Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

August-startere 2011

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-08-11, 18:00   #76
Alice84
Nytt Medlem
 
Alice84 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 8
Alice84 er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Hei folkens!

Då var eg i gong! Snart ferdig med fyrste dagen så positiviteten og energien er på topp (får sjå kor lenge det vara).

Ang middagstips så har me her i heimen egentlig kutta ut poteter, ris og pasta med jamne mellomrom. Dette blir ofte erstatta av potetsalat utan potet:

Basisen er saus laga av rømme/matyoghurt/majones eller creme fresh (det kjem an på kva som er i kjøleskapet) Den er iblanda løk av eitslag: kvit, raud eller vårløk, purre. Bland ein slant i ein bolle, smak til med salt og pepper, friske urter om ein har det, chili osv..

Bland i kokt brokkoli, blomkål, eller andre oppåjordagrønnsaker. Det meste fungera egentlig, hodekål også faktisk. (kok litt fyrst).

Det er like enkelt som kjapt, og blir kjempegodt! Passa til det meste, og erstatta potetsalat på grillfestar. Ingen som vil tenka at det er lavkarbo

Me snakkast!

__________________


Alice84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketoloyse Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 18:36   #77
bjorg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 52
Innlegg: 31
bjorg er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Hei
Håper det er greit at jeg hiver meg med her. Tror jeg skal ned ca 16 kg, men ikke godt å vite for det er mange år siden jeg har vært der

__________________


bjorg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frisk med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 18:47   #78
Lakenskrekk
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 7
Lakenskrekk er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Isj, veide meg i dag.. 84 kilo Nå skal det bare gå en vei... nedover..

Lakenskrekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 21:48   #79
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Supert at vi er så mange!!

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 22:02   #80
windy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 4
windy er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Hei, alle sammen :-)
Første uka er gjennomført med glans! Vekta viser 2 kilo i minus og jeg er så glad!!

Lykke til videre i uke to!

windy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 22:13   #81
dumidalia
Medlem
 
dumidalia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 223
dumidalia er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Jeg slenger meg også med, begynte 1. august. Jeg har spist ketogent i lengre og kortere perioder tidligere, men har hatt lang pause nå. Det har resultert i 12 kg pluss..

Startvekt 85,4 kg
8.8 - 81,8 kg -3,6 kg første uka!

Jeg er ganske så fornøyd med 3,6 kg første uka, altså
Nå gjenstår det bare at jeg klarer å holde meg i skinnet. Jeg er så lei av å være feit! Jeg er lei av å ikke ha energi til å leke med toåringen min. Jeg er lei av å ha vondter og stive ledd. Jeg er lei av å skjemmes hver gang jeg går ut døra. Nå skal det bli en slutt på det! Jeg skal bli så lekker, full av energi, frisk og stolt av meg selv!

Lykken denne gangen er at mannen er delvis med på moroa, men på grunn av gallestein må han holde igjen litt på fettet. Det er mye lettere når ingen sitter på andre siden av bordet med skåla full av sjokolade.

Hurra, jeg har nok trådens lengste innlegg så langt
Jeg gleder meg til å bli bedre kjent med dere, og at vi kan følge hverandre på opp- og nedturer på veien mot målet. Lykke til alle sammen!

__________________
På vei mot bedre helse og et lettere liv



dumidalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 07:49   #82
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Startet i går men hadde ikke vekt.
Så da blir tirsdag veiedagen min. Startvekt: 74kg
Har da 14 kg jeg skal ned, vet ikke helt om jeg tør å håpe at jeg har nådd målet fram til jul men hvem vet.
Gleder meg

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 09:07   #83
ciamor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 43
ciamor er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av dumidalia, her.

Startvekt 85,4 kg
8.8 - 81,8 kg -3,6 kg første uka!

Gratulerer! Det var jo en fantastisk start. Selv gikk jeg ned 2,5 nå den første uka og er temmelig fornøyd med det.

