Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-01-11, 10:20   #51
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Knallbra !!!!!! Du er flink Otika !!!

jeg skal på kveldsjobb nå, men var på ellipsemaskinen en tur før jeg gikk, å jeg klarte å være på i 30 min uten å omtrent besvime, å jeg kunne faktisk klart å stått lenger, selv om jeg var varm, og merket det, så var det ikke for fælt, så dette går endelig på frem

53 kcal svidd av

Første gangen ramlet jeg nesten av, så sliten var jeg, andre gangen gikk det litt bedre, men klarte bare 20 kcal, og 25 kcal da, men alt er bedre enn ingenting. men må si jeg liker å se at jeg klarer litt mer for hver uke

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 10:24   #52
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Fra100til70, her.

Otika ..... har jeg spurt om hjelp? Bli her du , jeg stikker ))

Hadde tenkt til å svare deg litt mer utdypende på hva jeg mener forskjellen er på en lavkarbokur (ketolyse) og en lavkarbo livsstil (som man bør følge etter at kuren er over for å holde vekta lav), men jeg ser at du ikke vil ha hjelp eller forklaringer, og at du "stikker". Synd du tar så lett på vei, for jeg er sikker på at Otika sine tilbakemeldinger var velmenende, og det var forøvrig mine også.

For de som ikke har "stukket" men føler som Fra100til70 at dette bare er en kur, og "når jeg er slank så kan jeg spise som jeg vil"..... vær klar for en skuffelse. Det er mange som har en eller annen form for insulinresistens, som gjør at de reagerer mye mer på karbohydrater enn andre. Grunnen til at folk ønsker å leve etter lavkarboprinsippene er mange, men hovedpoenget for de fleste er at de ønsker å holde blodsukker og insulinnivå lavt (med alt det positive det fører med seg). Så klart ikke alle trives på et ketogent kosthold, men lavkarbo er så mye mer enn ketolysekuren. Jeg spiser i dag en lett blanding av Fedon og ketogent. Kroppen min trives veldig godt med et lavt karboinntak, og her må folk selv finne ut hvilket kosthold som gjør at de føler seg bra. Hvis kroppen din føles flott og fin og ikke går opp om du hiver i deg poteter.... hey, din kropp, ditt liv. Man skal være lykkelige.

Jeg har blandet inn litt brød i dietten min nå... kun fordi det gjør enkelte dager lettere (og vi snakker virkelig grovt brød her, med lite karber (i forhold til vanlig brød) og lav GI). Om jeg jeg går opp i vekt igjen, og føler meg slappere, så må jeg justere på dette igjen for å finne tilbake til den gode følelsen. Det handler om balanse. En balanse som jeg håper jeg kan ha med meg livet ut.

Det finnes mange gode bøker der ute, og jeg anbefaler de som har planer om at dette skal være en livsstilsendring om å lese seg opp på egen hånd. In the end, så er det du som har ansvaret for at du har det bra. Lykke til alle sammen.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 12:01   #53
mov
Medlem
 
mov sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 64
mov er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Så bra med så mye aktivitet her!! Gøy å lese om alle som er så flinke, det gir meg motivasjon

Spør igjen, er det noen som vet om man kan starte på ketolysekuren noen dager til en uke før man får ketolysetablettene?

mov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 12:44   #54
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av mov, her.

Så bra med så mye aktivitet her!! Gøy å lese om alle som er så flinke, det gir meg motivasjon

Spør igjen, er det noen som vet om man kan starte på ketolysekuren noen dager til en uke før man får ketolysetablettene?

Det kan man gjøre. Men man bør være obs på at man altså ikke får i seg nok av akkurat de vitaminene og mineralene som er i ketolysetablettene. Mange har fått litt kramper i musklaturen på grunn av mangel på magnesium, for eksempel.... men det er bare ubehagelig.... ikke farlig. Best effekt av kuren får man så klart om man følger den til punkt og prikke. Håper det var svar nok

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 13:08   #55
Mekkal
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Lofoten
Alder: 49
Innlegg: 47
Mekkal er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Ser på mange fora at det er flere som sliter med frokosten, med dårlig matlyst osv. Vil bare dele en oppskrift på et proteinbrød jeg lager, som er meget godt, spesielt sammen med egg og laks, og med skinke.

200 gr. div nøtter (mandler, hasselnøtter, valnøtter, paranøtter)
150 gr. solsikkefrø
100 gr. linfrø
50 gr. sesamfrø
1 ts bakepulver
1/2 boks Creme Fraiche evt. 1 1/2 dl fløte
6 egg.

Knus nøtter og frø i mikseren, dersom brødet ønskes litt grovere vent med sesamfrøene til etterpå. Bland alle ing. og ha i smurt brødform eller med bakepapir.
55 min på 180 grader.

