Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Sukkerfrie barnehager

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-09-07, 14:35   #1
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sukkerfrie barnehager

Noen som har lest dagens Aftenposten?
http://www.aftenposten.no/helse/article1962057.ece

Her er det noen "forskere" som går ut mot barnehager som vil være sukkerfrie, mener at det kan være skadelig for barna dersom de ikke får spise yoghurt, syltetøy og kaker..

Jeg blir provosert og skremt av dette! Man skulle tro at folk flest ville sette pris på at noen klarte å få foreldrenes støtte til dette! Ser at noen kommenterer til artikkelen med at "barn må da få kaker når de har bursdag". Men barn får da kaker til bursdag hjemme! Gjerne i flere runder med både barnebursdag og familiebursdag.

Jeg er kjempetakknemlig for at noen klarer å innføre dette og gi barna alternativer måter å kose seg på og bli belønnet. Det skremmer meg hvordan dagens unge besteforeldre skjemmer bort barnebarna med godteri ("Vi kjøpte med en stor godtepose til hver fra Sverige, for det er jo så billig der"). Men det er jo en litt annen sak..

Andre som blir skremt/provosert av artikkelen??

SusieBlues

SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 15:33   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfrie barnehager

Herregud så latterlig! Vesla mi går i sukkerfri barnehage. Dvs. de får ha med seg en yoghurt om dagen, men det er aldri syltetøy og annet søtt pålegg på bordet, og vi får ikke lov å ta med kake i bursdager, de oppfodrer oss foreldre til å ta med oss sunnere alternativer som frukt, grønnsaker med dip, rundstykker, varm mat eller lignende. Jeg er selvsagt kjempeglad for dette, selv om jeg synes det er litt trist at feks. vafler laget av spelt og egg er "forbudt" mens vi godt kan ta med loff-rundstykker.

Jeg synes sukkerfokuset er skremmende og tragisk! Svigers er også noen sukkerjunkier som prakker på vesla så mye de kan. Svigermor er livredd SALT, men sukker går heeelt greit. Chips og lignende er livsfarlig, for det er det jo masse salt i, men en stooor sjokoladeplate og annet godteri er jo som frukt å regne i forhold.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 15:47   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfrie barnehager

Nå leste jeg artikkelen skikkelig og, og må innrømme at jeg fikk frysninger langt nedover ryggen av denne såkalte ernæringsfysiologens uttalelser.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tyggis? Og sukkerfrie pastiller ... misseve Induksjonen 16 14-03-10 13:11
sukkerfrie pastiller i fase 1? Fedona Eurodiett 1 26-03-07 12:49
Den beste sukkerfrie sjokoladen er...? Fjonken Oppskrifter 38 29-08-06 19:51
Suketter og sukkerfrie ting Hennie Spørsmål og svar 2 26-04-06 09:54
Sukkerfrie pastiller Zoë Atkins kosthold 3 19-04-04 23:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no