Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Klesstil - dine drømmeantrekk?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-06-12, 22:38   #1
mamma_møø
Medlem
 
mamma_møø sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 95
mamma_møø er ny på veien

Klesstil - dine drømmeantrekk?

Dere med aaaalt for mange kilo på kroppen ... Tenker dere noen gang på hvilken klesstil dere ville hatt om dere kunne velge klær fra øverste hylle, og om alt hadde sett bra ut på dere? Jeg tenker mye på det ... Har for såvidt en stil nå; dongeribukser og svarte gensere, men hadde nok ikke vært så lite varierende om jeg hadde hatt flere muligheter til å kjøpe klær. Det er vel sånn at det er tilgangen til klær som i stor grad bestemmer klesinnkjøpene, ikke mine preferanser til stil.

Men jeg lurer ofte på det: Hvilke klær hadde jeg valgt hvis kroppen min hadde vært annerledes: 50-talls rockabilly-klær? Joggebukser og hettegensere? Classy og elegant? Søtt og enkelt? Stramt og stilig? Dongeribukser og t-skjorter? Utringninger og korte skjørt?

Hva tror du DU hadde valgt?

__________________


mamma_møø er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 22:47   #2
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Klesstil - dine srømmeantrekk?

Jeg har ikke altfor mange kilo, men svarer likevel

Jeg er og blir en feminim liten sak, så jeg kjører på det jeg
I dag velger jeg bort noen av klærne for de sitter ikke fint på, men drømmeantrekk er og blir kvinneklær. Altså klær som viser at man er kvinne. Kjoler, skjørt, fine bukser og bluser. Litt classy uten å være for pynta.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 22:56   #3
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: Klesstil - dine srømmeantrekk?

Jeg er veldig glad i farger, og selv om jeg har alt for mange kilo å dra på så kler jeg meg i glade farger.
Blir også veldig fornøyd når jeg finner klær som ikke alle andre bruker.

Kler meg ikke i telt, men heller ikke i krops nært.
Bruker ledig klær.

Tror nok at jeg ikke hadde forandret stilen veldig om jeg hadde vært mye tynnere.

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 23:03   #4
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Klesstil - dine drømmeantrekk?

Synes nesten det er lettere å si hva jeg ikke ville bruke
Ikke veldig korte skjørt/shortser. Ikke så utringet av melonene nesten detter ut. Har ikke noe imot å vise litt kløft, men når man har store meloner, blir det fort for mye som ofte ser litt billig ut.
Ikke så trangt at ting er limt på kroppe, men heller ikke så stort at alle former blir skjult
Trives vel best i ting som fremhever de beste delene av kroppen, og er vel mer over på det feminine enn det rocka

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 00:05   #5
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Klesstil - dine drømmeantrekk?

Drømmer om å kle flagrende, lyse, duse gavanter. En veldig feminin og luftig stil. Men så ser jeg bare ut som en gutt som har kledd seg i kjole når jeg prøver slike klær

Bruker mye kjoler, selv om jeg ikke har "figur til det", for jeg nekter å la andre definere hva som passer... men de der flagrende, lekre kjolene da... det hadde vært noe!

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 04:42   #6
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Klesstil - dine drømmeantrekk?

Jeg kommer nok til å ha ca samme stil som nå. Mye figurnære t-skjorter og andre topper (gjerne med dyp v-hals eller båthals), mye singleter, mye hettegensere, mye munkejakker, bukser med stramme lår og vide fra kneet (gjerne sleng). Gjerne i spreke farger. Bruker også mye svart da.

Åååh, nå kom jeg til å tenke på noen av buksene jeg gledet meg til å få på meg igjen som lillesøstera mi ga bort uten å spørre meg. Synes det var litt råttent gjort. Hun vet jo at jeg holder på å slanke meg... Prøver å være litt større menneske og tenke på at de ble gitt til noen som trengte det (en familie i bygda), men fy fader da! Plutselig ser jeg ei dame på lokalbutikken med BUKSA MI! Den er ikke akkurat nøytral... Lilla med batikkmønster og stramme lår og sleng fra kneet. Jaja, buksa var fin på henne da. Og hun likte den lilla der så godt at hun hadde visst gått med den på 17. mai også.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 06:52   #7
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Klesstil - dine drømmeantrekk?

Opprinnelig lagt inn av mamma_møø, her.

Har for såvidt en stil nå; dongeribukser og svarte gensere


...Dette er fortsatt uniformen min mesteparten av tida også.

