Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Lavkarbo oppskrifter uten egg og meieriprodukter (for oss med matintoleranse)

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-01-11, 22:47   #1
MysticMoon
Nytt Medlem
 
MysticMoon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Haugesund
Alder: 34
Innlegg: 2
MysticMoon er på en erverdig vei
Red face

Lavkarbo oppskrifter uten egg og meieriprodukter (for oss med matintoleranse)

Nå har det seg slik at jeg har matintoleranse mot egg og meieriprodukter (melk, ost, rømme, smør, youghurt osv osv.). Jeg har gjerne lyst å begynne på en lavkarbo diett (for andre gang), da jeg hadde positive erfaringer med det tidligere ifht mine candida plager. Problemet er at jeg synes det er kjempevanskelig å finne oppskrifter som ikke inneholder disse matvarene. Kan dere hjelpe meg å samle inn noen slike oppskrifter? Da hadde jeg blitt evig takknemlig

Her er et par oppskrifter på knekkebrød jeg har funnet i fra før:

http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...60&postcount=2

http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...64&postcount=5

__________________


MysticMoon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav-Karbo - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 00:35   #2
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Lavkarbo oppskrifter uten egg og meieriprodukter (for oss med matintoleranse)

Jeg har også masse matintoleranser (inkl egg og melkeprodukter). Jeg har ingen oppskrift å linke til akkurat nå, men de fleste middagsoppskrifter bestående av kjøtt og grønnsaker i en eller annen form (bakt, kokt, stekt...) går jo an. Står det "stek i smør" oversettes det automatisk i hjernen min til "stek i kokosfett e.l."
Man trenger ikke alltid utelukke alle oppskrifter. Jeg finner inspirasjon i nesten alle oppskrifter jeg kommer over, selv de hvor jeg omtrent ikke tåler en eneste ingrediens. Fantasien får virkelig jobbet
Bruker/liker du kokosmelk forresten? Jeg eeelsker å lage en stor gryte med curry (i alle varianter)! Og andre gryteretter som chili con carne o.l.

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Svar

Emneord
egg, lavkarbo, matintoleranse, meieriprodukter, oppskrifter


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ønsker middagsideer uten meieriprodukter Matglad Spørsmål om matvarer og oppskrifter 11 28-04-10 17:55
Ketolyse uten meieriprodukter Elvi Ketolysekuren 7 17-03-10 11:55
Lavkarbo uten egg og meieriprodukter? Lotris Lavkarbo generelt 3 25-09-09 13:26
Tråd for mat uten meieriprodukter Veggpryd Lavkarbo generelt 16 23-02-09 19:00
Lavkarbo uten meieriprodukter Enid Lavkarbo generelt 42 28-08-08 09:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no