Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Lutefisktid

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-10-08, 15:42   #1
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Lutefisktid

Noen som har forslag til hva man kan spise til lutefisk nå som poteter og ertestuing er tabu? Bacon er jo selvklart.
Forsøkte en oppskrift på "ertestuing" av broccoli og sellerirot, men det var ikke noe for meg.

Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 17:17   #2
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Lutefisktid

Beste måte å innta lutefisk på er å gjemme fisken i servietten og pøse på med uante mengder bacon

Eventuelt innta så mye akevitt at man ikke vet hva man spiser...

Neeeeida, det er sikkert en vanesak - har forsøkt i førti år, man vet jo aldri når det vil falle i smak

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 17:42   #3
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lutefisktid

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Eventuelt innta så mye akevitt at man ikke vet hva man spiser...

Den støtter jeg

  Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 18:10   #4
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lutefisktid

He, he. Lutefisk er best når den er skikkelig dissete. Men hele familien grøsser når jeg spiser torskehoder og slurper hjernemasse. Digg!! Ble opplært tidlig.
Men sauehoder har jeg aldri prøvd. Forøvrig er flaskene med aquavita alt for små og til en grusom pris!! Mente å lese at sunne matvarer skulle bli billigere

Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 18:13   #5
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Lutefisktid

Opprinnelig lagt inn av Adriane, her.

He, he. Lutefisk er best når den er skikkelig dissete. Men hele familien grøsser når jeg spiser torskehoder og slurper hjernemasse. Digg!! Ble opplært tidlig.
Men sauehoder har jeg aldri prøvd. Forøvrig er flaskene med aquavita alt for små og til en grusom pris!! Mente å lese at sunne matvarer skulle bli billigere

Det er jenta si det!

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 19:56   #6
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Lutefisktid

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Beste måte å innta lutefisk på er å gjemme fisken i servietten og pøse på med uante mengder bacon

Eventuelt innta så mye akevitt at man ikke vet hva man spiser...

Neeeeida, det er sikkert en vanesak - har forsøkt i førti år, man vet jo aldri når det vil falle i smak

Veldig, veldig, veeeeldig enig med deg, Ignite !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 20:04   #7
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Lutefisktid

Slurpe torskehoder har jeg tilgode! Det er sikkert grusomt sunt!

Men folkens, lutefisk er jo bare sååååå godt da! Det er jo alt baconet og tilbehøret som er godt.

Brokkolistuing var første tanken min til lutefisk nå. Most brokkoli eller blomkål med mye fløte og smør kokt sammen med Johannesbrødkjernemel/Nestargel. Eller bare en kålstuing? MYE baconterninger og bacon- eller ribbefett. Yummi. Nå gleder jeg meg til lutefisken!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 20:17   #8
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lutefisktid

Nå er lutefisken fortært, og det var litt stusselig med bare fisk og bacon, ja og drikke Får prøve med blomkål og broccoli til, og muligens litt ertestuing a`la JBK.

Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 04:23   #9
Bergrosa
Seniormedlem
 
Bergrosa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: På fjellet i Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 1.234
Bergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjent

Sv: Lutefisktid

Det finnes unntakstilstander; og disse kalles JULEMAT. Får jeg ikke mandel og erter til lutefisken kan jeg likesågodt spise vanlig torsk jeg altså. .... Dette minner meg om at jeg må se litt på juletradisjonene våre.... Selv om julaften blir MED mandelpotet for min del ja. Resten av julematen kan jeg godt droppe poteter, men det er noe med lutefisk OG rakfisk, det liksom MÅ være mandelpotet til den. Og hvor ofte spiser man dette? Noen få ganger i året. Iallefall jeg. MAX to ganger liksom, så DA er det kos til meg.
Åkei, akkevitten kan dere andre forsyne dere av, jeg ligger halvdød under bordet skal jeg drikke det, GOD JUL

__________________

Det er i motbakke det går oppover!
Stor klem fra Bergrosa
Min Journal-velkommen om du vil Bergrosas lille verden
Bergrosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen...... Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 09:55   #10
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Lutefisktid

Det er ikke det man spiser mellom jul og nyttår...bla, bla, bla... Helt enig med deg, Bergrosa Skål !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 10:49   #11
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lutefisktid

Jeg blir nok å kose meg med lutefisk middagen, dog uten potet og ertestuing. I år kan jeg klare meg uten, og så kan vi heller se til neste år.Akevitten står jeg over!

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no