Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Blir så kvalm ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-07-10, 20:28   #1
Peaches
Juniormedlem
 
Peaches sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 38
Peaches er på en erverdig vei

Blir så kvalm ...

Hei, er ganske ny på lav karbo kuren, men føler det går bra så langt. Savner ikke noe av de store slemme matvarene enda...
Men har et problem, etter å ha spist fet mat blir eg så utrolig kvalm. Altså slik at eg småbrekker meg.. Dette gjør også til at eg mister matlysten... Har hatt dette problemet før eg begynte på lav karbo også..
Spiste for eksempel kylling lasange i dag med salat, med fløte og ost i ostesausen.. Veldig godt, men Kvaaalm...
Men endel av lav karbo er jo å spise mye fet mat, ikke sant? (vet at det er mer enn som så, men dere skjønner )
Er dette noe noen andre opplever?

Peaches er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.. Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 20:42   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Blir så kvalm..

Hei,
Noen opplever at de blir kvalme i begynnelsen på lavkarbo, så du er ikke helt alene der. Dersom det er virkelig ille så pleier vi som regel å anbefale at man begynner med litt fett og øke på etterhvert.
Les også fett trådene som det er linket til fra denne tråden:
Til alle nybegynnere på lavkarbo...

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 20:43   #3
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blir så kvalm..

Dette er helt vanlig tidlig i lavkarboverden. Kan ta litt tid å venne seg til mer fett i kostholdet. Selv var jeg skikkelig kvalm i begynnelsen. Nå blir jeg uvel av mager mat, så verden forandrer seg

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 20:45   #4
Peaches
Juniormedlem
 
Peaches sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 38
Peaches er på en erverdig vei

Sv: Blir så kvalm..

Takker for svar.. Ikke noe kult å gå rundt å være kvalm

Peaches er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.. Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 20:50   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Blir så kvalm..

South Beach er en lavkarbo- retning med litt mindre fett!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 21:58   #6
Peaches
Juniormedlem
 
Peaches sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 38
Peaches er på en erverdig vei

Sv: Blir så kvalm..

Ja skal lese meg litt opp på south beach dietten, kansje det passer bedre for meg..
Men kan eg spørre om noe annet? Nå som eg har begynt spiser eg endel fet mat og mat med mye protein. Hva som skjer dersom eg rekner feil på karbo per dag, eller går på en smell. Kan eg da risikere å gå mye opp i vekt? Litt redd..

Peaches er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.. Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 22:36   #7
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Blir så kvalm..

Hei,
Lavkarbo er en samlebetegnelse på karbo reduserte kosthold med inntak fra tilnærmet null til 150 kh pr dag. Den generelle oppfatningen er at man ikke behøver å tenke nevneverdig på å redusere fettinntaket før man passerer 72 kh pr dag, ref. Lutz (boka: Bedre uten brød).

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 23:14   #8
ChristineSixteen
Medlem
 
ChristineSixteen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 39
Innlegg: 400
ChristineSixteen er ny på veien

Sv: Blir så kvalm..

Jeg sliter også veldig mye med kvalme og brekninger. Men har gått på lavkarbo nå i 7 mnd, og problemet dukket ikke opp før etter 5 mnd. Er veldig lei av å være kvalm, så håper det gir seg snart....

__________________
Delmål 1: Ned 30kg Delmål 2: Ned 10kg og under 100kg... Delmål 3: Ned 10 kg Delmål 4: Ned siste 8 kg


ChristineSixteen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
kvalm


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Utslitt, kvalm og uvel. Det blir vel bedre? Kristiane Ketolysekuren 9 19-04-09 12:53
Blir kvalm av alt fettet, noen som kan hjelpe meg? Proson Spørsmål og svar 11 05-03-09 21:00
Blir kvalm av fett. What to do? Monna Spørsmål og svar 5 05-11-08 06:05
Jeg blir kvalm etter maten... Kokosbolla :o) Ketolysekuren 5 16-07-07 09:46
Blir så fort kvalm. Miriam Fysisk og mental helse 0 11-07-06 15:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no