at fettfrigjøring kan finne sted, og får cellene til å respondere riktig på hormonutskillelse igjen. Mange overvektige kvinner har også PCOS, og har som følge av det (eller omvendt ) også for mye androgener og testosteron i kroppen, dette stabiliserer seg gjerne også med et redusert karbohydratinntak. I det hele tatt, du kommer til å kjenne en god del helsefordeler i tillegg til det å bli lettere som jo er en helsefordel i seg selv. Mye blir enklere med mindre bagasje .

Dette liker man jo! Og jeg skal faktisk gå NED mer i vekt enn det jeg skal ha igjen etter at jeg er ferdig! Så gevinster blir det på alle mulige måter!
Og bagasje er heller ikke bra! Nå gleder jeg meg masse til onsdag! Håper på at jeg i allefall har tatt av litt til! Nå må det vel snart begynne å tære på fettet?

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 23:53   #35
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Er det egentlig sant?...

Wow! Det var pangstart ja!
Jeg er også helt ny med dette, og er usikker på både hva og hvordan. Starta egentlig ved en tilfeldighet; kutta ut mel/gjær pga oppblåst mage, og oppdaga etter noen få dager at vannet i kroppen forsvant. Spiste ikke noe brød/potet/ol et par uker, så prøvde jeg en uke med karbohydrat (hvorpå vann og "stinn"følelsen kom tilbake) og så tilbake uten noe igjen. For to uker siden reiste vi på ferie og jeg har greid å spise mat uten karbo. Likevel har jeg gått ned 2 kg, dvs 1 kg/uke. Mannen min ble blekere og blekere etterhvert som dagene gikk; han syntes jeg spiste mye og ofte. Jeg spiste når jeg ble sulten, og spiste til jeg var mett. Etter 1,5 uke på ferie sier han plutselig at buksa min som var trang før vi dro nå slang rundt meg. Da ble det annen lyd fra den kanten og....

Jeg sitter med masse spørsmål om lavkarbo, og har lest på disse sidene til øyet blir både stort og vått - og fått enda flere spørsmål. Håper etterhvert å bli en del av en tråd/gruppe som er i samme situasjon som meg

  Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 00:58   #36
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det egentlig sant?...

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Wow! Det var pangstart ja!
Jeg er også helt ny med dette, og er usikker på både hva og hvordan. Starta egentlig ved en tilfeldighet; kutta ut mel/gjær pga oppblåst mage, og oppdaga etter noen få dager at vannet i kroppen forsvant. Spiste ikke noe brød/potet/ol et par uker, så prøvde jeg en uke med karbohydrat (hvorpå vann og "stinn"følelsen kom tilbake) og så tilbake uten noe igjen. For to uker siden reiste vi på ferie og jeg har greid å spise mat uten karbo. Likevel har jeg gått ned 2 kg, dvs 1 kg/uke. Mannen min ble blekere og blekere etterhvert som dagene gikk; han syntes jeg spiste mye og ofte. Jeg spiste når jeg ble sulten, og spiste til jeg var mett. Etter 1,5 uke på ferie sier han plutselig at buksa min som var trang før vi dro nå slang rundt meg. Da ble det annen lyd fra den kanten og....

Jeg sitter med masse spørsmål om lavkarbo, og har lest på disse sidene til øyet blir både stort og vått - og fått enda flere spørsmål. Håper etterhvert å bli en del av en tråd/gruppe som er i samme situasjon som meg

He he - artig når buksene begynner å slenge. Lykke til videre.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 16:22   #37
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er det egentlig sant?...

Lurer på om vi skal lage en "for store klær gis bort" tråd...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 16:32   #38
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det egentlig sant?...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Lurer på om vi skal lage en "for store klær gis bort" tråd...

Ja! Det synes jeg virkelig! ^^ Eller byttes, eller selges, eller noe i den duren! Så alt slipper å gå til freetex eller i søplaa... - Snill smily!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Utrolig, men sant ... heidi123 Generell diskusjon 2 16-05-10 18:22
Hm..for godt til å være sant? miss mia Mer enn 30 kg overvekt 1 23-04-10 10:37
Er det sant at Fedon Tidligere bruker Lavkarbo generelt 11 30-07-09 13:56
Kan det være sant? tullann Ketolysekuren 8 11-08-07 19:51
Er det sant at.... Siss1 Spørsmål og svar 11 03-07-07 14:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no