Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-01-10, 22:04   #51
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Hei!
Akkurat kommet fra ferie og skal inn i normalt gjenge igjen fra i morra.
Er dette rette tråden å henge seg på for hjelp, støtte og vektnedgang framover eller er det bare ketolyse som gjelder her?

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 23:33   #52
Katteeier
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 61
Innlegg: 68
Katteeier er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Jeg er også ny her, og starter på Ketolysekuren i morgen. Så ja - jeg er med!
Jeg skal ned omtrent 50 kilo på sikt, og vet at det kommer til å ta tid. Dette er verd et forsøk siden jeg vet at et kosthold uten karbohydrater er bra for meg. Har gått ned en del kilo på egenhånd bare ved å kutte karbo i kosten.
Skal gjøre mitt beste for å holde deg med selskap her!

Katteeier er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 00:28   #53
sjokomelk
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Hei hopp!
Jeg hiver meg med på bølgen jeg også.
Har et sterkt ønske om å komme med på to-sifret vekt. Det er 15 kilo dit, og det SKAL jeg klare!

Har et par venner som har godt på lavkarbo nå i et halvt års tid, og det er utrolig å se hvordan det har gått med de. Så jeg har bestemt meg for å prøve dette selv.

Har ikke fått så mye tid til å lese her inne enda, men ser ut til at jeg kan støtte meg på dere alle sammen i tiden som kommer.

Lykke til, alle dere andre som starter sammen med meg!

  Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 01:12   #54
kveita
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: langt i nord :)
Innlegg: 99
kveita er på en erverdig vei
Talking

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

hei alle januar startere!!
jeg har lest på dette forumet i årevis, og er imponert!! Men har altid hatt en følelse av at dette ikke er noe for meg..?? Men når jeg leser om de gode resultatene, har jeg bestemt meg - jeg prøver!
Jeg har hodlt på i går løradag og i dag søndag, og er kjempemotivert. og veldig spent, er lissom for godt til å være sant.
Men er ganske mye med 15 gram karbo når de er i form av stort sett grønnsaker, spennende! Måler dere karbo i fisk, kjøtt, rømme og smør og??

Gleder meg til resten , og ønsker alle lykke til!!!

Og takk for et fantastisk forum, hadde aldri kunne tenkt ut alle matforslag selv uten karbo , kjempebra!!

Jeg er forøvrig 82,5 kg, 167 høy, 45 år, kvinne.. - og skal ned 15..

kveita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ala`hexeberg :) Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 08:02   #55
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Alle karber skal være med i regnestykket, om de kommer fra egg, fløte, rømme, smør eller grønnsaker!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 11:26   #56
€Lene€
Medlem
 
€Lene€ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Tilbake i Sande :)
Alder: 41
Innlegg: 60
€Lene€ er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Da er jeg innveid, og ser at målet på 60 kg er 21,1 kg unna. Her er det bare å jobbe på

Startet (fri)dagen min med egg og bacon frokost, og det var ikke dumt Regner med at dette stort sett blir frokosten min framover, pluss litt salat ved siden av.

Er dere flinke til å regne ut karboinnholdet i hvert måltid, eller tar dere sånn ca??

__________________



Resultat 2010: - 7,9 kg
Delmål 1: 69,9 kg til jul --> 4,4 kg borte og 4,1 kg igjen
Delmål 2: 65 kg innen 1. mai, og etter det blir det forhåpentligvis babymage
€Lene€ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 12:12   #57
Moira
Juniormedlem
 
Moira sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 45
Moira er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Jeg tar sånn ca i allefall Også regner jeg IKKE karber i egg, for det er såpass lite uansett (under 1 pr 100gram - og dette bare hviten...) Men alt annet måler jeg karber ja.

Jeg startet også dagen med 2 egg og bacon, men jeg vet jeg kommer til å bli utrolig lei av egg etterhvert... Men skal være flinkere å variere denne gangen. Har masse kylling filet i fryseren, og det går jo for tå ta opp å steke - så har man jo frokost (og salat da selvfølgelig)

__________________



Min Jorunal
Moira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 13:31   #58
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Opprinnelig lagt inn av Moira, her.

Jeg tar sånn ca i allefall Også regner jeg IKKE karber i egg, for det er såpass lite uansett (under 1 pr 100gram - og dette bare hviten...) Men alt annet måler jeg karber ja.

Tror nok det er lurt å ta med karboene i egg også, jeg kan glatt spise 2-6 egg pr dag og da blir det litt karber av det når man skal holde seg rundt 15

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 14:25   #59
Lizza
Juniormedlem
 
Lizza sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 48
Lizza er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Jeg melder meg inn i tråden her jeg også

Etter at et par venninner har hatt så gode resultater med kuren fikk jeg også lyst til å prøve. Kjøpte boka og begynte å lese litt her før jul, men fant ut at det var best å vente med oppstarten til etter jul. Så i dag er min første dag, og jeg skal ned 15 kilo ca.

