Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Hjelp. Lavkarbo glir ikke inn i familien

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-01-10, 00:34   #1
heltny
Medlem
 
heltny sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 171
heltny er på en erverdig vei

Hjelp. Lavkarbo glir ikke inn i familien

Hei dere

Jeg er gangske usikker hva jeg skal gjøre nå for tiden. Jeg trener styrke, og et lavkarbokosthold er vanskelig og få det til og gli inn.

Det tar for lang tid, og jeg merker jeg har blitt ganske usossial. Jeg må passe på og spise, alt tar tid og tilberede, og dette er tung mat.

Vurderer og hoppe på et karbohydrat fylt kosthold snart.
Men helt ærlig, aner jeg ikke hvordan jeg skal gjøre det. Har levt 180dager nå med LCHF, så er litt sån : " Brød? hæ? "

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil. Eller jo, Hjelp. Hvordan mener en jeg skal sette opp matplanen? Selvfølgelig lav GI. Mye mat også.

uhm. Takker

__________________
Kjempevennlig hilsen Heltny!
bloggen min - gjerne komenter
+++=
heltny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf. Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 01:20   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp. Lavkarbo glir ikke inn i familien

Det høres ut som det kan være lurt å lage ting i store porsjoner å fryse ned, så har du mat raskt å bare tine opp.
Ellers står det ofte menyforslag i bøkene, f.eks Fedon sine og Ketolyseboka. Sjekk nærmeste bibliotek hva de har av Lav GI/Lavkarbo bøker

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 12:11   #3
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Hjelp. Lavkarbo glir ikke inn i familien

Er du ny, er det en god ide å sjekke ut bloggen til dama som har gått på lavkarbo i en del år nå, og fått en god del erfaringer:
http://www.lenabeatrice.net
Der får du tonnevis av hjelp

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 12:34   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp. Lavkarbo glir ikke inn i familien

Hmm, jeg skjønner ikke hvordan det kan ta lang tid, jeg.. Tar det lenger tid å lage og spise lavkarbomat enn det tar å spise karbohydrater?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 12:44   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp. Lavkarbo glir ikke inn i familien

Helt ærlig, tar det så himla lang tid å lage mat? Lager du alt før hver eneste måltid? Ikke noe feridg i kjøleskapet som feks omelett eller eggemuffins? Ikke stor porsjon ostelasagne i fryseren osv? Slike ting sparer TID!
Å blande sge en prosjon med 150g cottage cheese( som gir deg ca 20g protein), 50g røros rømme og en dæsj kanel tar kortere tid enn å smøre 3-4 skiver( jeg er alltid ferdig før mannen har smurt sine skiver).
Å steke eggerøre tar forbausende kort tid, og spekeskinke feks finner du i kjøleskapet og agurkene skjærer du opp uansett om du spiser høy eller lavkarbo...

Kanskje du trenger å tenke litt mere lettvint?

Er det slik at du er ung og bor hjemme hos foreldrene dine? Kanskje på tide å bryte opp? De skal ikke styre deg i retning av feil kosthold, det blir i allefall helt sprøtt.

Se på hvilke fordeler lchf har gitt deg, jeg vet det er mange for du har skrytt av dem! Sett oppp lister på lchf og høykarbo, hva gir deg best helse? Er det kult å spise seg til diabetes 2 feks? Spise på seg hjerte og karsjukdommer?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 23:40   #6
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Hjelp. Lavkarbo glir ikke inn i familien

Ja, å lage ting stort og fryse ned er vi nødt til her, ellers tar det evigheter. Men lag heller store middager, så kan du spise rester av middagen til lunsj dagen etterpå. Lag store rører til feks frokostpannekaker og omeletter, så er det bare å helle i stekepannen om morgenen. Og frukt/yoghurt/nøtter som mellommåltid er ting som er enkle og raske å smelle sammen.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva når kun en i familien lever lavkarbo/høyfett? Tidl. medlem Lavkarbo generelt 11 18-01-10 14:33
Hvordan unngå at resten av familien ikke eser opp? Megvel Optimal Ernæring 8 30-11-07 23:15
Overvekt i familien? Hyper Generell diskusjon 7 26-07-07 14:17
Lavkarbo som ikke virker. Trenger ekspertenes hjelp! Carbokiller Spørsmål og svar 22 09-04-06 19:54
Hvorfor vil ikke familien min tro vitaminer er viktig ang kost Tidligere bruker Kosttilskudd 7 06-12-04 14:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no