__________________


post tenebras, lux.


ciamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 09:26   #84
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Hei Kan jeg slenge meg inn her med dere?
Jeg har tidligere gjor mye rart for å gå ned i vekt, nå satser jeg 100% på ketolysekuren, og håper og bli kvitt ca 22kg :O
Startvekt: 94,7kg......
Jeg begynte 4. august og det har gått strålende enn så lenge. Har ikke vært på vekta enda, så det blir morro år den dagen kommer... til torsdag tror jeg Ser flere av dere allerede har fått flotte resultaater grattis med det, og stå på videre Hilsen Line

kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 11:06   #85
a-m
Medlem
 
a-m sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 70
a-m er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Slenger meg på her Har gått ned totalt 5 kg, men mer motiverende å gjøre det med noen! Syndet med én tacolompe i går, huff og huff - godt var der iallefall Ble en løpetur på kvelden da, ja!

Syns alle er så flinke her, hvilken positivitet, motivasjon og energi! Blir gira bare av å lese jeg

__________________


a-m er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 12:18   #86
Sus Scrofa
Juniormedlem
 
Sus Scrofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 21
Sus Scrofa er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Eg slenger meg også med her

Var så vidt med i julitråden, men det var berre fordi eg snusa litt innom lavkarbotanken. Det meste skar seg pga ferie heime (klubb, øl og vin ) og to veker i Italia (pizza, pasta og enda meir øl og vin ). Prosjektet var med andre ord dømt til å mislukkast. Har i tillegg gått opp nokre kg iløpet av sommaren, så her er det berre å skjerpe seg.

Eg er framleis ikkje 100% dedikert ifht til ketose/ketolyse, så prøvar meg på moderat lavkarbo trur eg. Min betre halvdel var i ketose i 2 mnd og gjekk ned mykje, men gjekk opp ein del pga Italiaturen ++. No er han i gang igjen!

Startvekt 8.aug: 74.8 ()
9.aug: 73.6 (-1,2)

Den startvekta er nok ikkje heilt reell, sidan eg var full i dritmat og vatn etter ferieturen. Men eg lar den stå som startvekt likevel, for min eigen motivasjon. Hehe

__________________
Start 8.aug 2011: 74.8kg
Ny start 17.juni 2013: 68.2kg
Mål: 63kg
Vekt nå (19.06.13): 67.8kg
Nedgang/oppgang: -0.4kg
Sus Scrofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo ;) Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 20:57   #87
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: August-startere 2011

Så flinke dere alle er. Jeg henger fortsatt i, men føler at det er vanskeligere denne gangen enn når jeg begynte i januar. Får bare bite tennene sammen og håpe jeg klarer å holde søtsuget unna.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 21:28   #88
dumidalia
Medlem
 
dumidalia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 223
dumidalia er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av Nnem, her.

Så flinke dere alle er. Jeg henger fortsatt i, men føler at det er vanskeligere denne gangen enn når jeg begynte i januar. Får bare bite tennene sammen og håpe jeg klarer å holde søtsuget unna.

Hold ut! Det går over Når jeg merker søtsuget er det kun fordi det er lenge siden sist måltid eller fordi jeg har slurvet med fettmengden.
Og husk, 10 sekunder i munnen, 10 minutter i magen og 10 timer trening for å få det bort Ikke helt reelt, men kanskje en grei påminner når suget blir stort.

Nå baker jeg knekkebrød som jeg og mannen kan spise, og brød som guttungen skal ha i barnehagen. Deilige brødlukta...

Ciamor: Takk for det =) Og gratulerer med fantastisk fraspark hos deg også!

Velkommen til dere nye også, koselig at vi blir mange!

__________________
På vei mot bedre helse og et lettere liv



dumidalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 21:35   #89
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av dumidalia, her.

