Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Influensavaksine, hva mener dere om det?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-03-09, 12:07   #26
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, hva mener dere om det?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg leste for litt siden at vaksinen man får ikke lenger hjelper på influensaen. Influensaviruset har endret seg såpass mye siden vaksinen ble utviket at kroppen ikke kjenner det igjen lenger.

I tillegg er det forskjellig virus hvert år...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 23:00   #27
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, hva mener dere om det?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg leste for litt siden at vaksinen man får ikke lenger hjelper på influensaen. Influensaviruset har endret seg såpass mye siden vaksinen ble utviket at kroppen ikke kjenner det igjen lenger.

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

I tillegg er det forskjellig virus hvert år...

Det er ikke vaksinen, men pillene/medisinen Tamiflu mot influensa som ikke virker så bra lengre! Desto viktigere å vaksinere seg!


Vaksinen lages for hvert år, den! Man ser på hvilken influense- type som herjer på andre siden av jorden og så lager de en vaksine mot den før den rekker komme hit! Det er derfor det står i avisen: Nå har årets influensa- vaksine kommet!

Vaksine er vel og bra, det, for de som trenger det og de som vil!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 23:24   #28
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, hva mener dere om det?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Vaksinen lages for hvert år, den! Man ser på hvilken influense- type som herjer på andre siden av jorden og så lager de en vaksine mot den før den rekker komme hit! Det er derfor det står i avisen: Nå har årets influensa- vaksine kommet!

Vaksine er vel og bra, det, for de som trenger det og de som vil!

Det er også derfor de som ønsker/ har behov må vaksineres en gang pr år også... For at et er forskjellige vaksiner og forskjellige virus fra år til år.

Og det er kjempebra at dette er et tilbud, og ikke noe man må gjøre

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 02:11   #29
dynamitt
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 31
dynamitt er på en erverdig vei

Sv: Influensavaksine, hva mener dere om det?

Jeg er utrolig skeptisk til vaksiner, akkurat som jeg er til den vestlige symptombehandlingen for å få bukt med sykdom.

Gjennom arbeidet til Tim O`Shea som har forsket på vaksiner i snart 15 år, og hans foredrag og bok "Vaccination i$ NOT immunization", har jeg bla skjønt at "immunitet dreier seg om vitaliteten og motstandskraften i ens celler og kroppssystem. Dette avgjøres i stor grad av livsstil og tilgang på vitaminer, mineraler og enzymer. Vaksinasjon handler ikke om immunisering, men om kunstig fremprovosering av midlertidige responser på menneskeskapte substanser."

Videre at vaksiner inneholder mange ganske dårlige tilsetninger, både som fyllstoffer og som konserveringsmidler i tillegg til bakteriekulturer og vekstkulturer, jeg kan f.eks nevne:

Kvikksølv, formaldehyd, aluminium, fortynnede organismer, toxoider (avfallsstoffer fra fortynnede organismer), etylenglykol.
Vaksiner inneholder et vekst-medium fordi det jo tross alt er organisk innhold, dette kan f.eks være:
lungeceller fra aborterte menneskeforstre, nyrer fra grønne afrikanske aper, infiserte dyreceller, infisert menneskeblod, infisert menneskelig cellevev, difterikulturer.

Så det er litt av en blanding vi frivillig inntar, eller for den sakens skyld gir til våre nyfødte, spedbarn, skolebarn, ungdom osv. Rart at de sliter...

Jeg vil aldri anbefale noen å ta disse vaksinene

Det siste nå er jo HPV-vaksinen, og denne uka har det kommet frem at Merck (produsenten, som også var produsenten av Vioxx for noen år tilbake) i sin godkjennelse av vaksinen gjennom FDA (mattilsynet i USA) har krav på seg om at vaksineringen i Norge skal brukes for å kartlegge og studere langtidsvirkningen av vaksinen. Snakk om lureri. Nei, dette dreier seg om noe helt annet enn helsen din eller min, det dreier seg om grådighet og penger og ikke minst makt. Det er en realitet.


Sist redigert av dynamitt : 22-03-09 kl 02:29.
dynamitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert dynamitt Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 09:58   #30
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Influensavaksine, hva mener dere om det?

Egentlig ikke. Først og fremst er det ikke farlig å bli syk av og til. For det andre er ikke dagens influensa i nærheten av spanskesyken. Spanskesyken drepte unge, friske folk med sterke immunforsvar. Den skaper en feedback-reaksjon mellom immunforsvaret og inflammatoriske reaksjoner. Derfor dør ikke spedbarn og oldinger, som er helt utypisk for influensaepidemier ellers.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 19:08   #31
dynamitt
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 31
dynamitt er på en erverdig vei

Sv: Influensavaksine, hva mener dere om det?

Her er flere artikkeler som beskriver at man har funnet fugleinfluensaviruset i vanlig influensa-vaksine (refererer videre osv)

http://www.fritthelsevalg.org/htmlsi...1&ban=1&id=654

http://www.naturalnews.com/025760.html

Man kan jo bare spekulere på om det er en "feiltagelse" eller hva som kan være hensikten og motiv

NaturalNews er forøvrig en pålitelig kilde til helsenyheter, det er også referanser videre til tyske sider. Det var i Tyskland, bla, at tester av influensavaksiner påviste innhold av H5N1-viruset...


Sist redigert av dynamitt : 31-03-09 kl 19:13.
dynamitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert dynamitt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
sukker og karbofritt liv - mulig i lengden? bikini Lavkarbo generelt 11 22-05-06 12:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no