Dette brødet metter mye lenger enn vanlig brød, og de vanlige brødene jeg baker er veldig grove. Mens jeg tidligere spiste 4-6 vanlige brødskiver i løpet av en 10 timers arbeidsdag og var dødssulten da jeg kom hjem, spiser jeg nå 2-3 skiver proteinbrød, enda de er bare halvparten i størrelse.

Håper det faller i smak

Mekkal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 13:23   #56
mov
Medlem
 
mov sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 64
mov er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Det kan man gjøre. Men man bør være obs på at man altså ikke får i seg nok av akkurat de vitaminene og mineralene som er i ketolysetablettene. Mange har fått litt kramper i musklaturen på grunn av mangel på magnesium, for eksempel.... men det er bare ubehagelig.... ikke farlig. Best effekt av kuren får man så klart om man følger den til punkt og prikke. Håper det var svar nok

Ja, takk det var det! Skal følge kuren helt, men jeg har veldig lyst til å begynne på mandag, også kommer ikke tablettene i posten før (forhåpentligvis) senere i uka

mov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 13:46   #57
Chill
Juniormedlem
 
Chill sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 14
Chill er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Dere, jeg sliter skikkelig!
Jeg vet jeg skal gi den første uken en sjangs, og den er værst og alt det der.
Men nå ligger jeg strakt ut her, kroppen er i sin 3 dag i ketose, og jeg har vondt!! Synet flimrer, jeg er svimmel, har konstant hodepine som ikek går vekk med Paracet, og nå er jeg kvalm som fy, og kaster opp!
Jeg skjelver og har vondt i alle leddene i kroppen.
Jeg tror ikke jeg er syk, men jeg håper egentlig jeg fårinfluensa heller nå, enn at det er ketosen som gjør dette mot meg. Jeg har virkelig tro på kuren, og jeg vet jeg har godt av det, men jeg lider her!!

Hadde bare behov for å syte litt..
Hadde super frokost idag, kokte meg 3 halvbløte egg, de smakte himmelsk!! Spiste en sånn Fiber-rik-skive med pepperskinke på, og litt bacon til eggene.
Og nå kaster jeg det opp...

Finnes det noe kvalmestillende uten resept?
Kjenner jeg trenger brød, men her i gokk finner jeg ikke ingredienser for å bake. Seriøst, må jeg kjøre 10 mil for å få tak i solsikkefrø..????

Jada.. sytedag delux!

Chill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig karber, men godteri på Lørdag =) Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 13:56   #58
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Hmmmm.... dette høres jo drastisk ut.

Okay.... først og fremst, se om du kan få i deg vann. Greit å ikke bli helt dehydrert av å kaste opp. Det kan muligens hjelpe på hodepina også. Ikke tving det i deg, men prøv å få i deg litt.

Så.... hvis du føler at du ikke lenger må kaste opp, se om du har noe enkelt du kan spise.... noen skiver ost, for eksempel. Ta deg sakte og se om du kan holde det nede. Hvis ikke må du bare vente til du ikke lenger må kaste opp av å putte mat i munnen. Det kan jo være at dette er influensa/omgangssjuke også... jeg har i alle fall ikke hørt om at folk har reagert så sterkt på å være i ketose.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 14:30   #59
Chill
Juniormedlem
 
Chill sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 14
Chill er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Takk Fikk tips av ei venninne å drikke fun light. det var det ikke mye karbs i. Jeg har bare store problemer med å svelge venn jeg, har alltid hatt det. Jeg trenger å ha litt saft oppi der... sukk..

Chill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig karber, men godteri på Lørdag =) Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 14:35   #60
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Det går sikkert greit nå mens du føler deg dårlig.... bare vær obs på at FunLight og andre produkter med kunstig søtning er en såkalt partystopper for enkelte mennesker. Men først må vi få deg på beina igjen.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 14:45   #61
Chill
Juniormedlem
 
Chill sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 14
Chill er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Ja, det er bare for krisis, som nå. Jeg fikk naboen å hente ungene i bhg idag, å fikk beskjed å sove litt. Så skal prøve meg litt på det nå..
Heldigvis kommer min kjære hjem imorgen, han har vært ei uke i Oslo på kurs, så nå skal han få være superpappa i helga

Chill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig karber, men godteri på Lørdag =) Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 15:15   #62
Mekkal
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Lofoten
Alder: 49
Innlegg: 47
Mekkal er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Det går sikkert greit nå mens du føler deg dårlig.... bare vær obs på at FunLight og andre produkter med kunstig søtning er en såkalt partystopper for enkelte mennesker. Men først må vi få deg på beina igjen.