Hold ut! Det går over Når jeg merker søtsuget er det kun fordi det er lenge siden sist måltid eller fordi jeg har slurvet med fettmengden.
Og husk, 10 sekunder i munnen, 10 minutter i magen og 10 timer trening for å få det bort Ikke helt reelt, men kanskje en grei påminner når suget blir stort.

Tenkte det måtte være noe slikt, derfor har jeg nettopp laget meg en stor kopp te med fløte og cocosa i.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 09:43   #90
thomis
Juniormedlem
 
thomis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Drammen
Innlegg: 24
thomis er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Litt sent inne i måneden, men jeg startet mandag 08.08.11

__________________



Startet tirsdag 9. august 2011
thomis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren - deretter har jeg ikke tatt stilling til videre vei... Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 13:05   #91
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Ny dag jeg og dattra mi har starta dagen med å lage deilige ostebrød som vi skal bruke under pålegg, og lavkarbo lasagn som vi skal ha med bort på middag i dag Syns det er så spennende og ekspremitere med alt det gode man kan lageEr sikkelig spendt på morgen dagen Da er det første veiedag siden jeg begynte forrige torsdag... Håper på å ha gått ned litt i alle fall... Sjekke mad stiks i går, så er i alle fall i ketose. Ellers ønsker jeg dere alle en flott lavkarbo dag!!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg lavkarbobrød.jpg (7,9 KB, 98 visninger)
__________________
Min Blogg



kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 13:13   #92
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av thomis, her.

Litt sent inne i måneden, men jeg startet mandag 08.08.11

Er aldri for sent å begynne Jeg begynte for bare seks dager siden selv. Ser vi skal ned nesten like mange kilo også! Masse lykke til i alle fall

__________________
Min Blogg



kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 13:53   #93
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Argh, jeg hadde en liten utskeielse i går, men håper det var såpass lite at det ikke forstyrrer ketosen. Var på en tilstelning og barnet hadde fått oppskåret nektarin, tok noen få biter og likte det ikke så jeg fikk noen klissete biter i hånden. Vi stod i kø, det var ingen søppelspann i nærheten og jeg måtte bare spise bitene. Irriterende.

I dag er nok en dag, og jeg er ved godt mot. Innser at jeg må gjøre noe med kostholdet. Må ha mer mat, rett og slett. Jeg er ikke sulten men jeg ser at de fleste spiser mer. Både større mengder og oftere.

Fint at vi har blitt så mange! 5 dager til neste veiedag. Hehehe.
Jeg er jo en slankeveteran av verste sort og vet at jeg får problemer med å holde motivasjonen oppe når vekten går lite ned, og når det går litt opp og ned, så nå har jeg printet ut en annen brukers vektnedgangshistorie sånn at jeg skal minne meg om at dersom man bare holder ut og står på gå minker vekten etterhvert. Jeg er litt sånn "bare en halv kilo ned?? Det er jo ingenting og da er det ikke noen vits" - men sånn er det jo ikke.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 14:18   #94
Alice84
Nytt Medlem
 
Alice84 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 8
Alice84 er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Då er eg i ketose... etter tre dagar.

Tipper skulda ligg på kjærasten som drog meg opp på Ulriken på mandag. Fryktelig sliten etterpå... sånn går det utan sukker.

Ellers så har eg prøvd sånn mikro-sjokoladekake. Men den var ikkje noko for meg.

__________________


Alice84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketoloyse Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 15:40   #95
Pebbles82
Medlem
 
Pebbles82 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 64
Pebbles82 er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

nå har jeg vært i ketose i 10 dager men ikke gått ned noe
jeg har fått masse energi og føler meg mye bedre.. men null vekttap og buksene sitter like stramt på, så heller ikke noe cm-tap snufs snufs

but im hanging in there

__________________
Pebbles82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 18:27   #96
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: August-startere 2011

