Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Tacosalat

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-03-04, 21:02   #1
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Tacosalat

Snadder godt måltid som du kan brenne av hele salaten din på!

Salat:

  • Finn frem en liten bolle
  • Riv isbergslat i biter
  • Riv spinatblader i biter
  • Riv ruccola i biter
  • Hakk paprika og ha i
  • Salaten er ferdig når den fyller 5 dl
Tips til variasjon:
  • Press sitron over
  • Ha løk i
  • Avocado
  • Revet ost
  • Hvitløksrømme
Topping:
  • Stek kjøttdeig i smør (jeg brukte 130g)
  • Ha på tacokrydder - jeg bruker Hindu sin på glass (uten sukker og andre suspekte saker...)
  • Legg oppå salaten, og hell olje over - jeg brukte Udo's Choice
Så er det bare å begynne å spise! Blander seg helt perfekt!

Et snadder godt måltid!

Kan brukes som jobbmat, bare varm kjøttdeigen i en micro - alle dine kolleger kommer til å synes du er så sunn siden du er så flink å spise grønnsaker!

En salat du blir lykkelig av å spise

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 03-03-04, 22:11   #2
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Nam - hørtes kjempegodt ut. Tacosalat med rømme og sterk saus var det eneste jeg orket spise når jeg var gravid og kvalm. Så det er en bra oppskrift dersom man strever med appetitten. Og grønnsaker blir det bra med, som du påpeker HP.

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 03-03-04, 22:22   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

jippi nå har jeg funnet middagen i morgen (og da er jeg ferdig med 14 dagers intro og skal ha klipapp til frokost i morgen!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-03-04, 22:40   #4
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Har du prøvd disse soyapannekakene som tortillas-lefse enda HP? Har lett lenge etter et alternativ til kjøpte tortillas, for de kjøpte er foruten karbosser, fulle av TRANSFETT. Og vi spiser vel ikke transfett, gjør vi vel?
Så jeg takker for alle oppskrifter som legges ut som egne tråder under Forumets "Oppskrifter". Gjør det enklere å finne tilbake.

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 03-03-04, 22:43   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

Har du prøvd disse soyapannekakene som tortillas-lefse enda HP? Har lett lenge etter et alternativ til kjøpte tortillas, for de kjøpte er foruten karbosser, fulle av TRANSFETT. Og vi spiser vel ikke transfett, gjør vi vel?
Så jeg takker for alle oppskrifter som legges ut som egne tråder under Forumets "Oppskrifter". Gjør det enklere å finne tilbake.

jeg har de er veldig eggete på smak, smaker rett og slett omelett. men de er helt ok

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-03-04, 22:53   #6
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Jeg formulerte meg litt klønete... Jeg takket for de oppskriftene som allerede ligge rute (inkludert soyapannekakene), og håper også i framtiden at folk er flinke til å legge ut oppskriftene der de er lett å finne...

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 03-03-04, 22:53   #7
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

Har du prøvd disse soyapannekakene som tortillas-lefse enda HP? Har lett lenge etter et alternativ til kjøpte tortillas, for de kjøpte er foruten karbosser, fulle av TRANSFETT. Og vi spiser vel ikke transfett, gjør vi vel?
Så jeg takker for alle oppskrifter som legges ut som egne tråder under Forumets "Oppskrifter". Gjør det enklere å finne tilbake.

Er lenge siden jeg smakte dem, spiste dem med stevia, jorbær og fløte. Snadder! Ikke så mye eggesmak da... men ikke prøvd usøtet da, kan sikkert ha noe krydder i dem, hvitløk for eksempel?

Kunne du ikke spurt i den tråden da?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 03-03-04, 22:56   #8
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Kunne du ikke spurt i den tråden da?

Nei-nei, nå må vi holde tunga rett i munnen og trådene fra hverandre
Nå diskuterer vi taco, HP.....

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 03-03-04, 22:59   #9
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

Nei-nei, nå må vi holde tunga rett i munnen og trådene fra hverandre
Nå diskuterer vi taco, HP.....

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar

Emneord
salat, taco, tacosalat


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no