Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Angående sjokolader

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-08-04, 12:23   #1
Isobel
Medlem
 
Isobel sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Alder: 49
Innlegg: 64
Isobel er ny på veien

Angående sjokolader

Jeg har kjøpt inn noen sånne sukkerfrie sjokolader etter tips her inne. Den ene heter Choc Wafer (deBron) og den andre er Freias Premium Dark 70% cocoa.
Det jeg lurer på hvor ofte spiser man sånne sjokolader? En gang i uken til kos, eller kan man unne seg litt hver dag? Dersom man ikke har godte-hunger er det vel like greit å holde seg unna?

__________________
Isobel
Isobel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergh; ideene om redusert karbohydrat inntak Svar med sitat
Gammel 03-08-04, 12:39   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Premium Dark er vel ikke sukkerfri vel ? ...eller kanskje jeg tar feil ??

Jeg spiser 10gram (1 rute) Lindt Excellence 85% (eller eventuelt Lindt Excellent Ghana 70% eller Ecuador 70%) nesten hver dag. Men så har jeg aldri hatt direkte sukkerhunger heller. For meg er det en slags medisin/belønning. Jeg har ofte gått lange perioder uten å spise noen som helst form for sjokolade, det går helt greitt. Har ikke merket noen negativ effekt ved å spise mine 10 gram heller. For de som har sukkerhunger er det ofte problem å stoppe ved 1 rute.... Da kan en liten bit være starten på en gedigen sprekk. Det er jo ikke så lurt.

Jeg mener man bør ligge unna sjokolade og kusntig søtstoff til kroppen har kvittet seg med karbogifta og stabilisert seg med et lavkabro kosthold. Så kan man heller plusse på forskjellinge ting etterhvert. Da ser man klart hva en tåler/ikke tåler. Det er veldig mange som ikke tåler søtstoffet maltitol bl.a som finnes i DeBrons produkter (og Atkins sine).

Lindberg'ere har vel litt friere tøyler tenker jeg....men renseprosessen er vel viktig der og ?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-08-04, 12:44   #3
Isobel
Medlem
 
Isobel sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Alder: 49
Innlegg: 64
Isobel er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Nille

Premium Dark er vel ikke sukkerfri vel ? ...eller kanskje jeg tar feil ??

Nei, den er kanskje ikke det, men har likevel hørt at dette er en sjokolade man kan spise litt av når man slanker seg...?
Jeg vet ikke derfor spør jeg

__________________
Isobel
Isobel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergh; ideene om redusert karbohydrat inntak Svar med sitat
Gammel 03-08-04, 12:50   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Isobel

Nei, den er kanskje ikke det, men har likevel hørt at dette er en sjokolade man kan spise litt av når man slanker seg...?
Jeg vet ikke derfor spør jeg

Jøss så rask du er !! Har oppdatert innlegget mitt nedenfor med litt mer.
Har aldri prøvd Freia sjokoladen pga karbo innholdet, men så er jeg Atkins tilhenger da, - og vi har strengere "regler" enn Lindberg.... Egentlig vet jeg ikke om det er så lurt jeg heller !! Får vente på svar fra spesialistene !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-08-04, 16:23   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Isobel

Dersom man ikke har godte-hunger er det vel like greit å holde seg unna?

Ja, det vil jeg si....
Men det kan jo være greit å ha det liggende om du pleier å få det... SÅnn at om du sprekker, så er det med "lovlige" ting... Eller kansej du kan spise nøtter i stedet?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 18:47   #6
Princess88
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 4
Princess88 er på en erverdig vei

Sv: Angående sjokolader

Er det sukker i Lindt Excellence 85% sjokoladen?

Princess88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 16:21   #7
Fagerfredløs
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Angående sjokolader

Jeg bruker Lindt Excellence 90 % sjokolade som inneholder 14 gram karbohydrater (hvorav 7 % er sukker) pr 100 g. Det er den sjokoladen med minst sukker som jeg har funnet. Spiser en rute (10 gram) av gangen og det tåler jeg fint. Men jeg har ikke funnet denne i norske butikker, kjøper den når jeg er i Sverige. Noen som vet om den finnes i Norge?

  Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 09:47   #8
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Angående sjokolader

Jeg kjøper Cavaliersjokolade på helsekosten, som jeg koser meg med på lørdager

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 09:52   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Angående sjokolader

Opprinnelig lagt inn av Fagerfredløs, her.

Jeg bruker Lindt Excellence 90 % sjokolade som inneholder 14 gram karbohydrater (hvorav 7 % er sukker) pr 100 g. Det er den sjokoladen med minst sukker som jeg har funnet. Spiser en rute (10 gram) av gangen og det tåler jeg fint. Men jeg har ikke funnet denne i norske butikker, kjøper den når jeg er i Sverige. Noen som vet om den finnes i Norge?

Jeg mener å ha sett Lindt i Norge, men husker dessverre ikke når og hvor.
Men den distribueres i Norge, i hvert fall. Dette er hva jeg fant på Wikipedia! Du kan jo sende en mail til distributøren og høre hvilke utsalgssteder de sender til?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 10:05   #10
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Angående sjokolader

Opprinnelig lagt inn av Elanessë, her.

Jeg kjøper Cavaliersjokolade på helsekosten, som jeg koser meg med på lørdager

Den er veldig god,men jeg måtte slutte å spise den fordi jeg fikk veldig dårlig mage av den og ble kvalm.Er vel maltosen i den tenker jeg

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Angående Linfrø Anitave Atkins kosthold 7 29-01-06 11:23
angående kosttilskudd! ayliah Atkins kosthold 16 30-05-05 15:09
Litt start hjelp angående oppskrifter? Anitave Lavkarbo generelt 4 25-06-04 23:45
Viktig melding angående boka Atkins for livet! Skorpia Atkins kosthold 1 17-02-04 17:54
Angående oppskriftene Skorpia Lavkarbo generelt 0 05-02-04 11:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no