Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Lavkarbobøker

Lavkarbo-kokebøker med utregnet karboinnhold for oppskriftene

Lavkarbobøker Bøker som omhandler de ulike lavkarbokostholdene. Enten direkte eller indirekte. Fakta, oppskrifter, lister og personlige erfaringer...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-02-15, 17:49   #1
Mate
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 149
Mate er ny på veien

Lavkarbo-kokebøker med utregnet karboinnhold for oppskriftene

Hei!

Er det noen som har tips om lavkarbo kokebøker som oppgir karbohydratinnhold for oppskriftene?

Det hadde vært så greit med en bok som gjør disse utregningene for en, i stedet for at man enten går ut fra at karboinnholdet er ok eller at man regner det ut sjøl hver gang man lager mat. Jeg liker å vite akkurat hvor mye det er i maten, ikke bare gå ut i fra at det sikkert er greit. Liker også at kokebøkene er litt nøkterne; jeg er ikke helt der at det går i kamskjell og fersk breiflabb for å si det sånn...Liker veldig godt oppskrifter som holder seg til hverdagskost og relativt billige vanlige ingredienser.

__________________


Mate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-15, 21:14   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo-kokebøker med utregnet karboinnhold for oppskriftene

Hvis du følger en oppskrift må du jo likevel veie og måle? Da vet du jo hva innholdet er....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-02-15, 21:21   #3
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo-kokebøker med utregnet karboinnhold for oppskriftene

Er ikke helt tilhenger selv av slike ferdig utregnede oppskrifter både fordi oppskriftene oftest er til mer enn en porsjon og uansett må man vite hvor mye man da spiser, men også fordi enkelte ting kan ha forskjellig karbohydratinnhold om man ikke kjøper akkurat det samme merket som er brukt i oppskriften.
Ser at i "Våra besta GI-resept" står det oppgitt karbohydratinnhold, men kun det. I bladet "Helsemagasinet" (tidligere VOF) har de oppskrifter hver gang der næringsinnoldet er oppgitt.
I starten veide jeg stort sett alt, nå tar jeg det litt mer på slumpen, men tar jevnlige stikkprøver på vekta for å se at jeg ikke "glir ut".

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 02-02-15, 07:27   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo-kokebøker med utregnet karboinnhold for oppskriftene

Vet ikke, men du får begynne å notere i kokebøkene dine når du har laget noe og regnet ut karbo-innhold pr. 100 g så har du det til neste gang du skal lage den samme retten.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 09:43   #5
Marigrete
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2014
Innlegg: 189
Marigrete er en juvelMarigrete er en juvelMarigrete er en juvel

Sv: Lavkarbo-kokebøker med utregnet karboinnhold for oppskriftene

I boka "Lavkarbo i praksis" av Lauritzson og Davidsson står netto kh oppført i oppskriftene

Marigrete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 15:01   #6
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Lavkarbo-kokebøker med utregnet karboinnhold for oppskriftene

Jeg hadde også ønsket kokebøker som ga opplysninger om karbeinnhold. Dette for å lette planlegging av meny. Men siden ingen av mine kokebøker gir denne informasjonen noterer jeg på de oppskriftene jeg syns ser fristende ut, og de jeg har prøvd ut. Funker bra det

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
kokebøker, lavkarbo, oppskrifter


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo kokebøker Lilibird LCHF 1 07-08-14 20:14
Daglig utregnet forbruk versus kcal forbrukt (Diett.no) Hvordan forstår jeg dette? FrkMarge Spørsmål og svar 12 17-04-12 15:24
Lavkarbo-oppskriftene mine er i avisa cillesnuppa Lavkarbo generelt 5 15-12-10 19:49
Lavkarbo kokebøker viet60 Lavkarbobøker 2 09-12-09 13:08
Dagsplan for mat - ferdig utregnet! Marita Ketolysekuren 15 28-04-08 22:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no