Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Høres dette greit ut?

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-01-12, 16:22   #1
Disen
Medlem
 
Disen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østlandet
Innlegg: 222
Disen er på en erverdig vei

Høres dette greit ut?

Jeg er nokså ny og lurer på om dette er en grei lunsj når middagen blir kveldsmat hvis dere skjønner. Jeg hadde på tallerken: 2 stekte egg i meierismør, 3 skiver stekt bacon, 20 gram kinakål, 30 gram paprika, 1 ss seterrømme og litt dressing som jeg er usikker på karboen i. Men det står at stivelsen består av johannesbrødkjerner og gurkjernemel.
Er dette i tråd med lavkarbo diettene?

Disen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/atkins innspirert. Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 18:09   #2
Livsnytersken
Juniormedlem
 
Livsnytersken sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østfold
Innlegg: 42
Livsnytersken har en fantastisk aura rundt segLivsnytersken har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Høres dette greit ut?

Siden du er ny og har valgt Atkins/egenkomponert så tror jeg at du bare må prøve deg fram, som jeg gjorde i begynnelsen.
Men det likner på mine egne komposisjoner fra jeg selv startet.
Jeg tror at det er lettere for deg å få svar fra veteranene
hvis du opplyser mer om vekt høyde etc. og ikke minst hva ditt mål med kostholdet er?
Lykke til!

Livsnytersken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo men slurver noen ganger Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 18:26   #3
Disen
Medlem
 
Disen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østlandet
Innlegg: 222
Disen er på en erverdig vei

Sv: Høres dette greit ut?

Takk for svar, jeg får håpe at det er noen veteraner som kikker innom tråden. Når det gjelder meg så er jeg 170 cm, veier pr i dag 93 kilo og har et foreløpig mål om 15 kilo ned.

Disen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/atkins innspirert. Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 12:51   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Høres dette greit ut?

Opprinnelig lagt inn av Disen, her.

Jeg er nokså ny og lurer på om dette er en grei lunsj når middagen blir kveldsmat hvis dere skjønner. Jeg hadde på tallerken: 2 stekte egg i meierismør, 3 skiver stekt bacon, 20 gram kinakål, 30 gram paprika, 1 ss seterrømme og litt dressing som jeg er usikker på karboen i. Men det står at stivelsen består av johannesbrødkjerner og gurkjernemel.
Er dette i tråd med lavkarbo diettene?

Nå har ikke jeg nileste atkins i det siste, men så lenge du holder deg til reglene i induksjonen er det jo greit?
Er du usikker på dressingen, lag din egen! Søk opp dressinger på forumet for tips

Er du fremdeles usikker, bruk diett.no for å holde rede på karbohydratinntaket. Du skriver jo egenkomponert, og jeg er litt usikker på hva det innbærer kontra atkins?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 13:40   #5
Disen
Medlem
 
Disen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østlandet
Innlegg: 222
Disen er på en erverdig vei

Sv: Høres dette greit ut?

Tja med egenkomponert mener jeg at jeg forsøker å finne min egen måte som fungerer for meg, siden jeg er så ny i dette må jeg se hva som passer best. Så det er nok en kombinasjon av flere, men så lenge det ser ut til å fungere er jeg fornøyd.

Disen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/atkins innspirert. Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 14:17   #6
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Høres dette greit ut?

Atkins har vel en ganske grei liste over tillatt mat i introduksjonsfasen. Holder du deg til den er du safe. Spørs om dressingen er litt fy-fy.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 16:03   #7
Disen
Medlem
 
Disen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østlandet
Innlegg: 222
Disen er på en erverdig vei

Sv: Høres dette greit ut?

Ja ja jeg får leve med den lille stripen med dressing, så får jeg studere lister over tillatt mat.

Disen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/atkins innspirert. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Høres dette OK ut ? blond&bli Spørsmål og svar 9 08-12-11 22:04
Hvordan høres dette ut? Eyerinn Lavkarbo generelt 0 26-04-11 21:35
Høres dette ok ut for en dag? slankeguri2 Lavkarbo generelt 9 18-08-10 15:31
Høres dette greit ut?? NettaMamma Induksjonen 8 09-12-04 12:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no