Jeg startet 1.august med startvekt 121.0kg, nå 10.august veier jeg 115,3kg.
Jeg er 181cm høy. Ganske fornøyd med denne nedgangen altså.
Ellers følger jeg kuren til punkt og prikke, 1-2 timer variert mosjon hver dag og jeg tar alle 3 typene av ketolysetablettene + trantabletter.
Satser jo selvsagt ikke på like vill nedgang hver uke, men det var en utrolig god motivasjon.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 20:40   #97
bjorg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 52
Innlegg: 31
bjorg er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Laget en utrolig god og enkel middag i dag. Tenkte det kunne være fint å dele den.
Hadde tatt opp seifilet på forhånd. Da jeg kom hjem fra jobb kuttet jeg den opp i biter og la den i ei ildfast form smurt med godt meierismør. Litt løk, purreløk, sopp, en boks hermetiske chillitomater, en skvett kremfløte og litt krydderier.En havtimes tid i ovnen, og vips......deilig middag som hele familien likte godt

__________________


bjorg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frisk med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 23:20   #98
sanny
Nytt Medlem
 
sanny sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 44
Innlegg: 4
sanny er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Hei

Henger meg også på her , jeg husker ikke helt når jeg startet, men det var ikke langt unna 1. august - jeg bare bestemte meg en morgen at dette var dagen. Begynte å trappe ned med karbos og nå har jeg vært i ketose i 3 dager.

Startvekten var 98,7 kg og på mandag den 8.8. var vekten på 95,9.
Jeg har fast bestemt meg for å komme på 85kg frem til jul, tilsammen trenger jeg vel å gå ned 35kg minst

lykke til alle dere sammen!

__________________




sanny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 09:00   #99
sjuggerpløm
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 75
sjuggerpløm er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Veiedag i morgen, og spent på om jeg har gått ned noe. Går litt tregere for hver gang man er på kur gitt, men dette skal jo liksom vare selv etter at jeg har gått ned i vekt, så jeg prøver å tenke at jeg ikke er på slankern.
Dessuten er det jo sååå mye godt man kan spise, og det oppleves jo egentlig ikke som om man er på slankern heller, heldigvis.

I dag har jeg lyst på sei i form, med creme fraische og soyasaus, men jeg må finne en soyasaus uten sukker i først... hvis det finnes. Noen som vet?

__________________







sjuggerpløm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseish Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 09:05   #100
dumidalia
Medlem
 
dumidalia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 223
dumidalia er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Pebbles82: Hang in there, det kommer nok skal du se. Som min kjære mor sa, jeg brukte noen år på å få det på, da blir det heller ikke borte ved et trylleslag.

Ketoseprinsen: Wow, flott nedgang, kan tenke meg det er motiverende! Veldid morsomt nick, forresten

bjorg: Det hørtes godt ut, jeg har skrevet det ned i middagstipslista mi

Sanny: Gratulerer og lykke til videre!

Jeg har klart et lite kunststykke i dag, lagde sjokoladekake som skal være med på slektstreff i helga, og mens jeg helte det over i forma fikk jeg litt på fingeren. Uten å tenke meg om stakk jeg fingeren i munnen, deretter slikkepotten.. HALLO?!? Snakk om å være tanketom.. Heldigvis var det ikke så mye, da. Håper det ikke gjorde store utslaget heller. Jeg kutter iallefall ned på alt av karbo i dag, for å minimere skaden
Ellers er det grått og overskyet og en fin dag for å ordne litt hjemme.. Eller dra på besøk slik at jeg slipper å se på rotet Ha en fin dag, alle sammen!

__________________
På vei mot bedre helse og et lettere liv



dumidalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
April 2011-startere? dakota Optimal Ernæring 3 19-03-12 20:06
Juli-startere 2011 kattungen Ketolysekuren 218 21-09-11 10:55
Skravle tråd for Juli 2011 startere :D mamae Ketolysekuren 0 03-07-11 16:56
Juli 2011 startere? (Veietråd) mamae Ketolysekuren 1 03-07-11 16:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no