Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Lavkarbo pinneis - fløteis- Bilder

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-05-11, 18:49   #1
|Ingrrid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg

Lavkarbo pinneis - fløteis- Bilder

For hele innlegget med bilder se her!


Jeg brukte samme grunnoppskrift som her, men delte røra i to og lagde to smaker; kokkos og kakao som i innlegget med grunnoppskriften, og med revet sjokolade, nam! Den med revet sjokolade er nok litt bedre, men jeg er veldig glad i kokkos og. Formene er kjøpt på Rafens, og du har bare litt røre til overs om du bruker disse.

Jeg puttet formene i tette poser og prøvde å få ut så mye luft som mulig for å unngå krystallisering. Når de er fryst (jeg lot de stå over natta), så holdt jeg formen under varmt vann i kort tid, så løsnet isene fint

Et annet tips er å ta ut alle isene av formen når de er fryst, smelte mørk sjokolade og ha i formene, så oppi igjen med isen og inn i frysern. Da burde man få et godt sjokoladetrekk på, men dette er fortsatt uprøvd.

Namnam!!

|Ingrrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 22:05   #2
e84
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 112
e84 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo pinneis - fløteis- Bilder

veldig spennende, men ble det mye krystallisering i de eller?

e84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og trening Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 22:15   #3
|Ingrrid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo pinneis - fløteis- Bilder

Opprinnelig lagt inn av e84, her.

veldig spennende, men ble det mye krystallisering i de eller?

Nope, ingenting egentlig! Tror det viktigste er at du får det tett, og derfor jeg tok plastpose rundt, med en sånn ikea klemme, så det ble tett

|Ingrrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 22:20   #4
Katepotet
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 12
Katepotet er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo pinneis - fløteis- Bilder

Takk for oppskrift - skal forsøke den.
:-)
http://kroppenmin-kate.blogspot.com/



Katepotet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 17:45   #5
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo pinneis - fløteis- Bilder

Tipper også man kan smelte cocosa (som jo egentlig er som delfiafett, bare bedre) og sjokolade sammen og kjøle ned og bare raskt dyppe de? stivner jo på null komma null siden isen er fryst (bør ha dypfrysertemp)

Kokosfettet gjør sjokoladen mer tyntflytende og sprø, slik som i sjokoladetrekk... og så hiver man bare pinnene i frysern igjen. Bør gå bra om man tar de rett ut, dypper, og så tilbake til frys.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 22:18   #6
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo pinneis - fløteis- Bilder

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Tipper også man kan smelte cocosa (som jo egentlig er som delfiafett, bare bedre) og sjokolade sammen og kjøle ned og bare raskt dyppe de? stivner jo på null komma null siden isen er fryst (bør ha dypfrysertemp)

Kokosfettet gjør sjokoladen mer tyntflytende og sprø, slik som i sjokoladetrekk... og så hiver man bare pinnene i frysern igjen. Bør gå bra om man tar de rett ut, dypper, og så tilbake til frys.

Cocosa og delfiafett bør ikke settes i samme bås eller sammenlignes

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 05:09   #7
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo pinneis - fløteis- Bilder

Jo faktisk. Dersom man snakker om bakeegenskapene så. Snakker ikke om helsemessige sider her. Om man er inne på det, så er det rimelig mye propaganda ute og går om helsekostprodukter.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 14:38   #8
|Ingrrid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo pinneis - fløteis- Bilder

Opprinnelig lagt inn av Livsglede, her.

Cocosa og delfiafett bør ikke settes i samme bås eller sammenlignes

Hva er bra og ikke da?

|Ingrrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 14:47   #9
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo pinneis - fløteis- Bilder

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=816

Mange folk som sitter og synser både ene og andre veien egentlig, her inne ser det ut til å være en trend på at akkurat varmebehandlet kokosfett er så mye verre enn andre raffinerte oljer o.l., sikkert så cocosa kan fortsette å selge glassene sine til 190 kroner. Men nå smaker den kaldpressede oljen til Cocosa mye bedre (om du tar den som den er) og har en del næringsstoffer i behold, nettopp fordi den er kaldpresset. Dette gjelder jo også extra virgin olivenoljer og mye annet, så hvert til sitt bruk.

Jeg kjøper IKKE kokosolje for vitaminene eller kokossmaken, det har jeg ikke råd til. Det må bli tidenes dyreste vitamintablett.

Tror det viktigste problemet er at, på et forum med mange ufagkyndige (som meg, for all del) så hører folk for mye på hverandre. Tips går fra den ene posten til den andre, folk leser og tipser videre og så blir det som en slags "hviskelek" der kokosfett tilslutt ender opp som et slags møkkete transfettmonster, men det er egentlig bare helt vanlig, smaksløst, herdet kokosfett.

Ikke ta noen påstander for gitt, heller ikke mine, å maile forbrukerkontorer, produsenter, spørre leger o.l. er oftest det beste.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo påskeegg - bilder |Ingrrid Lavkarbo generelt 1 17-04-11 18:43
Lavkarbo pannekaker m/bacon - (Bilder) Shrinking Line Middag 3 15-09-10 21:08
Lavkarbo lasagne - (Bilder) Shrinking Line Middag 9 23-08-10 21:55
Lavkarbo sjokoladeis - bilder Shrinking Line Kake/dessert og snacks 4 04-07-10 17:02
Parfait/Fløteis Biggie Small Kake/dessert og snacks 2 24-05-10 23:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no