Hva mener du med partystopper?

Mekkal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 15:33   #63
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Den formen kjenner jeg igjen jeg var så kvalm at jeg måtte ta kvalmestillende og ibux for hodet,men det eneste som egentlig hjalp var vann, og jeg liker ikke vann,men tvang det i meg og ble litt bedre,så mye bedre at jeg fikk i meg litt ost,nøtter og salat....Var på beina etter noen få dager,men var ikke på topp på en stund,men NÅ er eg i farta ...god bedring

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 16:34   #64
Mekkal
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Lofoten
Alder: 49
Innlegg: 47
Mekkal er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Forresten noen som har noen tips til hva man kan spise til taco i stedet for skjell, lefser eller pitabrød?

Mekkal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 16:37   #65
Chill
Juniormedlem
 
Chill sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 14
Chill er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Ohh.. Det hjalp å sove litt.
Kvalmen er ikke så tilstedet lengre, og jeg fant en oppskrift på pizzabunn. Og jeg troooor det går ann å oppspore alle ingrdiensene her i butikken. Nå må jeg bare få spist litt, så kommer jeg meg vel.
Ungene stortrivdes hos naboen, så jeg fikk ikke lov å hente dem ennå...

Chill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig karber, men godteri på Lørdag =) Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 16:42   #66
Mekkal
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Lofoten
Alder: 49
Innlegg: 47
Mekkal er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Chill, her.

Ohh.. Det hjalp å sove litt.
Kvalmen er ikke så tilstedet lengre, og jeg fant en oppskrift på pizzabunn. Og jeg troooor det går ann å oppspore alle ingrdiensene her i butikken. Nå må jeg bare få spist litt, så kommer jeg meg vel.
Ungene stortrivdes hos naboen, så jeg fikk ikke lov å hente dem ennå...

Har du den oppskriften på pizzabunn, evt. link?

Mekkal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 18:11   #67
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Mekkal, her.

Forresten noen som har noen tips til hva man kan spise til taco i stedet for skjell, lefser eller pitabrød?


Jeg spiser det hele som en taco-salat
Ellers så går det an å bruke salatblad som "lefse". Fungerer bra.
Kos deg..

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 18:37   #68
100til75
Medlem
 
100til75 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 66
100til75 er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Jeg tenkte å starte 31.01.11 har motivert meg selv helt siden jul... Så nå er jeg klar.

100til75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 19:24   #69
FrøkenBianca
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Skreia
Alder: 39
Innlegg: 74
FrøkenBianca er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Hei
Tenkte jeg ville slenge meg med på en tråd også Starta nedtrapping for 3 uker siden og starta for fullt mandag=) gjør dette i hovedsak pga diabetes type 1, men litt vekttap er heller ikke feil har hittil gått ned 3,5 kg og må si at jeg det her går over ALLE forventninger! Jeg har lest meg litt opp, men er likevel litt i tvil om jeg har komt i ketose eller om jeg må endre litt på det jeg spiser.. Noen som kan gi råd?
En vanlig dag ser slik ut:
Frokost: kokt egg med smør/majones, litt skinke og agurk, eller egg og bacon.
Lunsj: LITT salat med ost, skinke, majones og evt. egg.
Middag: kokt/stekt brokkoli, fløteskvett og fisk eller kjøtt.. (har blitt en del nakkekoteletter, bacon i fløte eller torskefiltet...)
Snack: ost eller baconcrisp..

Er avhengig av pepsi max, så blir en del av det også, evt. fun light. Skal avvenne meg med disse også etterhvert, men sist jeg gjorde dette hadde jeg abstinenser i 2uker så .. lar meg selv beholde aspartamen min litt lenger.. men, noen som vet hvor mye vann man BØR drikke i løpet av en dag? jeg merker jeg tar meg selv litt i å glemme å drikke og må plutselig tvinge nedpå noen glass...

Har også et stort sjokolade-behov.. har kjøpt 86% kakao-sjokolade og også sukkerfrit t-sjokoladen... leste litt mer om sukkeralkoholer og skjønte d slik at de ikke påvirker blodsukkeret, noe jeg også erfarte med litt måling! men, har også skjønt at det ikke er så innmari bra heller, så må vel prøve å beherske meg der også

Ellers vil jeg bare si at jeg syns det her er kjempespennende, og det er første gang jeg faktisk holder ut med noe sånt, og blodsukkeret mitt er bedre enn på mange år! Kanskje lavkarbo-mat skal bli min redning?! Har vært så heldig at jeg har fått tatt alt av blodprøver før jeg starta, så det blir virkelig spennede å følge med!!!