Men det jeg har "oppdaget" i takt med vekttapet er at selv når kroppen min er normalstørrelse er jeg jo begrenset til det utvalget av klær som butikkene velger å ha inne etter sesong og trend. Og det er faktisk ganske snevert når man feks foretrekker et buksesnitt som har vært ute av motebildet i noen år.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 09:33   #8
Mona S
Medlem
 
Mona S sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 269
Mona S er ny på veien

Sv: Klesstil - dine drømmeantrekk?

Jeg har for tiden litt 50-talls stil, det kler den runde fasongen min godt Og om jeg klarer å gå ned de 10 kilonene jeg burde, så tror jeg at det fortsatt vil være 50-talls stil...

Mona S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 20:01   #9
Tasja
Medlem
 
Tasja sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 155
Tasja er på en erverdig vei

Sv: Klesstil - dine drømmeantrekk?

Jeg svarer selv om jeg har gått ned en del, håper det er greit.
Det jeg merker stor forskjell på er at det er mange flere plagg som jeg synes er fine på. Før var det mer slik at dersom noen av de plaggene som jeg prøvde passet og så grei ut, så kjøpte jeg det.

Ettersom jeg opplever at det er mange fler klær som passer til meg, og som ser fine ut, så blir det mye vanskeligere å velge hva jeg skal kjøpe. Så da ender jeg opp med å bruke alt for mye penger Har endt opp med et overdimensjonert klesskap, tror jeg har over 60 kjoler med de to jeg kjøpte i dag. Ganske unødig, men shopping er litt min terapi, i hvert fall nå når jeg ikke spiser som terapi (eller prøver å la vær!)

Tror ikke jeg har forandret stil etter vekttapet, jeg er forsatt veldig glad i kjoler og skjørt.

__________________


Tasja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell streng lavkarbo/Atkins Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 21:03   #10
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Klesstil - dine drømmeantrekk?

Jeg hadde brukt fine ting som Prada og Gucci! Dette er jo en fantasi for min del, så da spiller ikke prisen noen rolle.
Men jeg kunne gjerne tenkt meg elegante kjoler og duse, pene farger.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 21:09   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Klesstil - dine drømmeantrekk?

Og jeg går i svart. Jeg har alltid gått med svarte klær; tynn som tykk. Skulle ønske jeg var mer kreativ.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 21:20   #12
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Klesstil - dine drømmeantrekk?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Og jeg går i svart. Jeg har alltid gått med svarte klær; tynn som tykk. Skulle ønske jeg var mer kreativ.

Jeg går alltid i svart. Det kamuflerer liksom litt. Men blir jeg tynn skal jeg bruke mer farger! Men jeg synes svart er veldig stilig uansett jeg, da.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 22:28   #13
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Klesstil - dine drømmeantrekk?

Svart er flott det - sier damen som akkurat har kjøpt den "lille" svarte

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 22:31   #14
LinLeia
Medlem
 
LinLeia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Nordland
Innlegg: 108
LinLeia er på en erverdig vei

Sv: Klesstil - dine drømmeantrekk?

Noe som flagrer fint må være drømmen nå i sommervarmen.......

LinLeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt på leit Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 22:33   #15
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Klesstil - dine drømmeantrekk?

Uff, jeg går med mye rart for øyeblikket! Det går mye i lange skjørt (som endelig begynner å sitte der de skal). Og litt lengre, smale topper.

Men drømmeantrekket er: Michell Pfeiffer i Grease2. Svarte bukser med litt vidde på bena (sånn litt smalere dressbukse) og en v-genser i tynt garn som sitter rett over hoftene og svarte støvletter med litt hel! Gud hvor jeg gleder meg!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 00:16   #16
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Klesstil - dine drømmeantrekk?

Jeg hadde definitivt hatt mere turtøy, skikkelige turbukser, skallklær og mere ullundertøy, jeg er en ullnerd.

Og til hverdags hadde jeg kanskje brukt mere skjørt og kjoler, sannsynligvis 50tallsstil. Men jeg bor fortsatt på et kaldt sted, i et kaldt hus, så jeg hadde nok først og fremst tatt av på ullfronten.

Jeg drømmer om å kunne gå inn på en sporstsbutikk el.l.og kunne plukke ut en tur damebukse uten å lete i bunnen av haugen. Nå går jeg på ultimo, kjøper de billigste turbuksene i strl 66 herre og klipper av 30 cm på beina, syr inn beina og ender med lårlommene rundt knærne.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 10:17   #17
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: Klesstil - dine drømmeantrekk?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg hadde definitivt hatt mere turtøy, skikkelige turbukser, skallklær og mere ullundertøy, jeg er en ullnerd.