Lizza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 16:58   #60
kveita
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: langt i nord :)
Innlegg: 99
kveita er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

spennende dette, er mange som er med!
jeg har gått ned 600 gr far lørdag morra til i dag mandags morra - synes d er bra jeg. Og formen er fin... mye energi egentlig

kveita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ala`hexeberg :) Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 17:57   #61
ned10kg:)
Medlem
 
ned10kg:) sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sogn og Fjordane
Alder: 38
Innlegg: 57
ned10kg:) er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Har spist ein stor porsjon omelett til frukost og lunsj.
Ein lavkarbo fiskegrateng med brokkoli står i ovnen
Går overraskene fint! Sist gjekk eg på southbeach dietten og da ga eg meg etter 2 dager.. vart så svimmel og trøtt.. I dag har eg ikkje følt meg sulten eller noe! men prøver å spise kvar tredje time.
Veide 75.5 i morges, målet er 65! Så er bare å stå på!
Er lett å glemme seg.. skal til å ta noe som ligg i skape som pepperkaker o.l. hehe! men kjem heldigvis fort på at eg er på kur

__________________


ned10kg:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 21:00   #62
Moira
Juniormedlem
 
Moira sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 45
Moira er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Begynte i morres jeg også, og det har gått utrolig greit! Ingen problemer i det hele tatt.

Ble egg og bacon til frokost, salat med ostebiter og skinke toppet med majones dressing (majones, olje, pepper og litt sitron) også lagde jeg meg kylling marinert i kikkoman og litt sweet chili (så jo etterpå at det var endel kh i sweet chilien da men..) stekt på panne med brokkoli og blomkål+fløte. Ble SYKT godt - så skal ha restene av dette til frokost i morgen

Er i ketose allerede, så tror ikke den sweet chilien gjorde så mye skade egentlig
Er VELDIG løs i magen nå, så det renses godt opp i allefall hehe=)

__________________



Min Jorunal
Moira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 21:01   #63
Moira
Juniormedlem
 
Moira sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 45
Moira er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Ja - og jeg var 78 kilo i morres - men så har jeg mens også da, og da øker man vel med et par kilo?! Jaja - tar det med på fredagens veiing i såfall

__________________



Min Jorunal
Moira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 21:50   #64
store ifa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 9
store ifa er på en erverdig vei
Red face

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

eg hive meg med.. startet jan09 og tok av 30 kilo til jul, med pause fra juni-sept...syns dette bare er topp!! ikkje sulten!! har spist masse i jula så 5 kilo pluss;( men d va jysla godt..

__________________


store ifa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodiett Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 21:52   #65
Kanel_i_kursiv
Medlem
 
Kanel_i_kursiv sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Vest-Agder
Innlegg: 131
Kanel_i_kursiv er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Gøy å se at vi er så mange, som starter nå! Håper vi alle klarer å holde oss i gang :-)

Jeg begynt på fredag, nå er jeg ør og svimmel, har vondt i leggene, merkelig smak i munnen, så alt er i rute her tror jeg :P
Brukte stix i kveld, og den ga godt utslag.

Er det noen som har funnet (i boka) noen guide for hvor mye fett vi skal spise?

__________________
Kanel_i_kursiv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 21:58   #66
Pandora
Seniormedlem
 
Pandora sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 514
Pandora er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Godt igang...til tross for tøff start på dagen med tidlig jobbmorgen etter laaang juleferie med slappe dager

Omelett...bacon..tunfisksalat..biff...hatt det helt greit idag (uten Pepsi Max!!)

__________________
Jillian Michaels
Pandora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert - normalvektig Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 22:21   #67
ned10kg:)
Medlem
 
ned10kg:) sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sogn og Fjordane
Alder: 38
Innlegg: 57
ned10kg:) er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Fekk rosa utslag på teststrimmelen i kveld. Har drukket mye vatn så får tru eg gjer noe rett Begynnte i dag tidlig. Det blir spennende! Første gang på ketolyse kur!

__________________


ned10kg:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 23:11   #68
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Opprinnelig lagt inn av Kanel_i_kursiv, her.


Jeg begynt på fredag, nå er jeg ør og svimmel, har vondt i leggene, merkelig smak i munnen, så alt er i rute her tror jeg :P
Brukte stix i kveld, og den ga godt utslag.

Er det noen som har funnet (i boka) noen guide for hvor mye fett vi skal spise?

Sikre tegn på ketose, ja!

Dersom du spiser ca 18g karber, kan du spise 214g (80%) fett!
Det kan nesten ikke bli nok, faktisk! Tommelfingerreglen sier: Når du tror du har fått nok fett, ta litt til!

18g karber=3%
214g fett=80%
100g protein= 17%

Måles i energiprosent, dvs kalorier.
1 g karber=1g proteiner= 4 kcal
1g fett= 9 kcal

Jeg regner med at jeg trenger ca 100g proteiner fordi jeg veier litt under 90kg og er bare litt aktiv, noe som gir drøyt 1g protein pr kg. Veier du mer, eller er veldig aktiv, kan mengden proteiner økes!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 08:46   #69
Kanel_i_kursiv
Medlem
 
Kanel_i_kursiv sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Vest-Agder
Innlegg: 131
Kanel_i_kursiv er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Tusen takk :-)! Oversiktlig og greit.
Jeg holder meg på 14-17 gram karbohydrater (er helt i begynnelsen enda)
Så regner ut utifra 15 gram tenker jeg :-) enklest sånn.