Lykke til alle sammen, det her fikser vi

FrøkenBianca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og ph-balanse.. diabetiker Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 19:45   #70
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Knallbra !!!!!! Du er flink Otika !!!

jeg skal på kveldsjobb nå, men var på ellipsemaskinen en tur før jeg gikk, å jeg klarte å være på i 30 min uten å omtrent besvime, å jeg kunne faktisk klart å stått lenger, selv om jeg var varm, og merket det, så var det ikke for fælt, så dette går endelig på frem

53 kcal svidd av

Første gangen ramlet jeg nesten av, så sliten var jeg, andre gangen gikk det litt bedre, men klarte bare 20 kcal, og 25 kcal da, men alt er bedre enn ingenting. men må si jeg liker å se at jeg klarer litt mer for hver uke

Å da er det håp for meg også hehe,stå på

Godt å få fremgang og energi

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 19:49   #71
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Mekkal, her.

Forresten noen som har noen tips til hva man kan spise til taco i stedet for skjell, lefser eller pitabrød?


Jepp, jeg kjøper kavli ferdig skiva ost, kler en kaffe kopp med bakepapir og legger osteskiven på toppen , 2 minutter i micro`n ,avkjøles litt og så ta den pent av,da har du små men perfekte skjell ...lag gjerne opp flere for de går fort unna .Kavli har ost med skinke,bacon eller jallapeno

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 19:51   #72
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Man bør drikke minst 2 liter væske om dagen ,men ikke alltid så lett syns jeg

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 19:55   #73
Kaija
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Telemark
Innlegg: 23
Kaija er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Mekkal, her.

Forresten noen som har noen tips til hva man kan spise til taco i stedet for skjell, lefser eller pitabrød?

Jeg brukte vanlig gulost, ostehøvlet, la i tynt lag på bakepapir i mikroen noen minutter. Etter mikringen la jeg osteflaket over en avlang skål, og trykket det i tacotub-fasong til det stivnet. Ble passe tykt, passe sprøtt, og med plass til masse taco.

__________________



Startvekt: 82 kg. Første mål: 72 kg før sommeren. Langsiktig mål: 65 kg.
Kaija er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 20:41   #74
Chill
Juniormedlem
 
Chill sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 14
Chill er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Mekkal, her.

Har du den oppskriften på pizzabunn, evt. link?

Tenkte jeg skulle prøve denne Pizza'en jeg fant her: http://www.ingridsblogg.no/?p=405361

Det virket også som ingrediensene var noe man kunne klare å finne i vanlige butikker også, og ikke bare på speialbutikker.
Det er ulempen med å bo så langt fra sivilisasjonen altså! *nemlig*

Chill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig karber, men godteri på Lørdag =) Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 21:07   #75
Chill
Juniormedlem
 
Chill sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 14
Chill er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Det går sikkert greit nå mens du føler deg dårlig.... bare vær obs på at FunLight og andre produkter med kunstig søtning er en såkalt partystopper for enkelte mennesker. Men først må vi få deg på beina igjen.

Forresten jeg kjøpte ikke fun saft. Jeg skal helelr prøve å drikke vann, vanlig vann. Jeg klarer bare ikke å svelge ned kaldt vann, det er grusomt. Men jeg tar det så kaldt som jeg klarer, som min kjære kaller pisslunka ;-) Også kjøpte jeg ei flaske pepsi max idag. Det liker jeg egentlig ikke så noe særlig, men det er bedre enn ingenting.. Så kan ta meg et glass i ny og ne.
Kjøpte også en pakke med soyamelk. Det var veldig godt, god smak på den, + veldig lite karbohydrater i den. Skal jo ikek drikke litersvis, men jeg drikker alltid ett glass melk til frokosten, så jeg bare bytter ut kumelka med denne soyamelka. Og 2 dl om dag er jo ikke så ille.

Jeg har også bakt nå lavkarbo-cookies, oppskrift fra Gerd her på forumet, men jeg merker jeg hadde for lite søtt oppi, så de ble ganske så ikke-gode.. Det skulle være 60g søtt i, og jeg hadde bare sånn natreen, og 60g var jo halve pakken minst! Så jeg tok heller bare 2 ss, og tenkte det var nok.. Neida...
Nå, kan prøve på nytt igjen imorgen

Chill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig karber, men godteri på Lørdag =) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Handleliste til startere K`s choice Ketolysekuren 93 10-09-11 16:23
Januar-startere. Er det mange av oss der ute? Chin Ketolysekuren 456 02-02-11 13:33
Mars-startere! Mimosaen Ketolysekuren 138 18-06-10 16:09
November-startere Linda Kristin Ketolysekuren 365 02-04-10 00:04
September-startere! Lillevoff Ketolysekuren 184 14-01-10 23:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no