Og til hverdags hadde jeg kanskje brukt mere skjørt og kjoler, sannsynligvis 50tallsstil. Men jeg bor fortsatt på et kaldt sted, i et kaldt hus, så jeg hadde nok først og fremst tatt av på ullfronten.

Jeg drømmer om å kunne gå inn på en sporstsbutikk el.l.og kunne plukke ut en tur damebukse uten å lete i bunnen av haugen. Nå går jeg på ultimo, kjøper de billigste turbuksene i strl 66 herre og klipper av 30 cm på beina, syr inn beina og ender med lårlommene rundt knærne.

Et lite paradoks her til Ultimo, hvorfor har de så store klær til menn og ikke damer?

Har stilt det spørsmålet en gang jeg, men fikk ikke ordentlig svar.

Haglöf har store str. i tur tøy

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 10:27   #18
LaLa77
Medlem
 
LaLa77 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 355
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Klesstil - dine drømmeantrekk?

Etter å ha gått ned 30 kg kan jeg ikke si at jeg har skiftet stil.
Det kan ha noe med at jeg har jobbet med klesbutikker i mange år, og sikkert har vært mer opptatt av klær enn mange andre, og sikkert hatt bedre / billigere tilgang også, så jeg er bestemt på hva jeg liker og hva som kler meg
Jeg har derimot kastet mellom 8 og 10 søppelsekker med klær det siste halve året, så det har jo blitt noe nytt for å fylle opp igjen
Men stilen er litt 50 talls aktig når jeg pynter meg, og på jobb så er ofte skinny jeans, med bluse / topp til, ballerinasko, og dressjakke / skinnjakke. Det eneste jeg ikke bruker overhode lenger er tunikaer, men det har nok like mye med at jeg er drittlei det plagget, enn at jeg har gått ned i vekt.
Og topper med blondekant, er heller ikke i klesskapet mitt lenger, det får jeg faktisk utslett av

__________________


LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :) Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 11:20   #19
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Klesstil - dine drømmeantrekk?

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Et lite paradoks her til Ultimo, hvorfor har de så store klær til menn og ikke damer?

Har stilt det spørsmålet en gang jeg, men fikk ikke ordentlig svar.

Haglöf har store str. i tur tøy

Tja, si det. Men de alller fleste turtøyprodusenter har opp til 46 dame( haglöfs har ikke større enn 46 i bukser til dame de heller), og 56 herre. Ultimo er unntaket. 66 herre tilsvarer ca 52 dame. Hadde jeg funnet 54-56 dame( som jeg egentlig trenger, så hadde jeg måttet klippe av beina uansett pga jeg er bare 160cm).

Jeg trodde stormberg hadde store strl, helt til jeg så deres størrelsestabell. 4xl er ikke lik det jeg er vandt med at 4xl er, det tilsvarer rundt 50 dame på stormberg, mener jeg å huske. Utrolig kjipt, for jeg føler meg ikke vel med tunika og tights i villmarken altså.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 11:21   #20
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Klesstil - dine drømmeantrekk?

Iløpet av -30 kg har jeg prøvet og feilet og lært ganske mye om hva som funker og ikke funker av klessnitt, da. Takk og lov for stativene med "halv pris av halv pris" overalt. Har blitt mange poser til fretex med skjørt i feil lengde/fasong/stoff, bukser med feil livhøyde/lommer/legg/stoff, overdeler med feil farge/snitt/utringning/stoff, osv. Jeg har lært noen enkle "sannheter" om meg selv og hvordan jeg vil kle meg:

  • Stoffet må være mykt og behagelig. Bukser og skjørt må være "tunge" (ha struktur?) og ikke klistre seg til pæreformen min. Ting som må strykes er uaktuelt.
  • Jeg skal IKKE ha pologensere eller krager tett opp til halsen.
  • Jeg skal IKKE ha skjørt/shorts som ikke dekker knærne.
  • Klær til underkroppen skal være mørkfargede, helst sorte.
  • Klær til overkroppen foretrekkes sorte, men kan også gå i grått, kaldrosa og kaldblått, evt "kald-brun". Tverrstriper er et stort pluss for å fremheve byste-midje-hofte.
  • Ikke hvitt. Jeg søler og kløner for mye for noesomhelst i hvitt.
  • Jeg skal IKKE ha nagler, paljetter, frynser, blomster eller broderier.
  • Kjoler bør ha sin egen fasong og ikke ta fasong fra kroppen min - i praksis blir dette som regel det jeg tror er femtitalls-stil med store, vide skjørt og tettsittende øverst.
  • Livet i et plagg må være ganske høyt, både fordi jeg har høyt liv og fordi jeg er kortere enn gjennomsnittet. (I praksis må jeg unngå H&M, hvor nesten alle plagg har sitt smaleste punkt der hvor jeg har hofter.)
  • Barneavdelingen er topp! Jeg er barnslig og liker tegneseriefigurer og pusekatter og romvesen. Dessuten finner man sorte trikottopper i str 164/170 (som fint tilsvarer 36-38) til ca halvparten av prisen på de sorte trikottoppene i voksenavdelingen. Men viktig å se nøye på om det er plass til en voksen hals i dem.
Osv osv osv. Så, eh, jeg har ganske mange bestemte meninger om hva slags klær jeg skal ha, men egentlig ikke noen stil å snakke om. Jeg tror det hele blir litt sånn... avslappet geek chic?