Har sett så mange andre steder på forummet at karbohydrater skal være 5% av energiinntaket? skal det bare være 3?

Jeg fikk et tips i går om å øke fettinntaket ved å blande kokosfett (Cocosa) i te. Det smaker fortreffelig og merkes nesten ikke at det er fett :-) veldig bra!

__________________
Kanel_i_kursiv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 09:14   #70
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Jeg gikk ut i fra 100g protein og da ble de 18g med karber bare 3%.
Ligger gjerne noe høyere på karbene selv, trives best mellom 20 og 30.

Cocosa i teen er genialt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 16:49   #71
ned10kg:)
Medlem
 
ned10kg:) sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sogn og Fjordane
Alder: 38
Innlegg: 57
ned10kg:) er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Innkjøp av cocosa skal bli!
I dag har eg spist lite. 2 egg med 4 bacon og reke coctail. Skal snart begynne med middag. Den reke coctailen var KJEMPE god! Det var oppskrift på den i boka.
I dag er eg tung i hodet, bi smak i munn og hals og faktisk litt kvalm.. Håper dette går over! Svetten renner spesielt når eg går tur. Faktisk så har eg INGEN søstsug! Trur de var noen av tablettene som demper de? Er uvanlig meg å ikkje ha lyst på alt eg finner her i huse
Masse lykke til alle!

__________________


ned10kg:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 17:17   #72
kveita
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: langt i nord :)
Innlegg: 99
kveita er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

hei!
jeg er svært lite sulten, og er jeg det - er det ikke vanskelig å vente en time til jeg er ferdig på jobb haddde aldri gått før, haqdde spist halve middagen før den var ferdig...
Jeg laget ziggy lapper i går, men de smakte mye omelett, litt for mye.. kanskje jeg må ha på mere pålegg?? ble ganske fort sulten etter lunch, spiste en med majones, ost og skinke.. i morra skal jeg lage meg kylling salat med rømme dressing å ta med
og OBS!! OBS!! jeg skulle lage, og ble fornøys da jeg hadde revet ferdikjøpt ost i skapt - men i den var d 6 gr karber pr 100 gr!!! Jeg ble forskrekka, godt jeg leste på den først... de har vel tilsatt et eller annet..

jeg synes dette går smertefritt, litt "tung" i kroppen men ellers bra form. ikke merka noen ting.. blir nervøs for at dette ikke funker da ??

men skal nu veie meg på mandag igjen, det blir spennende. så har jeg gått ned er det jo rett.

Og jeg bakte store, luftige. lekre brød i går og spiste ikke en smule!! det er den verste fristelsen synes jeg, alt av brødmat og gjær bakst... men skyndtet meg å spise cc med rømme, druer og nøtter - nydelig!! da ble jeg veldig mett og brødet var ikke så fristende mer..

Artig å høre hvordan det går med dere andre..
ha en strålende tirsdags kveld, dette klarer vi!!

kveita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ala`hexeberg :) Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 17:23   #73
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Psst...druer er ikke Ketolysemat....

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 17:32   #74
kveita
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: langt i nord :)
Innlegg: 99
kveita er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

nei, vet at i druer er d mye karber, men lå lavt på karbi inntaket så tok meg noen druer som jeg skar opp i små biter..
syns det er vanskelig å komme opp i 15 gr karber?? eller er jeg helt ut på jordet?? Det blir jo ofte lite grønt til frokost, noen skiver grønnsaker, feks 100 gram salat til lunch og 1007200 gr til middag - og i kjøtt , fisk og melkeprodukter er det jo lite så hva gjør man??ligger ofte under 10 etter middag, og da mp en finne på noe lurt til kvelds?? merker jeg spiser mindre enn normalt og, er nok pga fettet - deilig mat laget feks sopp stung i går til middag, 4 stor champ og fløte - ikke mange karber,,,??

akkurat det synes jeg er vanskelig. men skal nu vie meg på manda sp får vi se.. har ikke stics, venter med det

kveita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ala`hexeberg :) Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 17:33   #75
kveita
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: langt i nord :)
Innlegg: 99
kveita er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

hehe, 100/200 gram sku det være til middag

kveita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ala`hexeberg :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Handleliste til startere K`s choice Ketolysekuren 93 10-09-11 16:23
November-startere Linda Kristin Ketolysekuren 365 02-04-10 00:04
Noen andre oktober-startere her? KattyM Ketolysekuren 262 01-03-10 20:37
September-startere! Lillevoff Ketolysekuren 184 14-01-10 23:29
Januar 09 - ny start! Peach Mer enn 30 kg overvekt 38 23-01-09 00:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no