Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

LCHF - for lite karbohydrater?

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-04-11, 21:50   #1
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

LCHF - for lite karbohydrater?

Når jeg har lagt inn alt jeg har spist på diett.no får jeg 1% karbs, men det blir kanskje for lite? MÅ man ligge på 5%? Bør jeg da hive i meg noe med karbohydrater for å få 5 prosent?

Det skal ikke være lett

Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 22:07   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: LCHF - for lite karbohydrater?

Hvordan se dagsmenyen ut?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 22:14   #3
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: LCHF - for lite karbohydrater?

Lunsj:
2 kokte egg
1/2 avokado
6 osteknekkiser (små)

Middag:
1 nakkekotelett stekt i smør og cocosa
50 gram blomkål
1/2 avokado

Mellommat:
1 skive lavkarbobrød med kokt skinke

Kveld: Omelett med baconbiter, den heiv jeg matfløte i for å øke karboinnholdet. Og litt ruccola.

Det var vel det?

Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 22:16   #4
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: LCHF - for lite karbohydrater?

Jeg ville hatt noe mer grønt i menyen. Det gjør godt for kroppen og du vil da få litt mer karber.
Og så smaker grønt veldig godt

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 22:25   #5
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: LCHF - for lite karbohydrater?

På diett.no, hvor er det man ser hvor mange prosent karber man har spist, det er under energi? Eller tar jeg feil?

Ja, mer grønt hjelper på, men det var tomt i kjøleskapet

Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 22:42   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: LCHF - for lite karbohydrater?

Det har ingenting å si om du har dager med lite karbo - men jeg vil også anbefale mer grønnsaker til maten din Litt tomater i omeletten til kvelds og litt større mengder grønnsaker til middag så er du godt på vei

k.diagram viser vel prosentvis fordeling av næringsstoffer såvidt jeg husker

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 22:44   #7
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: LCHF - for lite karbohydrater?

Da har jeg hvertfall sett på rett plass, og ligger altfor lavt på kh i dag. Har spist 5 gram og det er litt lite. Da får jeg spise mer grønt i morgen, takk for svar

Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 07:07   #8
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: LCHF - for lite karbohydrater?

Det er lurt tror jeg, å spise en del grønt. En del enzymer, vitaminer og mineraler og ikke minst mye god smak der. Men det gjør ingenting om du ligger på 1 % karbo, spiser du lite lager bare kroppen selv det du trenger, spiser du mer lager kroppen mindre. Omtrent som med kolesterol

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 17:38   #9
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: LCHF - for lite karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

På diett.no, hvor er det man ser hvor mange prosent karber man har spist, det er under energi? Eller tar jeg feil?

Klikk på "kakediagram" i kolonnen til høyre.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 17:48   #10
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: LCHF - for lite karbohydrater?

jeg ville helt klart økt på med grønnsaker. det jeg gjorde i begynnelsen var å kappe opp grønnsakene jeg sku spise i løpet av dagen på morran. Også fordelte jeg det på feks 3 måltider jeg sku ha. da er det lettere å spiser nok.

ser du skriver LCHF som kostholdsfilosofi, som kan bety så mangt. Det er jo en ketogen diett du spiser nå. De fleste ketogene diettene som atkins, ketolyse osv anbefaler å ligge på 15-20 kh i døgnet. Dette fordi det ikke er noe særlig forskjell på vektnedgangen om du spiser 5 eller 15 feks, men det er masse vitaminer og mineraler du får i deg som kroppen trenger av grønnsaker når du øker til 15

Lykke til, og få i deg masse fett. 75% fett, 20% protein og 5% karbohydrater er en fin tommelfingerregel Da holder du deg lenge mett, du får i deg nok mineraler og vitaminer

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 19:51   #11
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: LCHF - for lite karbohydrater?

Ja, jeg lå på 75 prosent fett i går og 24 protein, så akkurat den biten var grei. I dag tror jeg at jegs kal ha spist en del mer karbohydrater, men jeg har ikke fått veid maten, så jeg må ta det på øyemål bare. Da er det til nå ca 10 g karber, noe som tilsvarer 3 prosent. Dersom jeg da hiver på noen til kveldsmaten må det da bli bra? I dag har jeg derimot for lite fett og for mye protein, hva bør jeg da spise til kvelds?

Dette er ikke så enkelt

Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 21:19   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: LCHF - for lite karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Ja, jeg lå på 75 prosent fett i går og 24 protein, så akkurat den biten var grei. I dag tror jeg at jegs kal ha spist en del mer karbohydrater, men jeg har ikke fått veid maten, så jeg må ta det på øyemål bare. Da er det til nå ca 10 g karber, noe som tilsvarer 3 prosent. Dersom jeg da hiver på noen til kveldsmaten må det da bli bra? I dag har jeg derimot for lite fett og for mye protein, hva bør jeg da spise til kvelds?

Dette er ikke så enkelt

Ikke press i deg mat om du ikke er sulten til kvelds - planlegg heller og få i deg mer mat tidligere på dagen Planlegging er alfa og omega!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
For lite karbohydrater? Julie Spørsmål og svar 7 13-10-10 23:27
Alt for lite karbohydrater tuppelura Ketolysekuren 4 07-06-10 11:24
For lite karbohydrater? Seigrobill Ketolysekuren 4 10-10-09 09:10
For mye for lite karbohydrater? Rangelet Lavkarbo generelt 9 11-09-09 20:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no