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 11:37   #21
stinei
Seniormedlem
 
stinei sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 696
stinei har en fantastisk aura rundt segstinei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Klesstil - dine drømmeantrekk?

På dager som i dag kjenner jeg at jeg skulle ønske jeg kledde korte skjørt. Satser på at det blir til neste sommer!

__________________
Min journal -velkommen inn!
stinei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - ketolyse - Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 11:42   #22
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: Klesstil - dine drømmeantrekk?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Tja, si det. Men de alller fleste turtøyprodusenter har opp til 46 dame( haglöfs har ikke større enn 46 i bukser til dame de heller), og 56 herre. Ultimo er unntaket. 66 herre tilsvarer ca 52 dame. Hadde jeg funnet 54-56 dame( som jeg egentlig trenger, så hadde jeg måttet klippe av beina uansett pga jeg er bare 160cm).

Jeg trodde stormberg hadde store strl, helt til jeg så deres størrelsestabell. 4xl er ikke lik det jeg er vandt med at 4xl er, det tilsvarer rundt 50 dame på stormberg, mener jeg å huske. Utrolig kjipt, for jeg føler meg ikke vel med tunika og tights i villmarken altså.

Når det gjelder Haglöf så kan det bestilles, jeg kunne fått gjort det for noen år siden i en G-sport butikk. Men det ble ikke gjort da jeg valgte en annen løsning.

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 12:26   #23
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Klesstil - dine drømmeantrekk?

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Når det gjelder Haglöf så kan det bestilles, jeg kunne fått gjort det for noen år siden i en G-sport butikk. Men det ble ikke gjort da jeg valgte en annen løsning.

Ah, det var jo lurt. Vet du om det er dyrere? Jeg må nok helst satse på å komme inn i 46 dame, men dit er det 50kg til.. Sist jeg kunne bruke 46 veide jeg 70kg..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 10:57   #24
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: Klesstil - dine drømmeantrekk?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Ah, det var jo lurt. Vet du om det er dyrere? Jeg må nok helst satse på å komme inn i 46 dame, men dit er det 50kg til.. Sist jeg kunne bruke 46 veide jeg 70kg..

Vet ikke hva det koster, men jeg fikk i allefall dette tildbudet.

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-06-12, 20:40   #25
mamma_møø
Medlem
 
mamma_møø sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 95
mamma_møø er ny på veien

Sv: Klesstil - dine drømmeantrekk?

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

...Dette er fortsatt uniformen min mesteparten av tida også.

Men det jeg har "oppdaget" i takt med vekttapet er at selv når kroppen min er normalstørrelse er jeg jo begrenset til det utvalget av klær som butikkene velger å ha inne etter sesong og trend. Og det er faktisk ganske snevert når man feks foretrekker et buksesnitt som har vært ute av motebildet i noen år.

Nå har jeg akkurat brukt et par timer på litt nettshopping, siden jeg trenger noen nye gensere/ topper. Og innser at grunnen til denne stilen er at det er "safe" og trygt og sikkert og anonymt. Iallefall inni hodet mitt. For jeg har sett noen kule plagg som ikke er svarte, men som jeg ikke er tøff nok til å gå med. Så handlekurven ble "all black" denne gangen også.

Kanskje jeg klarer å komme bort fra bare svarte topper når selvtilliten blir litt bedre? Forhåpentligvis vil den bedre seg når kiloene blir færre (noe som kan bli lenge til om ikke jeg skjerper meg igjen!!)

Anyways: "stilen" jeg har nå hører nok sammen med vekta og størrelsen på kroppen - og mangelen på selvtillit og selvsikkerhet.

__________________


mamma_møø er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dine favoritter blåbær Generell diskusjon 13 30-07-10 12:46
Dine mål og delmål? alvepiken Mer enn 30 kg overvekt 28 03-05-09 00:35
Hvilken klesstil har du? mofe Generell diskusjon 44 28-07-05 11:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no